MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
MLBKT Konferenica 2012.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Prezentáció az Eurosped Zrt. logisztikai tevékenységéről
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Üdvözlés Megoldások az ügyfelek elvárásai szerint Üdvözöljük Önöket az Adamnet Kft partnernapja alkalmából! A mai napon a Mitel Networks Ltd IP PBX megoldásait.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
Háztartási fogyasztók mozgása a földgáz piacon Dr. Szilágyi Zsombor kereskedelmi ügyvezető helyettes EMFESZ Kft. XVI. DUNAGÁZ SZAKMAI NAPOK Dobogókő,
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Versteijnen Logistics Kft
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Benchmarking.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Bauer András - Berács József:
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
TSZVSZ konferencia Vecsés 1 Minősített kivitelezők az építéstechnikai tűzvédelem területén Előadó: Dr. Bánky Tamás.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
SOX audit lépései, elvárások a CIO-val szemben
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Partner, konkurens, megrendelő – céginformáció Magyarországon MIBE konferencia Fókuszban a céginformáció – megnyitó Budapest, Hotel Mediterrán, június.
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
Logisztikai alapfogalmak
Vállalkozások a minőségszabályozás útján – az önkéntes minőségtanúsítás hazai és nemzetközi versenyelőnyei TÜV Rheinland - nemzetközi tanúsítás.
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Készletgazdálkodás és logisztika
Külföldi piacok felkutatása a Quali-Cont Non-profit Közhasznú Kft. számára.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
Vállalkozásmenedzsment I.
Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Nemzetközi Gazdálkodás Gulyásné Dr. Csekő Katalin egyetemi docens tanszékvezető.
Jokay Folie Nr.1 CIS Hungária Kft. Az ÖQS partnere Az információ biztonsági irányítási rendszer tanúsításának folyamata és súlypontjai egy gyakorlati példán.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
A Cégcsoport: Tőzsdeképes Cégek Klubja Bemutatkozik a Hungarocamion Csoport Szlávik Péter számviteli és kontrolling igazgató előadása szeptember.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Beszerzések hatékonyság növelése
11. tétel.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Vállalati terv bemutató
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Ellátási lánc menedzsment
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL MLBKT XIX. ÉVES KONGRESSZUSA SIÓFOK 2011. november 17.

TARTALOM HÁTTÉR A LOGISZTIKAI KISZERVEZÉS JELLEMZŐI IGÉNY MEGKÜLÖNBÖZTETŐ VERSENYELŐNY-FORRÁSRA ÚJ MINŐSÍTÉSI RENDSZER A LÁTHATÁRON? AZ ECSL - AZ ÉRTÉKELŐ MODUL FŐBB JELLEMZŐI

