Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása Prof. Dr. Knoll Imre, DSc Logisztikát Oktatók Tanácskozása Miskolc, 2002. május 31.
A logisztika és a területfejlesztés Emberi erőforrások Oktatás, kultúra, sport Társadalmi tényezők Szociális kérdések Régiófejlesztés Infrastruktúra Állami szerepvállalás Logisztikai szolgáltatások Termelő, kereskedő vállalkozások; befektetők
Bővített ellátási lánc LSCB F M ECR D KF 3G LSCA C T Bm V D– döntéselőkészítés ECR– fogyasztói visszajelzés KF– kutatás-fejlesztés C– controlling T– tervezés Bm– benchmarking 3G– globális gazdasági V– versenytárs gondolkodásmód F– fogyasztó M– marketing
Logisztikai körfolyamat 1. G – gazdaság T – L – logisztika LSC – logisztikai ellátási lánc társadalom G T 4. L LB G T B B 2. LSC L B 3. LSC új kihívások B
TK-folyamat működési modellje Tevékenységet kihelyező vállalat Koordináció Kontrolling Előkészítő lépések Beszállítás, üzemeltetés Bővített marketing “Partner-keresés” ECR-fogyasztói visszajelzések Tervezés Beruházás Megvalósítás Bench-marking Szerződés-kötés
E-business bővített mintarendszer modellje Pénzintézet Kereskedő Értékesítő Logisztikai szolgáltató Vevő (piac) Informatikai vállalat
A logisztikai vezető képességei, tulajdonságai szakképzettség kapcsolattartás csoportmunkára képes megvalósító képesség fejlesztőképesség egyéni felelősség szervezőkészség kezdeményező képesség
Jövőkép G T L „Logisztika - gazdaság - társadalom” kölcsönhatásban kell gondolkodni Törekedni kell az oktatási anyagok folyamatos korszerűsítésére Rugalmasan alkalmazkodó logisztikai módszerek kommunikáció a gazdasági életben elektronikus üzletvitel és logisztika kapcsolata térségfejlesztés - infrastruktúra - logisztika intelligens települések Fejlődésorientált, „erős” akaratú és kommunikatív képességű emberek tudástársadalom bővülése Belső identitás Folyamatos és aktív részvétel a gazdasági, kulturális/társadalmi életben
Köszönöm megtisztelő figyelmüket, és kérem további együttműködésüket! www.mle.hu