1 Project Citizen POLGÁRI/Civil Kezdeményezések Programja.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
1 Project Citizen POLGÁRI/Civil Kezdeményezések Programja.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Hatékony diáktanács – minőségi diákélet – felelős állampolgárok "Bartók Béla " Elméleti Líceum diákönkormányzata.
Könyvtárhasználati verseny
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
A team-munka elméleti alapjai
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
A beiskolázás előkészítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

1 Project Citizen POLGÁRI/Civil Kezdeményezések Programja

2 Mi is az a Project Citizen? • Demokratikus állampolgárságra nevelés • Megtanítja a diákokat arra, hogy nyomon kövessék és befolyásolják a közérdeket • Interdiszciplináris oktatási program serdülőknek •Az állami és helyi kormányzatokra összpontosít •A tanulást a világon felmerülő valós problémákra alkalmazza •Kooperatív tanulási módszereket alkalmaz •Teljesítményértékelési modellként szolgál

3 Melyek a Project Citizen céljai? A Project Citizen elsődleges célja az, hogy elkötelezettséget fejlesszen ki a tanulókban az aktív állampolgárság és kormányzás iránt azáltal, hogy – Biztosítja a hatékony állampolgársághoz szükséges tudást és készségeket – Gyakorlati tapasztalatokkal szolgál a hatékonyság és a kompetencia elősegítése érdekében – Fejleszti az állampolgári részvétel fontosságának megértését

4 Melyek a Project Citizen oktatási kimenetei? • (Állam)polgári ismeretek • (Állam)polgári készségek •Intellektuális •Részvételi • Polgári intézkedések •Demokratikus értékek és elvek •Ésszerű elkötelezettség

5 Mit ért el a program? Az oktatási program segít a tanulóknak abban, hogy • megtanulják hogyan kövessék nyomon és hogyan befolyásolják a közérdeket • tanuljanak a döntéshozó folyamatokról • Konkrét készségeket és az alapokat fejlesszék, melyek szükségesek felelős, a közügyekben résztvevő állampolgári lét kialakításáért • Fejlesszék a hatékony, kreatív kommunikációs készségeket • Pozitívabb önképet és magabiztosságot fejlesszenek ki jogaik és kötelezettségeik gyakorlásában

6 Milyen kritériumokat használunk a probléma kiválasztásához? 1)Az általad kiválasztott probléma fontos-e neked és a közösségedben élő embereknek? 2)Van-e a kormánynak felelőssége a probléma kezelésében? 3)Van-e elegendő információ ahhoz, hogy egy jó projektet készíthessünk? 4)Van-e reális esély arra, hogy megoldjuk a kiválasztott problémát?

7 Milyen lépésekből áll a Project Citizen? • A tanulók csoport tagjai együtt dolgoznak a közösségükben lévő probléma kiválasztásában és tanulmányozásában. • INFORMÁCIÓKAT gyűjtenek a problémával kapcsolatban • Megoldásokat javasolnak egy közérdekű ajánlás formájában. • Kifejlesztenek egy akciótervet, hogy a közérdekű javaslatukat elfogadják és végrehajtsák/megvalósítsák. • A tanulók power pointos prezentáció formájában mutatják be munkájukat.

8 1. lépés: Probléma kiválasztása Közérdekű problémák azonosítása a közösségekben A tanulók bemutatják az általuk megjelölt problémákat és utána kiválasztanak egyet, amit a csoport projektként kidolgoz majd.

9 2. lépés: INFORMÁCIÓ GYŰJTÉS A diákok információkat gyűjtenek a problémával kapcsolatban – megvitatják ezeket egymással – interjút készítenek a problémában érintettekkel elolvassák a napilapokat és más, nyomtatott forrásokat,jogi háttéranyagot,stb igyekeznek minden kapcsolódó információt beszerezni – meghallgatják a híreket a rádióban és a TV-ben • Interjúk és felmérések ◊ Nyomtatott források ◊ Rádió és televízió ◊ Könyvtárak ◊ Internet • Tudósok és professzorok ◊ Jogászok és bírák ◊ • Közösségi szervezetek és érdekcsoportok ◊ • Törvényhozó testületek ◊ Közigazgatási hivatalok

10 Project Citizen - 3. lépés Megoldási lehetőségek számbavétele -A résztvevőknek ki kell dolgozniuk olyan lehetséges megoldási javaslatokat, amelyek szerintük az adott helyzetben hatékonyan oldanák meg a településen felmerülő problémát. (Alkalmazott készségfejlesztés, interaktív módszerek: alternatívák felállítása, változásmenedzsment, SWOT mátrix.)

