Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 - 2007 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Marketingkommunikáció és PR
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Visitor Media Research 2010/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – Médiakutatás az interneten –
Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
ESR: Fogyasztók a neten
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Visitor Media Research Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 –
A magyar háztartások fizetési szokásai
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
K&H trambulin tapasztalatok
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
– Letölthető változat –
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

A Visitor Media Research egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. A kutatás célja hogy: • a hazai honlapok a VMR adatainak segítségével hiteles információkkal lássák el a legnagyobb online médiavásárló és médiatervező cégek munkatársait honlapjuk látogatóinak jelenlegi összetételéről és annak változásairól • a résztvevő honlapok látogatói szegmensei egymással és a hazai internetes populáció egészével is összehasonlíthatók legyenek, továbbá az évente kétszer elvégzett vizsgálat segítségével lehetővé váljon a honlap látogatók demográfiai jellemzőinek folyamatos vizsgálata, a változások nyomon követése • a hazai internetes társadalom honlap látogatási, vásárlási és reklámattitűd szokásait feltérképezve hiteles információkat adjunk a különböző piaci szereplőknek a hazai internetezőkről. Magyarország legnagyobb átfogó online kutatása! Nélkülözhetetlen adatforrás: reklámozáshoz, szolgáltatáshoz, értékesítéshez... NRC-TNS VMR2007/1 A kutatás háttere és célja

A hagyományos kutatással megalapozott online kutatás során a honlapok üzemeltetői, a reklámozók és médiatervezők hiteles képet kaphatnak az internetezők: • honlap látogatási szokásairól (egyes honlapok esetében az aloldalak látogatottságáról is) • online reklám attitűdjéről (offline vs online reklámok elfogadottsága) • médiahasználati szokásairól (tévé, rádió, nyomtatott sajtó) • státuszáról (ESOMAR, illetve JFK – jövedelem, fogyasztás, képzettség – státusz) • online vásárlási szokásairól (tartós fogyasztási cikkek megléte, vásárlási szándéka) • számítástechnikai jártasságáról, internet használatáról és érdeklődési köréről • demográfiai jellemzőiről Alapadatok: Alapsokaság: a legalább hetente egyszer internetező14-69 évesek Célcsoport: a vizsgált honlapokat látogató internetezők A honlapok: a legnagyobb hazai portálok és honlapok (181 honlap) Mintavétel:rétegzett irányított véletlen mintavétel ~300 mintavételi ponton Módszer:online adatfelvétel Mintanagyság: fő Adatfelvétel:április 23 – június 3. Elérés:online reklámok, reklám, NetPanel.hu access panel Hiteles kutatási adatokkal győzzük meg a hirdetőket arról, hogy hirdessenek az interneten és az Ön honlapján. NRC-TNS VMR2007/1 A kutatás tartalma

Az ESOMAR ajánlása szerint a háztartás társadalmi csoport besorolását az adott háztartás fő- keresőjének jellemzői jelölik ki. Definíció szerint a háztartás főkeresője a háztartásban élők közül az a személy, aki legnagyobb arányban járul hozzá a háztartás jövedelméhez. A társadalmi csoport képző változói az aktív főkereső esetében a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a foglalkozási kategória, az inaktívak esetében pedig a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a vagyoni helyzet. Az ESOMAR-változó képzése az ajánlás által meghatározott szabályokat szerint történik. Az ESOMAR társadalmi kategória változó felépítése Az ESOMAR társadalmi kategóriarendszer három változó alkalmazásával épül fel, amelyből aktuálisan két-két változó jelöli ki a csoportba tartozást. •A "főkereső" jelenlegi foglalkozása, (a főkereső a háztartáson belül a legmagasabb jövedelmű személy. ) •A főkereső befejezett legmagasabb iskolai végzettsége •Ha a főkereső nem folytat aktív kereső tevékenységet, a háztartás vagyoni helyzete: tíz, az ESOMAR által kijelölt vagyontárgy, tartós fogyasztási cikk birtoklása alapján. NRC-TNS VMR2007/1 Az ESOMAR társadalmi kategória

„A” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív „B” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív „C1” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője középfokú végzettségű középvezető, vagy más menedzser; középfokú végzettséggel rendelkező vállalkozás tulajdonosa, aki legalább hat alkalmazottal dolgozik; középfokú végzettségű mezőgazdasági vállalkozó „C2” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője irodai alkalmazott; érettségizett szakmunkás, munkafelügyelő; vállalkozás, vagy üzletrész tulajdonos öt vagy kevesebb alkalmazottal, alacsony iskolai végzettségű anyagi javakkal átlagosan ellátott inaktív, illetve középiskolai végzettségű vagyoni helyzetét tekintve átlag alatti inaktív „DE” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője szakmunkás, képzetlen munkás, alacsony iskolai végzettségű hatnál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, mezőgazdasági termelő NRC-TNS VMR2007/1 Az ESOMAR társadalmi kategória tartalma és megoszlása

VMR2007 I. félév INTERNET HASZNÁLAT ÉS DEMOGRÁFIA

 A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező éves hazai lakosság 44 százaléka internetezik minden nap – a többség tehát ennél ritkábban csatlakozik a világhálóra.  A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de természetesen még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. A gyakori internetezők 57 százaléka férfi, 51 százaléka 30 év alatti, 29 százaléka Budapesten él.  A gyakori internetezők 62 százaléka internetezik otthonában. Az otthoni internet eléréssel rendelkezők mindössze 14 százaléka használ modemes kapcsolatot. A szélessáv térnyerését jelzi, hogy 50 százalékuk ADSL, 28 százalékuk pedig kábeltévés eléréssel internetezik.  Munkahelyén az internetezők 35 százaléka, iskolában pedig 23 százaléka szokott internetezni. Az iskolai internetezés természetesen elsősorban a fiatalokra jellemző: a évesek 55 százaléka szokott internetezni oktatási intézményben. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló I.

 Az internet használat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 90 százaléka használta már az internetet, és minden második internetező rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón.  Az internetezők egynegyede használja (rendszeresen vagy alkalmanként) társ- és partnerkeresésre az internetet. – chatelni 43, fórumozni ugyancsak 43 százalék szokott. Blogokat az internetezők 47 százaléka olvasgat, de csak 7 százalék teszi ezt rendszeresen, a saját bloggal rendelkezők aránya pedig 9 százalék.  Minden második internetező szokott valamilyen ingyenes játékot játszani az interneten (a rendszeresen játszók aránya viszont csak 11 százalék), online szerencsejátékot 8 százalékuk játszik legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek: szoftverért 11, zenéért, illetve képért vagy videóért egyaránt 6-6 százalék fizetett. A videomegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre: jelenleg 14 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló II.

 Az internetezők 53 százaléka életében legalább egyszer rendelt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten keresztül – azok aránya, akik alkalmanként használják erre a világhálót, 30 százalék. Az internet használók 13 százaléka biztos benne, további 29 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy a következő fél évben vásárol valamit az interneten keresztül.  A éves internetezők háromnegyede rendelkezik lakossági folyószámlával (a 18 év felettiek körében ez az arány 87 százalék) – pénzügyeit 27 százalék szokta az interneten keresztül intézni, további 9 százalék pedig tervezi, hogy fél éven belül kipróbálja az online bankolást. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló III.

 Az internetezők 2 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben vásárol autót, 9 százalék pedig valószínűnek tartja ezt. Az autóvásárlást tervezők több mint fele használt gépkocsi vásárlását tervezi, 13 százalék viszont biztos abban, hogy új autót fog venni.  Az internetezők alig több mint 1 százaléka tervezi fél éven belül új építésű ingatlan vásárlását, további 4 százalék valószínűnek tartja a közeljövőbeli lakásvásárlást.  Az internetezők 55 százaléka tervezi, hogy a következő fél évben üdülni megy: belföldi üdülést 39, külföldi üdülést 27 százalék tervez, 22 százalék még bizonytalan e kérdésben, 23 százalék ugyanakkor biztos abban, hogy a következő fél évben nem megy majd üdülni.  Az internetezők 59 százaléka még sosem utazott repülőgéppel, 25 százalékuk pedig utazott már, de 2006 januárja óta nem ült repülőre. Az internetezők 8 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben fog repülőgéppel utazni, azok aránya pedig, akik ezt valószínűnek tartják, 10 százalék. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló IV.

VMR2007/1 oldal.info alapadatok

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

NRC Piackutató Kft. Tel: (06-1) Fax: (16-1)