Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem
Szent-Györgyi Albert Nobel-díja (1937)
Erősségek Jelentős oktatási és kutatási tradiciók. (orvosi iskolák!) Az oktatók nagy része jó (nyugati) képzést kapott. A Kar szerkezete lehetővé teszi az elméleti és klinikai intézetek kollaborációját. A Szegedi Biológiai Központ
Tudományos fokozat: Teljes állásban:További jogviszonyban: MTA tagja MTA doktora Kandidátus531 PhD1111
Tanév Felvett hallgatók összesen Aktív hallgatók összesen (OM statisztika alapján) Avatott hallgatók összesen magyar képzésangol képzés 2007/08. tanév év /09. tanév év /10. tanév év*156*32* * várható létszám
Orvosi oklevelet szerzettek száma országosan összesen
Az orvoskarra felvettek száma
Gyengeségek 1. Financiális problémák 2. Oktatási, klinikai és egyéb leterheltség 3. Elmaradottság: –Infrastruktura –Műszerezettség –Szervezettség –Hozzáállás
Veszélyek •A szakma financiális helyzete •Szakma csökkenő társadalmi elismertsége •Felvételi jelentkező szám •Go West! •Kutató intézetek átveszik a kutatást Mo-n
Az orvosképzés problémái I. Elméleti tárgyak 1. túlméretezett anyag 2. memorizálás 3. frusztráció II. Klinikai tárgyak 1. gyenge a gyakorlati képzés 2. infláció: a. tantárgyakban b. Az órászámban c. a tananyagban d. jegyekben
Anatómia Szövettan és Embriológia th ed. th ed. R. S. Snell: Clinical Anatomy for Medical Students Urban and Schwarzenberg: Atlas of Human Anatomy I. Urban and Schwarzenberg: Atlas of Human Anatomy II. Sadler: Langman's Medical Embryology, 7 Barr, Kiernan: The Human Nervous System, 6 Kyung Won Chung: Gross Anatomy Hollinshead, Rosse: Textbook of Anatomy Junqueira, Carneior, Kelley: Basic Histology
Népegészségtan I. év Orvosi Fizika Molekuláris és Sejtbiológia II. év III. év Kórbonctan IV. év Gyógyszertan KórélettanMikrobiológia Biokémia Elméleti tárgyak V. évr Orvosi Élettan Anatómia Anatomia, Orvosi Kémia Igazságügyi Orvostan
Belgyógyászat Sebészet Bevezetés az orvostudományba K ommunikáció Gyerekgy. Klinikai tárgyak I. év II. év III. év IV. év V. év VI. év Sebészi és Belgyógyászati Propedeutika Radiologia Szülészet és Nőgyógyászat NeurologiaPszichiátria BelgyógyászatPszichiátria NeurologiaSzülészet és Nőgyógyászat Sebészet Gyerekgy. Szigorlóév
I. év Bevezetés az orvostudományba Bevezetés az orvosi etikába Tanatológia Kommunikáció ápolástan II. év III. év Szociál politika IV. év Orvosi Pszichológia (II) Orvosi Pszichológia (I) Orvosi Etika Orvosi antropologia „Humán tárgyak
A megoldás útjai: 1.Az egészségügyi rendszer reformja ! 2. Az orvosképzés reformja (probléma orientált tanulás?, orvosképző tanárok?) ? 3. Kimenetről szabályozott oktatás. 4. Államilag szervezett, komplex, objektív vizsga