HÁTTÉR alapötlet: logisztikai szolgáltató kiválasztása hosszadalmas minősítési eljárás verseny, további audit (az eljárás után) Kérdések a megbízó oldalán: Elvárt kritériumok teljesülnek? Ha igen, milyen szinten? Eddig hogy teljesített? (számszerűsítve) Biztos a megfelelő vállalat került kiválasztásra? Kérdések a szolgáltató oldalán: Szükséges minden alkalommal ugyanaz az eljárás? Megmutatni, hogy kik vagyunk A logisztikai szolgáltatók, illetve az érintett vállalatok többsége ugyanakkor rendelkezik vagy rendelkezhet minősítéssel, tanúsítással, amelyek az ágazatspecifikus szabványokon alapulnak, és a logisztikára, szállítmányozásra vonatkoznak. Például az ellátási lánc szállításbiztonságára vonatkozó ISO 28000-es szabványra, vagy az adat és IT-biztonságra vonatkozó ISO 27001-es szabványra vagy akár az IFS-re gondolunk.   A kereskedelmi láncok egyik célja, hogy megteremtsék az átláthatóságot és a tanúsíthatóságot a teljes szállítási láncon keresztül, ezzel lefedve a gyártók és kereskedők között kapocsként működő logisztikai tevékenységeket végző vállalkozásokat. Igen ám, de a logisztikai szolgáltatást igénybe vevő megrendelő – akinek a vevő felé képviselt arcát a logisztikai szolgáltataó jelenti – ennél többre kíváncsi. Szeretné tudni, hogy egymáshoz képest hogyan teljesítenek a vállalatok, és vajon az ő igényeinek melyik felel meg a legjobban. Ugyanez az igény fogalmazódik meg a logisztikai szolgáltató részéről – ő is szeretné tudni, hogy más szolgálatókhoz képest hogyan teljesít. Mik az erősségei, mik a gyengeségei, mik azok a területek, amelyeket fejleszteni szükséges. Erre a kérdésre eddig nem lehetett objektív választ kapni, hiszen nem létezett olyan egységes, a logisztikai teljesítményt mérő, a szabványok, a direktívák és a a vevői elvárások követetelményeit integráló minősítés, ami erre a kérdésre felelt volna.. A TÜV Rheinland Intercert Kft és az Iparfejlesztési Közalapítvány, valamint több logisztikai szolgáltató bevonásával közel egy éves fejlesztőmunka eredményeképpen született meg a logisztikai vállalatokat tanúsító szolgáltatás, amely nemcsak Magyarországon, de egész Európában is egyedülálló.

HIÁNY Nincs objektív válasz Nincs logisztikai vállalati minőség-térkép Nincs a szabványkövetelményeket integráló rendszer Nincs a vevői követelményeket figyelembe vevő egységes logisztikai minősítés NINCS?

IFKA - SZINERGIA Az IFKA felismerve

TÜV – JELENLÉT MINDEN KONTINENSEN 14.000 munkatárs, 490 telephely, 61 országban

AZ OUTSOURCING HÁTTERE ellátási láncok versenye éleződik: 90-es évek: fuvarozás, raktározás 3PL :Third Party Logistics: komplex szolgáltatás – pl: beszállítás, átcsomagolás, disztribúció 4PL: ellátási láncok versenye. Optimalizálás a teljes ellátási láncra – hatékonyságjavulás, költségcsökkentés. Ellátási lánc integrátor FÓKUSZ: outsourcing core competence logisztikai szolgáltató „beékelődik” a vevő és az eladó közé. A cég arca. ex post minőségi kontroll

A KISZERVEZÉS %-A NÉHÁNY TEVÉKENYSÉGNÉL fuvarozás - belföld: 84% - külföld: 81% raktározás: 69% vámkezelés: 63% belföldi szállítmányozás: 69% forrás: KPMG 2009

A KISZERVEZÉS OKAI költségcsökkentés nagyobb rugalmasság magasabb kiszolgálás alapvető képességekre való koncentrálás DE! a szolgáltatás színvonala ~ a megbízó megítélése

AZ OUTSOURCING TENDENCIA VÁLTOZÁSA Vállalati stratégiai célokhoz hozzájárulás (18% - 38%) Választás szempontjai Alacsony költség/kedvező ár (2003) Vevőkiszolgálás színvonala (2009) Kiszolgálási színvonal (ajánlott – elvárt, igen magas) Szerződések futamideje (3.4 év – 2.4 év) Service Level Agreement (81%) Szankciók: Kötbér (61%), szerződésbontás (58%),díjvisszatérítés (23%) Fix időtartamú szerződések, erős verseny Forrás: KPMG 2009

LOGISZTIKAI OUTSOURCING PIAC JELLEMZŐI átlagosan 3-5 partner (cserélhetőek, egymás között is verseny) kínálati piac, erős verseny (rövid távú szerződések!) lezárult paradigmaváltás: nem várható erős kiszervezési hullám Forrás: KPMG 2009 a szolgáltatók közötti verseny céljai: a rövid távú szerződések fenntartása új megrendelések megszerzése a szerződések megújítása megrendelő célja: vevők megtartása, új vevők/piacok megszerzése, ezért: igény az outsourcing iránt minőségi alapon

