Márkaépítés – Hitelesség X. Jubileumi Biztosításszakmai Konferencia, Siófok, 2013 szeptember 23. dr. Kepecs Gábor Aegon közép-kelet-európai régióigazgató Aegon N.V. igazgatósági tag
Márkaépítés, hitelesség ÁB létező márka, előny vagy hátrány? Milyen értékek mentén építünk/építettünk vállalatot/márkát? Megtartani, átalakítani vagy újat létrehozni? Mitől lesz márka a márka? Márkák a jövő hazai biztosítási piacán?
ÁB létező márka: előny vagy hátrány? 1990 előtt 1992 után Eredeti márka: tömeg Kapcsolódó jellemzők: ▪ szegény ▪ lassú Tömeg Tömeg Szegény Tőkeerős Lassú Gyors(abb) Nehézségek: Hungária 3 évvel korábban Allianz Munkatársak: ÁB „szegény” rokon Ügyfelek: biztonságban vagyok-e (1990 utáni cégcsődök?!) Versenytársak: ING / Generali / OTP Garancia / …
ÁB létező márka: előny vagy hátrány? Előnyt varázsolni hátrányból ÁB-AEGON DE: korábban ÁB-Generali AEGON ismertsége 0 Mitől más mint ÁB Csupán név, de mi a tartalom?
Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát? Hatékonyság Ügyfélbarát Őszinteség Szaktudás
Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát? Adminisztratív „monstrumból” üzleti szervezet kialakítása 5000 800 fő 6 év alatt 1000 2000 üzletkötő Kisebb szervezet, versenyképesség kedvezőbb árak (ügyfél a központban) Kevesebb döntési szint: Gyorsaság termékeknél, szolgáltatásnál Fiókok helyett Call Center (ma már Contact Center) Érték ügyfélnek, alkalmozattaknak és tulajdonosnak Hatékonyság Az egyensúly a lényeg
Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát? Ügyfélbarát megoldások Innovatív termékek (Szemünk fénye; …) Befektetések – professzionalizmus (+1-2% reálérték) Hiteles ígéretek (itt mi sem voltunk tökéletesek) Kár esetén gyorsaság, alternatív kárrendezés; hangvétel
Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát? Őszinteség Ügyfelekkel szemben (eladástól kiszolgálásig) „fejétől bűzlik a hal” Munkatársakkal szemben (leépítések; értékelések;…) Tulajdonossal szemben (hogyan lett 1 md veszteségből 3,5 md Ft) Mindenütt: hibák azonnali elismerése (minden szinten)
Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát? Szaktudás Munkatársak „felértékelése” a vezetői rétegek csökkentésével Vezetők szakmai kvalitása (kulcs a sikerhez) Kevés a szűken vett biztosítási ismeret Innovációra való képesség Szakmai műhely: sok-sok vezérigazgató, helyettes
Ügyfélbarát megoldások Alkuszok, mint ügyfelek Szolgáltatások (jutaléktól információig) Közös innováció(k) Szakmai képzések (szakmai presztízs kialakítása) Személyes kapcsolatok (valódi ügyfélként kezelés)
Megtartani, átalakítani vagy újat létrehozni? ÁB Átalakítani ÁB-AEGON Újat létrehozni Aegon Ismertség Tőkeerő Modernség Munkatársakat ösztönző Magasabb elvárás ügyfelektől Negatív image Munkatársakat visszahúzó Ügyfél „elvárások” AEGON=EGON? Új munkakultúra lassan megy át Hol vagyok én biztosítva? „No name” Új brand építés Teljes elszakadás (a jótól is!) Előny Hátrány Döntés: ÁB-AEGON, majd 7-8 évvel később Aegon
Mitől lesz márka a márka? Ígéret = teljesítés Konzisztens magatartás ügyféllel (mindenki egyenlő!) Értékek stabilak, válaszok eltérőek A „stakeholderhez” való kapcsolat kiegyensúlyozott
Mitől lesz márka a márka? Társadalmi felelősségvállalás Pénzügyi oktatás támogatása Kultúrában Modern mai festők (3 év) Magyar Irodalmi Díj (3 év) Aegon Díj (7 év) Oktatásban Alternatív iskolák indítása Hátrányos helyzetű iskolák támogatása Pénzügy oktatás támogatása Értékek felkarolása Minőséghez kapcsolódás Innováció támogatása Profit: 0,5-1% visszaforgatás a társadalomba
Márkák a jövő hazai biztosítási piacán? Önkritikus megközelítés kell mit csináltunk rosszul? jutalék termékígéretek szolgáltatás minősége kommunikáció ügyfelekkel Régi és új „márkák” versenye, de csak a megújult márka maradhat (nincs „örök márka”!) Internet világa; tőkepiacok bizonytalansága; bankok – biztosítók közötti különbségek eltűnése Innovatív, de megbízható válasz kell
„Segítünk az embereknek felelősséget vállalni anyagi biztonságukért.” Aegon válasza „Segítünk az embereknek felelősséget vállalni anyagi biztonságukért.”
Köszönöm a figyelmet!