Győri út nevű helyi autóbusz megállóhely áthelyezése Készítette: Gulyás Tamás József.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

A napfogyatkozas Készítete Heinrich Hédi.
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
GIGARING Mozgásban a város….
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
1. Hol lehet a 61-es jelzésű villamos vonalán hátsó áramszedő használatával üzemszerűen közlekedni? a) Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Ajánlat a Miskolc Állomás utcában található 3500 m2-es üzlet- raktárépület egybeli, vagy részenkénti megvásárlására. Az ingatlan környezetének leírása:
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A városi tömegközlekedés III.
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
: Adós Aladár számláján 2700 dinár tartozás. Elhatározta, a következő naptól a hónap végéig minden nap befizet 150 dinárt, hogy rendezze.
Nevezetes algoritmusok implementálása – 31. Mentők
Exponenciális egyenletek
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1. Milyen kialakítású a 19-es jelzésű villamos Batthyány tér végállomása? a) Fejvégállomás, két csonka vágány, kettős vágánykapcsolattal. b) Fejvégállomás,
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Intelligens közúti kereszteződés
Az épület bemutatása Miskolc belváros szívében 4000 m 2 -es irodaház részben felújítva, részben bérbeadva Ft/m 2 áron azaz Ft-ért.
LOT 2 – LOT 3 Csepeli hálózatfejlesztés I. és II.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE A Magyar Mérnöki Kamara szerepe a közbeszerzési szabályozásban Dr. Virág Rudolf főtitkár.
as vonal Horváth Boldizsár utca/Mexikói út - Gubacsi út/Határ út 1. a.)Örs vezér tere (zuglói oldal) Kőbánya felé b.)Szállás utca a Gubacsi út.
es vonal József körút / Népszínház utca - Fiumei út / Magdolna utca, Orczy tér - Kápolna utca / Mázsa tér vonalszakasz 1. a.)A Blaha Lujza tér.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Menetrendek.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Győri út nevű helyi autóbusz megállóhely áthelyezése Készítette: Gulyás Tamás József

2007. május 27-én megnyílt a Jedlik Ányos úton, a Vértes Center oldalában található Autóbuszállomás, mely kiváltotta a Győri úton lévő Autóbuszállomást. A Győri úti autóbuszállomást a mai napig használják a helyijáratok a városszerkezet révén, de annak állaga egyre csak romlik. Javaslatommal egy olyan megoldást nyújtok mely a helyi menetrendben jobb szolgáltatási színvonalat nyújt egy új átszálló pont kiépítésével, menetidő csökkenéssel. A továbbiakban a következő területről lesz szó:

Az átalakítás lényege hogy a Győri úti autóbuszállomást a lehető legtöbb járat elkerülhesse, és hogy a környező megállókat se kelljen áthelyezni. Lényegében 3 új 18 méteres peronú buszmegálló építésével, 2 fedett buszváróval, valamint településrendezési tervek átalakításával a project költsége leírható. Ez jelent: • 2 fedett buszváró paddal és hulladékgyűjtő edénnyel ~ ft • 3*18*1,5 méter térkő az autóbuszperonhoz ft (4000 ft/m2)

Lényegében a következő képen szereplő, a Huba vezér utcát és a Töhötöm vezér utcát összekötő út 3 sávjából 1 buszmegálló lenne továbbhaladási lehetőséggel a személyautók számára, egy sáv a 9-es járat végállomása lenne mely végállomási várakoztatás esetén útzárat eredményez ezért a bal szélső sávba kerül elhelyezésre, a jobb oldali sáv a személyautóktól elvett parkolási lehetőséget adja vissza.

Ez még nem jelentene kilométer megtakarítást, azonban eredményezi a régi buszvég elkerülését, és a járatok elvezetését a lakótelep mellett a jobb minőségű úton. Kilométer spórolást a vissza irány eredményez ha kialakításra kerül egy buszmegálló a 2 villanyoszlop között 1 fa kivágásával. Esetlegesen közműáthelyezéssel, de ez már súlyosbítaná a költségeket. A megállóhelyi táblát a villanyoszlopra téve segítené a sofőröket a pontos megállásban. A 2 villanyoszlop között elegendő a hely egy csuklós autóbusz teljes utascseréjére.

Vonalvezetések Az egyik legfontosabb főirány a vasútállomás felől a Fő tér felé közlekedő járatok. Ezeknek a megállójuk az adott fekete résszel jelzett területen lenne, a Győri útról jobbra kis ívben majd balra nagy ívben való kanyarodásra a kereszteződés alkalmas, hisz a Győri úti autóbuszállomás „oldalsó” bejáratának megnyitása elött a járatok itt közlekedtek. Az új vonalvezetéssel kilómétert nem lehet megtakarítani.

Vonalvezetések A másik legfontosabb főirány a Fő tér felől a vasútállomás felé közlekedő járatok. Ezeknek a megállójuk az adott fekete résszel jelzett területen lenne. A tervezetben ez jelentené a legnagyobb pozitívumot hisz a járatoknak nem kell megkerülniük a rossz állapotú Győri úti buszvéget, így csökken a menetidejük és a megtett útvonal is. Az új vonalvezetéssel 500 m takarítható meg.

Vonalvezetések A 11-es járatok betérése is megoldott, itt is kilométer és menetidő megtakarítás lépne fel a beruházás megvalósításával. A 11-es járat vasútállomás felé menő útvonala változatlan maradna, továbbra is az autószalonok elött kialakított helyközi megállóban állna meg. Az új vonalvezetéssel 400 méter takarítható meg.

Vonalvezetések A 21-es járatok vonalvezetése is rövidül, egyszerűsödik. Szintén a fekete szakaszon van a megállási lehetősége. Az új vonalvezetéssel méter takarítható meg.

Vonalvezetések Kertváros jobb kiszolgálása érdekében javaslom a 9-es járat Kertváros végállomásról Töhötöm vezér utcáig történő meghosszabbítását. Az új vonalvezetés Kertváros végállomástól 3,0 km többletteljesítményt tartalmaz.

Ha a meghosszabbítás bekövetkezne akkor járatonként 3,0 km többlettel csatlakozna a 3, 6Y-16Y, 11, 13, F, 21-21Y-21A, 24-24Y, 26-26B, 31, 32-es autóbuszjáratokra. A 9-es autóbusz a műszaki pihenő alatt nem zavarná sem az autóbusz-, sem a személygépjármű forgalmat, hisz az a külön megépített sávban tartózkodna. Ha pontosan lennének összehangolva az indulási idők akkor Kertváros végállomásról el lehetne jutni egy Győri úti átszállással a Fő térre, vagy a vasútállomásra a lehető legrövidebb úton amit autóval meg lehet tenni. Innentől kezdve versenyképes lehetne a tömegközlekedés ezen a szakaszon is az egyéni közlekedéssel szemben. Piacnapokon a járat meghosszabbítása lehetséges lenne és így a 21A betétjárat teljes egészében leállítható lenne.

Azonban a kivitelezéshez fontos a Győri úti autóbuszállomás és a lakótelep közötti út kétirányúvá tétele, ez úgy oldható meg hogy a három sávból a buszvég felé eső oldalon a volt induló állások sávjából merőleges parkolót kell felfesteni. A 3 sávból ez az legrosszabb állapotú útszakasz. A másik két sávot felfesteni, majd táblákat cserélni. A következő képen látszik az érintett útszakasz felületének minősége. Az állomás egész területe a kivitelezés után hasznosítható, ez alól a lakótelep mellett vezető akkor már kétirányú út lenne a kivétel. Az új külső végállomás és megállók elnevezésének a legoptimálisabb név a Töhötöm vezér utca lenne, a Győri utat nem javasolnám mert a Győri úton így is több megálló került kiépítésre.

Dózsakert autóbusz ellátottsága Az előző menetrendben a ritkán közlekedő 6-16-os járatpár, a 30 perces követési idejű 8-as és 9-es járatok jártak a Réti úton. A jelenlegi menetrendben a ritkán közlekedő 6-16-os járatpár, az óránként-félóránként közlekedő 9-es, 11-es, 26-26B-s járat járja végig a Réti utat. Mivel a Mentőállomás megálló és a Dózsakertet Kertvárossal összekötő út kikerült a közösségi közlekedésből így minden Réti úton haladó járat az Erdész úton halad tovább a Belváros felé. Ez az előző menetrendhez képest indokolatlan járatsűrűség mivel az előző menetrend is kiszolgálta a területet. Ha viszont a Szent Borbála Kórház buszmegállóját nézzük az előző menetrendből az 1-es kisebb módosításokkal, de megmaradt, 2-es megszűnt, a 8-as átalakult 24-essé, a 31-es átalakult 26-26B-s vonalcsoporttá, és ezzel együtt el lett vezetve a Réti út – Erdész útra ezzel elkerülve a kórházat.

Véleményen szerint 1 vonalat mindenképp át kell helyezni a Dózsa György útra. A 9-est nem lehet mert párhuzamos lenne a 24-es járattal. A 11-est nem lehet különben nem lenne visszafordítási lehetősége a Dózsa György híd felé. A 6-16-os útvonala jelenleg tökéletes, a síkvölgyi kertek tulajdonosait maradéktalanul el tudja vinni a város bármely pontjára. A 26-os vonalcsalád viszont véleményem szerint nem lenne rossz lerövidítve, ezzel 3 megállót, 1,4 kilométert spórolva. Főleg hogy Dózsakert szerkezete megengedi hogy a Szent Borbála Kórház buszmegállójából 5-7 perc alatt bárhova el lehessen jutni Dózsakerten belül. Igaz, utóbbi érvnél fogva talán a 6-16-os vonalcsalád is haladhatna a Dózsa György úton ezzel is spórolva.

Hogyan változik a munkanapi teljesítmény? DarabszámJáratszámMegtakarítás 13 db3-6,5 1 db6Y-0,5 24 db db db13-1,5 1 db17-0,5 13 db21-5,2 13 db21Y-5,2 34 db db26-15,5 5 db32-2 Megtakarítás összesen:82,1 Kompenzálás a 9-es járat többletteljesítményére: Dózsakerti rövidítés a 26-os járatcsaládon: 62 db26-26B-86,8 Megtakarítás összesen:-4,7 A 9-es járat meghosszabbításával a 21A járat leállításra kerülhet, mely további megtakarítást jelenthet, a táblázat azonban a munkanapi teljesítmény alakulását veszi figyelembe.

Köszönöm a figyelmet!