A Freesoft által generált megjelenések száma 2004. május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Likviditás a Budapesti Értéktőzsdén Mennyire felel meg a kibocsátók és befektetők elvárásainak, illetve mitől függ? Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Lobbizás az egészségügyben
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Az üzleti terv.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
DPR kommunikáció alapelvei
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Közönségkapcsolatok (PR)
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Click to edit Master title style „Egy hajóban evezünk…” avagy informatika mint a szükséges lapát November 21. „Egy hajóban evezünk…” egészségügyi.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
DPR kommunikáció lehetőségei
Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt. Befektetői szemmel.
RFV – rövid cégtörténet Cégalapítás júniusában Tőzsdeképes Cégek Klubja tagság 2005 szeptemberétől (még Kft.-ként) Pályázat tőzsdei bevezetésre 2005-ben.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Sponsorare necesse est
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Tőzsde és kommunikáció Milyen haszna van kommunikációs szempontból a tőzsdei jelenlétnek? R. Kovács Dániel, Front Page Communications, ügyvezető igazgató.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Növekedés a tőzsdével ELITE Program, együttműködésben a BÉT-tel
Országos nagykereskedelmi menedzser
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Előadás másolata:

A Freesoft által generált megjelenések száma május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában  15 az elektronikus sajtóban

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 2 R. Kovács Dániel Privy Council Communications Ügyfélkapcsolati igazgató június 21.

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 3 Milyen a jó „sajtós” ?  Felkészült  Pénzügyi, tőzsdei ismeretekkel rendelkezik  Proaktív  Gyors  Precíz  Empatikus

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 4 Tartalom A kommunikációs stratégiát befolyásoló tényezők, alapelvek Általános alapelvek a kommunikáció során A kommunikációs célok megvalósulását befolyásoló tényezők A kommunikáció területei, célcsoportjai, fő üzenetei Kommunikációs feladatok Személyes kommunikáció

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 5 A tőzsdei kommunikációs stratégiát befolyásoló tényezők* *A prezentáció elsősorban kis- és közepes kapitalizációjú tőzsdei cégek oldaláról közelíti meg a kommunikációt  A cég stratégiája, üzleti terve  A cég általános kommunikációs stratégiája  A tőzsdei jelenlét célja (tőzsdekényszer, forrásbevonás, marketingeszköz, imázsépítés, stb.)  A cég mérete (smallcap, midcap, bluechip)  A cég tevékenységi köre, fő piaca(i)  A cég eredménye  A kommunikáció célja  A kommunikációra fordított erőforrások mennyisége, minősége

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 6 Kommunikációs technikák összehangolt működtetése Általános alapelvek a kommunikáció során Kezdeményező kommunikáció Kezdeményező kommunikáció Ráépülő kommunikáció Ráépülő kommunikáció Reagáló kommunikáció Reagáló kommunikáció  (Pro)aktív, hiteles kommunikáció  A média / elemzők egységes kezelése az információ átadása során  Erőteljes hírgyártás  A kommunikációs stratégia (menetrend) terv szerinti megvalósítása A jó külső kommunikáció alapja a megfelelő belső kommunikáció Hírgyártás Leányvállalatok, üzletágak belső kommunikációja A tőzsdei cég kommunikációs osztálya Külső komm. meghatározása (tanácsadó) X üzletág Y üzletág B leányvállalat Cél: Információáramlás sebességének növelése Z üzletág A leányvállalat

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 7 A befektetői kommunikációt befolyásoló tényezők Belső tényezők:  Előállított termékek köre/tevékenységi kör  Transzparencia  Eredmény  Növekedési sztori van/nincs  Közkézhányad  Tulajdonosi szerkezet átláthatósága  Tulajdonosi átrendeződés lehetősége (alapszabály)  Erőforrások  Hírgyártás  Befektetői/sajtó események  Megfelelő médiahasználat  Részvényárfolyam Külső tényezők:  Szabályozás  Gazdálkodási, piaci környezet  Tőzsdei „klíma”  Befektetői érdeklődés a small- és midcap cégek iránt  Függés a mindenkori kormányzattól  Elemzői lefedettség  Várakozások (teljesülés – Profit Warning!)  Részvényárfolyam Válsághelyzetek kezelése Kríziskommunikáció! Válsághelyzetek kezelése Kríziskommunikáció!

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 8 Kormányzati kommunikáció Kormányzati kommunikáció A kommunikáció területei, célcsoportjai Külső és belső kommunikáció Külső és belső kommunikáció Helyi kommunikáció Investor Relations Üzleti kommunikáció Kommunikációs területek Kommunikációs területek Célcsoportok Gazdaság Közvélemény Média Politika Üzleti partnerek Gazdasági elit Pénzintézetek Tulajdonosok Országos közvélemény Lokális közvélemény Belső közvélemény Országos média Lokális média Kormányzat, ellenzék Önkormányzat Iparági média Gazdasági média Elemzők

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 9 A kommunikáció fő üzenetei (Példa) Jövőkép Üzenet Hatás Az „Új reménység Nyrt.” egy modern, növekvő vállalat Az „Új reménység Nyrt.” hiteles stratégiával rendelkezik és versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.” hiteles stratégiával rendelkezik és versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.” társadalmi felelősségét szem előtt tartja. Az „Új reménység Nyrt.” társadalmi felelősségét szem előtt tartja. Az „Új reménység Nyrt.” innovatív, korszerű, piacképes cég. Az „Új reménység Nyrt.” innovatív, korszerű, piacképes cég. Az „Új reménység Nyrt.” fejlődőképes, szociálisan érzékeny. Az „Új reménység Nyrt.” fejlődőképes, szociálisan érzékeny. Gazdaság  Hatékonyság, eredményesség  Elért sikerek  Növekedés Politika Helyi közvélemény Helyi közvélemény Befektetők Országos közvélemény Országos közvélemény Az „Új reménység Nyrt.”, modern, versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.”, modern, versenyképes. Az „Új reménység Nyrt.” tovább növekszik, eredményes. Az „Új reménység Nyrt.” tovább növekszik, eredményes. Az „Új reménység Nyrt.” részvényei jó befektetést jelentenek. Az „Új reménység Nyrt.” részvényei jó befektetést jelentenek.

