Global Distribution System G D S Global Distribution System
Global Distribution System
Nemzetközi foglalási rendszerek GDS Travel Agent Systems Sabre GDS (US, CA, EU) Amadeus GDS (AU, EU, SA, US) Apollo GDS (US, CA) Galileo GDS (AU, EU, NZ) WorldSpan GDS (EU, US) Pegasus (Online Distribution) Internet Travel Systems Travelocity (Sabre GDS) Expedia (WorldSpan GDS) TravelNow (Sabre GDS) Orbitz (Pegasus) AOL Travel (Sabre GDS) Yahoo Travel (Sabre GDS) Lodging.com (Galileo GDS) Travel.com (TravelNow) TravelWeb (Pegasus) Cheap Ticket (Pegasus) Hotels.com (Sabre GDS) 1,000's More (Pegasus)
A turizmus és a GDS " A turizmus magába foglalja a személyek lakó- és munkahelyén kívüli minden szabad helyváltoztatását, valamint az ezekből eredő szükségletek kielégítésére létrehozott szolgáltatásokat.„ az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító
Az utazási irodák és az GDS Partneri viszony kialakítása & közös növekedés technológiai előnyök közös kihasználásának segítségével
Utazási szolgáltatások értékesítése Mi szükséges hozzá? - a késztetés (üzleti/magán) - idő - utazási eszköz - pénz … és valakik aki mindezt lehetővé teszik
Disztribúció és tartalom Értékesítés és e-kereskedelem „A GDS missziója, hogy az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen” Disztribúció és tartalom Értékesítés és e-kereskedelem Consulting Szolgáltatás & Management Business
Üzleti folyamatok az utazási irodákban Milyen tevékenységekkel töltik az utazási irodák a időt? Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás
Tevékenység-alapú költségelemzés Egy repülőjegyre jutó átlagos költség: UK: € 45.4 (11,350 HUF) Latin America: € 28.4 (7,500 HUF) Összesen 58%-73%-a a teljes költségeknek a személyzettel kapcsolatos Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás
GDS informatikai megoldások… Csomagok összeállítása Többcsatornás (multi-channel) értékesítés elősegítése “High touch”, “low touch”, “no touch” Az utasoknak Opcionális lehetőség on-line foglalásokra, megfelelő tartalommal, és a lehetőséggel, hogy az igényeik szerint testreszabhassák a megoldásokat A szolgáltatóknak Lehető legszélesebb körű lefedettség A vállalatoknak Választási lehetőség – on-line / offline Könnyű utazás - management
GDS informatikai megoldások… Igények felmérése A GDS az utazási ügynök „memóriája” lesz GDS Customer Profiles – ügyfélprofil, információ tárolás – lojalitás növelése GDS Travel policies: teljes összhang a HR és a beszerzési szabályokkal
GDS informatikai megoldások… Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Értékesítési Platform (Vista) Intuitív és nyitott Intelligens technológia (Fares and Pricing) Egy forrás az összes tartalomhoz Az összes légitársaság (menetrendszerinti és fapados) Nem hagyományosan GDS-ben foglalt tartalom (túra, biztosítás..) Integrált hozzáférés nem GDS tartalomhoz (fényképek, térképek) Grafikus tartalom az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében
GDS informatikai megoldások… Foglalás és eladás Értékesítési Platform (Vista) Interaktív értékesítés Grafika és multimédia Növekvő produktívitás Minőség-ellenőrzés Nyereségesség biztosítása Jegykiállítási és service fee autómatizálása Cross-selling (kapcsolódó szolgáltatások értékesítésének lehetősége) Integráltabb tartalom Több helyi tartalom
GDS informatikai megoldások… számlázás Követelések behajtása Nagyon időigényes terület Integráció az összes rendszer között Komplex rendszerek egyszerűsítése …hogy az értékesítésre tudjanak koncentrálni költségcsökkentés
GDS informatikai megoldások… Riportolás, Tervezés, monitorizálás Végrehajtés, Ellenőrzés jegykiállítás e-Ticketing, remote ticketing, paper ticketing Checkmytrip és SMS rendszer
A GDS szerepe tehát… Az utazási iroda … “az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen” Az utazási iroda … Munkájának elősegítése minden foglalási csatornán Számára értékesíthető tartalom biztosítása Munka-hatékonyságának növelése Számára költségek megtakarítása Ügyfelei számára biztosítani, hogy partnerként részt vehessenek a folyamatban döntéshozás támogatása