Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Avagy egy hét másképpen 2011/2012. tanév 5. évfolyam SZÜLŐFÖLDÜNK PROJEKT.
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Országos olvasóvá nevelő program Tervezgetünk •2006. Macau - lengyel project • licensz-szerződés, ötletelés, partnerkeresés •2008/2009.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ
Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam
Nemzetközi projektjeink Nemzetközi kapcsolatok A es tanévben Iskola Könyvtárak Nemzetközi Hónapja Comenius Lengyel testvériskolai kapcsolat Művészeti.
A tananyagbeosztás lehetőségei
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Lázár Ervin virtuális kiállítás
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A éves tanulók olvasási szokásai, Győrben a Szabadhegyi Közoktatási Központban.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A holokauszt tanítása iskolámban
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
Beiskolázási tájékoztató december
Nemzetközi Könyvajándék Nap Bethlen Gábor Általános Iskola Székelyudvarhely.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Szórakoztatva oktató programok a múzeumban Tillai Gábor történész előadása az MKE Játéktan továbbképzésén Tudásközpont, Pécs
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Olvasóvá nevelés – de mivel, kivel?
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
„ … Hazajött, azt mondta: bocs, de a lejtőn le …” (30Y)
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
ZRÍNYI IFJÚSÁGI KÖR „Kiművelt emberfők által tenni nagy nemzetté a magyart” (Széchenyi István)
AZ ANGOL NYELV TANÍTÁSA DRÁMAPEDAGÓGIAI MÓDSZEREK SEGÍTSÉGÉVEL SZAKIRÁNYÍTÓ: EMŐDI ANGÉLA ANGOLTANÁR 1O-ES SZÁMÚ ÁLTALÁNOS ISKOLA, SZATMÁRNÉMETI ZÁRÓKONFERENCIA.
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
„Ó, mondd, Te mit választanál…” A tanár felelőssége és lehetőségei a kötelező olvasmányok kiválasztásában Gombos Péter Kaposvári Egyetem HUNRA.
A magyar- és könyvtárostanár együttműködésének felettébb szükséges voltáról a kötelező olvasmányok kiválasztása terén Cs. Bogyó Katalin (magyar- és) könyvtárostanár.
Gyermekvilág régen és ma
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Érettségi eredmények május-június. 13. A – Emelt szint.
Skype motívációs szerepe
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Projekt program Magyar-lengyel bábjáték Magyar-lengyel mesekönyv Magyar-lengyel képregény Magyar - lengyel színdarab + EMK TRAINING + LENGYEL.
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Pest Megyei Könyvtár és 2014 –es kölcsönzési adatok összehasonlítása.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Érettségi élő idegen nyelv
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Gyere velünk testvériskolánkba,a németországi Olpe városába !!!
Jókai Mór Református Általános Iskola 3. osztálya
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Informatika munkaközösség
Könyvtárpedagógiai foglalkozások – hónapról, hónapra
Előadás másolata:

Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr Az olvasóvá nevelés gyakorlati tapasztalatai : a házi olvasmányok kérdése, illetve a drámapedagógia alkalmazása MKE 44. Vándorgyűlése KTE és az MKE Gyermekkönyvtáros szekció Győr, 2012. július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr

Házi olvasmányok Miért nem olvasnak a mai fiatalok? Kell-e „lefordítani”, leegyszerűsíteni a klasszikus irodalmat a mai nyelvre? – érettségi érvelő feladat Mit és hogyan olvassanak a diákok? Miben és hogyan változtassunk? Szükséges-e közös párbeszéd tanár és diák között?

Miért nem olvasnak? kérdése otthoni hatást hiánya nem megfelelő az iskolai instruálás egyéni lustaság, szembenállás a követelményekkel

Milyen változtatást javasolnak a diákok? Általános észrevételek Két ember kapjon egy regényt, amit színesen mutassanak be (érdekes részek felolvasása, filmrészlet) Több műből lehessen választani! Tanár és diák is ajánlhasson olvasnivalót. Kapjon ötöst, aki legalább egy társát ráveszik, hogy olvasson el egy általa választott regényt!

