Dr. Tar Károlyné Országos Ifjúsági Népi Kézműves Pályázat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kulturális vidékfejlesztés
Advertisements

„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Határokon Túli Magyarságért Alapítvány 7621 PÉCS, János u. 22. Tel.: / , Fax: / fre .hu
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
Szendrő Városi Sport- és Szabadidő Klub Természetjáró Szakosztály
A Gencsapáti Integrált Közösségi Szolgáltatói Tér megvalósítása A Kezdőkör Egyesület pályázata IKSZT/2008/2.
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
. Tölts 17 napot Magyarországon, járd körül nagy- és kisvárosait, ismerd meg múltunkat és járulj hozzá a jövő építéséhez! Mindehhez nem kell mást tenned,
Tehetségpont létrehozása
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
1 Pont, 3 Szervezet Unió Alapítvány •A helyzethez képest életben maradtunk •Árvíz, rémhírek, rossz idő •Működtettük, túléltük •Az első pályázat.
Kecskemét, április 2O.Készítette: Ramháb Mária A kistelepülési könyvtári ellátás korszerűsítésének lehetőségei Informatikai és Könyvtári Szövetség.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
AZ ALKOTÓHÁZAK, KÉZMŰVES MŰHELYEK SZEREPE A KÖZMŰVELŐDÉSBEN ÉS A VIDÉKFEJESZTÉSI FOLYAMATOKBAN Zalaegerszeg, április 8.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Megmentett kézművesség
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
„20 éves a HSZOSZ Országos HR szakmai klubhálózata, avagy az új gondolatok vonzzák az új nemzedéket – Szegedi Klub” Készült a ICF Magyar Tagozata, a Humán.
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Értéktár Bizottság munkája, tapasztalatai Budapest, május 21.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Pikó Zsuzsanna, NIOK Alapítvány.  A TÁMOP es pályázatok c) komponensének megismertetése civil szervezetekkel országszerte  Gyakorlati segítség.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Nyárnyitó Tini-nap „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.” Gróf Széchenyi István.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
AZ ALKOTÓHÁZAK SZEREPE AZ IDEGENFORGALOMBAN Az alkotóházak fogalma: - a tárgyalkotó népművészetnek, - a hagyományos népi kultúrának, - a hagyományok továbbéltetésének,
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
„A szép tettek közösek…” Visszatekintés a projekt eddigi szakmai megvalósítására.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
A kézművesség történeti áttekintése A hagyomány szerepe előadó: Bangó Aliz.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
10. alkalommal A 10. alkalommal megrendezett kiállításon a 74 kiállítót a 74 kiállítót 9 ezer több mint 9 ezer látogató nézte meg a két nap alatt.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
Esettanulmány Adu Oktatási Központ VSZF konferencia MKIK Budapest Az előadás tartalma Kik vagyunk? Milyen vállalkozásunk van? Milyen felelős.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
Sajómenti Népművészeti Egyesület Kazincbarcikán 2004-ben egy népművészeti kiállítás kapcsán vetődött fel annak a gondolata, hogy legyen egy egyesület,
Közösségszervezés BA.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
HKIK XXIX. Küldöttgyűlés Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Dr. Tar Károlyné Országos Ifjúsági Népi Kézműves Pályázat 1995-2013. X. Vándorlegény Konferencia – 2013. Debrecen

20 évről - 15 percben 1. Az indulás, előzmények 2. Meghirdetők 3. A pályázat célja 4. Pályázati kategóriák 5 . A pályázat megvalósításában részt vett intézmények és szervezetek 6. Mesterek, szakemberek 7. A pályázat eredményei, hozadéka 8. Összegezve 9. Tovább! Hogyan? - Hogyan tovább? 10. Köszönet

„Kultúrát nem lehet örökölni. A XIX sz. elejéről való székelyszenterzsébeti abroszközép sokat mondó motívuma jelképe az Országos Ifjúsági Népi Kézműves Pályázatnak. Mottónk: „Kultúrát nem lehet örökölni. Az elődök kultúrája egy-kettőre elpárolog, ha minden nemzedék újra meg újra meg nem szerzi azt magának.” Kodály Zoltán

1. Az indulás, az előzmények A Kézműves Alapítvány és az ÚÁMK Közösségi Háza 1993-ban, Debrecen Szabad Királyi Várossá nyilvánítása 300. évfordulója tiszteletére hirdette meg először a fiataloknak szóló kézműves pályázatot. E helyi pályázat országos érdeklődést váltott ki és számos más településről is érkeztek pályamunkák. Ez késztetett bennünket arra, hogy 1995-ben a Honfoglalás 1100. évfordulója tiszteletére – most már együttműködő és szervező társakat keresve – immár hét civil szervezet és intézmény összefogásával meghirdettük az I. Országos Ifjúsági Népi Kézműves Pályázatot.  

