Merengés a hidakról… Forrás: 2009.05.29. 10:01 9/egy_picit_drgabb_lesz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Feltehetek egy kérdést?
Hogy akarsz gyorsan pénzhez jutni? Avagy a jótündér elhagyta a varázspálcáját, úgyhogy ez maradt...
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI Közszolgálat, rend, erős város!
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Somogy megyei projektek
Fenyő utcai és Béketelepi játszóterek építése
Göd Város 2011 évi költségvetésének elemzése és alternatívái.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató A gyermekes családok otthonteremtéséért október 18.
Várpalota elkerülő építése
A válság és ami utána következik….
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Kritika érte a sajtót. Jogos kritika…?!?! Nem foglalkozik eleget a hazai piac burzsuj-ingatlanjaival. Valóban, igaz, nehéz megfelelő mélységű információhoz.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Megkértünk egy fináncszakembert, magyarázza meg egy olyan szinten az európai gazdasági válságot, hogy az okát minden szam... pardon, mindenki megérthesse...
A Hangzhou öböl hídja Kína
EKOP Elektronikus levéltár
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Az Európai Unió költségvetése Magyar esélyek és veszélyek Dr. Surján László október 10.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
Devizahitelezések es helyzet 1,7 millió magyar háztartásnak van deviza alapú hitele -> 60 % -a CHF alapú MNB meglátás: kockázatos Simor András jegybankelnök:
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
Az NFÜ által megfogalmazott célok, azok összhangja az ágazati célkitűzésekkel „Építészet a gyógyulásért 2010” konferencia Budapest, NEFMI december.
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Mercur Budapest Buda Hotel **** A szoba ára adóval reggeli nélkül! Ha reggelit is szeretnénk 13 eurot kell érte fizetni naponta személyenként!
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
1. Egy széler ő m ű park építése a tenger közepén A XXI. század néhány mérnöki csodája.
Katt A Fővárosi Önkormányzat és a Pilisi Parkerdő Zrt július 9-én, a felújított Kis-Hárs-hegyi kilátót ünnepélyesen átadta a főváros kirándulóinak.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Kormányszóvivői tájékoztató. Lendületbe hozzuk a vállalkozásokat Dr. Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
4. sz. főút Kisújszállás elkerülő Eredményhirdetés
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
13. A zillmerezés, mint bruttó
felvásárlás elérése érdekében
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
A napelemes (PV) hálózatra termelő villamos erőművek helyzete a világban, és Magyarországon.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
Egy egyszerű számítás Megdöbbentő eredmény Egy tévénéző egyszerű számítása és a CNN-nek elküldött megjegyzése: Az adófizetők pénzéből tervezett banki.
Itt vagyunk mi.
Rövid bemutatkozás N.D. – rólam Educomm Eduverzum MVEHE Prompt / ITStudy SZIE No Roaming Külföldi mobilnet Mobil alkalmazások fejlesztése Code Wave A horvát.
Számtani és mértani közép
Önkormányzati fejlesztések Sárospatakon Közoktatási infrastruktúra fejlesztése (II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola főépületének bővítése,
Új szigetre érkeztünk, itt normálisak is laknak. Ők hol igazat mondanak, hol hazudnak. 39. A, B és C közül egy lovag, egy lókötő, egy normális. A: Normális.
Devizahitel  A devizahitel olyan hitel, ahol mind a hitel folyósítása, mind pedig a törlesztése az adott devizában történik.
132-es megyei út feljavítása A Regionális Operatív Program 2-es prioritástengely 2.1-es kiemelt beavatkozási területe szerint - A megyei és városi utak/utcák.
Társasházak energiahatékonysági felújítását segítő projektmenedzsment képzés Szolnok, március 17. Napkollektoros HMV rásegítő beruházások építési.
TÁMOP / Tartamfejlesztés – Hegyhát OrIGAMI(K) Pénzügyi előrehaladás.
Pályázat audit. Válság Válság Bevétel kiesés Dráguló hitelek Beruházás finanszírozási nehézségek Aktualitás.
Az energiahatékonyság jövője: a legolcsóbb energiaforrás január.
Építőipari tréning HURO0901/138/2.1.2.
TÍZMILLIÁRDOKKAL KÁROSÍTOTTA MEG A MAGYAR CSALÁDOKAT A FIDESZ!
Merengés a hidakról… Forrás: :01
Karrier.
A Hangzhou öböl hídja Kína
Előadás másolata:

Merengés a hidakról… Forrás: :01 9/egy_picit_drgabb_lesz

Magyarország legdrágább hídja, a Megyeri híd. Hossza 1861 méter és 63 milliárd forintba, tehát méterenként 34 millió forintért épül.

