Családi nap az Értelem és érzelem jegyében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Advertisements

Mosolyogj 12. Winston Churchill.
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe el kell tőle búcsúznod?
Érintés.
Ezt szavazták meg az év legjobb jének Ha úgy gondolod, hogy boldogtalan vagy, nézd meg őket!
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Önismeret.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Fenyő utcai és Béketelepi játszóterek építése
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
 ember él az Avason, egymástól elszigetelve, panelházak magányában  Nincsenek találkozási lehetőségek  Nincsenek közösségi terek (nincs művelődési.
Csabai Csípős Blues Club Kulturális Egyesület Székhely: 5600 Békéscsaba, Berzsenyi u. 41/1. Klub: Elefánt Söröző, 5600 Békéscsaba, Illésházi u. 1.   A.
A Barátság.
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Kiből vagy miből lesz a lokálpatrióta? Múzeum (nem) csak felnőtteknek Magyar Nemzeti Múzeum, október 17. Előadó: Pató Mária
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Az Élet Vonata.
( Képváltás kattintásra )
Legyen jobb a gyermekeknek!
Kocsis Gáborné Lamberti Judit környezetismeret 4. osztály
Küldd el ezt a szívet mindazoknak, akiket nem szeretnél elveszíteni 2009-ben, nekem is, amennyiben nem akarsz elveszíteni. Sorolj fel 12-t közülük! Lássuk.
Önismeret Horváth Renáta.
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Szociális tanulás formái
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Feltétel nélküli szeretet
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
Mi a Szeretet… Zene: Je pense à toi Elôadja: Richard Abel Kattints.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Feltétel nélküli szeretet
Ha álmaidat valóra szeretnéd váltani, nem szabad sokáig aludnod.
Terhes örökségeink A társaddal együtt megkapod a rokonságát és a múltját is: gyermekkora élményeit, hiányait és lelki sebeit Lehet, hogy csak később tudod.
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Zene: Je pense à toi Elôadja: Richard Abel Kattints Mi a Szerete t…
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Let’ Move! – Mozduljunk meg! Skatepark. Mi is az a skatepark? Kik és mire használják? Kik és mire használják? Mit találunk ott? Mit találunk ott? Milyen.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Sorolj fel 12-t, nem könnyű.
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Feltétel nélküli szeretet
Az Élet Igéje szeptember.
Bölcsességek, aforizmák
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
„Építő közösségek a tényői IKSZT-ben”
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Miért fontosak a határok?
LEADER, Identitás, Sport
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
ÖNISMERET.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Mindenki próbál egy másik “fajként” nézni a fiatalokra.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Előadás másolata:

Családi nap az Értelem és érzelem jegyében Önismeret Családi nap az Értelem és érzelem jegyében

=önmegértés / Ki vagyok én? De mi is az az önismeret? Ha az önismeretet egyetlen szóval szeretnénk meghatározni, akkor azt önismeret nem más, mint az önmegértés. Arra a minden ember számára kiemelkedő jelentőségű alapkérdésre ad választ, hogy ki vagyok én, és milyen vagyok.

K. Pálffy úgy definiálja az önismeretet, hogy az nem más, mint az egyén „áttekintése saját személyisége összetevőiről, határairól és lehetőségeiről, betekintése saját viselkedésének a rúgóiba, hátterébe, motívumrendszerébe, képessége arra, hogy helyesen megítélje saját szerepét, hatását az emberi kapcsolatokban” (K. Pálffy, 1990. 15. p.).

„ Bárcsak mindenki felismerné saját őrültségét, és együtt tudna élni vele! Talán rosszabb lenne tőle a világ? Nem! Ellenkezőleg: az emberek őszintébbek és boldogabbak lennének.” Paulo Coelho

Gyökereink „ Az ember fiatal korában állandóan kénytelen szembesülni a számtalan hasonlósággal, ami közte és az apja között van - a tulajdonságaival, amik ugyanúgy megvannak benne is. Szembe kell nézni velük, meg kell próbálni megérteni és amennyire lehet, helyükre tenni őket. Mindannak, aki vagy, ötven százaléka megvan az anyádban, a másik ötven pedig az apádban, te magad teljes egészében benne vagy kettőjükben - minden tulajdonságoddal együtt. És láthatod, ők mire mentek velük. Ezért nagyon fontos, hogy alaposan megismerd a szüleidet. E nélkül, azt hiszem, én se tudtam volna tisztába jönni magammal.”   Heath Ledger

