Ifjúsági Egészségnap április 7.
Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése •Egészséges életmódra nevelés metodikája •Korosztályos problémák megismerése •Sport és szabadidős tevékenységek
A projekt témái •Nem formális nevelési módszerekkel tanácsadás, felvilágosítás, szembesítés, prevenció: fiatalkori bűnözés, agresszió, nemiség elleni erőszak, esélyegyenlőség, tolerancia, sport mint a szabadidő aktív eltöltési lehetősége •A „learning by doing” – a tapasztalat útján történő tanulás, elméleti képzések, előadások, szituációs játékok, helyzetgyakorlatok, zárt csoportos téma- centrikus beszélgetések, animálás – megcélozva a személyközi, kulturális és szociális kompetenciákat.
A résztvevők és az érdeklődők: •tudják tisztázni az egészség fogalmát, •ismerjék fel a leggyakoribb egészségkárosító hatásokat; •tudjanak az egészségmegőrzés alapvető szabályairól; •ismerjék az egészség és a táplálkozás kapcsolatát; •ismerjék az egészség és a mozgás kapcsolatát; •nyilvánvalóvá váljon az életmód és az egészség közti kapcsolat; •váljon számukra értékké az egészség; •a aktívan, a sport és a mozgás segítségével töltik el szabadidejüket •megismerkedhetnek a fogyatékkal élők világával, kihívásaival és nehézségeivel
Tevékenységek •Törekvés az egészséges életmódra •Az egészségtudatos magatartás fontossága és jelentősége •Az esetleges problémák megelőzése •Nem a „betegségek” és „fogyatékosságok” oldaláról történt a téma megközelítése
Programterv Előkészítési szakasz január 5-től április 6-ig Megvalósítási szakasz április 7. Záró és értékelő szakasz (2009. április 8-tól november 5-ig)
A fiatalok aktív részvététele •A szervezők: ▫végzett tanárok és ifjúságsegítők •A segítő fiatalok ▫Ifjúságsegítő ▫Ápoló ▫Védőnő ▫Rekreáció és egészségfejlesztő ▫Andragógia
Európai dimenziók •egy azon közösségben / korcsoportban élő “kultúrák” egymás iránti elfogadása •egy azon közösségben / korcsoportban élő “kultúrák” kölcsönös megértése •kultúrák közötti haékony kommunikáció és párbeszéd
Társadalmi hatás •A résztvevők körében fejlődik: önismeret a hatékony kommunikáció empátiás készség hatékony érdekérvényesítés családi, baráti és párkapcsolataik javulása értékmód javulás
Hátrányos helyzetű fiatalok bevonása •Bemutatkoztak: ▫fogyatékkal élőkkel, hátrányos helyzetű fiatalokkal és a toleranciával civil szervezetek • Képességpark • Sötétszoba
Nyilvánosság • •Plakátok •Szórólapok •Hirdetések •Audiovizuális PR termékek •Összefoglaló kiadvány
Eredmények •VII. Egyetemi Egészség és Sportnap, április 14. •SZTE JGYPK Egészségnap, november 25. •Egészségnevelési ismeretek pedagógus hallgatóknak c. előadássorozat, szeptember 23. és december 9. között •Határmenti Civil Egészségnap, május 5. •Ifjúsági Egészségnap, április 7. •SZTE JGYPK Kari Egészségnap, •2008. szeptember
Együttműködő partner •Dél-alföldi Ifjúsági Életmód és Szabadidő Alapítvány •Pályázott összeg: €, •Nyert összeg: €, •Teljes, elszámolt projektköltség: €