Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Advertisements

…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Teszt Eladási hely.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
E.ON – Versenyben Önökért!
A kritikus infrastruktúra biztonsági aspektusai a MOL-nál
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Kereskedelem Szakmacsoport
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Megújuló energia tanúsítványok az EON ügyfelei számára
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
Válts időben 6. Feladat Százhalombatta
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
A MOL bemutatása Nemes Mariann Földházi Szilárd.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
Arany kereskedés a Budapesti Értéktőzsdén Horváth Zsolt vezérigazgató Budapest március 28.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
E.ON – Versenyben Önökért!
NEM MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Értékesítési csatornák
A nemzetközi üzleti élet etikája
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Dr. Holló András; Dr. Geiger András
8. Az eladásösztönzés.
Földgáz és Kőolaj Szücs Tamás 10.c.
IV. Terjeszkedés.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
Köszöntünk az bemutatóján FUEL FREEDOM INTERNATIONAL HUNGARY.
1095 Budapest, Mester u. 4. HUNGARY Érdemes-e szénhidrogént kutatni Magyarországon? - szénhidrogén-bányászati, vállalkozási szemszögből Dr. Tóth Tamás.
„A MOL Csoport finomítási tevékenysége napjainkban”
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Több, mint benzin értékesítés….
Energetikai gazdaságtan
Kőolaj és földgáz Oroszi eszter 10.b.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
A PIAC.
„Együttműködés a tej-termékpálya szereplői között” AZ ALFÖLDI TEJ TERMELŐI CSOPORT MŰKÖDÉSE és STRATÉGIÁJA Budapest, április 16.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Pogány András stratégiai igazgató
Energiaforrások.
ELÉRKEZETT A LEHETŐSÉG Hogy Önmagam legyek.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia
Előadás másolata:

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Éber Anna Magyarország Kereskedelem Vezető Százhalombatta, 2012. november 23. Ki tud többet a kőolaj-feldolgozásról? Vetélkedő általános iskolák 7-8. osztályos csapatai számára

Tartalom Milyen termékeket gyártunk és mire lehet azokat használni? Hogyan jutnak el a termékek a finomítóból a fogyasztókhoz? Hogyan lehet támogatni a Kereskedelem munkáját? 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Elosztás & értékesítés Termékkereskedelem, termékek felhasználása Működésünk három fontos tevékenységen alapul KUTATÁS & TERMELÉS FINOMÍTÁS, TERMÉKELŐÁLLÍTÁS TERMÉK ELOSZTÁS ÉS ÉRTÉKESÍTÉS Kőolaj piaca Termékek piaca Kutatás & termelés Finomítás Elosztás & értékesítés Tevékenység: Kőolaj kitermelés (kutatás) Kőolaj feldolgozás Benzin (stb.) értékesítés Jellemzők: Olajmezők a világon Munkaerő tapasztaltsága Technológiai kihívások Elhelyezkedés Korszerűség Fontosság Töltőállomás hálózat Folyamatos fejlődés Pénzügyi befektetés: $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ Forrás: Purvin & Gertz 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Milyen termékeket gyártunk? PB gáz Motorbenzin Dízel Kerozin/Jet Tudtátok? A CD lemez alapanyaga is a kőolaj, csakúgy, mint a nejlon zacskóé Tüzelőolaj Fűtőolaj Bitumen Egyéb speciális termékek 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Olaj készletek területi elhelyezkedése 2011-ben (milliárd hordóban) A jelenlegi fogyasztás mellett ez kb 57 évig elegendő mától fogva! Olaj készletek területi elhelyezkedése 2011-ben (milliárd hordóban) ?!! 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Termékkereskedelem, termékek felhasználása A világ kőolajfogyasztása 2011-ben (millió hordó/ nap) 27% 32% 9% 7% 21% 4% 88 millió hordó/nap 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

