Virtuális közösségek konfliktusai a 19. században: A „boldog békeidők” vágy- és vagyonképe Fabó Edit 2010. november 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EURÓPAI TÁRSADALMI JELENTÉS 2008 Műhelybeszélgetés május 30.
Advertisements

TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
A sportszocializáció.
Néhány adat a Győrben élő időskorúakról
Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.”
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Sorozatszámítás Sorozatszámítás (N,A,s) s := kezdőérték
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
Fókuszban: a díjtábla a lehetséges kérdések és válaszok tükrében Sallai Linda.
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
1. A családpolitika társadalmi hatásai
Audrey Hepburn tanácsai a szépséghez
Tárki Európai társadalmi jelentés fejezet Állam és piac Janky Béla.
A SIKERES ÉLET TITKA.
Róma az örök város.
1. FELADAT- APRÓHIRDETÉSEK
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 10. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
1848/49-es szabadságharc nemzetiségi, kisebbségi vonatkozása
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Életbiztosítási Program
A népesség nem és kor szerint
A népesség családi állapota. Az élet folyamán szerzett tulajdonság Az élet folyamán szerzett tulajdonság Családi helyzet megközelítése: Családi helyzet.
1. A népesség társadalmi nem és életkor szerinti összetétele
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
ha le tudnánk kicsinyíteni a Földet, és a 6,5 milliárd embernyi népességet egy 100 lelket számláló falura, és az arányok változatlanok maradnának, akkor…
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
Gyönyörködni a nők mellein, jó a férfiak egészségének, segít, hogy tovább tudjanak élni. Erre jöttek rá német tudósok, miután több éven át ezt megfigyelték.
Gyönyörködni a nök mellein, jó a férfiak egészségének,
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK Érvényes: február 8.. TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK  Képes-szöveges termékajánló dobozok az Index, Velvet és Dívány cikkoldalain 
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Megbecsülést az idős embereknek! Adósságtörlesztés és méltányosság a nyugdíjemelésben 2002.
Eurobarometer, %-os jövedelemnövekedés 2,1%-os sportkiadás- növekedés.
Béren kívüli juttatások Adókedvezmények Adóelőleg Ingatlan.
eMagyarország Program
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Összefoglalás 2.. Összefoglalás - 1. feladat (a ; b) = 23·33·7 a szám = 2x·33·72·115 b szám = 24·3y·5·7z x = ? y = ? z = ? Mennyi az x, y és z értéke?
ADAKOZÁS „ Nagyobb boldogság adni, mint kapni!”
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
Ez egy üzleti reklámlevél. Konkrét ajánlatot nem tartalmaz, ezért nem minősülhet spam-nek. Dönthetsz úgy, hogy nem nyitod meg, vagy bezárhatod bármikor…
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Mikroökonómia gyakorlat
Szemben az árakkal … Mottó: Addig nyújtózkodj, amíg jól esik! A takaród majd nő az igényeiddel.
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
Átmegyek öt percre a szomszédba, keverd meg félóránként a levest...
Dr. Tóth Péter (PhD), egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Regionális-tudományi és Közpolitikai Tanszék A magyar társadalom kiemelt csoportjai között.
TÖBBCÉLÚ KÖZÖSSÉGI TEREK FEJLESZTÉSE AZ IKSZT-KUTATÁS ELSŐ EREDMÉNYEI II. SZAKMAI MŰHELY KŐVÁGÓSZŐLŐS, 2015 MÁJUS 21.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
1. FELADAT- APRÓHIRDETÉSEK
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
A vallások genderelizálása
Gyönyörködni a nök mellein, jó a férfiak egészségének,
Emberpiac a Moszkva téren
Közvélemény- és piackutatási igazgató
7. Parancsolat „Ne paráználkodj!”.
Előadás másolata:

Virtuális közösségek konfliktusai a 19. században: A „boldog békeidők” vágy- és vagyonképe Fabó Edit november 6.

A Hymen c. lap •Többszöri hasonló lapalapítási kísérlet, •Kereslet volt, de nem elegendő, •Férfitöbblet (6 %), •A polgári házasság kérdése, •Reklám.

A hirdetők • főnyi nőtlen férfitöbblettel bírt az ország.

Hirdetések •Nyugdijképes államhivatalnok, megnyerő külsejű, 1200 frt évi fizetéssel s 200 frt lakbérrel, éves szép hölgygyel, ki mintegy frt hozománynyal rendelkeznék, óhajtana házasságra lépni. A levelek arczkép melléklésével „Államhivatalnok” jeligével e lapok szerkesztőségéhez intézendők titoktartás biztosítása mellett. • forintra volna szüksége egy intelligens fiatal embernek, jövedelmes vállalat megalapitására; ajánlkozó hölgynek hajlandó érte szivét és kezét cserébe ajánlani, s vele Budapesten háztartást alapítani. Leveleket „fővárosi élet” jelige alatt elfogad a „Hymen” szerkeszt. •Egy tanitónő, kellemes külsővel, ki rögös pályától szabadulni szeretne, hajlandó tisztességes, biztos jövedelemmel rendelkező, éves uri emberrel mielőbbi házasságkötés czéljából levelezést kezdeni. A nő 22 éves, házias, munkás s müvelt. Ajánlatok a „Hymen” szerkesztőségébe „Uj élet” jelige alatt küldendők.

Megjelenés, ajánlat, arckép •518 (548): 1x (404), 2x (92), 3x (19), 4-5x 1-2 esetben •1864 ajánlat, 533 arckép •A többség kapott legalább 3 ajánlatot, 1 arcképet

Ajánlatok •242 (47 %) hirdetésre mutatkozott érdeklődés. •A figyelmet inkább a nők keltették fel. •A férfiakhoz képest nőknek így is egyharmados előnyük volt.

Életkor •A megválaszolt hirdetések korigényeinek megoszlása általában fedte az igényeket. •Csupán egyetlen jelentősebb eltérés volt: a meghirdetett saját életkorok szerint az egy évvel idősebb hölgyek kaptak választ.

Lakóhely •A válaszadásnál általában előnyt élveztek a (nagy)városok a vidékiekhez képest, hiszen azok a meghirdetett (23 %) felénél kicsit több megkeresést (13 %) kaptak.

Vallás, felekezet •Összességében (14,5 %): kereslet = kínálat •Különbség válaszadási készség: izraeliták > keresztények > katolikusok • Protestánsok 0

Gyermek •Biztonság – házasság

Vagyon, jövedelem •Körültekintőek. •A konkretizált saját és elvárt vagyoni adottságok mérsékelték az ajánlkozási hajlandóságot.

Saját és elvárt jövedelem (Ft) Meghird.HázasságPartnerLevelezésHázasságPartnerLevelezés Célkategó ria (Ft) Eltérés (%) Megvál.HázasságPartnerLevelezésHázasságPartnerLevelezés Célkat. (Ft) Válaszelté rés (%) Meghird. eltérés(%)

Vagyon – szépség •Pestmegyei gazdag földbirtokos, 27 éves, szeretetreméltó külsővel és modorral, komoly szándékból szép és fiatal nő ismeretségét ohajtja. Vagyoni állásra nem tekint. Csak szép nők arczképpel ellátandó ajánlataira reflektál, melyek „Souvenir az alföldön” czim alatt e lap szerkesztőségéhez intézendők.

Külső megjelenés •A vonzó külső csábítóbb volt az ajánlatok összességében, hiszen a meghirdetett saját szépségre (124 db, 24%) jó tíz százalékkal nagyobb kereslet (655 db, 35%) volt.

Műveltség •Összességében a meghirdetett elvárt műveltség (27 %) kategóriájában a válaszadók többen (32 %) gondolták úgy, hogy megfelelnek a kívánalmaknak.

Következtetések – konfliktusok •Férfidominancia (kezdeményezés, céltudatosság), •Vallás, felekezet nem fontos – urbánus szemlélet – társadalmi normák/kötöttségek fellazulása, •Jobban preferálták a szépséget és a (nagy)várost, •A felkínált összegnél egytizeddel többet céloztak meg, s egyharmaddal kevesebbet vállaltak, •A műveltség, szépség erősebben kompenzálta az anyagi hiányosságot, •Sajtófórum: a férfiak és nők közös, nyilvános találkahelyeinek szűkössége, elégtelensége.

A tanulmányban sokkal részletesebb, nemenkénti és célkategóriánkénti elemzés található. Köszönöm a figyelmet!