országos földhivatali hálózat Úton a digitális földhivatal felé

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Projekt általános bemutatása
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Zalaba Piroska Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
A digitális ingatlan-nyilvántartás szolgáltatásfejlesztése
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Elektronikus közigazgatás operatív program Horváth Viktor – NFÜ Közig IH.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Stratégiai tervezés.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Integrált közösségi szolgáltató terek
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
Miért nehéz jó önkormányzati rendszert készíteni? InterMap Térinformatikai Tanácsadó Kft. Hujber Csaba: Szolnok, szeptember.
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
A járási rendszer megújítása
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

országos földhivatali hálózat Úton a digitális földhivatal felé Zalaba Piroska főtanácsos Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Földügyi és Térinformatikai Főosztály

Bevezetés földhivatalok működésének korszerűsítése Elmúlt 10-15 évben jelentős beruházások az ingatlan-nyilvántartási szektor infrastruktúrájában. földhivatalok működésének korszerűsítése ügyintézési idő csökkentése tulajdoni biztonság, hatékonyság növelése földügyek komplex irányítása földügyi információs szolgáltató rendszer SZOLGÁLTATÓ HIVATAL

A korszerűsítés főbb lépései 1990: EU PHARE támogatás “Földhivatalok számítógépesítése” Komplex decentrális: adatbázisok létrehozása a vidéki körzeti földhivatalokban Körzeti TAKAROS: eljárások számítógépen BIIR: főváros ingatlan-nyilvántartási rendszere FKFH térképi rendszere (svájci projekt) TAKARNET: országos hozzáférés META: értéknövelt termékek előállítása Twinning: fenntarthatóság biztosítása, új stratégia

TAKAROS információtechnológiai koncepció TAKAROS: Térképen Alapuló Kataszteri Rendszer Országos Számítógépesítése BIIR és a TAKAROS - FKFH és a körzeti földhivatalok rendszerei TAKARNET földhivatalokat összekötő hálózat, infrastruktúra META megyei földhivatalok informatikai rendszere Cél: Ingatlan-nyilvántartás hatékony vezetése, anomáliák felszámolása Biztonságos és egyszerűbb ingatlanforgalom, tulajdonbiztonság Információ biztosítása kormányzati, gazdaságpolitikai döntésekhez

TAKAROS koncepción túlmutató stratégia kialakítására tett lépések  Az egységes magyar ingatlan-nyilvántartási rendszer új intézményi stratégiája, PHARE „Sógorok” projekt (az ábrán a stratégia alkotó elemei) E-kormányzás, e-közigazgatás Ügyviteli és intézményi terv Intézményi és szervezeti felépítés Humán erőforrás irányítás Pénzügyi, kereskedelmi irányítás Marketing és értékesítés IT, inf. rendszerek Információ-kezelés Belső és külső kommunikáció Ingatlan-gazdálkodás Auditálás és minőség-biztosítás Kutatás és fejlesztés Változásokat irányító program Jogi keretek Eljárások Kül- detés Jövőkép Stratégia Stratégiai célok Operatív célok Megvalósítási terv Ügyfél-orientált szervezet Megfelelő minőségű termékek és szolgáltatások szabadon választott csatornán Fenntartható finanszírozás, reális ár E-kormányzás és EU elveinek megfelelően  Digitális Földhivatal program kidolgozása

Elektronikus ügyintézés A Ket. az online ügyintézést egyenrangúvá tette a hagyományos ügyintézéssel, elkészültek a végrehajtási rendeletek A Ket. a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszert határozza meg az e-ügyintézés központi alapinfrastruktúrájaként Az e-aláírás szabályozása kiegészült a közigazgatásban való használat szabályaival 2008: elektronikus közszolgáltatásról szóló törvényjavaslat - keretrendszer, feltételek, követelmények - egyetemes elérhetőség biztosítása a kormányzati közszolgáltatási központ útján - ügyintézést támogató lehetőségek biztosítása - kötelező csatlakozás az ügynethez (elektronikus közszolgáltatások infrastruktúrája) a közigazgatási szervek számára - e-Magyarország, e-ügynetpontok kialakítása - az alapszolgáltatások alanyi jogként díjmentesek

Digitális Földhivatal program távlati célkitűzései E-kormányzat, e-ügyintézés elveinek megvalósítása Teljes on-line ügyintézési folyamatot biztosító földhivatali szolgáltatás Földhivatali szolgáltatások az ügyfélkapun keresztül állampolgárok számára is 0-24 órás elektronikus szolgáltatás A földügyi szolgáltatások színvonalának növelése, az elektronikusan elérhető szolgáltatások bővítése és széles körben való hozzáférésének biztosítása Környezetkímélő, hatékony technológia és architektúra alkalmazása Üzemeltetés erőforrás igényének racionalizálása Logikai adatkapcsolatok más adatbázisokkal

Digitális Földhivatal koncepció Stratégiai célok Kettős: az elektronikus földhivatali nyilvántartás továbbfejlesztésével az ingatlan- nyilvántartás hatékonyságának növelése - ügyfél-orientáltabb ügyintézés biztosítása, - a szolgáltatások minőségének javítása másrészt a digitális földhivatal megépítésével a nemzeti téradat-infrastruktúra felügyelt alapjainak kidolgozása és biztosítása egyéb célra történő felhasználáshoz (EU Kataszteri Bizottság alapelveivel összhangban) ”Az egyes tagországokban a kataszterért felelős hatóságok hangsúlyozzák a kataszteri információ növekvő hasznát, és kerüljék el a kataszteri szervezetektől független, területi célú, újabb adatbázisok létrehozását. Úgy kell együttműködniük, hogy a területi információ felhasználható legyen az Európai Unió intézkedéseinek alkalmazásával összhangban.”

Digitális Földhivatal terv fő elemei EKOP-1.1.3 Földhivatali ügyvitel teljes folyamatának korszerűsítése e-szolgáltatás, e-ügyintézés Technikai megközelítés Jogi szabályozás!!!

A földhivatali e-szolgáltatások felhasználói

Földhivatali elektronikus szolgáltatások

Térképmásolat

Tulajdoni lap másolat szolgáltatás alakulása

Tulajdoni lap lekérdezések változása A TAKARNET működésének megkezdése óta a tulajdoni lap lekérdezések éves alakulása és összetétele: Papír alapú TAKARNET Összesen db 2003 90% 10% 4 025 026 2004 78% 22% 4 094 134 2005 72% 28% 4 890 197 2006 54% 46% 5 268 291 2007 42% 58% 5 821 023 2008 32% 68% 6 652 059 földhivatalok által kiadott tul. lapok 31%-a díjmentes TAKARNET-en kiadott tul. lapok 70%-a díjmentes

Földhivatali kihelyezett ügyfélszolgálatok bevásárló központokban Speciális TAKARNET alkalmazás – jobb ügyfél-elégedettség: Budapest: Lurdy-Ház Székesfehérvár: Auchan

Digitális Földhivatal program első lépése Földhivatali adatok elektronikus non-stop szolgáltató rendszere Ügyfélkapun keresztül EKOP-1.1.3. Központi adattárház kialakítása az elektronikus adatszolgáltatásokhoz Földhivatali szolgáltatások az ügyfélkapun keresztül állampolgárok számára is 0-24 órás elektronikus szolgáltatás Esélyegyenlőség biztosítása a földhivatali szolgáltatásokhoz való hozzáférésben Statisztikai adatok szolgáltatása központilag Egységes kódállomány kialakítása, adattisztítás a körzeti földhivatali adatbázisok szintjén Elektronikus fizetési rendszer bevezetése

Regisztrált TAKARNET felhasználók Azonosítási módszer: Engedélyezési eljárás, szolgáltatási szerződés Hozzáféréshez digitális aláírás Fizetési módszer: Hónap végén számla postán kiküldve Rendelkezésre állás: Munkaidőben Hivatalok, ügyvédek, közjegyzők, bankok, ingatlan forgalmazók, bíróságok, önkormányzatok stb. Az állampolgárok saját ügyeiket nem intézhetik közvetlenül.

Otthoni felhasználók interneten Azonosítási módszer: Központi ügyfélkapu Fizetési módszer: A szolgáltatás nyújtása előtti e-fizetés Rendelkezésre állás: 24 órában e-hiteles tulajdoni lap, tulajdoni lap változás figyelése, alapszolgáltatások Állampolgárok Az állampolgárok saját ügyeiket otthonról, és közvetlenül intézhetik, illetve ellenőrizhetik az ügyeiket intéző ügyvédeket, bankokat, hivatalokat.

TakarNet24 projekt szerkezete A projekteredmény cél/funkció struktúrája

Megvalósítás ütemezése 2008. április: Egyeztető tárgyalások az EKOP projektek lebonyolításáért felelős szervezetekkel (NFÜ, VÁTI) 2008. július 15: Pályázat benyújtása, aug. 11: Pályázat befogadása, okt. 9. Döntés a projekt támogatásáról 2008. november 28. Szerződéskötés 2009. március 5: Projekt nyitórendezvénye 2010. szeptember 30: Projekt megvalósítás befejezése

A szolgáltató állam koncepció érvényesülése Információ szabad áramlásának biztosítása Hatékonyabb, átláthatóbb és olcsóbb közigazgatás Idő és költségigényt befolyásoló tényezők: - Szolgáltatás iránti igény felismerését befolyásoló információk rendelkezésre állása - Lakóhely és intézmény elhelyezkedése - Közlekedési lehetőségek - Intézmény nyitva tartása Tevékenység TAKARNET TakarNet24 Idő (óra) Költség (Ft) Felismerés Esetleges Böngészés közben Tervezés 1 óra Azonnal Utazás 500 Ft Intézés 1,5 óra 2510 Ft 0,5 óra Utazás vissza Összesen 4,5 óra 3510 Ft

Tervezett e-szolgáltatások Elektronikusan aláírt térképmásolat Földhasználati lapok E-űrlapok bevezetése EKOP-1.1.3 kiemelt projekt: - non-stop üzemeltetés a teljes TAKARNET rendszerben - szolgáltatások állampolgároknak is Ügyfélkapun keresztül E-ügyintézés lehetőségeinek feltárása E-archiválás, újabb szolgáltatások, belső ügymenet továbbfejlesztése

Földhivatali Portál: www.foldhivatal.hu

Földhivatali Információs Rendszer