Tesztkép szélesvásznú (16:9-es) bemutatókhoz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Önkormányzati információs rendszer
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Második nap DVD LUMINEERS PLACEMENT. Második nap DVD LUMINEERS PLACEMENT.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mellár János 5. óra Március 12. v
Matematika kompetenciaterület
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Műveletek logaritmussal
E-learning és a multimédia
CSAKNEKEDSITE MINDENT ÖNÉRT BLOGOLUNK! Az ön jó kedvéjért.
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
TT Kovács Sándorné.
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
Mi is tulajdonképpen SprintWealth üzlet? A SprintWealth weboldalról szoftvereket és e-könyveket tölthetsz le 29 USD regisztrációs díj ellenében. Az oldal.
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
Digitális világ – interaktív táblán
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Budapest, november 8. 1 Szakadatbázisok és elektronikus források Orbán Éva igazgatóhelyettes Szent István Egyetem Állatorvos-tudományi Könyvtár,
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Apró falatok a templom egereinek
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
eMagyarország Program
Tanulást könnyítő segédprogramok
Megyei Matematika verseny
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Hányszor csodálkozunk azon, amikor halljuk, hogy mások már 100%-ot teljesítenek! Thema: 100%-os teljesítmény És hányszor halljuk, hogy több, mint 100%-ot.
Informatika - 1. alkalom Jogi informatika - alapok
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Nemzeti Köznevelési Portál
Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán
Előadás másolata:

Tesztkép szélesvásznú (16:9-es) bemutatókhoz Oldalarányteszt (Normális esetben ez egy kör) 4x3 16x9

A matematikai tehetség gondozása – digitálisan Kallós Béla Szent Imre Katolikus Gimnázium Nyíregyháza kallosbela@gmail.com Budapest, 2012.08.31.

A matematikai tehetséggondozás digitális formái Szakmai blogok Online nyári matematikaszakkör Online „tanóra”(wiziq.com) Internetes versenyek Matematikai „szoftverek” használata

Szakmai blogok Inspiráció: Kulcsár Zsolt és Palócz István, 2010. február és március, Hálózati tanulás (konnektivizmus) www.osztalyterem.hu Szemléletváltás: nem kell félni a tudásunk megosztástól – nem leszünk szegényebbek, sőt…

Szakmai blogok http://mathandmultimedia.com Fülöp-szigeteki egyetemi oktató: Guillermo Bautista http://mathandmultimedia.com

10 ok, ami miatt minden matematikatanárnak blogolni kellene… A blogírás fejleszti a kommunikációs készségeidet A blogírás fejleszti a kreativitásodat Elősegíti az élethosszig tartó tanulást Segíti, hogy elraktározd a tanítási/tanulási anyagaidat A web szakértője leszel

10 ok, ami miatt minden matematikatanárnak blogolni kellene… Megismertet más szakemberekkel Számos lehetőség nyílik meg előtted Segít abban, hogy elkezdj „publikálni” Segít abban, hogy taníts másokat és tanulj is tőlük Segít abban, hogy egy kis extra bevételed legyen

Szakmai blogok http://tanarblog.hu http://nemlinearis.blog.hu Dan Meyer blogja http://blog.mrmeyer.com Ivony Ildikó blogjai http://matekotthon.blogspot.hu Terence Tao blogja http://terrytao.wordpress.com

Rendet vágni a káoszban… Google RSS-olvasó www.google.hu/reader Okostelefonnal/tablettel akár este lefekvés előtt is gyorsan végigolvasha- tók az új bejegyzések

Saját blogom http://matektanar.wordpress.com Egyszerű LATEX szerkesztési lehetőség pl. $latex x_1^2+\frac{x+2}{x-1}=\sqrt{3x}$

TEX https://www.komal.hu/munkafuzet/munkafuzet.cgi?a=tk Kb. 1 óra alatt megtanulhatók az alapok http://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php http://www.texify.com

Youtube csatornám: youtube.com/kallosbela

Youtube csatornám: youtube.com/kallosbela

Online nyári matematikaszakkör (matszakk01) Minden reggel egy kb. 15-20 perces videó példafeladatokkal. Minden nap néhány versenyfeladat kitűzése. A megoldásokat Google dokumentumba (TEX) kellett feltölteni. A résztvevők folyamatos visszajelzést kaptak a munkájukról. A hét végén értékeltem őket. Folyamatos visszajelzést kértem tőlük (Google-űrlap) Minden este néhány érdekes (matematikához kapcsolódó) videoklip vagy TED (ted.com) előadás. Komoly tehetséggondozó munka nem létezik nyári tehetséggondozás nélkül 2010 július 12-16. 7-8. osztályosok részére (10 fő) matszakk01.blogspot.hu

Online nyári matematikaszakkör (matszakk01) Előnyök Nem kell elutazni Kevés költséggel megvalósítható Később is felhasználható anyagok létrehozása Akár több száz diák számára is elérhető egyszerre Hátrányok Nem könnyű felismerni, hogy megfelelő-e a feladatok nehézsége a résztvevők számára (kevés korrekciós és interaktív lehetőség) Nagyon jó informatikai eszközöket igényel Sok időt vesz igénybe a személyre szóló, igényes visszajelzés

Online „tanóra”, www.wiziq.com Digitalizáló táblával jól használható Gyors internet kapcsolatot igényel (kb. 10-15 Mb/s megfelelő) Az órák automatikusan felvehetők és ismét lejátszhatók

Online „tanóra”, www.wiziq.com

Internetes versenyek www.worldmathsday.com 4-18 éves gyerekeknek minden év február 1-én indul a felkészülés 48 órás „verseny” március elején nagyon szép oklevelek nyomtathatók a végén

Internetes versenyek purplecomet.org 6 fős csapatok részére tavasszal két kategória (6-8.oszt. – 60 prec; 9-12.oszt. – 90 perc) a feladatok magyarul is elérhetők (a mentor tölti le a verseny előtt)

Internetes versenyek Az USA diákolimpiai csapatának vezetője az egyik főszervező könnyű csalni, (de nem érdemes) számítógépes szoftverek is használhatók a megoldáshoz a matektanar.wordpress.com-on egy sorozatot indítottam a korábbi feladatokról

Matematikai „szoftverek” Geogebra (hamarosan 3D-ben is) wolframalpha.com – ingyenes(?),(Mathematica) Maple (Geogebra, wxMaxima, SmallBasic) Excel

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

wolframalpha.com

Néhány feladat a www.projecteuler.net - ről Melyik a legkisebb pozitív egész szám, amely osztható 1-től 20-ig minden egész számmal? lcm(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20) (1+2+…+100)2-(12+ 22+…+ 1002)=? (1+2+…+100)^2-(1^2+ 2^2+…+ 100^2)=? Mi az 10001. prímszám? (10001th prime number?)

Néhány feladat a www.projecteuler.net - ről Pontosan egy olyan Pitagoraszi-számhármas (a2+b2=c2) létezik, amire a+b+c=1000. Mivel egyenlő abc? (a^2+b^2=c^2, a+b+c=1000 integer solution)

Köszönöm a figyelmet!