II. rész: Az elmélet alapjai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Advertisements

A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
A történet helyből csalással indul, hiszen a politikusok arra kérnek felhatalmazást az emberektől, hogy az ő érdekeiket képviselhessék a parlamentben –
A kölcsönös befolyásolás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
A történelmi idő.
Az idő mérése.
A szökőnap.
Készítette: Boros Erzsi
Lean klub Budapest. Szabályismertetés 1.Kötetlen öltözék 2.Reklámmentesség 3.Tegeződés.
Bizánci birodalom.
hitelességét, pontosságát
Tiziano: III. Pál unokái körében. A kép értelmezése előzetes információk nélkül Kik ők? Mit sejtünk? A kép központi figurája az ülő alak, görnyedt testtartásból.
Időszámítás és naptár Alapegységek: év, nap, (hónap). A Föld keringési és forgási periódusa, valamint a Hold keringési periódusa. Év: a Nap (Föld) visszatér.
Ünnepek.
A négy évszak Kriston Henriett Felkészítő tanár: Mécsei Dániel
Csillagászati földrajzzal kapcsolatos feladatok
7. Az idő mérésére használt csillagászati jelenségek
Eseményalgebra Eseményalgebra.
A Föld, mint égitest.
- alakja és mozgásainak következménye -
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Euklidészi gyűrűk Definíció.
Bolygónk, a Föld.
Matematika Eredete és története Kaszás Tamás.
A középkori filozófia főbb kérdései
Év eleji információk Előadó: Hosszú Ferenc II. em Konzultáció: Szerda 9:50 – 10:35 II. em
Fordulópontok a millennium értelmezésében Nagy Zsófia Sola Scriptura Teológiai Főiskola.
A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
Nagy Konstantin, Szent Ilona
Márciusi jeles napok.
Március jeles napjai.
Miért ünnepeljük még ma is a reformációt?
2. Argumentációs szabályok (É 50−55) argumentációs szabályok meghatározzák, hogy mi mellett és mivel kell érvelni 1. a feleknek érveléssel indokolniuk.
Emily Jane Brontë (Thornton, július 30. – Haworth, 1848
A keresztény egyház a korai középkorban
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
A csillagászat keletkezése
Az élet igéje november „Aki szeret engem, megtartja tanításomat. Atyám is szeretni fogja őt, hozzá megyünk és benne fogunk lakni.” (Jn 14,23).
Fehér Patrik 6.A Húsvét.
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer „Állami jelképekről és ünnepekről” szóló, 3. főtörvény.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
13. A zillmerezés, mint bruttó
Banyár József: Életbiztosítás Az életbiztosítások elvi megkonstruálása Banyár József.
Európa városi történelme
Miért nem valóságos az idő?
Első Analitika I.1. Az állításelmélet újrafogalmazása „Protaszisz az a mondat, ami valamit valamiről állít vagy tagad.” „Lehet egyetemes, részleges (en.
A kondicionális törvényei
Eltévedt időszámítás Szekeres Sándor Egy különleges
A Történelem Forrásai Minden olyan dolgot, eszközt, mely a múlt megismeréséhez, megértéshez hozzásegít forrásnak nevezzük.
A millennium Tanulmányok a Jelenések könyvéről:
A kezdetektől napjainkig
RÓMAI SZÁMOK.
Milétoszi filozófusok
Gazdaság és társadalom változása a korai középkorban
Név: Feszt Bernadett Téma: A négy évszak
A FÖLD, A KÉK BOLYGÓ A FÖLD FORGÁSA ÉS KÖVETKEZMÉNYEI
Árpád-házi Szent Erzsébet
A ROMANTIKA életérzése, világszemlélete stílusirányzata A XIX. század
Valószínűségszámítás II.
Ünnepek © Németh György.
A Bábel tornya A Bábel tornya (más néven a bábeli torony) a Biblia egy ószövetségi leírásában szerepel, mely arról számol be, hogyan jöttek létre a világ.
Naptárunk kialakulása
Készítette: Hatvani Ferenc Bence
Julius Caesar.
Az ókori kultúrák.
Közgazdászpalánta verseny
A hadvezér és a birodalma
Előadás másolata:

II. rész: Az elmélet alapjai Szekeres Sándor Eltévedt időszámítás Az elmélet két megoldatlan problémára épül. Egyik a történelem sötét középkornak is nevezett VI-VII-VIII. századi forráshiányos időszaka. Másik a caesari és a Gergely-féle naptárreformok végrehajtása során keletkezett ellentmondás. II. rész: Az elmélet alapjai www.eltevedtidoszamitas.hu