NÉHÁNY KOCKÁZAT „A kiszervezést végrehajtó cégek az ellátási lánc legnagyobb kockázatának a logisztikai szolgáltató nem megfelelő teljesítéséből fakadó kockázatokat sorolták.” (KPMG 2009) a folyamatok ex post kontrollja mennyiségi mutatók alapján (OTD, VFR, OFR) tevékenység alapú költségelszámolás: a szolgáltató azonnal számláz, a vevő eközben kifogásolhat: pénz, idő, késedelem (nem megfelelő mutatók alapján)

IGÉNY ÚJABB VERSENYELŐNY-FORRÁSRA a logisztikai tevékenység kiszervezésének szükségessége: nem kérdés a megrendelő vállalatok számára (make or buy) erősen versenyző piac megkülönböztető marketingstratégia: miben vagyunk többek? hogyan tud a megrendelő a kínálati piacon eligazodni? mik lehetnek az összehasonlítás objektív, minőségi kritériumai? hogyan lehet a szolgáltatói piacot összehasonlítani?

ÚJ MINŐSÍTÉSI RENDSZER – MIÉRT? látens és nyilvánvaló piaci igény van rá logisztikai szakterületre fókuszál szakmai alapon válnak összehasonlíthatóvá a logisztikai szolgáltatók mert az alkalmazott szabványok (pl: ISO 9001), minősítések nem, vagy csak részben vonatkoznak a logisztikai folyamatokra, általánosak hatékonyabb, biztosabb, könnyebb szolgáltató-választás a vevők számára – gyorsabb tenderfolyamat

AZ ECSL Az IFKA + TÜV RHEINLAND ECSL: Evaluation and Certification System for Logistic Enterprises Meghatározza a szervezet logisztikai tevékenységének minőségi mutatóit fejlesztési lehetőségeit, esetleges hibáit -

AZ ECSL CÉLJAI Létezzen hazai és nemzetközi szinten egy olyan tanúsítvány, amely szakmaspecifikusan a logisztikai szolgáltatókat minősíti garantálja a logisztikai szolgáltatások minőségét megbízhatóságát állandó fejlesztését alap a piaci szereplők összehasonlítására megkülönböztető versenyelőny-forrás

NEM CSAK MINŐSÍTÉS! ELŐNYÖK Erősségek, gyengeségek azonosítása Statikus - dinamikus Átláthatóság Üzleti kapcsolatok fejlesztésének lehetősége Vállalati értékek bemutatása A vállalat elhelyezése a logisztikai outsourcing minőségtérképén

ECSL - ELVÁRÁSOK a vevői elvárások mérhetőek legyenek legyenek alkalmazott logisztikai teljesítménymutatók (SLA), a szolgáltatás és a folyamatok minősége, a főbb teljesítménymutatók megbízhatóan állandóak és javuló tendenciájúak legyenek egységesítse és bővítse ki az alkalmazott szabványok, a különböző megrendelői és az egyéb biztonsági és szakmai követelményeket azokkal legyen kompatibilis, mutasson objektív képet a működés színvonaláról

ÖSSZESÍTÉS

MIÉRT SZÜKSÉGES MÉG EGY TANÚSÍTVÁNY? logisztikai irányultságú tanúsítvány, a tendencia: az általános tanúsítványok helyett szakma specifikus minősítés, szabványfejlesztés szakmának világos üzenet, IFS LOGISTICS: csak az élelmiszerlogisztikára (főleg higiéniai és élelmiszerbiztonsági fókusz), ECSL: 3rd party logistic service provider, ISO 28000: SC modul a meglévő tanúsítvány beleszámít, de ez a logisztikai folyamatokra koncentrál még az általános moduloknál is publicitás, marketing: IFKA, TÜV

AZ ECSL TANÚSÍTVÁNY Hödlmayr Hungária Logistics Kft Knorr Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft Határon túl, nemzetközi Következő?