A világban kicsik vagyunk, de… A négy olajipari óriás: Tudtátok? A MOL 0,5 %-át biztosítja a világ teljes kőolaj felhasználásának… Tudtátok? …és „mindössze” 7-szer kisebb a finomítói kapacitása, mint a Shell-é Tudtátok? Az USA kevesebb, mint 1 hét alatt felhasználná a MOL finomítója által 1 év alatt létrehozott termékeket 93 millió hordó/nap A világ kőolajfogyasztása (2011): 85,6 millió hordó/nap 1 hordó= 145 Liter 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Termékkereskedelem, termékek felhasználása A MOL szerepe régiós viszonylatban Meghatározó szerep: Magyarországon Szlovákiában Horvátországban 70% Slovnaft Polska Slovnaft Ceska MK Mineralkontor Slovnaft MOL Austria Roth Heizöle MOL MOL Romania MOL Slovenija Tifon IES INA Energopetrol A teljes régiót tekintve: üzemanyagok esetén közel 25%-os részesedés az eladásokból Intermol d.o.o 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Az áru a finomítóból több módon juthat el a fogyasztókhoz Tudtátok? A MOL legnagyobb arányban orosz kőolajat használ fel. Alföldi = 1356 km Barátság I-II. Tudtátok? A finomított termékek döntő hányada vezetékeken keresztül indul tovább a MOL finomítóiból. Ezen túl tankhajóval, tankautóval és vasúttal történik a szállítás. Csővezeték Tanker/ Uszály Vasút 91 db Adria Csővezeték Tanker/ Uszály Bemenő logisztika Kimenő logisztika Tankautó Tudtátok? A MOL a battain kívül még 4 külföldi finomítóval rendelkezik- például Olaszországban is Olajkút Finomító Üzleti vásárlók Benzinkút Kőolaj finomítása Kőolaj kitermelése Kőolaj szállítása Benzin szállítása Üzemanyag raktár Benzin szállítása Benzin értékesítés 2012. november 23.

Kőolajvezetékek Barátság II. 7,9 Mt/ év Barátság I. 3,5 Mt/ év Alföldi Fényeslitke Százhalombatta Csurgó Kára Hossza: 205km Hossza: 120km Hossza: 290km Barátság I. 3,5 Mt/ év Barátság II. 7,9 Mt/ év Adria 6,9–10,0 Mt/ év Hossza: 200km Algyő Szank Halas Alföldi 2,0 Mt/ év Tiszaújváros Zalaegerszeg 10

Főbb termékvezetékek és telephelyek NYUGAT MAGYARORSZÁG RÉGIÓ KÖZÉP MAGYARORSZÁG RÉGIÓ DÉL MAGYARORSZÁG RÉGIÓ ÉSZAK MAGYARORSZÁG RÉGIÓ ÉSZAK-KELET MAGYARORSZÁG RÉGIÓ DÉL-ALFÖLD RÉGIÓ Szöny- Komárom Csepel Székesfehérvár Pécs Szajol Tiszaújváros Algyõ Zalaegerszeg Százhalombatta finomító termékvezeték telephely Főbb termékvezetékek és telephelyek

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Egyéb vevő Lakossági fogyasztás Kik is a MOL fogyasztói? Nemzetközi olajtársaságok Szállítás Közszolgálat, szolgáltatás Vegyipar Mezőgazdaság Dízel Motorbenzin Útépítés PB gáz Vegyipari benzin Kerozin Bitumen Összes MOL értékesítés*: 5,7 millió tonna *Magyarország, 2011 Petrolkoksz Egyéb üzemanyag Erőművi Tüzelőolaj Fűtőolaj 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

A MOL töltőállomás hálózata autógáz dízel Hány liter benzin fér egy átlagos tankautóba?á Hány féle üzemanyag kapható? 149 32 ezer liter 209 530 x 60 liter benzin 61 364 prémium benzin prémium dízel 128 37 445 Kb 6000 222 Hány liter egy átlagos kút éves forgalma?á 33 110 Hány fajta termék kapható a shopban? 52.000 x 60 liter 3,1 millió liter 360 Egy forgalmas töltőállomáson hány csésze kávét főznek le egy nap? Mitől különleges a MOL Istenhegyi úti kútja?á 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Hogyan lehet ösztönözni az értékesítést?: Marketing A marketing egyszerűen szólva: a termékek eladhatóságát segítő vállalati tevékenység. Négy fő szemponton keresztül valósul meg: Termék: Megfelelő minőségű és választékú Milyen a termék? Elosztás: Elérhető legyen a boltokban, polcon belüli helye, stb. Hol kapható? A benzinnél is így van! Eladásösztönzés: Igény és a vágy a termék iránt: Reklám, akció. Ismerik, keresik a terméket? Ár: Vevő és eladó számára is elfogadható Mennyibe kerül? 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Ajánlják termékeinket Termékkereskedelem, termékek felhasználása Miért jó ha elégedettek a vásárlóink? Tudtátok? Egy elégedetlen vásárló 9-20 embernek mondja el a problémáját Újravásárolnak Ajánlják termékeinket másoknak Tudtátok? Míg az elégedett vevő 2-4 embernek meséli el elégedettségét Egyéb termékeket is vásárolnak + Többet is hajlandóak fizetni Tudtátok? A hűséges vásárlókon többet keres a cég, mintha új vásárlókat győzne meg Hűségesebbek Elégedett fogyasztók Sikeres vállalat 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Termékkereskedelem, termékek felhasználása Köszönöm a figyelmeteket! 2012. november 23. Termékkereskedelem, termékek felhasználása