A sötét középkor problémája Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai A sötét középkor problémája www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Hamisítók igazsága Horst Fuhrmann egy 1986-os kongresszuson a középkori hamisításokról szóló beszédében elmondja, hogy a IV-IX. századi hamisítók – szokatlanul - olyan szövegeket írtak le, amelyek többsége legalább 300 évet várt, mire hasznát vették. Emellett olyan óriási számú okmányról derült ki, hogy hamisítvány, hogy Fuhrmann beszéde végén kijelenti: „Két eset lehetséges, vagy minden hamisító egy rendkívüli képességekkel megáldott látnok volt, vagy probléma van az időszámításunkkal.” www.eltevedtidoszamitas.hu

Hiány az írott forrásokban Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Hiány az írott forrásokban Nem, illetve alig ismerünk írót, költőt, történetírót a korábbi és az elkövetkező korokhoz képest, és csak hősi legendák keletkeznek, amit rendszerint az utókor ébreszt. Ebből a korból jóformán csak a pápák és császárok jóval későbbi évszázadokban összeállított listáját ismerjük. www.eltevedtidoszamitas.hu

Hiányos régészeti források Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Hiányos régészeti források Rendkívül kevés a korhoz tartozó épületrom, és a földben rejtőző régészeti lelet. A kézműipar elsatnyul, alig-alig termel maradandót. A kereskedelem, az áruszállítás megszűnik. www.eltevedtidoszamitas.hu

Hiányzó keresztény irodalom Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Hiányzó keresztény irodalom A keresztény irodalom gyakorlatilag megszűnt. Igen kevés kivételt ismerünk, amelyek léte tovább növeli a korszak problémáit. www.eltevedtidoszamitas.hu

Eltűnő lakosság és kultúra Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Eltűnő lakosság és kultúra Korábban népes városok tucatjai tűnnek el lakosságával együtt. Az elnéptelenedést járványokkal, és a lakosság falvakba történő kiköltözésével magyarázzák, ahol az igénytelen életmód miatt maga a kultúra is elsatnyul. www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai A Karoling kultúra A fejlődés lépcsőfokai egymás után következnek. Nem lehet lépcsőfokokat kihagyni, főleg nem teljes lépcsőfordulókat. Ennek ismeretében, Nagy Károly virágzó korszakának puszta léte is tovább erősíti a kitalált középkor elméletét. Ha valóban összeomlott, a semmiből nem lehet a Karoling éra néhány éve alatt kifejleszteni. www.eltevedtidoszamitas.hu

Volt-e egyáltalán sötét középkor? Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Volt-e egyáltalán sötét középkor? Róma bukása nem egy világégéssel egybekötött pusztulás volt, ahol minden kultúra elporladt. Egyszerűen csak hatalmát vesztette. Az utolsó császárt elmozdító germán vezér emberei kifosztották ugyan Rómát, de a hatalmi jelvényeket átküldték Bizáncba, és nem egy Timur Lenk-i városfoglalás történt, gúlába rakott emberfejekkel. A műveltség, a tudás megmaradt, és nem kellett mindent újra kitalálni, mint ahogyan a sötét kora középkor történelme sejteti velünk. Maga az emberi kultúra fejlődése is rendelkezik egyféle tehetetlenségi erővel, ami nem engedi megtorpanni. Ez pedig a generációról generációra öröklődő tudás, tanulás és a társadalmi megfelelés igénye. Róma hatalmi bukásának nem kellett együtt járnia a kulturális bukással, és a generációk minden bizonnyal átadták egymásnak azt az ismeretanyagot, ami a római kereszténységet fokozatosan a világ legbefolyásosabb erejévé emelte. www.eltevedtidoszamitas.hu

A naptárreform problémája Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai A naptárreform problémája www.eltevedtidoszamitas.hu

Caesar naptárreformja Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Caesar naptárreformja Julius Caesar idejére (i.e. 46) a római naptár már három hónappal csúszott el a valós évszakoktól. Caesar Egyiptomban járva megbíz egy alexandriai tudóst, Szoszigenészt, hogy javítsa ki a római naptárt, az egyiptomi mintájára. A naptárreform során, 90 napos betoldással a naptár a csillagászati eseményei visszakerültek a római naptár szerinti eredeti helyükre. (i.e. 45) Ekkor kerül bevezetésre a mai is használatos naptári rendszer és a négyévenkénti szökőnap. www.eltevedtidoszamitas.hu

Caesar naptárreformja Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Caesar naptárreformja Ettől az időtől használatos juliánusi év kb. 11 perccel hosszabb mint a valódi (tropikus) év. Ez az eltérés 128 év alatt egy nappá növekszik Ezért a csillagászati események időpontjai 128 évente egy nappal közelebb csúsznak a hónap elejéhez. www.eltevedtidoszamitas.hu

Gergely pápa naptárreformja Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Gergely pápa naptárreformja XIII. Gergely pápa idejére (1582) a tavaszi napéjegyenlőség időpontja március 11-re hátrált vissza. Ezért elrendelte, hogy 1582 október 4, csütörtök után, ne 5.-e, hanem 15.- e, péntek következzen. A szökőévek közül a 100-al oszthatóakat törölte, kivéve, ha az 400-al is osztható. Ezt a naptári rendszert nevezzük Gergely-naptárnak. Azóta a tavaszi napéjegyenlőség időpontja folyamatosan március 20-21.-e körül következik be. www.eltevedtidoszamitas.hu

A naptárreformok problémája Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai A naptárreformok problémája Azonban Gergely pápa naptárreformja egy rendellenességre világított rá! A pápa 10 napot törölt. Egy nap 128,2 év alatt gyűlt össze. 10 * 128,2 = 1282 év www.eltevedtidoszamitas.hu

A naptárreformok problémája Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai A naptárreformok problémája Julius Caesar naptárreformja i.e. 45-ben, XIII. Gergely pápa naptárreformja 1582-ben volt A két naptárreform között eltelt idő: 45+1582= 1627 év www.eltevedtidoszamitas.hu

A naptárreformok problémája Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai A naptárreformok problémája A rendellenesség: 1627-1282 = 345 év Honnan került elő 345 év? www.eltevedtidoszamitas.hu

A naptárreformok problémája Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai A naptárreformok problémája Az alábbi ábrán jól érzékelhető a hiányzó évek tekintélyes szakasza. www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? Illig elméletének egyik erősen támadott pontja, hogy hová került a napéjegyenlőség időpontja Julius Caesar naptárreformjával? Március 21-re vagy március 25-re? Illig március 21-t állít, az akadémiai tudomány egyöntetűen március 25-t fogadja el. Ha sikerül bizonyítani 21-t, akkor a „kitalált középkor” elméletének alapproblémája is igazoltnak tekinthető. Kinek van igaza és hogyan került képbe március 21? www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? Az első niceai zsinat (i.sz. 325-ben) feljegyeztette, hogy a tavaszi napéjegyenlőség három nap elcsúszással következett be és március 21- ét kell figyelembe venni, akármikor következik be a napéjegyenlőség. Felmerült, hogy ekkor igazították helyre a 345 évnek megfelelő három napot, de erről nincs szó egyetlen fennmaradt zsinati jegyzőkönyvben sem, és a hozzáértők is elvetik ezt a lehetőséget. A 21-t itt említik először, de ez nem ad választ az előzőleg feltett kérdésre! www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? A vitát eldöntendő, Gáspár Róbert „A caesari naptárreform és a szaktudósok” című interneten megjelent írását idézem: A tudomány által elfogadva, a szakirodalmi források a következőt állítják: A régi római naptárban március 25-én volt a napéjegyenlőség dátuma... …vagyis, Szoszigenész a 90 nap betoldásával ide, március 25-re tette azt vissza. www.eltevedtidoszamitas.hu

A március 25-i és a március 21-i tavaszpont ugyanarra a napra esik... Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? Gáspár Róbert itt egy igen meglepő kijelentést tesz: A március 25-i és a március 21-i tavaszpont ugyanarra a napra esik... ..csak a 25-e a régi római köztársasági naptár évének 82. napja, míg a 21-e az azt felváltó Julián-naptár évének 82. napja. www.eltevedtidoszamitas.hu

A magyarázat az egymást felváltó két naptár hónapszerkezetében rejlik: Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? A magyarázat az egymást felváltó két naptár hónapszerkezetében rejlik: i.e. 45. március 21 = i.e. 45 március 25 www.eltevedtidoszamitas.hu

a régi naptárban: 29+28+25 = 82. nap Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? azaz: a régi naptárban: 29+28+25 = 82. nap A hangsúly a 82. napon van. és az: új naptárban: 31+30+21 = 82. nap www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? Gáspár Róbert tanulmányára alapozva kijelenthető: Julius Caesar idejében a tavaszi napéjegyenlőség az új naptárban március 21-re került... (i.e. 45) ...és innét csúszott hátra 10 napot Gergely pápa idejéig, hogy 1582-ben, március 11- i bekövetkeztét jegyezzék fel a krónikások. www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? Augustus császár idejében élt római költő, Ovidius római naptárról szóló művében, (a Fasti), a római ünnepeket ismerteti januártól kezdve, egymás után sorba szedve. A mű i.sz. 4-8 körül keletkezett, néhány évtizeddel a naptárreform után. Ebben a napéjegyenlőség ünnepét egyértelműen március 26-ra rendeli a költő. A kitalált középkor ellen érvelők egyik fegyvere ez a dátum. www.eltevedtidoszamitas.hu

Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? Mivel 1582-ben, Gergely pápa idejében a napéjegyenlőség dátuma 11-én volt,.. …így sem 25-ről, sem 26-ról nem csúszhatott volna vissza a Gergelyi naptárreformig hátralévő mintegy 1580 év alatt. Ehhez több mint 1800 év kell! www.eltevedtidoszamitas.hu

A régi naptárban a négyéves ciklus évhosszai a következők voltak: Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Egy vita: március 21 vagy 25? Ettől függetlenül lehetett 26-án is az ünnep, annak ellenére, hogy valójában a napéjegyenlőség máskor következett be. A régi naptárban a négyéves ciklus évhosszai a következők voltak: 355 nap - 377 nap - 355 nap - 378 nap Minden második évben egy 22 napos (Intercalaris), vagy 23 napos (Mercedonius) hónapot szúrtak be a 2. és a 3. hónap közé. A valós napéjegyenlőség időpontja az elcsúszások nélkül is oda-vissza ugrált, és minden évben más-más napra esett. Így szinte biztos, hogy egy rögzített naphoz kötötték ünnepét, ami lehetett 25 vagy 26 is. A mű pontosságát megkérdőjelezi, hogy a költő a szökőéveket ötödik évre írja a helyes négy helyett. www.eltevedtidoszamitas.hu

Mikor élt Julius Caesar? Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Mikor élt Julius Caesar? A naptárreform évének tavaszi napéjegyenlőségét a csillagászati programok i.e. 45. március 23-ra teszik. (Ugyanakkor a bizonyítások március 21-t igazolnak.) A meglepő ebben, hogy egyetlen történelmi forrás időpontjával sem egyezik. Pedig jó néhány dátumot említenek, 21-et, 25-öt, 26-ot, sőt még 24 is szóba került. Így megkérdőjelezhető, hogy Julius Caesar valóban ~2050 évvel ezelőtt halt meg. www.eltevedtidoszamitas.hu

Mikor volt a niceai zsinat? Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Mikor volt a niceai zsinat? Korábban már volt róla szó: az első niceai zsinat feljegyeztette, hogy a tavaszi napéjegyenlőség három nap elcsúszással következett be és március 21- et kell figyelembe venni, akármikor következik be a napéjegyenlőség... …de a niceai zsinat évének tavaszi napéjegyenlőségét a csillagászati programok i.sz. 325. március 20-ra teszik. Itt pedig sem a három napos elcsúszás, sem a 21-e nem egyezik! ??? www.eltevedtidoszamitas.hu

Az eddigi adatok és bizonyítások alapján: Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Az eddigi adatok és bizonyítások alapján: I. állítás Julius Caesar naptárreformja során az új naptárban március 21-re került a tavaszi napéjegyenlőség időpontja. II. állítás A caesari naptárreform nem 2053 évvel ezelőtt történt. III. állítás A Heribert Illig „kitalált középkor” tézise megalapozott és a sötét középkor, valamint a naptárreform körüli rendellenesség létezik. www.eltevedtidoszamitas.hu

Visszalépés az elmélet honlapjára Szekeres Sándor: Eltévedt időszámítás II. Az elmélet alapjai Kétség és vélemény A kitalált középkor elméletének valamennyi kutatója kisebb-nagyobb számú év szándékos és utólagos betoldását tételezi fel az időskálákba. Véleményem szerint, az általuk feltételezett megoldás nem valósítható meg, tisztelve és elfogadva az ügyben tett óriási mennyiségű bizonyító munkájukat. A kérdéses korban több időszámítás létezett, amelyeket kölcsönösen nyilvántartottak. Egyszerűen nem lett volna esélye annak, hogy valakik csendben ide-oda „beszúrjanak” 2-300 évet. Egy használatban lévő, a keresztény hatalmak által ismert, figyelemmel kísért, könnyen kezelhető időszámítás félreértésből adódó, széleskörű elterjedése viszont nagyon is valószínű. Ezt az időszámítást - amit egy idő után „ab incarnatione Domini” címmel ruháztak fel, és amit magyarra az „Úr megtestesülésének” alakban fordítanak - ma polgári időszámításnak nevezik. Szekeres Sándor Tovább Az évszámok titkai című bemutatóhoz Visszalépés az elmélet honlapjára © : Szekeres Sándor 2009