© 2007 IBM Corporation ® Web 2.0 a vállalati gyakorlatban Együttműködési trendek, innováció és az új generációs munkavállalók. Szabó János IBM Magyarországi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
Intranet portál bemutató
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
Hol szökik a hatékonyság
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
2 Forrás: The Standish Group International, Extreme Chaos, The Standish Group International, Inc., 2000.
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
Az e-kereskedelem (e-business)
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Áttérés az Office 365 szolgáltatásra Microsoft Online Services Áttérés a BPOS rendszerről az Office 365 használatára meglévő BPOS-ügyfelek esetén.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Összekapcsolható funkciók Címek Időpontok Projektek Számlák Dokumentumok Cikkek Értékesítési lehetőségek Feladatok Telefonhívások.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
Közösségi oldalak használata
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Microsoft CRM online Strén András
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
2008. November 13. Fazakas András COO A Nav N Go sztori: egy magyar cég a virtuális világpiacon.
IT-DEV-CON – Orchard CMS technológiai áttekintése Turóczy Attila Livesoft Kft.
Szoftver projektek Agilis
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Innováció az oktatásban – innováció a gazdaságban Készítette: Szabó Gábor Szeged, szeptember 21.
Keresés fajtái Matching (szabadszavas)
DR. FARKAS TAMÁS A LÁTHATATLAN PROBLÉMA AVAGY MIÉRT ÉRDEMES HUMÁNERŐFORRÁS- BIZTONSÁGGAL FOGLALKOZNI?
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
Windows 10 áttekintés és bevezetés Windows 10 áttekintés rendszergazdáknak Mi változott a Windows 7 óta?
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Menüpontok szerkesztése.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
European Distance and E-Learning Network
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Internet és kommunikáció
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
Nem akarok menedzser lenni!
Előadás másolata:

© 2007 IBM Corporation ® Web 2.0 a vállalati gyakorlatban Együttműködési trendek, innováció és az új generációs munkavállalók. Szabó János IBM Magyarországi Kft. - Software Group hu.ibm.com

Virtuális munkahelyek   Az IT vezetők 58%-a gondolja úgy, hogy cégük virtuális munkahelyként működik.   Az alkalmazottak 90%-a nem a székházakban dolgozik.   Az alkalmazottak 60%-70%-a nem a főnökével egy helyen dolgozik.   Az elmúlt 5 évben 800%-kal nőtt virtuális munkavégzés aránya. © Copyright Nemertes Research Inc., All rights reserved

A munkavégzés módja   Komplex munkakörnyezetek – –Mátrix rendszerű szervezeti felépítés – –Folyamatos szervezeti változások – –Felvásárlások és összeolvadások – –Országhatárok elmosódása – –Távmunka és munkavégzés a munkaidőn túl.   Együttműködésre épülő folyamatok – –Specializáció – –Ad-hoc projektek   Kihívások – –Együttműködés – –Rövidebb válaszidők – –Követhető, ügyekhez kapcsolható kommunikáció – –Letagadhatatlanság – –Biztonság – –Új munkaerő új szokásokkal

Új generációs munkavállalók Része a mindennapoknak SzükségesViszolyog tőleEsztelen ötletÚj munkahely? Kiépíti sajátját ha nincs Nem tud dolgozni nélküleNem bízik benneNem szeretiTechnológia Azonnali igényHetente / napontaÉvente párszor A nincs hír a legjobb hír Visszajelzés PartnerSegítő Majd én mindent elintézek Teljes kontrollVezetői stílus A csapat döntA csapatot bevonjuk A csapatot informáljuk JóváhagyásokkalDöntéshozatal EgyüttműködőFüggetlenHorizontálisHierarchikus Probléma- megoldás ElvártSzükséges a munkámhozHa túl sok, kilépekA régi rögös útonOktatás Gen YGen XHaladó“Fundamentalista” Forrás: Lancaster, L.C. and Stillman, D. When Generations Collide: Who They Are. Why They Clash. How to Solve the Generational Puzzle at Work. Wheaton, IL. Harper Business, 2003.

Web 2.0 és az innováció   Új projektötletek   Új termékötletek   Javaslatok   Új technológiák gyors, kipróbált bevezetése CEOs: sources of new ideas and innovation IBM Institute for Business Value. CEO Study %35%25%15%5% 15%25%35%45% Business partners Clients Consultants Competitors Associations, trade groups, conference boards Academia Internet, blogs, bulletin boards Think tanks Other Research and development (internal)‏ Sales or service units Employees (general population)‏

• Felhasználók által irányított adaptáció • Funkciók kérésre • Alacsony költségek • Folyamatos visszajelzések Software as a Service Szolgáltatás, nem szoftver Közösségek • Ajánlások • Profilok • Szociális hálók • Címkézés • Megjegyzések • Vélemények A közösség bölcsessége Web 2.0 Felhasználói felületek és adatok • Gyors válaszidejű felületek (AJAX)‏ • Feed-ek (Atom, RSS)‏ • Kiterjesztések • Mashup-ok (REST APIs)‏ Újrafelhasználhatóság, Egyszerű felületek Web 2.0

Web 2.0 vállalati eszköztár Profilok Közösségek Aktivitások Könyvjelzők Dokumentumok Címkék Jelenlét és chat Blogok / Wikik Média Diagrammok FolyamatokInformációk Mashup / Widgets

Címkék: a vállalat szókincse   Fontos, hogy minden komponens ugyanazon címkegyűjteményből dolgozzon.   A leggyakrabban használt funkciók: – –Aktivitások címkézése – –Dokumentumok címkézése – –Könyvjelzők mentése – –Profilok megjelölése   Hasznos, ha integráljuk a portál keresőjével: – –Kik foglalkoznak ezzel a témával? – –Milyen anyagok érhetők el?

Profilok: A vállalati telefonkönyv   Elérhetőségek   Vállalati hierarchia   Képesítések, képességek   Szakértelmek   Projektek   Dokumentumok   Közösségek és kapcsolatok   Címkék – –A személy által definiált – –Mások által létrehozott címkék   Szekértőkeresés   Folyamatok felgyorsítása közvetlenebb kapcsolatok révén   Szociális-háló leképezése   A közösség véleménye egy emberről: reputáció

Szociális hálók: Hogyan érjem el?

Profilok feltöltése   HR adatok   Felhasználó által   Közösségek által   és chat figyeléssel

Vállalati wikik   Termékdokumentáció   Közös munka egy projekt- dokumentumon   Marketing anyagok készítése

Aktivitások   Aktivitás központú gondolkodás   Meglévő tartalmi elemek aktivitáshoz rendelése: – – ek – –Naptárbejegyzések – –Teendők – –Dokumentumok – –Linkek – –Blogok   Hierarchikus megjelenítés   Aktivitások megosztása másokkal: – –Tracking – –Helyettesítés

Beehive   Az IBM Cambridge Research projektje   Belső, federált közösségi site   célzott felhasználó és újonnan csatlakozók meghívásos alapon   Cél az alábbi kérdések megválaszolása: – –Munka helyett szórakozás? – –Csak munka és semmi más? – –Milyen jellegű közösségi tartalom marad életben a vállalaton belül?

Tapasztalataink   új felhasználó lépett be a meghívók által   fotóalbumot és 6212 listát osztottak meg   678 esemény szerveződött a site segítségével   Legnépszerűbb tartalmak – –Profilok – –Státusz: Mit csinálok éppen, hol vagyok most? – –Fotók – –Listák – –Események   Tartalom szempontjából a “házon belüli” közösségi oldalak teljesen eltérnek a publikus oldalakhoz képest. – –Bizalom és titoktartás – –Szelektív, célzott megosztás – –Gyorsabb növekedés – –Aktívabb felhasználók