Konkrét javaslatok 1-2. évfolyam– mesék A tanító néni meséljen sokat (esetleg Janikovszky Éva, Csukás István történetei) 3-4. évfolyam – Kincskereső Kisködmön helyett (szomorú) Fekete István regényeit , illetve Mátyás mondákat javasoltak 5-6. évf. A Pál utcai fiúkról megoszlott a vélemény. A lányok és a fiúk más- mást olvassanak Jules Verne, indiános könyvek, Csukás István, Nógrádi Gábor, Nöstlinger, Brezina Az Egri csillagokat középiskolás olvasmányok közé helyezték.

Konkrét javaslatok 9-12. évfolyam Előtérbe került a tanár és diák közös ajánlás, illetve fiúk és a lányok számára külön-külön olvasmányok legyenek 7-8. évfolyam : Több Jókai Mór mű közül lehessen választani. Aki többet elolvas, az magasabb értékelést kapjon.

Konkrét javaslatok - tanári ajánlás 11. évfolyam - középszint Mikszáth: Noszty fiú esete Tóth Marival, Móricz: Pillangó, Jókai: Aranyember Lányoknak: Jane Austin: Büszkeség és balítélet, Bronte: Jane Eyre, Sand: Mauprant Fiúknak Jules Verne regények 11. évfolyam - emelt szint Mikszáth: Különös házasság, Fekete város Updike: Eastwicki boszorkányok, Hawtorne: Skarlát betű Évente legalább 2 alkalommal közös színházlátogatás (Moliere, Ibsen, musical)

Konkrét javaslatok – tanári ajánlás 12. évfolyam – középszint Bulgakov: Mester és Margarita vagy Thomas Mann Mario és a varázsló Karinthy: Így írtok ti Hemingway: Fiesta, Akiért a harang szól Örkény: Egypercesek Rejtő Jenő: Három testőr Afrikában vagy Csontbrigád 12. évfolyam – emelt szint Karinthy: Utazás a koponyám körül, Merle: Két nap az élet, Nasar: Egy csodálatos elme

A diákok ajánlata 10. évfolyamra: Hoffmann: Arany virágcserép, Merle: Francia história 11-12. évfolyamra: Brown regényei, Agatha Christie krimik, Bridget Jones naplója, Gyűrűk ura, Szent Johanna gimi kötetei

A drámapedagógia alkalmazása Óvodás kor, kisiskoláskor, serdülőkor

Óvodáskor „Tudásdepó-Expressz”- TÁMOP-3.2.4/08/1 keretében. 4 győri iskolához kapcsolódó óvodában és a Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár Gyermekkönyvtárában drámapedagógiai foglalkozások

Mese, mese, meskete - kulturális bemutató - 3 óvoda számára

Mesebirodalom vetélkedő - kisiskolások 3 meghatározott mese, amit el kellett olvasni Eljátszani egy adott részt a meséből, amiből a többieknek ki kellett találni milyen meséről van szó (Most mutasd meg! Játék) Meseillusztráció készítés

A könyvtári foglalkozás és a drámajáték Kisiskolások Motivációként éneklés A mese elmondása, ismertetése (élményszerű előadás) A szerepek kiosztása, megbeszélése A mese eljátszása Pl.: A három pösze, Janikovszky Valamilyen vidám, rövid mese

Könyvtári foglalkozás és a drámajáték Vers vagy történet egy- egy elemének megjelenítése szoborjátékkal Regényrészlet feldolgozása

Comenius projekt 2011-2013 http://englishinesayan.blogspot.hu/p/our-comenius-project- magic-of-reading.html

A résztvevők köre – 7 ország Spanyolország, Törökország, Olaszország, Lengyelország, Románia, Görögország, illetve Magyarország Pappné Kuster Klára pályázata korábbi partnereivel A program nyelve angol

A program célja A 14-18 éves korosztály olvasási szokásainak megismerése Az olvasáshoz való hozzáállás javítása A partnerországok irodalmába való betekintés

A program fő feladatai A diákok olvasóklub keretében ismerkedjenek meg a partnerországok irodalmával Könyvek olvasása anyanyelven és angolul Összegyűjteni a művekben leggyakrabban előforduló erkölcsi értékeket, majd ezek felhasználásával minden partneriskola megalkot egy történet kezdetet Az országok erre a történet bevezetőre elkészítik a saját színdarabjukat, amit Olaszországban kell bemutatni 2012. december 10-14. között.

