Magyar Fuvarozói Fórum - 2012 dr. Vereczkey Zoltán – elnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kamionforgalomról Lukács András Levegő Munkacsoport Budapest, december 15.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Béren kívüli jutatások 2012 IVSZ Badak Béla okl.könyvvizsgáló
Otthonápolási feladatok költségei
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
15. Egészség-Gazdaságtani Szimpózium Dr. Szócska Miklós Egészségügyért felelős államtitkár EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA.
Kis- és középvállalkozások finanszírozása Készítette: Gál Judit Pálos Attila.
Költségvetés ,3 milliárd forint agrár-és vidékfejlesztésre.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.
1 PV helyzetkép Az NCsT felülvizsgálata a napelemes trendek tükrében Horváth Attila Imre helyettes államtitkár Zöldgazdaság Fejlesztéséért, Klímapolitikáért.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
ADÓZÁSI, JOGI,KERESKEDELMI ÉS KULTURÁLIS KÖRNYEZET HORVÁTORSZÁGBAN.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
LAKÁSPOLITIKA KÉRDÉSEI MALOSZ Varjasné Székely Éva.
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Luxemburg, Málta,Hollandia
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
Az új kormány gazdaságpolitikai mozgástere: egyensúlyi korrekciós alternatívák Urbán László XI. Vezérigazgató Találkozó Göd, április 4-5.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
GKI Zrt., Vitaanyag az új EU-költségvetésről A 2013 utáni EU-költségvetés fő kérdései Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt. Budapest,
Kis és középvállalkozások helyzete és kilátásai Békéscsaba, május 16. Varga Gyula vezető-főtanácsos Nemzetgazdasági Minisztérium.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete ÉVKÖZI ART és ÁFA VÁLTOZÁSOK Előadó: Vadász Iván Budapest, július 13.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Kormányszóvivői tájékoztató. Öt éves adócsökkentés Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 19.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Vasútszabályozási Osztály
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Válságkezelés eredményei, lehetőségek a válság után december 3. Dr. Oszkó Péter pénzügyminiszter.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
Fékezés vagy lendület? Tovább nehezedik a hazai munkahelyteremtő mikro-, kis- és középes vállalkozások helyzete Varga Mihály, 2004.október 10.
2010 a konszolidáció éve volt a budapesti újlakások piacon.
Kibontakozás helyett gazdasági káosz Az Orbán-kormány gazdaságpolitikájának csődje.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Az adóreform lehetséges irányai Palócz Éva Kopint-Tárki Zrt.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Dittel Gábor ügyvezető főtitkár 20 éve a tagság szolgálatában Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ alapító tagja.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről,
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
a költségvetési tervek teljesítésében
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY
Előadás másolata:

Magyar Fuvarozói Fórum dr. Vereczkey Zoltán – elnök

• 1. Győztes-győztes konstrukciók • 2. Gazdasági környezet • 3. Versenyképesség-javító intézkedések • 4. Elvárások a díjpolitikával szemben Érdekképviseleti gondolatok a használatarányos útdíj bevezetéséről

• Üzemanyag-megtakarítás adómentes kifizetése • Bizonylat nélkül elszámolható költségek (napidíj) mértékének 25€-ról 40€-ra való felemelése (/nap/fő) • Üzemanyag kedvezmény-rendszer folyamatos karbantartása a nemzetközi versenyképesség biztosítása érdekében (MKFE-MOL kártya) • Kereskedelmi gázolaj intézményének megteremtése (jövedéki adó visszaigénylés) 1. Győztes-győztes konstrukciók

Nemzetközi árufuvarozás V XII XII VI V XII XII VI Győztes-győztes konstrukciók

Magyarország nemzetközi* teljesítménye (millió átkm) * harmadik országos és kabotázs is 1. Győztes-győztes konstrukciók

A magyar fuvarozók harmadik országos tevékenysége 2004 – 2011 (millió átkm) 1. Győztes-győztes konstrukciók

Az MKFE vevőcsoport üzemeltetésének eredményei II. félévében 200 millió liter hazahozott tankolás, 20 Mrd Ft jövedéki adóbevétel-többlet az I. félévhez képest  KÖVETKEZMÉNY: KERESKEDELMI GÁZOLAJ BEVEZETÉSE! : 6% visszaesés az üzemanyag-eladások terén, vs. 12% emelkedés az MKFE vevőcsoportjában 1. Győztes-győztes konstrukciók

A kereskedelmi gázolaj jogintézménye • I. negyedévében 1300 közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás alkalmazta. Hol van a többi? – 7,5 tonna alatti járművek – az EU irányelv alapján- nem lehetnek a rendszerben – 3. országos forgalomban nem Magyarországon tankol – Keleti irányban fuvaroz (olcsó ukrán gázolaj) – Averziók a visszaigénylés körüli „bürokrácia” miatt, pedig teljesíthető – Szürke/fekete forrás • Eddig összesen visszaigényelt összeg: 7,3 Mrd Ft – Áruszállítás, -fuvarozás: 4,9 Mrd Ft (Kb vállalkozás, kb. 3,5 mFt/vállalkozás) – Személyszállítás: 2,4 Mrd Ft (kb. 130 vállalkozás, kb. 18,5 mFt/vállalkozás) • Költségvetési érdek a külföldiek (tranzitálók) bevonása – ÁFA-visszaigénylés lehetőségének megteremtése a fő tranzitáló országokra – Hozzáadott szolgáltatások (több ok, hogy erre jöjjön és megálljon) 1. Győztes-győztes konstrukciók

A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (ma) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a ( fő) Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 6%-a Hozzájárulás a GDP-hez: kb.1600 Mrd Ft, a teljes magyar GDP 6%-a * járművek pótkocsi nélkül Vállalkozások száma * Jármű darabszám 1. Győztes-győztes konstrukciók

MKFE- javaslatok Gazdasági környezet Versenyképesség javítása Díjpolitika

1.A bevezetés időpontja a fuvarpiaci élénkülés időszakára essen: • Legyen gazdasági növekedés az országban!; • Az éven belüli gazdasági növekedéshez igazodóan a II. félévre essen; 2.Gondoskodni kell a fuvarozó vállalkozások megnövekedett forgóeszköz- szükségletének kielégítéséről: • A fuvarozó vállalkozások számára, az útdíj költség megelőlegezését célzó forgóeszköz-finanszírozási konstrukció megteremtése a bevezetés előtt; • A kereskedelmi gázolaj jövedéki adó-visszaigénylése szabályozásának – az ÁFÁ-hoz hasonlóan – havi rendszerességgel történő megteremtése; 3.Gondoskodni kell a tiszta verseny feltételeinek megteremtéséről és betartatásáról: • Az útdíj-költség a fuvarszámlán kötelező jelleggel külön soron való feltűntetésének bevezetése; • Az érdekképviselet(ek) szerepe az ellenőrzésben. • A bilaterális és multilaterális egyezményekben foglalt előírások betartásának ”kikényszerítése” a külföldi fuvarozók esetében; 4.Meg kell teremetni a hozzáadott szolgáltatások nyújtásának feltételeit: • A vezetési és pihenőidők betarthatóságát biztosító „autohof”- létesítmények főközlekedési útvonalak mentén történő kialakítása; • Meg kell kötni az ÁFA-viszonossági megállapodásokat. 2. Az MKFE elvárásai a gazdasági környezettel szemben:

1.légrugós gépjárművek gépjárműadójának csökkentése az EU által előírt minimumra, valamint a kihasználhatatlan kapacitások adóztatásának megszűntetése (44 t, pótkocsik); 2.a gépjárműadó összege legyen levonható a fizetendő iparűzési adóból; 3.az útdíj bevételek ne képezzék az iparűzési adó számítási alapját; 4.adómentes bérpótlék („napidíj”) a belföldi fuvarozásban is; 5.visszterhes vagyonátruházási illeték eltörlése; 6.rehabilitációs járulék eltörlése; 7.intézkedések a gépjárművezetői utánpótlás biztosíthatósága érdekében; 8.fejlesztési forrás biztosítása a járműpark környezetvédelmi, fejlesztési támogatása érdekében; 3. Versenyképesség-javító intézkedések (MKFE-NÖFF-NiT közös javaslatok)

1.az EU által engedélyezett, ún. nagyfelhasználói kedvezmény alkalmazása - 13% (jármű futásteljesítményhez kötötten); 2.a szennyezőanyag-kibocsátási normák szerint differenciált díjak az első pillanattól (mekkora legyen az eltérítés?); 3.csak akkor legyen ÁFA-tartalma, ha kizárólag a gyorsforgalmi utakon történik díjszedés (szolgáltatás, vagy adó?); 4.fokozatosság • - bevont járműkategóriák – 12t - 7,5t – 3,5t • - területi kiterjedés – gyorsforgalmi utak - frekventált főutak – netovább! • - díj – 20Ft – 40Ft - … 5.díjpolitika kivételei (a „szokásos” kivételeken kívül a fuvarozási módok szerinti megkülönböztetés szükséges: gyűjtő-terítő, mezőgazdasági termeléshez kapcsolódó szóródó áruk, stb.) 4. Az MKFE elvárásai a díjpolitikával szemben

FELHÍVÁS A FUVAROZÓ VÁLLALKOZÁSOK SZÁMÁRA! A fuvarozó vállalkozások a 2013-as éves keretszerződések megkötésekor megbízóik felé rögzítsék azon kívánalmukat, hogy a július 1-től bevezetendő útdíjakat a fuvarköltség részeként ismerjék el. FELHÍVÁS A MEGBÍZÓK RÉSZÉRE! A gazdaság szereplői árképzésük során kalkuláljanak az árutovábbítás megnövekedő költségeivel.

Köszönöm megtisztel ő figyelmüket! MKFE – a szolgáltató érdekvédelem