Beszélj, írj! „Csak annak van szüksége naplóra, akinek nehezére esik a beszéd.” Aharon Appelfeld

Az írás gyógyít, irányít „ Mindennap, vagy amilyen gyakran csak tudod, írd le, hogy mit akarsz. Így valahányszor összezavarodsz, vagy irányt tévesztesz, elég belepillantanod ebbe a naplóba, és máris eszedbe jut, hová akarsz menni, és mit keresel.” Dave Eggers

Elfogadás „Piszok sokat gályáztam azon, hogy olyannak fogadjam el magam, amilyen vagyok, ugyanis ez a mentális higiénia alapja. Ezen áll vagy dől dugába az életünk.” Vavyan Fable

Személyiségfejlesztés Az önismeret és a személyiségfejlesztés ugyanannak a dolognak a két oldala, hiszen a személyiségfejlesztő módszerek célja az egészséges emberek önismeretének a fokozása, segítése az önmegértésben (Bagdy, Telkes, 1989, Buda, 1994), valamint célja az egyén érzelmi, és kommunikációs készségeinek, képességeinek fokozása (Buda, 1998).

Beszélj! Szeretet Elfogadás Nyitottság Kreativitás Közösségek Társak Szeretet Elfogadás Nyitottság Kreativitás Programok (sport, kultúra, barátok, célok…, megvalósítás, önmegvalósítás…) Időgazdálkodás,…

Csoportdinamika Az emberi együttlét mindig létrehoz a jelenlevőkben egyfajta többlet feszültséget. Ez a társas helyzetből adódik, hiszen gondoljunk arra, hogy mennyire megváltozik a viselkedésünk, ha nem egyedül vagyunk egy helységben, hiszen valamilyen hatást próbálunk gyakorolni a másik emberre, és persze ő is hat ránk. A csoportban a tagok interakcióba kezdenek, kapcsolatokat hoznak létre, kommunikálnak, együttműködnek, amelynek hatására megváltozik a csoport, de megváltozik maga a személy is.

Közösség Települési közösségek (családok, rokonok, szomszédságok, települési lakóközösségek, tanyák, falvak, városok, … társadalom…..Európa) Érdekközösségek (egy közös cél, vagy közös érdeklődés mentén kialakult csoport)

Program indokoltsága 29 000 ember él az Avason, egymástól elszigetelve, panelházak magányában Nincsenek találkozási lehetőségek Nincsenek közösségi terek (nincs művelődési ház, nincs szórakozóhely, nincs nyitott ház, ami befogadná a programokat, közösségeket, beszélgetni vágyókat, gyerekeket, …) Vannak tenni akarók, egymástól külön-külön dolgozva

Avasi Közösségfejlesztő program Az Avason lévő Jezsuita Gimnázium meghívása Az iskolaigazgató tervei, partnerség kialakulása -A Jezsuita Gimnázium, az Avasért Egyesület és a Dialóg Egyesület együttműködésében kezdődött a program 2009 február - közös cél meghatározása A program célja: közös gondolkodás, cselekvés lakóhelyünkért, az Avasi lakótelepért 2009 májustól Avasi Ifi műhely 2009 decemberétől Avasért Fórum 2010 decemberétől szomszédsági közösségfejlesztő program

Avasi Ifi műhely

Mit akarnak a fiatalok?

Akciók, programok

Factory - Tudásgyár A Tudásgyár program keretében komplex zenei, képzőművészeti, helyismereti szakkörök, kreatív foglalkoztató klub, íróiskola, színházértelmező és filmkészítő műhelyek, táborok működnek

Szolgáltatásaink Skate park BMX, Mountain Bike, Inline, Skateboard Mászócsarnok falmászás, boulder fal, slackline Hanggyár próbahely, stúdió, club Közösség Steel City Underground, Factory Team

Gyár fesztivál, ReTeK Fesztivál 2010-hetedik alkalommal.

Zenei klub

Sélley Andrea sali@foldalattikhe.hu 06 - 70/949 - 8421 Dialóg Egyesület – Avasi Közösségek www.dialogegyesulet.hu Factory Sport Aréna – sport, Tudásgyár www.tudasgyar.info.hu www.factoryarena.hu Földalatti Kulturális és Ifjúsági Egyesület www.foldalattikhe.hu