AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Pogány Frigyes Szakközépiskola
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A tanári munka értékelése
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
„Ezt egy életen át kell játszani”
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Humánkineziológia szak
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
szakmérnök hallgatók számára
A háború és a modern fegyveres erő
Az IKT-metria mérőeszköz
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Informatika bemeneti mérés
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
ELTE informatikus vegyész szak
Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz

Az előadás témája 1. Az IKT-metria mérőeszköz bemutatása 2. Az IKT-metria alapján készített pedagógus- klasztertípusok 3. Az EPICT tanártovábbképzés keretében készült néhány IKT-metria felvétel elemzése

Az IKT-metria  Az egyes pedagógusok oktatási célú IKT-használati státuszának felmérésére alkalmas mutató (index) alapú mérőeszköz. egyes pedagógusok - az IKT-metria nem statisztikai értelemben vett sokaságra vonatkozik.

Az IKT-metria „oktatási célú” IKT-használatot mér Magántulajdonú IKT-eszköz Iskolai tulajdonú IKT-eszköz Magán célú IKT- eszközhasználat Szakmai célú IKT- eszközhasználat A pedagógusok IKT-használata eszköztulajdon és funkció szerint 1234

Az IKT-metria – „státuszt” mér  A „státusz” több tényező együttes figyelembevételével határozható meg.

IKT-metria - státusz meghatározó tényezők 1. A pedagógus otthoni IKT-hozzáférése. 2. A pedagógus iskolai IKT-hozzáférése. 3. A pedagógus IKT-kompetenciája. 4. A pedagógus IKT-használati aktivitása. 5. A pedagógus IKT-használati attitűdje.

IKT-metria - 1. A pedagógus otthoni IKT-hozzáférése. A mutató képzéséhez szükséges alapadatok 1. a pedagógus otthoni számítógépének korszerűsége (V2). 2. a pedagógus otthoni számítógépének kiépítettsége és annak számítógépes perifériái (V3). 3. a pedagógus otthoni internet-elérésének sebessége és technológiája (V4).

IKT-metria - 2. A pedagógus iskolai IKT-hozzáférése. A mutató képzése:  A pedagógus elégedettsége az alábbi területeken:  A számítógép és internet használat intézményi szabályozottsága (v21_1; v21_2).  A számítógép-használat helyszínei (v21_3), munkakörülményei (v21_4), az eszközök korszerűsége (v21_16).  A tanórai számítógép-használat lehetősége (v21_13).  Az iskolai nyomtatás lehetősége és jellemzői (v21_5; v21_6; v21_7)  Megbízhatóság a hálózati szolgáltatások, az rendszer (ha van) és az adattárolás terén (v21_8; v21_9; v21_15).  Az internet hálózati hozzáférés sebessége (v21_14).  Adatrögzítési lehetőségek (v21_10).  Hozzáférés a hordozható informatikai eszközökhöz (v21_11).  Szoftverellátottság (v21_21).  A kiszolgáló személyzethez kötött informatikai szolgáltatások minősége (v21_17; v21_18).

IKT-metria - 3. A pedagógus IKT-kompetenciája. A mutató képzéséhez szükséges alapadatok A pedagógus önértékelése az alábbi területeken: 1. Fájlkezelési kompetenciák (v14_1 – v14_4) 2. Szövegszerkesztő program használati kompetenciák (v14_5 – v14_11) 3. Internet-használati kompetenciák (v14_12 – v14_17) 4. használati kompetenciák (v14_18 – v14_23) 5. Táblázatkezelő program használati kompetenciák (v14_24 – v14_28) 6. Bemutató (prezentáció) készítő program használatához kapcsolódó kompetenciák (v14_29 – v14_31) 7. Képszerkesztő program használati kompetenciák (v14_32 – v14_34) 8. Egyéb IKT-eszköz kezelési és használati kompetenciák (v14_36 – v14_41)

IKT-metria - 4. A pedagógus IKT-használati attitűdje. A mutató képzéséhez szükséges alapadatok.  A pedagógusra vonatkozóan:  A technikai érdeklődés (v26_1)  Reakció technikai eszközökkel adódó problémákra (v26_2; v26_4)  Számítógép-használat stratégiai szerepe az egyéni munkatervezésben (v26_3)  A tanári számítógép-használathoz kapcsolódó jövőkép (V20)  Jövőkép arra vonatkozóan, hogy az iskolai számítógépesítés miként hat a tanulókra (V27)

IKT-metria - 5. A pedagógus IKT-használati aktivitása. A mutató képzéséhez szükséges alapadatok:  Számítógépes támogatással megtartott tanórák gyakorisága (V15)  Tanulói számítógép-használatot eredményező feladatok adásának gyakorisága (V28)

IKT-metria - ábrázolástechnika

IKT-metria – Pedagógus klaszter-típusok  K-Means klaszterezési eljárással hat pedagógus típus  ANOVA eljárás: az egyes mutatók hatásának erőssége a pedagógus klaszter-típusok létrejöttére  Az otthoni IKT-hozzáférés és az IKT-kompetencia mutatója a legerősebb klaszterképző változó  leggyengébbnek az IKT-használati attitűd és az IKT iskolai hozzáférés mutatóit jelezték

IKT-metria – pedagógus klasztertípusok 1. Relatíve magas otthoni IKT-hozzáférés.

IKT-metria – pedagógus klasztertípusok 2. Magas kompetencia – részleges hozzáférés

IKT-metria – pedagógus klasztertípusok 3. Alacsony iskolai IKT-hozzáférés, domináns a magánhasználat

IKT-metria – pedagógus klasztertípusok 4. Magas IKT-használati aktivitás

IKT-metria – pedagógus klasztertípusok 5. Relatíve magas szintű IKT-kompetenciák

IKT-metria – pedagógus klasztertípusok 6. kezdő, bizonytalan felhasználó

Az EPICT képzés hatása 57 éves, nő, magyar nyelv és számítástechnika szakos tanár, 38 éves gyakorlattal jelenleg 2., 5., 6. évfolyamokon tanít.

EPICT képzés után EPICT képzés utáni IKT-metria felvétel és a 4. klasztertípus

EPICT képzés hatása 38 éves, nő, német nyelvszakos tanár, 18 éves tanítási gyakorlattal jelenleg 2., 3., 5. évfolyamokon tanít.

54 éves, férfi, matematika, kémia szakos tanár, 32 év tanítási gyakorlattal jelenleg 5., 6.,7. évfolyamokon tanít

50 éves, férfi, doktori fokozattal rendelkezik, magyar nyelv és irodalom, történelem szakos tanár, 17 éves tanítási gyakorlattal jelenleg 5., 7. évfolyamokon tanít

29 éves, nő, magyar irodalom, történelem szakos, 8 éves tanítási gyakorlattal jelenleg az 5., 6., 7. évfolyamokon tanít.

Az IKT-metria mérőeszköz Török Balázs tudományos munkatárs Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya utca 8. Az IKT-metria az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájának Neveléstudományi Kutatások doktori programja keretében készült. Témavezető: Dr. Kárpáti Andrea