Kutatóegyetemi címpályázat +

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A gazdaság és az oktatás együttműködése
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
ABO Institute Az egészségmegőrzés evolúciója. Az ABO Institute forradalmi újítása •Tudáskrízis: –Az orvostudomány összes tudása gyorsabban nő, mint amit.
1 Zászlóshajó komplex programok és felsőoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kátai Gábor felsőoktatási témavezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Modern Orvostudományi Technológiák a Semmelweis Egyetemen TÁMOP B-09/1/KMR.
A regeneratív fogászat triádja: őssejtek, nanoegységekből felépülő szerkezeti elemek és bioaktív szignálok Kollagén Fibronektin Fibrin Proteoglikán Habok.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
Az egyetem létrehozásának célja
„Az emberi tehetség parányi lámpa, mely egyszerre keskeny kört tölthet meg fényével; s ha egy helyéről másra hurczoltatik, setétséget hagy maga után. Bizonyos.
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Lejtmenetből lendület
Készítette: Szabó Tamás
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
BME VBK tájékoztató 1.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Kutatóegyetemi címpályázat + Szél Ágoston, Kellermayer Miklós, Stubnya Gusztáv, Tóth Miklós, Tulassay Tivadar Kutatóegyetemi címpályázat + Modern Orvostudományi Technológiák a Semmelweis Egyetemen „Kiemelt kutatási területeken végzett nemzetközi színvonalú K+F+I tevékenység műveléséhez szükséges kritikus tömeg felépítése” (TÁMOP-4.2.1/1/KMR-2010-0001)

„ … tudományos az iskola, tudományos a tanítás ott, de csakis ott, ahol tudósok tanítanak. … tudósnak nem a sokat tudót, hanem a tudomány kutatóját nevezem.” (Eötvös Loránd) Semmelweis Egyetem Dolgozók száma: 10 000 fő Oktatók, kutatók, orvosok száma: 1 200 fő Hallgatók száma: 11 500 fő Külföldi hallgatók száma: 2 100 fő PhD védések száma: 120 fokozat/év Karok száma: 5 (+1) Doktori Iskolák száma: 8 MTA kutatóhelyek száma: 6

Csak az az egyetem lehet kiváló, amelyik az elitképzés mellett a tömegképzést is „elit módon” – kiválóan – látja el! A kiválóság (elitképzés) felsőoktatási programja a Semmelweis Egyetemen (2009)

Az elnyert pályázati pénzek viszonya a költségvetési támogatás (OEP nélküli) összegéhez 27 Md/év átlag: 8,4% 2,2 Md/év (min-max: 7,5-11,1%) Milliárd Ft-ban (Md) kifejezve, *nem lezárt év

A minősített kutatók számaránya az összes kutatókéhoz viszonyítva - karonként egyetemi átlag: 54,1% (max: 68,2%)

Az impakt faktorok (IF) és közlemények száma (db) 2004 és 2008 között 7543 IF, 6464 db 1500 IF/év, 1300 db/év

Kutatók és minősített kutatók évi átlagos teljesítménye pályázati pénzek elnyerésében és impakt faktor termelésben 2,1MFt / év K+F+I bevétel / kutató 4 MFt / év K+F+I bevétel / minősített kutató 1,45 / év IF termelés / kutató 2,7 / év IF termelés / minősített kutató

Kiemelt fejlesztési célok I. (szervezetek, programok) Doktori Iskola Tudományos Diákkör Korányi-projekt Társadalomtudományi Kar (Egészségügyi Közszolgálati Kar) Kerpel-Fronius tehetséggondozó program Piramis-program (disszemináció) Magiszter-program (szakkollégiumi rendszer)

Kiemelt fejlesztési célok II. (új képzések, aktivitások) innováció belső pályázatok, díjak e-learning minőségbiztosítás folyamatos curriculum-fejlesztés iparjogvédelem, kutatásmenedzsment (PhD képzés) közös képzések külföldi intézményekkel