Összehasonlítás: •A Margit híd hossza: 607 méter. Ha a Megyeri híd 34 millió / méteres árával számolunk, akkor 18,2 milliárdba kerülne egy új Margit híd. A Szabadság híd felújítás amúgy 5,6 milliárdba került. Pedig azt is csak 4,7 milliárdra tervezték. Igaz, csak 333 méter hosszú. A felújítás amúgy 2 évig tartott. Ja, amúgy ez milyen tárgyalási alap, hogy akkor is szerződést kötünk, ha drágább annál, mint amire mi kiszámoltuk? Most a nyertes cég szívja a fogát, hogy miért nem 25 milliárdot kért a felújításért...

Az építők ajánlata •A nyertes ajánlat nem tartalmazza az uniós beruházásoknál szükséges tízszázalékos tartalékot, és nincs benne a szobrok 650 millió forintra becsült felújítási költsége, az ideiglenes villamosvágány-építés 675 millió forintja és a díszkivilágítás 150 millió forintja sem. Ezek a "kimaradó" tételek: 0,6+0,65+0,675+0,15 = 2 milliárd. •Vagyis összesen már most 22 milliárdnál járunk....

Perspektíva •Demszky Gábor főpolgármester a hídfelújításról tartott szerdai tájékoztatóján azt mondta, akkor is szerződést kötnek a pályázat nyertesével, ha ajánlata drágább a tervezettnél, és előteremtik a különbözetet. A rekonstrukció a főváros tervei szerint júliusban kezdődik, forgalomkorlátozással járó munkálatok azonban csak augusztustól lesznek. A tervek szerint augusztus végén indulhat újra a gépkocsiforgalom a hídon.

Kalkuláció •20 milliárdba pedig számoljuk bele azt a 20%-os korrupciót, ami minden közbeszerzésnél jelen van. Eleve miért csak kettő pályázat van? Nem kell a biztos, 1,5 éves munka, így a válság közepén? Mi van, ha összejátszott a két cég? "Te pályázol 25-tel, én 20-al, én leszek a "legolcsóbb", 20%-ot visszacsorgatok, 10 milliárdból kihozom az egészet, a következő tenderen meg fordítva csináljuk, benne vagy?" 20%-os korrupciót

A hidakhoz acél kell… •Amúgy az acél ára akkorát zuhant tavaly, hogy még most sem érte el a két évvel ezelőtti szintet. Az 5%-os ÁFA-emelés pedig az eredeti 13 milliárdot a kegyetlenül nagy 650 milliós tétellel drágította volna. Akkor csak a drága hitel lehet az oka. Igaz, az euró már nem 317 forint, hanem csak 285, a svájci frank is csak 188 forint ben a hengerelt acél 500EUR, tavaly ilyenkor 750EUR, 2009-ben 375 EUR

…és máshol hogy csinálják? Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az észak-német Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével.

Lássuk a tényeket: •Tény #1: A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861 méter, a Margit híd pedig 660 méter hosszú. Tény #2: A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg, a Margit hidat pedig a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel. Tény #3: A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63 milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni.

Konklúzió Tény #4: A németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hidnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel. Nem 20%-kal drágábban, hanem 400%-kal drágábban. A Margit felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként. Vagyis a németek negyedannyiért építettek egy vadonatúj hidat, mint amennyiért itthon építenek vagy felújítanak egyet.... Lehetséges, hogy ezért szeret az osztrák Strabag inkább nálunk építgetni? (A Megyeri hidat az M0 Északi Duna-híd konzorcium végezte, amelyben a Hídépítő Zrt.-nek 60%-os, a Strabag Építő Zrt.-nek 40%-os részesedése volt). Tiszta izgalom, hogy vajon ki nyerte a hídfelújítást? Jövő héten kiderül... Lehet, ez lesz az "Utolsó Nagy Lopás?”