A mai témák: • a 2010. évi új gépjármű forgalomba helyezési adatok elemzése • a 2011. évi piaci kilátások • MGE 2010-ben elért érdekképviseleti eredményei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

„A jegybank kamatcsökkentési hajlandósága” Hamecz István ügyvezető igazgató „Új kormányos – régi gondok” GKI konferencia november 25.
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
Kamarai prezentáció sablon
GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Szeretettel köszöntjük a sajtó és tagvállalataink képviselőit a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete első félévét záró Tájékoztatóján július.
Roncz Gábor vezérigazgató
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
A gazdaság helyzete – kampányban
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
A költségvetési kamatkiadások alakulása és szerepe a deficit alakulásában Dr. Borbély László András általános vezérigazgató-helyettes.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA május 21.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei II. negyedév* Pénzügyi stabilitás Magyar Nemzeti Bank augusztus 29. * A prezentáció az MNB.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
Az új kormány gazdaságpolitikai mozgástere: egyensúlyi korrekciós alternatívák Urbán László XI. Vezérigazgató Találkozó Göd, április 4-5.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
Jegybankfüggetlenség Magyarországon Hamecz István Németország, mint modell? konferencia Budapest, október 21.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
MAKROGAZDASÁGI KILÁTÁSOK INFLÁCIÓS JELENTÉS december Virág Barnabás December 22.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Konjunktúrajelentés 2008 Magyarországi befektetési környezet befektetői szemmel június 27. Dirk Wölfer Kommunikációs osztályvezető Német-Magyar Ipari.
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Adórendszer és feketegazdaság – évi intézkedések december 5-6. Karácsony Imréné szakállamtitkár Pénzügyminisztérium.
Lakossági eladósodási és megtakarítási trendek Barabás Gyula Magyar Nemzeti Bank Budapest, november 25.
szakmérnök hallgatók számára
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A globalizáció hatása a nemzeti számlarendszerre KSH, szeptember 22.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A magyar gazdaság várható helyzete
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Biztonságot az alkalmi munkából élőknek! Az alkalmi munka után fizetett közterhek csökkentése.
Államtalanítás vagy álomtalanítás Az állam szerepének és az adórendszer újragondolása Magyarországon Jaksity György.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
1 Jelentés a pénzügyi stabilitásról április.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
0 Makrogazdasági áttekintés november. 1 A Takarékbank es előrejelzése Reál GDP növekedés4.73,94, ,6-6,30,5.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
2010 a konszolidáció éve volt a budapesti újlakások piacon.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Kármán András Budapest, január 21..  1. A külső finanszírozáson nyugvó növekedési modell sikeres volt, de sérülékeny  2. A válság kikényszerítette.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció február 17. Alapító tagja.
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
Fizetési mérleg jelentés
A magyar biztosítási piac helyzete Pandurics Anett MABISZ Konferencia október 14.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara stratégiai jelentőségű programja a közötti időszakra Miskolc, november 29. Bihall.
Az új pénzügyi szabályozás hatásai az autófinanszírozás területén Lévai Gábor - főtitkár Magyar Lízingszövetség Gépjármű finanszírozás változásai Konferencia.
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Fizetési mérleg jelentés április
Előadás másolata:

A mai témák: • a évi új gépjármű forgalomba helyezési adatok elemzése • a évi piaci kilátások • MGE 2010-ben elért érdekképviseleti eredményei • MGE tevékenységében meghatározó prioritásokról és célokról a következő két évben • Kérdések - válaszok

A környezet Nemzetközi válság lecsengése és utórezgései Finanszírozási háttér Üzemanyag árak szerepe Új adózási környezet > a magánvásárlók visszatérnek? Új finanszírozási formák keresése Flotta és vállalati értékesítés Vihar után, napkelte előtt

Függőség A gépjármű értékesítés elsősorban nem a járművek minőségétől, árától függ, hanem: Gazdasági, jogi és pénzügyi környezet, adórendszer, nemzetközi konjunktúra és: Humán erőforrás képzettsége, minőségében meglévő különbség >> nem hagyományos oktatás, képzés Ügyfél elégedettség >> nem hagyományos, hanem érzelmi alapú ügyfél kezelés

Makrogazdasági helyzetkép 1.Adózás változásai 1.Társasági adó elsősorban közvetett hatás 2.SZJA vásárlóerő növelő hatása a magasabb jövedelműeknél 3.Különadók szerepe, átháríthatósága, keresletcsökkentő és morális hatása 2.Adós konszolidáció tervei, eladósodottság szerepe 2.Árfolyam és kamat kockázat 3.CDS felár alakulása 4.Adósság csökkentés hatása a fogyasztásra Sándor György: „Egyenlő pályák, egyenlő esélyek; én kerékpárral megyek.”

CDS felár alakulása 2010 (Credit Default Swap > nemfizetési kockázat ellen fedezetet nyújtó pénzügyi instrumentum ára, illetve az ezektől elvárt hozam alakulása) Bázispont

Az EU átlagához viszonyított árszínvonal alakulása. EU átlag = Forrás: KSH

Üzemanyagárak alakulása Taxissztrájk oka 61 Forrás: APEH

Néhány EU ország árszínvonal összevetése EU27 = 100 Forrás: KSH

Sajnos felette

A nagyhaszonjármű piac Gyöngyössy István MGE elnökségi tag

A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása november •Azonos időszakokra vonatkoztatva csökkenő trend •2009 vs ytd: -62% •2010 vs ytd: -3 %

•Éven belüli emelkedés 2009 és 2010-ben • negyedévében 2009 hasonló időszakánál magasabb értékesítések (+23 %) •TGK-piac 2010: 2800 db (vs db 2009-ben) •TGK-piac 2011: db •Átlagon felüli kereslet- növekedésre számítunk a nyergesvontató kategóriában ( db, ami 20-30%-os növekedést jelent = szint A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása november

A Középkelet-Európai teherautó piac (>=3,5t) havi változása október Középkelet-Európa: Magyarországhoz hasonló trend, de kevésbé meredek csökkenés Azonos időszakokra vonatkoztatva a trend megfordult: 2009 vs ytd: -61% 2010 vs ytd: +6 % Év végéig további növekedés várható. (3,5- 16 t még csökken, de a Heavy nő) •Nyugat-Európában év végéig 5-10 %-os növekedés várható

A Középkelet-Európai teherautó piac (>=3,5t) havi változása október •Éven belüli emelkedés 2009 és 2010-ben •2010-ben a havi eladások már meghaladják a es szintet egy szignifikáns emelkedő trend mellett •A piac átalakulóban van: a flották részaránya jelentősen nő.

Köszönöm a figyelmet

A motorkerékpár piac Szloboda Tamás MGE elnökségi tag

Motor piaci trend (Teljes piac becslés: reg MC; 50cc; ATV) -38% 2010-es eredmény: db

Regisztrált piac változásai (forrás: Datahouse) Az év legnagyobb visszaesését produkálta a piac az utolsó negyed évben • a kedvezőtlen időjárás •2011-re áttolt regisztráció miatt

Forrás: BM Regisztráció Továbbra is a mindennapi használatra szánt motorok a fogynak jobban, leginkább a sport és chopper kategória kárára Motorozási szokások változása (Regisztrált motorok) 36%29%

Kategóriák változása -51%-56%+30%

2011-es várakozásaink Használtmotor piac nem csökkent 3772 db +1% vs.’09 +66% vs. új mkp Pozitív jelek 2011-re: Kedvezőbb személyi jövedelem adó tételek a vásárlást serkenthetik Ésszerű érvek a mindennapi motor használat mellett Kismotor forgalom emelkedhet Kiegészítő forgalmazók visszaesése minimális A motorzás iránti vágy nem mérséklődik + Autópiac már elérte a mélypontját További piaci csökkenést nem várunk, a 2010-es eredmények tartásában reménykedünk

Továbbra is lobbizunk amellett, hogy… Így:  A „B” vezetői engedéllyel, jogsértő módon segédmotorként használt de jóval gyorsabb, rendszám nélküli kétkerekűeket is regisztrálni lehetne  Ezzel az összes kétkerekű ellenőrizhetővé válik  Csökkenhet a környezetszennyező kétütemű motorok száma  Többen használhatnának kis fogyasztású motorokat autó helyett  Gyorsulna a közlekedés (kevesebb autó az utakon)  Regisztrációs adó, Áfa, Vám bevételek növekednek a nagyobb regisztrált állomány miatt  A motor eladások növelésével, munkahelyeket mentünk meg Legyenek használhatóak a 125cc-s motorok „érett” „B” kategóriás jogosítvánnyal és rövid, hatékony gyakorlati oktatás után!

Aláírásgyűjtés indult! Köszönet a Totalcarnak, hogy csatlakozott az MGE kezdeményezéséhez!

•Népszerűbbé és elérhetőbbé tenni a kétkerekűeket a mindennapok használóinak! •Folytatni a gazdaság fehérítésért folyó munkát! •Megszüntetni a legális piac résztvevőinek hátrányát! Stratégiai céljaink

Bár a törvény előírja, de a hatályba lépés felfüggesztése miatt nincs SMK kat regisztrálva, ezeknek motoroknak a 95% nem felel meg az SMK kat feltételeinek. „50 cc” kategória anomáliái itthon A motorok műszaki színvonala katasztrófális (nincs kontrol) és környezetszennyezőek (kétütemű) Ezek a járművek többnyire - 30 évnél idősebb Simsonok, Babetták -Japán és Olasz használt, ami „szemét” importként került az országba -Kontrol nélkül árusított, tisztázatlan műszaki szinvonalú „ócó” távolkeleti termékek A regisztrálás hiánya miatt: -Tulajdoni viszonyok tisztázatlanok - Nincs kötve kötelező, és nem köthető Casco - Nem finanszírozhatóak - Ki lehet bújni az ÁFA és vám fizetése alól (kontrol hiánya) A jelenlegi szabályozás adta kiskapuk miatt a regisztráció nélküli motorok használata népszerűbb, de A kormánytól határozott lépéseket várunk a fekete gazdaság és a környezetszennyezés ellen Közlekedés biztonsági szempontok : - A 40 km/h sebesség maximum a veszélyessé teszi a közlekedést az autók között - Az ennél gyorsabb járművek kilógnak a kategóriából ( A1 jogosítvány szükséges elvileg) - A 8-10’-os kerekek fokozottan érzékenyek az úthibákra

Példa Portugáliában idén változtak a jogszabályok: Az új jogszabály bevezetése a fent felsorolt előnyök mellett a motorpiac egészére jótékony hatással van

Köszönöm a figyelmet

A személygépjármű és kishaszon jármű piac Erdélyi Péter

2010. év december db 2010/2009 % SZGK % KHJ % SZGK + KHJ % Motor (rendszámos) % TGK %

2010. év 2009-hez képest Első félévElső2010 teljes év ¾ év % db % db % SZGK-46% % % KHJ-40% % % SZGK + KHJ-45% % % Motor (rendszámos)-37% % % TGK -27% % % Ez sajnos nem bika

Személyautó forgalomba helyezés negyedéves bontásban (db)

Kishaszon jármű forgalomba helyezés negyedéves bontásban (db)

Személy+kishaszon jármű forgalomba helyezés (db)

Mitől várjuk a piac helyreállását? 1.Flottapiac bővülése 1.Cserék szükségessége 2.Jövedelmezőség növekedése 2.Magánpiac lassú helyreállása 1.Használat alapú gondolkodás elterjedése a finanszírozásban és más új megoldások 2.Gazdasági helyzet javulása, vállalkozások alapítása, nettó jövedelem emelkedése, forint erősödése, kamatok csökkenése 3.Gépjárműpark életkora (szgk. 3 milliós park,11 év; motor 150 ezres park,15 év; tgk. 430 ezres park, 11 év) 1.Csere szükségszerűsége 2.”Zöld” járművek elterjedése 3.Környezeti alapú gondolkodás és ösztönzés miatt az újabb járművek elterjedése 4.Reális piaci potenciál elérése 5.Gazdaság fehérítése 6.Széchenyi terv pályázati lehetőségei

Járműállomány és kora június 30. ÁllományÁtlagos kor db év Személyautó ,1 Motorkerékpár ,2 Tehergépjárművek ,5 Forrás: KSH

A piaci volumen MGE becslése személyautó és kishaszon jármű) Átlag havi btto jövedelemGDP/fő Átlagos összesített arány Értékesítés 3 év átlaga eFt$arány Görögország250180% %190% Portugália220160% %140% Csehország150110% %120% Magyarország tény140100% % Magyarország kalkulált 70% Válságmentes béke időszakban, normál finanszírozási feltételek mellett

SZGK KHJ SZGK+KHJ Forrás: MGE Személygépkocsi és kishaszon jármű piaci előrejelzés

MOTOR TGK Forrás: MGE Motor és nagyhaszon jármű piaci előrejelzés

MGE eredményei A gazdaság fehérítésért folyó erőfeszítésekben • külföldi rendszámok ellenőrzésének megkezdése • vagyonadó eltörlésének indoklásában játszott szerep, különösen jelentős eredmény, mert a készletekre is érvényes volt • újrahasznosítási és termékdíj területen egyeztetett lépések az Autós Nagykoalícióval, jogszabály bevezetésének elhalasztása, esély a konzultációra •A gépjármű nagykereskedelemre kivetett különadó eltörlése szavazás előtt Belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • élő, naprakész külső és belső kommunikáció • napi szintű média kapcsolatok, kezdeményezés, folyamatos jelenlét • fejlődő együttműködés a tagvállalatokkal, szakmai klubok, műhelyek • pályázati lehetőségek keresése elsősorban a környezettudatos autózás területén

MGE Stratégiai céljai a következő két évre Együtt gondolkodás és egyeztetett lépések az Autós Nagykoalícióval, a szakmailag szükséges konzultáció a finanszírozókkal és a biztosítókkal • szakmai konzultációk, probléma feltárás •a munkák legális szférában tartása • kölcsönösen képviselhető területek megtalálása, képviselete Reális, pozitív belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • tagvállalatok folyamatos bevonása az előkészítő munkába • tagvállalatok folyamatos írásbeli és személyes tájékoztatása • a sajtó tájékoztatása • a szakmai partnerek tájékoztatása, információ csere A feketegazdaság elleni fellépés alkatrész nagykereskedelem korlátozása, javítói feketegazdaság felszámolása, egyezséges kárrendezések javítási hátterének rendezése, legalizálása, finanszírozási csalások és a kilométeróra manipulálás elleni fellépés, külföldi forgalomba helyezések kezelése, számlaadási kötelezettség, import ÁFA elkerülés elleni fellépés, robogók regisztrációja A közlekedés biztonságának elősegítése műszaki állapot szigorú ellenőrzése az utakon valamennyi jármű kategóriában, totálkár meghatározása, kivonási szabályok megalkotása

MGE Stratégiai céljai (folytatás) A környezetterhelés csökkentése használt gépjármű reexport támogatása, másodlagos jelölés elterjesztése, tehergépjárművek környezetterhelési díja EURO 2 alatt, regisztrációs adó kedvezmény alacsony CO2 kibocsátású járművekre, olajok, akkuk, gumik forgalmának korlátozása, illetve felügyelete Adózási kérdések javítási ÁFA visszaigényelhetősége céges járműveknél, vételi ÁFA részleges vagy teljes visszaigényelhetősége, regisztrációs adó plafon bevezetése, tehergépjárművek vagyonszerzési illetékének eltörlése, gépjármű kiskereskedelmet sújtó különadó eltörlése Kis és közepes vállalkozások támogatása max. 125 ccm motorok vezethetősége „B” jogosítvánnyal, vegyes használatú kishaszon járművek újra bevezetése, oktatási-képzési lehetőségek könnyítése, pályázási esélyek megteremtése

Köszönöm a figyelmet