Modern orvostudományi technológiák a Semmelweis Egyetemen TÁMOP-4.2.1/1/KMR-2010-0001 Modern orvostudományi technológiák a Semmelweis Egyetemen Semmelweis K+F+I Technológiai Tanács Nemzetközi Tanácsadó Testület Koordináló testületek Terápia Onkológia és molekuláris medicina Technológia Bioanyagok - nanotechnológiától a mesterséges szövetekig Posztgraduális képzés Semmelweis Doktori Iskola Semmelweis Bioklaszter Semmelweis Innováció Kft MTA Támogatott Kutatóhelyek Fókuszált, kiemelt kutatási területek Közreműködő, támogató, felhasználó Ipari partnerek Diagnosztika Bioimaging. Molekuláktól az emberig Prevenció Személyre szabott orvoslás

Biomarker kutatás neurodegeneratív megbetegedésekben Prevenció Személyre szabott orvoslás Biomarker kutatás neurodegeneratív megbetegedésekben A korai diagnózis kritikus ezen kórképeknél Pre-szimptomás diagnosztika Képalkotó vizsgálatok Biomarkerek Marker családok Fehérjék Komplex lipidek

Mágneses képalkotó módszerek Diagnosztika-1 Bioimaging. Molekuláktól… az emberig Mágneses képalkotó módszerek 31P MRS 3T Metabonomika – in vivo szubmolekuláris képalkotó technika 31P MRI 3T 31P NMR 14,1T

Bioimaging. Molekuláktól… az emberig Diagnosztika-2 Bioimaging. Molekuláktól… az emberig Helyreállító műtét látványterve (terápia-tervezés) Mérhető távolságváltozások a kefalometriai mérőpontok között

Részleges vagy teljes fog-regeneráció Technológia Bioanyagok - nanotechnológiától a mesterséges szövetekig Idegsejtté alakult őssejtek Őssejtek kinyerése fogbélből Differenciáltatás epitheliális-mesenchymalis komplexummá nanoszerkezeti elemekkel Őssejtek tenyészete Regeneratív fogászat: őssejtek, nanoegységekből felépülő szerkezeti elemek és bioaktív szignálok Részleges vagy teljes fog-regeneráció 15

Onkológia és molekuláris medicina Terápia Onkológia és molekuláris medicina Célkeresztben a szolid daganat, a vérképző-szervi daganatok és a daganatos beteg

Elvárások, javaslatok a felsőoktatási kormányzat felé Hagyományos, egyszintű érettségi + szakma-specifikus felvételi Ha kétszintű érettségi: kötelező emelt szint Intézményrendszer: főiskola – egyetem – kutatóegyetem Főiskola: alapképzés, felkészítés a mesterképzésre (gyakorlati ism.) Egyetem: alapképzés + mesterképzés + doktorképzés (elméleti ism.) Kutatóegyetem: BSc, MSc, PhD: hangsúlyos tudósképzés Kreditrendszer, előrehaladási ütem szabadságfokának csökkentése (Ma 20% kreditpont [5 éves képzésnél egy év!] választható) Finanszírozás: normatíva minőségalapú bázisfinanszírozás Differenciált finanszírozás: főiskola – egyetem – kutatóegyetem

Elvárások, javaslatok a felsőoktatási kormányzat felé Egyetemi autonómia: nagyobb szabadságfok currciulum, képzési és kimeneti követelmények, gazdálkodás Többciklusú képzés mellett egyciklusú képzés is Felesleges a képzési idő önkényes felszabdalása Intézmény-struktúra elemeinek ) szerepe, összetétele, hatásköre Szenátus, Karok, Gazdasági Tanács, HÖK stb. Stabilabb jogszabályi környezet Nagyobb kiszámíthatóság kell az eredményes tervezéshez Megfelelő számú, felkészültségű és műveltségű szakember a hazai és a nemzetközi gazdaság, felsőoktatás és kutatás számára