Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nyiri Lajos, ZINNIA Group
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Adatszolgáltatási igények kezelése
PTE ÁOK Magatartástudományi Intézet
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
OKTATÁSI FELADATOK 1.Általános orvoskari hallgatók (IV.évfolyam) oktatása 2.Fogorvostan hallgatók oktatása. 3.Az Intézet orvosainak sebészi továbbképzése.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Intézményfejlesztési Terv
A munkaegészségtan oktatása Magyarországon
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
A BME főfolyamatai Műegyetem 2014 Fórum Fortuna Zoltán
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Visszaemlékezés Szabó Gábor professzor oktatói, kutatói, intézetigazgatói és közéleti tevékenységére Biró Sándor.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet
Kulturális Antropológiai Fesztivál Szimbiózis Napok Dr. Boldog Zsuzsanna megelőző orvostan és népegészségtani szakorvos.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Az Orvosi Antropológia oktatása a Pécsi Tudományegyetemen
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Perjésiné Hámori Ildikó
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Informatika MSc képzés problémái Szegedi Informatikai Találkozó 2009 kerekasztal beszélgetés.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
A sürgősségi osztály indításával és működtetésével nyert tapasztalataink. CSMEK Hódmezővásárhely - Makó Dr. Lóczi Gerda.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház Dr. Fülöp Norbert Kaposvár
Jahn Ferenc utcai Rehabilitációs Centrum
egyetemi tanár, főigazgató
ZALA MEGYEI KÓRHÁZ A PTE Általános Orvosi Karának Oktatókórháza.
Mb. tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
Tájékoztató a 2016/17. tanév 1. félévétől a IV. éven életbe lépő új struktúrájú órarendről Rózsahegyi Rita Szeged, SZTE ÁOK Tanulmányi Osztály.
A könyvekről Vasas Lívia, PhD 2016.
A SZAKMAI GRÉMIUMOK ÁTALAKULÁSA A SZAKMAI EGYEZTETÉSEK ÉS A JOGI KÖRNYEZET ALAKULÁSÁVAL Hajnal Ferenc Boros Mihály.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház bemutatása Dr. Papp Erzsébet orvosigazgató.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
A könyvekről Vasas Lívia, PhD 2016.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Mb. tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
A kezdetektől…. …”napjainkig” ( )
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
ÁLTALÁNOS ORVOSTUDOMÁNYI KAR
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár Tel.:
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
IN MEMORIAM SZOLCSÁNYI JÁNOS november 5..
BME VBK tájékoztató 1.
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
A 2019/20-as tanév orvosképzési kurrikuluma
Előadás másolata:

Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem

Szent-Györgyi Albert Nobel-díja (1937)

Erősségek Jelentős oktatási és kutatási tradiciók. (orvosi iskolák!) Az oktatók nagy része jó (nyugati) képzést kapott. A Kar szerkezete lehetővé teszi az elméleti és klinikai intézetek kollaborációját. A Szegedi Biológiai Központ

Tudományos fokozat: Teljes állásban:További jogviszonyban: MTA tagja MTA doktora Kandidátus531 PhD1111

Tanév Felvett hallgatók összesen Aktív hallgatók összesen (OM statisztika alapján) Avatott hallgatók összesen magyar képzésangol képzés 2007/08. tanév év /09. tanév év /10. tanév év*156*32* * várható létszám

Orvosi oklevelet szerzettek száma országosan összesen

Az orvoskarra felvettek száma

Gyengeségek 1. Financiális problémák 2. Oktatási, klinikai és egyéb leterheltség 3. Elmaradottság: –Infrastruktura –Műszerezettség –Szervezettség –Hozzáállás

Veszélyek •A szakma financiális helyzete •Szakma csökkenő társadalmi elismertsége •Felvételi jelentkező szám •Go West! •Kutató intézetek átveszik a kutatást Mo-n

Az orvosképzés problémái I. Elméleti tárgyak 1. túlméretezett anyag 2. memorizálás 3. frusztráció II. Klinikai tárgyak 1. gyenge a gyakorlati képzés 2. infláció: a. tantárgyakban b. Az órászámban c. a tananyagban d. jegyekben

Anatómia Szövettan és Embriológia th ed. th ed. R. S. Snell: Clinical Anatomy for Medical Students Urban and Schwarzenberg: Atlas of Human Anatomy I. Urban and Schwarzenberg: Atlas of Human Anatomy II. Sadler: Langman's Medical Embryology, 7 Barr, Kiernan: The Human Nervous System, 6 Kyung Won Chung: Gross Anatomy Hollinshead, Rosse: Textbook of Anatomy Junqueira, Carneior, Kelley: Basic Histology

Népegészségtan I. év Orvosi Fizika Molekuláris és Sejtbiológia II. év III. év Kórbonctan IV. év Gyógyszertan KórélettanMikrobiológia Biokémia Elméleti tárgyak V. évr Orvosi Élettan Anatómia Anatomia, Orvosi Kémia Igazságügyi Orvostan

Belgyógyászat Sebészet Bevezetés az orvostudományba K ommunikáció Gyerekgy. Klinikai tárgyak I. év II. év III. év IV. év V. év VI. év Sebészi és Belgyógyászati Propedeutika Radiologia Szülészet és Nőgyógyászat NeurologiaPszichiátria BelgyógyászatPszichiátria NeurologiaSzülészet és Nőgyógyászat Sebészet Gyerekgy. Szigorlóév

I. év Bevezetés az orvostudományba Bevezetés az orvosi etikába Tanatológia Kommunikáció ápolástan II. év III. év Szociál politika IV. év Orvosi Pszichológia (II) Orvosi Pszichológia (I) Orvosi Etika Orvosi antropologia „Humán tárgyak

A megoldás útjai: 1.Az egészségügyi rendszer reformja ! 2. Az orvosképzés reformja (probléma orientált tanulás?, orvosképző tanárok?) ? 3. Kimenetről szabályozott oktatás. 4. Államilag szervezett, komplex, objektív vizsga