2. Meghirdetők Emberi Erőforrások Minisztériuma Hagyományok Háza 1995-ben Kézműves Alapítvány Örökség Gyermek Népművészeti Egyesület Pályakezdő Fiatalok Esély Alapítványa ÚÁMK Közösségi Háza és Kézműves Szakiskolája Magyar Művelődési Int. Ipari és kereskedelmi Minisztérium   1997-től változtak a meghirdetők és azóta is folyamatosan ugyanazok.   2013-ban Emberi Erőforrások Minisztériuma Hagyományok Háza Népművészeti Egyesületek Szövetsége Kézműves Alapítvány Debreceni Művelődési Központ

3. A pályázat célja - lehetőséget teremtsenek, késztetést adjanak A pályázat kiíróinak a kezdetektől változatlan a célja: - lehetőséget teremtsenek, késztetést adjanak a hazánkban és a határainkon túl élő, a hagyományos kézműves tevékenységekkel foglakozó fiataloknak a bemutatkozásra, megmérettetésre, hagyományápoló, alkotó tevékenységük fejlesztésére, - hogy szélesebb körben is megismertessék a népi kézművességgel foglalkozó gyermek – és ifjúsági alkotókat és alkotóközösségeket, a pályázat és kapcsolódó programjai által szakmai segítséget nyújtsanak a magyar tárgyi kultúra hagyományainak átörökítéséhez.

4. Pályázati kategóriák Szakmai: 1. bőrműves 2. fafaragás 3. fazekas 4. fonható szálas anyag 5. hímzés - csipke - viselet - népi ékszer 6. népi gyermekjáték - tojásfestés – gyertyaöntés – mézeskalács 7. szövés - nemez Életkor szerint: 10-15 és 16-25 évesek. Egyéni és közösségi részvételi lehetőség.

5. A pályázat megvalósításában részt vett intézmények és szervezetek Debreceni Művelődési Központ (korábban: ÚÁMK Közösségi Háza és Kézműves Szakiskolája) – Debrecen - Nádudvari Népi Kézműves Szakiskola és Kollégium (korábban: Népi Kismesterségek, Szolgáltató Mesterségek Szakiskolája ) - Nádudvar - Veszprém Megyei Népművészeti Egyesület, Balatonalmádiért Alapítvány, Pannónia Kulturális Közp. és Könyvtár - Balatonalmádi - Esély Kövessi Erzsébet Általános Iskola, Szakképző Isk. és Gimn.– Budapest Magyarországi Alkotóművészek Közép- és Nyugat- dunántúli Regionális Társasága (korábban: Fejér Megyei Művelődési Központ) – Székesfehérvár Hagyományok Háza (korábban: Magyar Művelődési Intézet) Békés Megyei Népművészeti Egyesület (korábban: Megyei Művelődési Központ és Kézműves Szakiskola) – Békéscsaba - Veszprém Megyei Népművészeti Egyesület és a Veszprém Megyei Közműv. Int. - Veszprém - MMIK Szakiskolája – Zalaegerszeg - Bihari Népművészeti Egyesület – Berettyóújfalu - Vörösmarty Mihály Ifjúsági és Művelődési Központ Kézműves Szakiskola - Bonyhád - Grassalkovich Művelődési Központ Pályakezdők Szakiskolája – Hatvan

6. Mesterek, szakemberek szerepe A népi kézműves szakmáknak a fiatal nemzedékkel való megismertetésében meghatározó szerepük van a kiváló mestereknek, szakoktatóknak. A jó mesterek vonzzák a fiatalokat. Ezt tapasztalhattuk a pályázat során az elmúlt 20 évben is. Késztetésükre bátrabban jelentkeztek a pályázatra és biztatásukkal számosan eljutottak arra a szintre, hogy ma már ők is hivatásszerűen művelik választott mesterségüket. Egy-egy pályázatra több, mint 100 mester, szakoktató, szakkörvezető segítette a fiatalok felkészülését. Számos mester szinte valamennyi kiállításon, pályázati programon, szakmai tanácskozáson, eszmecserén részt vett. Hasonlóan nagy jelentőségű az a szakmai háttér, amit azok a szakemberek nyújtottak, akik részt vettek a zsűrizésekben, személyre szólóan elemezték, értékelték a pályamunkákat, javaslataikkal, előadásaikkal hozzájárulnak az ismeretek bővítéséhez, a fiatalok és a mesterek szakmai fejlődéséhez. Neves tudósok, etnográfusok, szakoktatók, iskolavezetők, minisztériumok, országos és helyi intézmények, szervezetek szakemberei osztották meg velünk gondolataikat, ismereteiket véleményüket az elmúlt két évtizedben. Egy-egy pályázati évben az ország érintett településein rendezett szakmai eseményeken mintegy 80 szakember segítette munkánkat.

7. A pályázat eredményei Kiállítások Szakmai programok konferenciák A pályázó fiatalok és közösségeik 1183 egyéni pályázó és 929 közösség – szakkör, szakiskolai műhelyek, alkotó kör – mintegy 7600 fő - nyújtott be pályamunkát. Legtöbben minden pályázaton - egyéni és közösségi kategóriában egyaránt - a 16-25 éves korosztályba tartozók vettek részt. 824 díjat osztottak ki a különböző kategóriákban. 11800 db tárgyat adtak be a pályázatra. Alkalmanként 70-150 településről pályáztak a fiatalok és közösségeik. Kiállítások Szakmai programok konferenciák tábor zsűrizések Katalógusok Támogatók

Kiállítások 76 kiállítás. 63.000 fő látogató – többségben gyermekek és fiatalok, családok. A kiállítás megnyitókon népzene, néptánc a helyi hagyományőrzők részvételével. Valamennyi alkalommal nagy média érdeklődés. A települések kulturális életének visszatérő, fontos eseményé váltak.

Vándorlegény konferenciák 51 szakmai tanácskozás, fórum az ország különböző városaiban. (Balatonalmádi, Békéscsaba, Bonyhád, Berettyóújfalu, Budapest, Hatvan, Nádudvar, Pécs, Székesfehérvár Zalaegerszeg, Veszprém) 10 Országos Vándorlegény Konferencia (Debrecenben) Több, mint 4000 fő résztvevő. Mintegy 180 előadás, program.

Katalógusok 1999 - től 2011-ig vagyis 7 alkalommal folyamatosan sikerült szép, színes katalógusban megjelentetnünk a díjazott fiatalok munkáit. A katalógusok beköszöntőjét valamennyiszer a szakminisztérium miniszterei és államtitkárai, helyettes államtitkárai írták. - Ecsedy István, Koncz Erika, Hiller István, Halász János – A katalógusok nagy népszerűségnek örvendtek a díjazott, illetve az alkotó fiatalok körében és a szakemberek is jól tudták hasznosítani a képzések során.

Katalógusok

Támogatók Több, mint 250 támogató szakminisztérium NKA (Díjak, anyagok, eszközök, anyagi támogatások…) Folyamatosan, minden évben a legjelentősebb támogatónk: szakminisztérium NKA Debrecen és Hajdú- Bihar megye Önkormányzata Kézműves Alapítvány Gyakori támogatóink voltak: IPOSZ Kereskedelmi és Iparkamara Interkerám A magyar Kézművességért Alapítvány Szalag és zsinórgyár Gencsi Zoltán , - a Hortobányi Természetvédelmi … Kft. ST Bőrgyár Simontornya Kenderkóc Üzlet Több könyvkiadó vállalat Számos kézműves mester

8. A pályázat eredményei, hozadéka összegezve 1.Elismert hiánypótló programsorozattá vált. 2.Bemutatkozás az ország neves kiállító helyein. 3. Hozzájárult a fiatalokkal foglalkozók szakmai ismereteinek bővítéséhez, fórumot teremt találkozására, tapasztalatcserére. 4. Számos elméleti és gyakorlati szakembert sikerült megnyerni a programokhoz. 5. Új együttműködési lehetőségeket teremtett. Párbeszédet indukált a különböző településeken élő fiatalok és az őket tanító mesterek, szakoktatók, Szakkörvezetők, illetve az elméleti szakemberek között. 6. Forrásokat sikerült feltárni, támogatókat megnyerni. 7. Felszínre hozta a hagyományos kézműves szakmák oktatásának, továbbképzésének hiányosságait, a különböző országos szervezetek, intézmények együttműködésének szükségességét. 8. Felerősítette az ösztöndíj, a táborozási lehetőségek megteremtése iránti igényt. 380 program ( kiállítás, szakmai előadások, tanácskozások, zsűrizések ) 75.780 fő résztvevő , látogató. Több, mint 250 támogató . Az ország 11 városában és azok régiójában fontos, emlékezetes kulturális eseménnyé vált. Létrejött 7 kiadvány, ami bemutatja, őrzi a díjazottak alkotásait. Sikeres tábor valósult meg Debrecenben és Magyarlukafán a díjazottaknak. E pályázaton sikeresen szereplők közül többen megkapták a Népművészet Ifjú Mestere elismerő címet. Összességében jelentős mértékben hozzájárult az elmúlt 20 évben a fiatalok körében a kreativitás fejlesztéséhez, a természetes anyagok szélesebb körű használatához, a kézműves mesterségek, a magyar tárgyi kultúra hagyományainak megismertetéséhez, átörökítéséhez.

9. 9. Tovább! Hogyan? - Hogyan tovább? Az Országos Ifjúsági Népi Kézműves pályázatot egy olyan időszakban indítottuk, amikor a népi kézműves képzés, a kézműves szakiskolák, a szakkörök, tanfolyamok iránti érdeklődés minden korábbinál nagyobb volt. De nemcsak az érdeklődés, hanem a cselekvés és az akarat is. Az idő múlásával azonban megváltoztak a körülmények. Egyre nehezebb megteremteni a szükséges feltételeket az egyes mesterségek műveléséhez, elsajátításához. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk össze a pályázat során, amit mindenképpen hasznosítani kell. Most elérkeztünk egy állomáshoz: ez a 10. pályázat és a 20 Év alkalmat ad arra, hogy elemezzük, rendszerezzük Mindazt, amit tettünk, ami történt ebben az időben. Mégpedig minden érintettel együtt kellene feltárnunk az elmúlt 20 év eredményeit, tanulságait szakmai fórumokon, eszmecseréken. Jó lenne kiadványban is megjelentetni ezt az összegzést, hogy az a sok ezer alkotó, szakember, akik részesei voltak ennek a szép munkának, okulhassanak belőle. Milyen izgalmas lenne tudni pl., hogy mit csinálnak ma a korábbi díjazottak, hol, miért szüntek meg a szakiskolák, hogy a létrejött összefogások, együttműködések fennmaradásának mi a titka, hogy min kellene változtatni ahhoz, hogy a pályázat még sikeresebb legyen, még többen részt vegyenek rajta, hogy az egyes szakmai kategóriákban milyen segítségre lenne szükségük a fiataloknak, a mestereknek és a szervezőknek, hogy miként tudnánk megtartani, meggyőzni az eddigi támogatóinkat, hogy pártfogolják a továbbiakban is munkánkat , hogy milyen módon segíthetnénk még több alkotó közösség létrejöttét? Sorolhatók még sokáig a kérdések, melyekre sokan, sokféle választ adhatnának. Nélkülözhetetlennek tartom ezt a számvetést, ezt a feltáró munkát, hiszen a jövőbeni pályázatok csak így lehetnek fenn- tarthatók, eredményesek. Eddig is kiemelkedő jelentősége volt a pályázatok történetében az együttműködésnek, a közös gondolkodásnak és cselekvésnek. Hiszem, hogy ez továbbra is így lesz. Ezért hát kérek minden érintettet, hogy tapasztala- taikkal, véleményükkel, vegyenek részt ebben a pályázatot értékelő, elemző munkában.  

10. Köszönet Köszönet mindenkinek, aki hitt ebben a programsorozatban, ami mára közös ügyünkké vált. Köszönet a résztvevő fiataloknak, hogy akarták megméretni alkotásaikat Köszönet mestereiknek,oktatóiknak. Barátsággal és szeretettel köszönöm a pályázat különböző kategóriáit felvállaló, gondozó, szakemberek, intézmény-vezető kollégák munkáját és a Hagyományok Háza - Beszprémy Katalin - folyamatos szakmai segítségét. Köszönöm a támogatók segítségét. Külön is Halász János államtitkár, Somogyi Béla alpolgármester, Szentei Tamás osztályvezető, a Kézműves Alapítvány kuratóriumának Hunyadi Sándor elnöknek. Végül, de nem utolsó sorban két köszönet: Köszönet a DMK valamennyi dolgozójának, akik 20 éven át ellátták velem együtt a szervezéssel, koordinálással és a programok lebonyolításával járó feladatokat. Fontos csapatmunka volt. Külön is köszönöm Mátrai Nagy Andreának, Nagy Máriának és Szőnyi Sándornénak hogy éveken át gondos munkát végeztek a pályázat sikeres lebonyolítása érdekében. Legvégül mondok köszönetet - de annál nagyobb szeretettel és megbecsüléssel – annak az embernek, akinek talán a legtöbbet köszönhetjük. Akinek közreműködése nélkül nem tudtuk volna megteremteni a szükséges feltételeket, akinek gondoskodó figyelme nélkül a mi közös munkánk nem tudott volna ilyen emberi, ilyen elkötelezett lenni. Ő volt az, aki a megtorpanások idején - mert ilyen is volt – biztatást, biztonságos hátteret jelentett és aki nemcsak hivatalnokként állt munkánk mellé. Valamennyünk nevében, akik dolgozhattunk vele, barátsággal és szeretettel mondok köszönetet F. Tóth Máriának, a szakminisztérium egykori főtanácsosának.

Köszönöm a figyelmet és a két évtizede tartó közös munkát, az eredményes együttműködést! info@kezmuvesalapitvany.hu Dr. Tar Károlyné www.kezmuvesalapitvany.hu Szoboszlai Katalin Tel.: 30/3667774