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 10 Kommunikációs feladatok I. Hírgyártás  Folyamatos hírgenerálás  Kiemelten fontos esetekben sajtótájékoztató szervezése Példa: Éves eredmény/tervek, gyorsjelentés; akvizíció, jelentős üzlet, stb.  További események szervezése Példa: üzemlátogatás, külföldi utazás, éves vacsora, kötetlen esemény, stb.  Pozitív hírek felerősítése Példa: Szakkiállításokon való részvétel, szakmai elismerés, stb. Médiamonitoring  Folyamatos monitoring (napi, heti, havi rendszerességgel; versenytársak)  Eseti monitoring és elemzés a generált hírekről, közleményekről

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 11 Kommunikációs feladatok II. Sajtókapcsolatok kiépítése/továbbépítése Célok  Kapcsolattartás minőségének javítása  Megjelenések a médiumok lehető legszélesebb körében  Személyes kapcsolat kiépítése az újságírókkal  Gyors reakció a felmerülő kérdésekre  Proaktivitás Nemzetközi kommunikáció Külföldön is jelenlévő vállalat esetében (Export, leányvállalat, stb.) a nemzetközi médiában is szerepelni kell  Hírgenerálás során sajtóanyagok eljuttatása nemzetközi médiumokhoz  Kapcsolat kiépítése a nemzetközi médiumok magyarországi tudósítóival  Médiastratégia kidolgozása a potenciális piacokra

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 12 Kommunikációs feladatok III. Erős internetes jelenlét  Modern, dinamikus, használható honlap  A honlap rendszeres frissítése  A sajtó, befektetők számára fontos információk elhelyezése a honlapon  A céggel kapcsolatos kapcsolatos események (befektetői) közzététele, meghirdetése  Befektetői oldalak (eredmény, mérleg, gyorsjelentés, stb.)  Újságírói oldalak (közlemények, céginformációk, fotók, stb.) Helyi kommunikáció  Helyi események szponzorálása  Helyi események szervezése  Helyi médiumokkal való kapcsolattartás  Helyi beruházások, fejlesztések kommunikációja  Kapcsolattartás a helyi politikai szférával

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 13 Kommunikációs feladatok IV. A kommunikáció erősítése a tőzsdei cég partnerei, ügyfelei felé Jelenlegi ügyfelek, partnerek Potenciális ügyfelek Eszközök  Rendszeres közvetlen tájékoztatás a cég partnerei felé  A tőzsdei jelenlét hangsúlyozása  Egyéb, a piacszerzést szolgáló kommunikációs akciók Célcsoportok Külső kommunikátorok bevonása Gazdasági elemzők, szakértők közvetlen informálása  Partnerek (Beszállítók, megrendelők)  Részvétel konferenciákon előadóként, vendégként  Megjelenés szakmai testületek vezetőségében  Szakmai elismerések, állami kitüntetések a tőzsdei cég vezetőinek

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 14 A tőzsdei cég kommunikációjának szervezése, irányítása Kommunikációs feladatok V. A külső tanácsadó szerepe a kommunikációs alrendszerek összehangolásában Rendszeres találkozó a tőzsdei cég kommunikációs vezetőivel  Folyamatosan (hetente)  Aktuális témák, problémák, kommunikációs feladatok egyeztetése  A hírgyártás alapjainak meghatározása Vezetői prezentációk  Negyedévente  Negyedéves/féléves tervek, kommunikációs stratégia egyeztetése, illetve prezentálása a tőzsdei cég vezetése számára A tőzsdei cég igazgatóságának tájékoztatása  Évente egy-két alkalommal  Beszámoló a tőzsdei cég kommunikációjáról  A pozicionálás aktuális állapotáról történő tájékoztatás A kommunikáció kontrollja (egy/két évente)

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 15 Személyes kommunikáció Alapelvek  Egységes kommunikáció a stratégiai céloknak megfelelően  Megfontoltság és tekintély a vállalat imázsának megfelelően  Szakmaiság és közérthetőség  A cég „arca(i)”  Elnök  Vezérigazgató  Pénzügyi vezető  Egyéb vezetők  Napi kommunikátorok  Befektetői kapcsolattartó  Kommunikációs vezető (szóvivő) Az elnök/vezérigazgató kommunikációja - témák  Éves, féléves beszámolók  A cég stratégiai kérdései/döntései  Nagyobb terjedelmű cégportrék az írott médiában  Televíziós, rádiós megjelenési lehetőségek

A kommunikáció szerepe a tőzsdei kommunikációban 16 Kommunikációs események egy tőzsdei cég életében Éves eredmények publikálása Február Éves közgyűlés Q2 eredmény Április Augusztus November Q3 eredmény Állandó események Egyéb események  Road show  Konferenciák  Elemzői találkozók, prezentációk  Személyes találkozók, stb. Május Q1 eredmény Folyamatos hírgyártás Folyamatos hírgyártás

Köszönöm a figyelmet! Bokor utca Telefon: