Sebész rezidens helyzet a dél-alföldi régióban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egynapos és rövidített ápolású ellátások és minőségi garanciái
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Szakképzés aktualitásai, szakképzési lehetőségek 2012-ben
Oxyologia és sürgősségi orvostan II.
Egynapos sebészetek Pest megyében
Csecsemő és Gyermekgyógyászati Szakmai Kollégiumi ülés
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
OKTATÁSI FELADATOK 1.Általános orvoskari hallgatók (IV.évfolyam) oktatása 2.Fogorvostan hallgatók oktatása. 3.Az Intézet orvosainak sebészi továbbképzése.
A pénztár legújabb szolgáltatása a vértakarékos sebészet érdekében
ONKOLÓGIAI ÉBERSÉG Prof. Dr. Kásler Miklós Országos Onkológiai Intézet
A évi változások a kötelező folyamatos továbbképzésben
EDZŐKÉPZÉS EDZŐ TOVÁBBKÉPZÉS
A munkaegészségtan oktatása Magyarországon
A felsőoktatás rendszer szintű változásaihoz kapcsolódó rövid ciklusú képzések a Szegedi Tudományegyetemen SZTE Szeged 2008 Szegedi Tudományegyetem Arc-,
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben
Dr.Fülesdi Béla DE OEC AITT EMMI ESZK
Rezidensi program Oktató-Mentor-Osztályfőnök Szemszögéből
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
2010 Július 23.. Egy Roosevelt téri irodaház ötödik emeletén nyílt meg ma délelőtt a főváros első magánkórháza. A Dr. Roose Magánkórházban egy szülés.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A beteg útja a diagnózis közlésétől a műtéten át a gondozási szakaszig az emberi kapcsolatok függvényében Patai Gyöngyi Országos Onkológiai Intézet Általános.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Felnőttképzés jelentőssége az egészségügyi szakdolgozóknál.
Dr. Kovács Tamás SZTE Gyermekklinika Sebészet
Egynapos sebészet – telefoninterjú
Az esetmenedzser munkája és szerepe az egynapos sebészet ellátásban
Az onkológiai szűrő és betegellátási gyakorlatunk
Dr. Békefi Dezső Programtanács Seregélyes
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
1 KÖZPONTOSÍTOTT REZIDENSKÉPZÉS AZ UROLÓGIÁBAN Prof. Dr. Pajor László szeptember 19.
A gyakorlati képzés hatékonysága, igények, elvárások, elvi és gyakorlati lehetőségek az ortopéd-traumatológus szakorvos képzésben Mészáros Tamás.
Josef HRADSKY, Kormánytanácsos Bemutatkozás (beleértve a magyar kórházi és egészségügyi kapcsolatokat is) Vezetési struktúrák az osztrák illetve a bécsi.
A sürgősségi osztály indításával és működtetésével nyert tapasztalataink. CSMEK Hódmezővásárhely - Makó Dr. Lóczi Gerda.
Bevezetés: miért a szepszis?
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
SZEMÉSZETI REZIDENSEK SEBÉSZETI GYAKORLATI ALAPKÉPZÉSÉNEK SZÜKSÉGESSÉGE Végh Mihály Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar, Szemészeti Klinika.
A betegellátás keretei és rendszere
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház Dr. Fülöp Norbert Kaposvár
Jahn Ferenc utcai Rehabilitációs Centrum
Előadó: Prof. dr. Izbéki Ferenc
egyetemi tanár, főigazgató
ZALA MEGYEI KÓRHÁZ A PTE Általános Orvosi Karának Oktatókórháza.
Az ügyeleti ellátás szervezésének problémái
A SZAKMAI GRÉMIUMOK ÁTALAKULÁSA A SZAKMAI EGYEZTETÉSEK ÉS A JOGI KÖRNYEZET ALAKULÁSÁVAL Hajnal Ferenc Boros Mihály.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház bemutatása Dr. Papp Erzsébet orvosigazgató.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
SZTE ÁOK Boros Mihály A szak- és továbbképzéssel kapcsolatos feladatok.
Centralizáció és specializáció az Onkológiai sebészetben
Centralizáció és specializáció az onkológiai sebészetben
Az emésztőszervi rákok sebészi ellátásának helyzete Magyarországon
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Centralizáció és specializáció a sebészeti onkológiában
HOSPITIUM MARKUSOVSZKY SAVARIENSE
Központi műtő működése kórházhigiénés szemmel
MTSZ Oktatás Általános koncepció.
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Debreceni Egyetem Kenézy Gyula Egyetemi Kórház
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
DR. BENDE BARNA ORVOSIGAZGATÓ
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház
A 2019/20-as tanév orvosképzési kurrikuluma
Előadás másolata:

Sebész rezidens helyzet a dél-alföldi régióban Lázár György Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar Sebészeti Klinika Szeged

Sebész rezidens helyzet a dél-alföldi régióban Év Rezidens állás Betöltött állás 2000 8 6 2001 9 5 2002 21 10 2003 10 6 2004 10 9 2005 8 8 2006 5 5 2007 5 5 2008 6 6

Sebészképzés Magyarországon Sebészképzés csak akkreditált intézetben folyhat A képzési idő 6 év 2 év alapképzés ( rezidentura ) 4 év speciális képzés Szakvizsga A szakvizsga után 5 évenként 250 pontot kell összegyűjteni Szakmai munka Képzés Előadások, publikációk Tanfolyamok, gyakorlati továbbképzés Kongresszusi részvétel által 3

Rezidensképzés (2 év) 6 hónap sürgősségi törzsképzés (aneszteziológia és intenzív therápia, oxyológia, járóbeteg rendelés) 6 hónap traumatológia 3 hónap sebészeti alap-diszciplinák (műtéttan, patológia, mikrobiológia, transzfuziológia) – hetente egy nap, és egyhetes tanfolyamok továbbképző központokban 9 hónap sebészeti sürgősségi betegellátás, ambuláns sebészet, járóbeteg-ellátás teljes munkaidőben az intenzív osztályon, a járóbeteg rendelésen, osztályon és műtőben egészségügyi szervek tanfolyamai, jogi és etikai ismeretek (2 hét) 4

Speciális képzés (4 év) 3 hónap érsebészet 2 hónap mellkassebészet 1 hónap gyermeksebészet 42 hónap általános sebészet (ebből választás szerint max. 6 hónap urológia, nőgyógyászat, kéz-, plasztikai-, szív- vagy endoscopos sebészet, vagy oxyologia) 2 hetes országos (Budapest) kötelező továbbképző tanfolyam: a különböző szakterületek vezető szakemberei tartanak előadást rövid tanfolyamok: sebészeti onkológia, minimálisan invaziv sebészet, szeptikus sebészet (Szeged) 5

Kötelező műtéti szám operatőrkén és asszisztensként Pajzsmirigy 20 Emlő Gyomor res és gastrectomia 10 Érsebészeti műtét Tüdő res. Ileus Peritonitis és abd abscessus Egyéb akut abd 30 Pancreas 5 Colon Rectum exstirp Rectum resectio Peritonitis, abd abscessus Nyelőcső resectio Specialis laparoscopia Szerv transzplantáció 1 Kötelező műtéti szám operatőrkén és asszisztensként Op. Tracheostomia 2 Pajzsmirigy Thoracotomia Emlő 5 Gastroduodenalis Cholecystectomia nyitott Laparoscopos ch. 15 GI anast 10 Colon 6 Appendectomia 20 Hernioplasztika Érsebészeti műtét 8 6

Rezidensek és sebész szakorvosok képzése Elméleti tanfolyamok alaptanfolyam, szeptikus-, onkológiai-, minimalisan invaziv sebészeti tanfolyam, záró továbbképzés Műtéttani tanfolyamok alaptanfolyam, varrástechnika, laparoscopia, mikrosebészet

Rezidensek és sebész szakorvosok képzése A sebész, mint a minőségbiztosítást befolyásoló tényező Meghatározható-e egy sebész szakorvos pontos jogosítványa?

Rezidensek és sebész szakorvosok képzése A követelmények (elméleti és gyakorlati) világos meghatározása Az elméleti tudásanyag szűkítése, tágítása, vagy módosítása indokolt-e? A sebészet állandó változása (minimál invaziv sebészet, onkológiai sebészet stb.) Gyakorlati tudás definíciója, számonkérhetősége? Minimális műtéti szám?

SEBÉSZET ALAPSZAKKÉPZÉS AKTUÁLIS PROBLÉMÁI Alulfinanszírozottság (pl.: rezidensi ügyeletek, tutorok etc.) Hibrid rendszer: 1-2. év SZTE közalkalmazottja, majd szakgyakornokként már új munkaviszonyt kell létesíteni – nincs valós verseny Nehezen tervezhető a központi gyakornokok, szakgyakornokok, társszakmák gyakornokainak képzési beosztása. A társszakmák gyakornokainak a Sebészeti Klinikán történő megjelenését, képzését erősíteni kellene Az egészségügyi reform hatása a régió képzőhelyeinek akkreditációjára (beszűkülés várható – nagyobb terhelés jelentkezik a centrumokban) A régióban a sebészeti keretszámok bővítése – erőteljesebb lobby tevékenység

Rezidensek és sebész szakorvosok képzése Oktató kórházak felelőssége A képzést befolyásoló trendek: - a sebészek díjazása - a lehetőségek bizonytalansága - műhiba perek, külföldi orvosok megjelenése, életminőség, a szakma aránytalan földrajzi eloszlása

Egy jó oktató önmagában felér egy orvosi egyetemmel O. W. Holmes