Klesch Gábor Murguly Gábor Tatár Zoltán Balázs
Cégadatok 1903. Millwaukee, Wisconsin Jeffrey Bleustein 7.000 fő 11.944 millió dollár Termékek Szolgáltatások
Történelem William S. Harley, Arthur Davidson 1910. logo 1912. export, új gyár 1920. világelső II. világháború: katonai felhasználás 1953. jubileum
1953. USA egyedüli motorkerékpár gyártója 1960. Aermacchi Harley-Davidson európai részleg 1969. Fúzió, Amerikai Gépgyár és Fémöntödével (AMF) 1970. rekord, 426 km/h, Bonneville, Cal Rayborn 1973. új gyár Yorkban
Ti mit tennétek a cég helyében? 1980-as krízis 1980. A cég eladhatatlan, okok Ti mit tennétek a cég helyében?
SWOT 1980-ra nézve Erősség Márkanév Hűség Gyengeség Tőkehiány HRM gyengesége Lehetőség Kivásárlás a AMF-től Motoros style Veszély Honda, Yamaha Vége a hippi korszaknak
Egyéni vezetés Csoportos irányítás Gyors döntéshozatal és cselekvés Hatékony Azonnal megoldás Revolucionista, radikális változások Kreatív Több szempontú megközelítés Nincs elhamarkodott döntés Melyik megoldás a célravezetőbb a krízisben?
Autoriter megoldás Vaughn Beals intézkedései: - Munkaerő - Evolution Enginee - Vásárlók bizalmának visszanyerése - HOG Eredmények
Rich Teerlink 1938, két diploma 1981-1999 között a Harleynál Alkalmazottközpontú Krízishelyzet utáni intézkedések
Lee Ozley Wisconsini Egyetem Szervezeti konzultáns 80-as évek vége: Harley Nyereség megosztása Krízismenedzsment
Krízismenedzsment (1987-1989) Az elkötelezettség problémája 1988: brainstorming, új üzleti vízió Szakszervezeti kooperáció Sikertelenség: - „Ki képvisel minket ebben a folyamatban?” - Felkészületlenség
Az újabb program 1989-től Előadásos rendszer szakemberekkel Csoportmunka az előadás után Visszacsatolás a csoportoktól
Probléma Változtatás „Mit akar Rich?” Elküldik a szakembereket, újabb reform
Egy fontos felismerés:
Jövő… Folyamatos tanulás Kultúra változás
KÉRDÉS? FRAGE? QUESTION? DOMANDA? KYSYMYS? PREGUNTA?
Köszönjük a figyelmet! Jó motorozást!