Jó döntéseket támogatunk. …és ahol a szakadék végződik…! A Magyar Infokommunikációs Jelentés 2013 / A Mobiltárca Teszt alapján 2013. november 28. A kanál.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jogszociológia 4. előadás november 13. Uszkiewicz Erik
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Energia – történelem - társadalom
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A tanári munka értékelése
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
MÉDIAHÍR KUTATÁS GVH VPI a Bajnai-kormány első gazdasági miniszterjelöltjének kartellezés miatti visszalépése kapcsán.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
A magyar háztartások fizetési szokásai
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kereszttáblák Babbie, E.: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Információs társadalom és a társadalmi egyenlőtlenségek Tausz Katalin.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
A rejtett foglalkoztatás kiterjedtsége és tényezői Magyarországon Tóth István János „A magyar munkaerőpiac jövője” Magyar Tudományos Akadémia – Kisterem.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
Védőoltások A következőkben a védőoltásokra vonatkozó feladatlapokon szereplő kérdésekre adandó válaszok láthatók, Hasznos lehet kivetíteni, amikor az.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Nyugat-Mecseki TIT területi kutatás Összefoglaló 2005.április.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
IV. Terjeszkedés 2..
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Vecsés város kutatás Közéleti, politikai kérdések Második hullám
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Előadás másolata:

Jó döntéseket támogatunk. …és ahol a szakadék végződik…! A Magyar Infokommunikációs Jelentés 2013 / A Mobiltárca Teszt alapján november 28. A kanál paradigmája

Digitális Esélyegyenlőség „Ne próbáld elhajlítani, mert az lehetetlen. Helyette inkább próbáld felismerni az igazságot. -Miféle igazságot? -Hogy nincs kanál. -Nincs kanál? -Akkor majd látni fogod, nem a kanál hajlik, hanem te magad.” (Matrix, 1999) A digitális írástudatlanság paradigmája: a kanál

Digitális Esélyegyenlőség 2013 Tartalom Mennyire hajlik a kanál: a digitális írástudás helyzete, Akik felismerték az igazságot és maguk hajlanak

Mennyire hajlik a kanál?... A digitális írástudás helyzete, 2013, alapadatok Digitális Esélyegyenlőség

Digitális Esélyegyenlőség Alapadatok 58,6%56,9% 57,9%57,5% Penetráció Digitálisan írástudatlan: 42,1%

Digitális Esélyegyenlőség Alapadatok időbeli alakulása ,357,3 Háztartási PC-penetráció 58,6

Digitális Esélyegyenlőség Alapadatok időbeli alakulása ,655,1 Háztartási internet-penetráció 56,9

Digitális Esélyegyenlőség Alapadatok időbeli alakulása Egyéni PC-használat ,756,257,9

Digitális Esélyegyenlőség Alapadatok időbeli alakulása Egyéni internet-használat ,455,557,5

Digitális Esélyegyenlőség Alapadatok időbeli alakulása Digitálisan írástudatlanok aránya ,443,842,1

Digitális Esélyegyenlőség Hol az olló? PC és internet használatának alakulása Bázis: teljes 15 éves vagy idősebb lakosság ** BellResearch prognózis Az olló bezárul és átfordul: az internet-penetráció meghaladja a PC-ét

Akik felismerték az igazságot… …és maguk hajlanak Digitális Esélyegyenlőség

Demográfia Nem Életkor Iskolai végzettség Átlagéletkor: 36 év Bázis: összes válaszadó, Total= Digitális Esélyegyenlőség

Demográfia [2] FoglalkozásHáztartás létszámaSzubjektív anyagi helyzet Bázis: összes válaszadó, Total= Digitális Esélyegyenlőség 2013

Fizetési formák | ismeret A készpénzen kívüli fizetési formák rendkívül magas ismertsége figyelhető meg a tesztre jelentkezők körében. Fizetési formák ismertsége Bázis: összes válaszadó, Total=758 Bázis: mobiltelefonnal történő fizetést ismerő válaszadók, Total=749 Mobilfizetési formák ismertsége Digitális Esélyegyenlőség 2013

Fizetési formák | használat A tesztelők számára a bankkártyás fizetés kézenfekvő, mindennapos és a leginkább preferált fizetési mód. Melyik fizetési formát használod rutinszerűen? Bázis: összes válaszadó, Total= Digitális Esélyegyenlőség 2013

Fizetési formák| szituációk Mind az elfogadóhelyi, mind az internetes vásárlások során dominál a bankkártyás fizetés. Preferált fizetési módok az egyes szituációkban Bázis: összes válaszadó, Total=758, Érintésmentes fizetést már használók=396, Érintésmentes fizetést még nem használók=362 Bankkártyás fizetési szokások az elfogadóhelyeken Bázis: összes válaszadó, Total= Digitális Esélyegyenlőség 2013