11 Project Citizen –4. lépés Saját akcióterv kidolgozása a probléma megoldására A projekt résztvevőinek akciótervet kell készíteniük, melyben bemutatják, hogy milyen lépéseken keresztül és stratégiát követve próbálnák a kiválasztott problémát a megoldásig eljuttatni. (Alkalmazott készségfejlesztés, interaktív módszerek: stratégiai terv készítése, lobbi-tevékenység)

12 A power point bemutatása • A diákok bemutatják a portfóliójukat a zsűri tagjainak • A projekt végeztével kerül sor arra a bemutatóra, ahol a programban résztvevők az általuk készített portfoliókat vagy power point bemutatókat megszabott keretek között ismertetik a zsűri előtt.

13 A tanulási tapasztalatok összegzése • Az állampolgári jogok gyakorlása • Az állampolgári kötelezettségek teljesítése • Az intézkedéseket végrehajtók felelősségeinek megtanulása • A demokratikus kormányzás céljainak megtanulása • A kormányzat szerveződésének és folyamatainak megtanulása • A civil társadalom szerepének megtanulása Az (állam)polgári ismeretek elsajátítása

14 Összegzés (Állam)polgári készségek fejlesztése • Részvételi készségek •Annak a képessége, hogy a döntéseket és irányelvek befolyásolják azáltal, hogy együtt dolgoznak másokkal •Az érdekek egyértelmű módon való megfogalmazása és ezek megismertetése a kulcsfontosságú döntéshozókkal •Koalíció kiépítése, tárgyalás, kompromisszum és konszenzuskeresés •Konfliktuskezelés

15 A program hatása: összegzés • Egyéni felelősség • Önfegyelem/Önirányítás • Udvariasság • Bátorság • Mások jogainak tiszteletben tartása • A törvény tisztelete • Becsületesség A személyes jellemvonások elősegítése

16 Összegzés • Nyitott gondolkodás • Kritikai gondolkodás • Tárgyalás és kompromisszum • Kitartás/állhatatosság • Polgári beállítottság • Együttérzés • Patriotizmus A személyes jellemvonások elősegítése

17 Melyek a Project Citizen előnyei? • A tanulók kapcsolatba kerülnek a világ valós problémáival és eseményeivel • A tanulók számos, ide kapcsolódó koncepciót és ötletet alkalmaznak • A tanulók különböző diszciplínákból eredő tudást és készséget is felhasználhatnak • A tanulók egyértelmű, megvalósítható célokkal dolgoznak

18 Melyek a Project Citizen előnyei? • A tanulók megtanulnak kooperálni társaikkal csoportmunka keretein belül • A tanulók önértékelésen keresztül értékelik saját fejlődésüket • A tanulók összekapcsolják az értékelési tevékenységeket az oktatási tevékenységekkel • A tanulók előnyére válik a közösség bizonyos tagjainak és szüleiknek közreműködése

19 A legfontosabb megállapítások • A diákok hiszik azt, hogy a közösségeikben meg tudnak dolgokat változtatni • A diákok ténylegesen változást eredményeznek a közösségeikben • A diákok bővebb tudást szereznek a közérdekről • A diákok jobban megértik azokat a kihívásokat, melyekkel a döntéshozók szembesülnek • A diákok megtanulják, hogyan működik kormányuk

20 A legfontosabb megállapítások • Fejlődik a diákok elkötelezettsége az aktív állampolgárság iránt • A diákok belefolynak a közösség életébe • A diákok tudomást szereznek a közösségükben létező speciális problémákról A diákok megtanulnak csoportokban dolgozni • A diákok fontos, kutatással és kommunikációval összefüggő készségei fejlődnek

21 További információk Civitas Egyesület Telefon: Fax: