Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Aktuális pályázati lehetőségek
A Nemzeti Fejlesztési Terv regionális egyeztetésének folyamata, eredményei Dönsz Teodóra, Magyar Természetvédők Szövetsége Civilek az NFT Nyilvánosságáért,
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
ELSZÁRMAZOTTAK TALÁLKOZÓJA VIII. MADZAGFALVI NAPOK SZEPTEMBER 9.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 3. workshop: Kerékpáros térség turisztikai fejlesztésének lehetőségei, lehetséges.
Baranya Megyei Önkormányzat
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
Kerékpárút nyilvántartás (KeNyi)
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Gerje-Körút „A közös program”
2017. július 5..
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottjának beszámolója a 2006-os évről az MK közgyűlésén Budapest, 2006.12.16

Kormányzat és civil szféra 2000 - 2002 Az MK meg alakulása a legnagyobb kerékpáros szervezetek (MMTBSZ, MKTSZ) részvételével Kerékpárosbarát frakció – a legnagyobb „frakció” a parlamentben 2003 – 2004. Csillag István miniszter – Balogh Gábor MK elnök együttműködési megállapodás NFT I. kidolgozott javaslatok a ROP-hoz (EuroVelo kerékpárutak pl. Budakalász, Csongrád már meg is valósult) 3 regionális turisztikai mintaprojekt az MK részvételével (Pilis, Sokoró, Dél-Zala) Az MK az ECF tagja és alelnököt ad az ECF-nek 2005. 2005. Szeptember 22. 25.000 biciklis a Critical Mass-en Miniszteri biztos a GKM-ben

Ígéretek 2006-ra Rövid távú csomag, „Cselekvési Terv” 2006.03.25 –án Kóka János miniszter által bejelentett intézkedései és megvalósulásuk: 1 Mrd Ft támogatás az Útpénztárból kerékpárút építéshez és tervezéshez – a pályázat értékelésre került, folynak a beruházások 50 BZ és MD jelű vonat átalakítása – megtörtént. Kerékpárút építés műszaki előírásainak átalakítása – 2006. December 1-én bevezetésre került A kerékpározás integrálása a II. NFT-be. – a KÖZOP-ba és a ROP-okba beépítésre került. KRESZ módosítás – folyamatban, a GKM javaslata többségében tartalmazza a kéréseket. Kerékpárosbarát munkahely és település pályázat – a pályázat sikeres volt, a jó példákat publikáljuk Kerékpársport pilot projektek (utánpótlásnevelés, Millenáris), Kerékpáros turizmus, Kerékpáros oktatás projektek előkészítése – a projekttervek elkészültek Közép távú program előkészítése - megtörtént

Szakmai területek és célok középtávon Infrastruktúra fejlesztés Kerékpáros közlekedés és biztonság Kerékpáros turizmus Kerékpársport, rekreáció Intézményi háttér Célok: Kerékpáros közlekedés részarányának növelése Kerékpáros turisták számának és az ebből származó bevételek növelése A kerékpáros balesetek számának csökkentése A kerékpársportolók és rekreációs kerékpározók számának és eredményességének növelése

Infrastruktúra fejlesztés Elért eredmények: Kerékpárutak új műszaki előírásai 2006.dec. 1-től– szélesebb utak, a gyalogosoktól elválasztva – köszönet Tóth Péternek (MK) Az országos kerékpárúthálózat új koncepciója – ld. köv. dia Az EuroVelo kerékpárutak nyomvonalterve – COWI Magyarorsz. Kerékpárutak első felmérése és a monitoring rendszer rendszerterve – Topolisz – BringaÚt Egyesület bevonásával 120 km új kerékpárút épül, 500km kerül megtervezésre az Útpénztár 2006-os keretének és az I. NFT támogatásával Nyugat-Dunántúli Regionális Kerékpárkölcsönző rendszer – Kőszeg 1 Mrd Ft az Útpénztár 2007-es keretéből a ktg.vetés keretében új kerékpárutakra 5 párti indítványra Gusztos Péter SZDSZ vezetésével Valamennyi regionális OP-ban szerepel a turisztikai és közlekedési kerékpárutak létesítése Az EuroVelo kerékpárutak, kölcsönzők finanszírozása a közlekedési OP-ból lehetséges lett

Infrastruktúra fejlesztés További szükséges tevékenységek 2007 március 30-ig: Az OP-hoz kapcsolódó akciótervekben a tevékenységek, források konkretizálása, a pályázati rendszerek összehangolása A kerékpározás szempontjainak érvényesítése a „nem” kerékpáros beruházásokban (pl. település megújítás ROP-ból, útfelújítás az Útpénztár-ból) Fenntartási mintaprojekt kidolgozása a Fertő tó térségére További szükséges tevékenységek 2007-2013-ig: A pályázati rendszerek működtetése, az infrastruktúrális beruházások monitoringja Fenntartási projektek az országos hálózat mentén A kerékpárutak működő monitoring rendszere Szakmai ismeretterjesztés, képzés A civil-önkormányzati együttműködés

Kerékpáros közlekedés és biztonság Elért eredmények: A MÁV átalakított 50 MD és BZ motorvonatot 2006-ban A MÁV vállalta, hogy valamennyi új beszerzésénél kerékpárszállításra alkalmas kocsikat vesz, a régiek felújításakor „kampókat” épít be A MÁV 2007-es menetrendjében több kerékpároskocsit továbbító vonat van IC-en (pl. Bp - Szeged), de végre van az EC-n is Bécs felé. Kerékpárosbarát település pályázat lezajlott – Békés, Budakalász, Hajós Kerékpárosbarát munkahely pályázat lezajlott – ALCOA-Köfém – ker.út., National Instruments – biciklis események, közösségi élet, Shinwa – japán menedzsement, Szimplakert Kerékpárral a munkába kampány előkészítése EU szinten (DG SANCO) Kerékpározás az oktatásban – projektdokumentum elkészült, az OM támogatja!!! Minőségi kerékpár kampány – előkészítő konferencia, EN szabványra alapozva Közlekedésbiztonság kampány – projekt tervezése

Kerékpáros közlekedés és biztonság Elért eredmények a KRESZ kapcsán a civil egyeztetésekre alapozva, a GKM hivatalos álláspontja: „ha a kerékpárút melletti úton kerékpárok közlekedését jelzőtábla tiltja - csak a kerékpárúton közlekedhetnek”. „Osztott gyalog- és kerékpárút”…a gyalogosnak és a kerékpárosnak a számára kijelölt útfelületen kell közlekedni. „Kerékpáros övezet (zóna)”olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak” „a közutak széleinek rossz műszaki állapota miatt – fel kell menteni a szorosan az út szélén történő közlekedés kötelezettsége alól” Kerékpárral ….legalább 3,75 m forgalmi sáv szélesség esetében az autóbusz forgalmi sávon…..kell közlekedni. „A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek – lakott területen kívül – fényvisszaverő mellényt vagy ruházatot kell viselnie.” A KRESZ módosítása során az IRM-el még egyezetni szükséges!

Kerékpáros közlekedés és biztonság További szükséges tevékenységek 2007. március 30-ig: Civil javaslatok kidolgozása és fórum a MÁV felé A vasúti projektek előkészítésnek monitoringja kerékpáros szempontból Minőségi kerékpár kampány pontosítása az MK bevonásával Kerékpáros közlekdésbiztonsági kampány elindítása A KRESZ szavazásban a vélemények kifejtése, lobby További szükséges tevékenységek 2007-2013-ig: A vasúti projektek, változások monitoringja kerékpáros szempontból A kerékpárosbarát település pályázati program kiterjesztése(honlap) A kerékpárosbarát település pályázat folytatása, kiterjesztése A kerékpárral a munkába kampány megvalósítása, A kerékpárosbarát munkahely pályázati rendszer folytatása Kerékpáros közlekedés az iskolában kampány elindítása

Kerékpáros turizmus Elért eredmények: Országos Kerékpárosbarát Vállalkozói Hálózat szervezésének kritériumai és tevékenységei meghatározásra kerültek Kerékpáros turizmus fejlesztési térségi mintaprojektek közül a Duna menti kerékpárút projekt tervezése megtörtént Országos Kerékpáros Turisztikai Promóciós és Információs Projekt – tervezése megtörtént, a szerződés előkészítése folyik, áttörés az MT Rt-vel. További szükséges tevékenységek 2007. március 30-ig: Országos Kerékpáros Turisztikai Promóciós és Információs Projekt beindítása További szükséges tevékenységek 2007-2013-ig: Országos Kerékpárosbarát Vállalkozói Hálózat Kerékpáros turizmus fejlesztési térségi mintaprojektek A megerősített kerékpárosbarát parlamenti frakció - erdőtörvény

Kerékpársport és rekreáció Elért eredmények: A sportstratégia első változata elkészült Az első mintaprojekt a hegyikerékpáros utánpótlás nevelési program kidolgozásra került Kialakult a sportági szövetséget megújítani szándékozó „team” A millenáris munkacsoport a civilek részvételével megalakult, a Millenáris helyi védettséget élvez a civileknek köszönhetően További szükséges tevékenységek 2007. március 31-ig: A hegyikerékpáros utánpótlásnevelési program szponzori hátterének megoldása A Millenáris munkacsoportnak ki kell dolgoznia a Millenáris hasznosítási koncepciót További szükséges tevékenységek 2007-2013-ig: A sportstratégia megvalósítása A millenáris projekt megvalósítása

Intézményi háttér Elért eredmények: 2 fő megbízási szerződéssel, 2 fő munkaidejének egy részében a kerékpározással foglalkozik a GKM-nél és az UKIG-nál 2006.szeptembertől. Kerékpáros közlekedésbiztonsági, turizmus, sport, millenáris munkacsoportok megalakítása A civil kontroll a projektek előkészítésben (mcs-ok, véleményezés), döntéshozatalban (pályázat), megvalósításában, fenntartásban (monitoring rendszer) – MK, BringaÚt bevonás További szükséges tevékenységek 2007. március 31-ig: A közösségi közlekedés munkacsoport megalakítása. A végleges intézményi háttér meghatározása További szükséges tevékenységek 2007-2013-ig: A program végleges intézményi szerkezetének létrehozása és működtetése

további kérdésetek van: Köszönöm a figyelmet! Amennyiben további kérdésetek van: bodor.adam@gkm.gov.hu