Törzsvásárlói kártyák| használat, megítélés Tízből hat megkérdezett hasznosnak tartja a törzsvásárlói kártyákat. Bázis: válaszadók, akik már hallottak a törzsvásárlói kártyákról, Total=755, Érintésmentes fizetést már használók=395, Érintésmentes fizetést még nem használók=360 Összességében mennyire tartod hasznosnak a törzsvásárlói/hűség kártyákat? [Skálás kérdés, 1=Egyáltalán nem hasznos, 5=Nagyon hasznos] Bázis: törzsvásárlói/hűségkártyával rendelkezelő válaszadók, Total=686 Használtad-e már arra a törzsvásárlói/hűségkártyádat, hogy érvényesítsd az elért kedvezményeket? Tisztában vagy-e a törzsvásárlói/hűségkártyád egyenlegével? Digitális Esélyegyenlőség 2013

Okostelefonok| használat Tízből kilenc válaszadó jelenleg is rendelkezik okostelefonnal, mely arány jelentősen meghaladja a teljes lakosságra jellemző okostelefon penetrációs mutatót. Bázis: összes válaszadó, Total=758 Fő mobilszolgáltatóRendelkezel-e okostelefonnal? Bázis: okostelefonnal rendelkezők, Total=677, Érintésmentes fizetést már használók=357, Érintésmentes fizetést még nem használók=320 Mióta rendelkezel okostelefonnal? Digitális Esélyegyenlőség 2013

Okostelefonok| alkalmazások A tesztben résztvevők „gyakorlottsága” abban is megmutatkozik, hogy szinte mindenki telepített már valamilyen alkalmazást az okostelefonra. Bázis: alkalmazást már letöltő válaszadók,Total=677 Telepítettél-e már a mobiltelefonodra? Digitális Esélyegyenlőség 2013

Mobiltárca | ismeretek A mobiltárcáról a résztvevők fele hallott korábban, jellemzően valamilyen internetes forrásból. Hallottál-e MobilTárca teszt felhívását megelőzően a mobiltárcáról? Bázis: azok a válaszadók, akik már hallottak korábban a mobiltárcáról=367 Honnan, milyen forrásból hallottál korábban a mobiltárcáról? Bázis: összes válaszadó, Total=758 Hallottál-e MobilTárca teszt felhívását megelőzően az NFC technológiáról? Bázis: összes válaszadó, Total= Digitális Esélyegyenlőség 2013

Mobiltárca| hasznosság A mobiltárca vélt hasznossága magas. Bázis: összes válaszadó, Total=758, Érintésmentes fizetést már használók=396, Érintésmentes fizetést még nem használók=362 Mennyire tartod hasznosnak a mobiltárcát saját magad számára? Skálás kérdés, 1= Egyáltalán nem hasznos, 5=Nagyon hasznos Digitális Esélyegyenlőség 2013

Konklúzió Digitális Esélyegyenlőség

 A mobiltárca-tesztre regisztráltak egészen különleges csapatot alkotnak  Nagyon sok edukációra és motivációra van szükség a korszerű pénzügyi kultúra általánossá válásához  Hasonlóan nem magától értetődő a digitális írástudáshoz való viszony sem, itt is van pálya fejlődni  Az elektronikus/mobilfizetés a két problémakör metszete: mindkét terület jelentős fejlődésére van szükség  Sosem felejtjük el hangsúlyozni, hogy a digitális írástudás alapvetően két változótól, az életkortól és a képzettségtől függ  Ezzel szemben a Mobiltárca-regisztráltak mintája bizonyítja, hogy amennyiben jó anyagi helyzetű, foglalkoztatott és legalább középfokú végzettségű csoportot vizsgálunk, ott a kor másodlagossá válik Sejtésünk: a magas pénzügyi kultúra és a digitális írástudás valójában mégsem elsődlegesen a kor, hanem az anyagi és képzettségi színvonal kérdése. A társadalom e- gazdasági (pénzügyi) jártasságának emeléséhez tehát anyagi jólét és oktatás kell Az e-gazdasághoz kapcsolódás a Maslow-piramis felsőbb régiójához kötődik, előbb alapvetőbb szükségleteknek kell kielégítést nyerniük. Záró gondolatok Digitális Esélyegyenlőség 2013

Jó döntéseket támogatunk. Sugár Mihály vezető tanácsadó Köszönöm a figyelmet! Kutatás, elemzések, tanácsadás: facebook.com/bellresearch twitter.com/bellresearch