Listák újrahasznosítása címkék formájában

Adatok megjelenítése: ManyEyes

Közös munka ugyanazon adathalmazon Adatok feltöltése Vizualizáció Címkézés Publikálás (pld: blogok)‏ Visszajelzések Javítások / frissítések (A megjelenítés új módja)‏   Különféle típusú adatokat miként jelenítenek meg?   Ki frissíti az adatokat?   Snapshot opciók services.alphaworks.ibm.com/manyeyes

Mashup-ok Competition Tracker / Web Site Sales – Customer Trip Prep Data Center Administrator Mashup Collaborative Web App for Project Teams

Virtuális világok   A virtuális világok kellemes, ösztönző hatással vannak a csapatokra.   Social Game players: – –Készek csapatokba szerveződni barátokkal és idegenekkel hogy feladatokat oldjanak meg. – –Lojálisak: 45%-a a felhasználóknak több mint 30 órát tölt el a játékban. – –Ismerik egymást: a játékhoz kapcsolódó és a személyes beszélgetések egyaránt jelen vannak   Vezetői lehetőségek: – –“Leadership in the games happens fast, encourages risk taking, promotes temporary rather than permanent leadership roles, and provides numerous opportunities for leadership practice. The most important conclusion, however, is that game environments make leadership easier.” [Byron Reeves & Tom Malone, IBM/Seriosity Study on leadership in online games   Problémamegoldás és képességek: – –“Skills you develop in game worlds solve real-world problems. Research shows companies gain qualitative advantages when they hire gamers, including an enhanced ability to innovate rapidly and collaborate effectively, even across far-flung regions.” [Jane McGonigal, Institute for the Future]

Csapatépítés: blockhead 23

Közösségek Az IBM Community Map 900 közösséget szolgál ki, évente fórumszálat kezel bejegyzéssel. Blogok Az IBM BlogCentral blogot és 420 csoport blogot tartalmaz bejegyzéssel, kommentel. A blogok önálló címkét definiáltak. Az IBM-es vezetők külső blogokat vezetnek az.ibm.com-on. Könyvjelzők Az IBM belső bookmark-sharing oldala felcímkézett linket tartalmaz, melyet napi szinten felhasználó használ. A linkek 2,5%-a privát. Aktivitások Az IBM Activities oldala folyamatban lévő aktvitást kezel, melyek különféle bejegyzést tartalmaznak. Jelenleg a szolgáltatást felhasználó használja rendszeresen. Profilok Az IBM belső BluePages és Fringe alkalmazása profilt tartalmaz, hetente 3,5 millió keresést végez és naponta 1,5 millió profilt jelenít meg. Web 2.0 az IBM-nél

Tapasztalatok   A felhasználók a saját érdeküket nézik: – –Reputáció – –Információk gyors elérése   Az önszerveződő közösségek hatékonyabban működnek: – –Projekt szobák – –Termékek és szolgáltatások fejlesztői   Az egyszerű felhasználói felület elsőbbséget élvez a bonyolult funkciókhoz képest.   Az webkettes elemek újrahasznosítása és üzleti folyamatokhoz kapcsolása elsődleges prioritású: mashup, widgets, REST – –Azonnali értékteremtés kis fejlesztéssel – –Nagyságrendekkel megugrik az aktív felhasználók száma

Tapasztalatok   Válasszunk ki olyan szervezeti egységeket, melyeknek szükségük van a hallgatólagos tudás megosztására: – –HR – –Kutatás-fejlesztés – –Marketing – –Kereskedők – –Operation   Alakítsuk ki a szabályokat – –Ha blogolsz, hivatalosan vagy magánemberként teszed? – –Helyes-e személyes információkat a cég rendszerein tárolni (pld: könyvjelzők). / Helyes-e céges adatokat külső webkettes site-on tárolni? – –Milyen témákban nem szabad blogolni? (Pld: céghez kötődő oldalon politikai blogot írni).

© 2007 IBM Corporation ® Köszönöm figyelmüket! Szabó János IBM Magyarországi Kft. - Software Group hu.ibm.com