A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú koncepciója
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Munkavédelmi képviselők fóruma
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
1 Új tendenciák az elmúlt év közbeszerzéseiben november 22. Berényi Lajos Elnök Közbeszerzések Tanácsa.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában BESZÁMOLÓ A KTE KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI ÁLLANDÓ BIZOTTSÁG TEVÉKENYSÉGÉRŐL Előterjesztő: KTE Országos.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
A közúti közlekedési balesetek következtében meghalt személyek száma
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Óberling József r. ezredes
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
A Magyar Köztársaság kormánya. REND ÉS BIZTONSÁG a rendteremés programja (elszámolás) Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN Óberling József r. ezredes ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN „Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, 2009. október 20.

Magyarország Közlekedésbiztonsága 2008. „Egy igazán sikeres év!” A 2008. év „rekordjai”: 40 éve nem volt 1.000 fő alatt a közúti balesetben meghalt személyek száma (2008: 996 fő) 2001. óta nem volt ilyen alacsony a személysérüléses közúti balesetek száma Az elmúlt évtized legnagyobb mértékű éves csökkenése a közúti tragédiák számában 50 nap közúti tragédia nélkül!

Közúti balesetben meghalt személyek száma 1990-2008 3 3 3

Személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma 2001 – 2008.

Ittasan okozott közúti balesetek 2001 – 2008.

2009. I-IX. hónap főbb közlekedésbiztonsági adatai Magyarországon a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma 7,05 %-kal csökkent (13.362 baleset) a balesetekben meghalt személyek száma 14,83 %-kal csökkent (715-ről 609-re) 106 fővel kevesebben vesztették életüket közútjainkon az ittasan okozott balesetek számában 3,70 %-os csökkenés tapasztalható Ittasan okozott balesetek aránya kissé nőtt: 12,08 %; 2009. és 2001. I-IX. havi adatok összehasonlítása: - a közúti balesetek száma 1,26 %-kal csökkent - a halálos áldozatok száma 30,0 %-kal csökkent!!! (870 fő helyett 609 áldozat)

A közlekedésbiztonsági helyzet javításának lehetséges akadályai Egyetlen év alapján tendenciát felállítani nem lehet Szabályozási háttér módosítása: eredmény az első időszakban További intézkedések hiánya: az eredményesség visszaeshet EU szinten nem érjük el az átlagos szintet (egymillió lakos/áldozat) Súlyos hiányosságok a jogkövető magatartásban Kedvezőtlen társadalmi környezet Figyelmeztető jelek (objektív felelősség elvének megtámadása, KRESZ módosítás, rendőrséget érő támadások stb.) Média: a „negatív” hírnek nagyobb a hírértéke Gazdasági válság negatív hatása A közlekedésrendészet feltételrendszerének hiányosságai

1000 közúti balesetre jutó halálos áldozatok száma A felmérés alapja: a személysérüléses közúti balesetek száma A mutatók a közúti balesetek súlyosságát ábrázolják Magyarország 2001-ben: 67 áldozat/1000 baleset Magyarország 2008-ban: 52 áldozat/1000 baleset Összehasonlításként (2007. évi adatok) United Kingdom: 17 áldozat/1000 baleset Ausztria: 19 áldozat/1000 baleset Lengyelország: 113 áldozat/1000 baleset

Főbb tevékenységi területek a közlekedésbiztonság javítására Három kiemelt terület: A legveszélyesebb közlekedési szabályszegések elleni fellépés Technikai eszközök széles körű alkalmazása A baleset-megelőzésben, azon belül különösen a kommunikációs tevékenységben rejlő lehetősé- gek kihasználása

Legveszélyesebb közlekedési szabálysértések elleni fellépés Sebességtúllépés Ittas járművezetés Biztonsági öv és gyermekbiztonsági rendszer használatának elmulasztása További kiemelt beavatkozási területek: Motorkerékpárosok Segédmotor-kerékpárosok Kerékpárosok Gyalogosok

Technikai eszközök széles körű alkalmazása Európai trend az emberi erő kiváltására, ill. a rendőri intézkedések megkönnyítésére Hatékonyabb, gazdaságosabb, biztonságosabb ellenőrzési módszer Európai tapasztalatok (TISPOL) + „best practice” A tradicionális „leállításos” ellenőrzési módszer ugyanakkor nem mellőzhető Magyarország: Légalkohol-mérők: 1996 óta Automata sebességellenőrzők: 2006 óta További technikai fejlesztések + a megkezdett programok megvalósítása 2009: 50 db lézeres és 200 db automata sebességmérő 500 db Dräger 6810 típusú és 170 db Dräger 7110 típusú légalkoholmérő berendezés beszerzése

Kommunikációs tevékenységben rejlő lehetőségek jobb kihasználása Kommunikáció: nagy lehetőségek tárháza Internet adta lehetőségek kihasználása - www.baleset-megelozes.eu honlap rendszeres frissítése - látogatottságának növelése - kapcsolatépítés népszerű honlapokkal (együttműködés, banner) Bulvársajtó fokozott jelentősége Sokkoló preventív kampányok alkalmazása - rövid, megdöbbentő spotok – főleg a fiatalok körében hatékony - a „három gyilkos” vonatkozásában kell alkalmazni - költségcsökkentés: külföldi spotok átvétele? Egyéb lehetőségek: - minden baleseti hírnél kitérni az övhasználatra stb.

Aktuális és további feladatok Országos „Táblavadász” akció 2009. október Országos hatáskörű „közlekedési kommandó” létrehozásának megvizsgálása ORFK-OBB működésének korszerűsítése: - célirányos tevékenység, megújuló elnökség, „Tanácsadó testület” ORFK-OBB költségvetésének a visszaállítása Balesetveszélyes útszakaszok és csomópontok felmérése, az adatok rendszeres aktualizálása Közlekedésbiztonsági folyamatok rendszeres elemzése

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! www.baleset-megelozes.eu