A program fő feladatai A tanulók elkészítenek egy 25 szóból álló angol- magyar szólistát, az olvasás, irodalom témakörében Ennek eredménye egy 8 nyelvű szótár Illusztrációkat készítenek a könyvekhez, melyeket kiállítás keretében mutatnak be

Románia, Pucioasában - 2011. november 6-12. Megvitatták az iskolák által elkészített olvasási szokásokat tükröző kérdőívet (ezt szülők, tanárok és diákok is kitöltötték). Véglegesítették az elolvasandó és feldolgozandó könyvek és versek listáját. Megbeszélték, hogy milyen szempontok alapján állítják össze "kulturális névjegyeket„ - kulturális ország bemutató, ami egy 25 diából álló PPT A projekt weboldalának bemutatása A román iskola Olvasóklubja

Az elolvasandó művek Nikos Kazantzakis: Zorbász, a görög Esterhazy Péter: A szív segédigéi Radnóti Miklós Nem tudhatom Wislawa Szymborska: Válogatott versek Slawomir Mrozek : Az Elefánt Zahrad: Válogatott versek Orhan Pamuk: Az ártatlanság múzeuma Miguel de Cervantes Saavedra: Don Quijote Federico Garcia Lorca: Válogatott versek Giovanni Boccaccio: Dekameron Carlo Collodi: Pinocchio Mihai Eminescu: Esthajnalcsillag Mircea Eliade: Bengal éjszakák Konsztantinosz Petrosz, Kavafisz: Válogatott versek

Beindult az olvasóköri munka

Spanyolország, Palma del Condadoban - 2012. március 4. és 10. Az országok bemutatták az elmúlt öt hónapban az olvasóklubjainkban végzett munkát Kiválasztották kötelező olvasmányainkból a fordítandó részleteket (angolról anyanyelvekre és az anyanyelvre fordított külföldi szerzők munkáinak egy-egy részletét angol nyelvre) A magyar csapat ppt prezentáció keretében adott számot az olvasóklub tevékenységéről, majd Federico Garcia Lorcáról készített anyagát mutatta be Különös hangulatot teremtettek Lorca megzenésített versei

A könyvekhez készült kiállítás anyagából..

Törökország - Isztambul, 2012. május 6-12. Kiválasztották a nyertes "sztori-kezdetet„. Zahrad verseket szavaltak angolul és törökül, melyet megtisztelt jelenlétével az elhunyt költő özvegye is. Részleteket olvastak fel, angolul és az országok anyanyelvén Pamuk "Az ártatlanság múzeuma" c. regényéből.

Magyarország, Győr – 2012. október 15-19. Az előzetes programban szerepel kirándulás (Budapest), színházlátogatás, munkaműhelyekben való tevékenykedés Felolvasások : Esterházy Péter A szív segédigéi művéből, valamint híres magyar költők verseinek felolvasása angolul, illetve a résztvevő országok anyanyelvén.

Eddigi eredmények Megismerhettük hat európai ország néhány jelentős írójának, költőjének nagyszerű alkotásait . Képesek voltunk olvasásra ösztönözni diákjainkat - tanáraink és diákjaink egyaránt élvezték a kihívást . Különböző szakmai munkaközösségek eredményesen kooperálnak közös cél érdekében. Lehetőséget kaptak tanulóink arra, hogy megfogalmazhassák könyvélményeiket, elmondhassák gondolataikat és kifejezhessék érzelmeiket. Szoros barátságok alakultak ki, s a diákok nyelvtudása, nyelvhasználata is fejlődött.