Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Biblia Levelez ő Iskola „Idegen vagyok a földön, ne rejtsd el el ő lem parancsaidat”
Advertisements

A május 26-i előadás összefoglalója
Szeretem a könyvtáram!.
Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
 A japán etikettre jellemző az ösztönös udvariasság. Sem nyelvük, sem kultúrájuk nem teszi lehetővé az udvariatlanságot. Ha például egy autós elé bevág.
Vérmérsékletem képekben
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Készítette: Ujvári Blanka
Szövegértés-szövegalkotás
Szociális beszéd, egocentrikus beszéd, belső beszéd
A fejhallgatók története
Árpád Fejedelem Általános Iskola
„A MI DALUNK” Picur Rádió - Ovi Roadshow
Magyar népmese 4. osztály
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
„Hát persze, hogy tévézzen!” A családi televíziózás kiskátéja
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Népköltészet 002.
A szövegértés tanítása II.
Dajkanyelv - Az anyai beszédmagatartás néhány aspektusa
A szövegszerkesztés alapjai
Képek beillesztése. A beszúrandó képnek abban a mappában kell lennie, ahol a html oldalad forráskódja található! Először mindig a képet szúrjuk be, majd.
Olyan furcsán alakult minden, a nagy terv nem ez volt,
Mesék bűvöletében Az állatmese
A nyelv, mint jelrendszer
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia V. Országos Művészeti Diákköri Konferencia Sopron április
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Prezentáció és grafika
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Mai üzenetünk Teremtő erőink.
4 TEAM 1. Theatre,Play – The Ugly Duckling - A rút kiskacsa 2. Puppet show - The shepherd who speaks the language of the animals Az állatok nyelvén beszélő.
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Feltétel nélküli szeretet
Az alapvető kommunikáció
Vezető nélküli autók az utakon 2015-től? Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat.
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Bölcsességek, aforizmák
Prezentáziós Stratégia
A mesék horrorisztikus elemei Azonosulás és feszültségoldás Szörnyszükséglet Dugjuk-e a homokba a fejünket?
Projekt program Magyar-lengyel bábjáték Magyar-lengyel mesekönyv Magyar-lengyel képregény Magyar - lengyel színdarab + EMK TRAINING + LENGYEL.
Kocsis Gáborné Lamberti Judit
LEGO Dacta program.
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
A mese.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
1. mesék Készítette: Horváth Andrea.
Mi is az a Vitamintorna és ki az a T-Vitamin?
Kezem felemelem, úgy várok Rád, Neved vigasz nekem, úgy várok Rád.
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Böde Péter, VÁNDOR MESEÍRÓ, aki bemutatja verseit, meséit.
Azt mondom, amit tudok bizonytalan vagyok nem tudom, nem fogom nem tudom, elkerülöm.
Feltétel nélküli szeretet
Gyülekezetünk 1. oszlopa: A Szentírás – Isten Szava
Netezz biztonságosan! Köszönt Benneteket a
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Mindnyájan néha azt mondjuk a barátainknak. . .
Előadás másolata:

Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek Kovácsné Lezancsek Olga gyerekkönyvtáros

Könyvek a legkisebbeknek Egy év alatti gyerekeknek: - Pancsolókönyvek: műanyagból készült rágható, hajlítható könyvek - Éneklő, ültető, játszó könyvek: Minden alkalom megfelelő egy versikére, énekre: ha sír, vagy nevet, ha ültetjük, simogatjuk… - Beszélő babakezek: Amerikában nagy divat, még a beszéd előtt megtanítani jelelni a gyerekeket

1-2 éveseknek: Akik még nem beszélnek: Akik már szavakat mondanak: - Vad-, háziállatok, járművek képei: hangutánzó szavak tanulása. (Mit mond a boci?, Mit mond az autó?) Akik már szavakat mondanak: Szógyűjtő könyvek: olyan leporellók, könyvek amikben sok-sok kép van.

2-3 éves, már beszélő gyerekeknek: Böngészők: - Szöveg nélküli, sok-sok apró jelenetből épülő oldalak, ismétlődő szereplők, helyszínek. Beszélgetésre késztető könyvek Történetek: - Rövid „igaz” mesék. A szereplő állat, vagy valami más, de a történet róluk szól: vásárlás, öltözés stb.

Óvodásoknak: Mesék: Versek: Ismeretterjesztő könyvek: - 3-4 év körül: láncmese, állatmese, csalimese Még bizonytalan abban, hogy mi a valóság, és mi nem - 5-6 év körül: tündérmese-varázsmese Megkülönbözteti a valóságot a mesétől - Modern mesék Versek: - 3-4 év körül: A ritmus, hangzás a fontos, az értelem nem - 5-6 év körül: A hangulat, a vers mondanivalója is fontos Ismeretterjesztő könyvek: - Különböző témák: járművek, állatok, bolygók, lovagok. - Színes, rövid szöveg, szokatlan formák: kihajtható fülek stb.

Szülőknek Ének, mondóka, népi játékgyűjtemények, mesekönyvek, Szakkönyvek: - Gósy Mária: Beszélgessünk a kisbabával! - Horváthné Csapucha Klára: Böngésszünk együtt! - Szilágyiné Gálos Ildikó: Az olvasóvá nevelés megalapozása