XIX. század második fele

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jártam a hegyeket, a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét, a fenséges tájakat…
Advertisements

Van Gogh Művészete.
Az ókori Mezopotámia művészete
Köves Kaba Kedves Kuruczlányai
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
A realizmus XIX. század második fele
A rock forradalma Az 1950-es évek.
Steven Saylor texasi születés ű, amerikai író történész diploma, ókortudományi érdekl ő dés mindig regényírónak készült, nem akart kutató vagy akadémikus.
Realista építészet EKLEKTIKA
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Mikszáth Kálmán elbeszélései:
Forrás: Infografika Forrás:
Rodostói kakukkok.
és a legkevésbé teljes az
A romantika Magyarországon
Folytatáshoz kattints ide!
Realizmus II A városi műfaj.
EURÓPA ÉS AZ EURÓPÁN KÍVÜLI VILÁG A SZÁZADBAN
REALIZMUS.
Akiane Kramarik.
Európai művészet a XVIII –XIX. sz.-ban
A mentális betegségek osztályozása,
A romantika irodalmából
A KETTŐS FORRADALOM AZ IPARI FORRADALOM GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
A 19. századi líra átalakulása
Az ipari forradalom következményei és hatása
~építészet, szobrászat, festészet~
Építészet, szobrászat, festészet
A Rákóczi – szabadságharc korának művészettörténeti stílusa, a BAROKK
B arokk, mint művészettörténeti stílus
A barokk, mint művészeti irányzat
A romantika.
M Ű V É S Z E T.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Építészettörténet.
Készítette: B ő cs-Kovács Renáta Dénes Dorina. ×Napsugárzás Fontos, hogy télen is érjen napfény, hiszen e nélkül a D-vitamin börben tárolt provitaminja.
A realizmus az európai művelődésben
A realizmus az európai művelődésben
A romantika.
Itáliai festő, a korai reneszánsz (quattrocento) idején
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
VERS RÓLAD.
Realizmus, Preraffaeliták testvérisége, Plein air
Voltaire és Rousseau 23/B.
Egy csipetnyi Egerszalók Bánik Dominka, Fazekas Árnika 11.e
„Ki tud többet Egerről?” verseny
orosz építészet a 19. században
A klasszicizmus 24/A.
A következőkben néhány képet láthatnak, amelyek bepillantást engednek a záró találkozó egyes eseményeibe, hangulatába, melyen 9 országból vettek részt.
Készítette: Ócsai Gerg ő „Gondolkodom, tehát vagyok” Tovább.
Oldal váltás kattintásra !
Aba Novák Vilmos Festő, grafikus, a modern magyar festészet egyik legeredetibb és legelhivatottabb tehetsége. A budapest Képzőművészeti Főiskolán.
5. AVANTGARDE FILMES IRÁNYZATOK
ABA - NOVÁK (1894 – 1941) a barbár zseni Életmű - kiállítás MODEM Debrecen
LOUIS MARIE DE SCHRYVER
Készítette: Balázs Hanna, Erdélyi Gyula
11863 február 27-én született Valenciában, SSzülei korán meghaltak, ezért nagybátyja nevelte. 111 éves korában beiratkozott a School.
A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet
A barokk kor K észítette: D eák S zilvia (11.B). T T artalom  Általános jellemzés  Építészet  Képzőművészet  Szobrászat  Festészet  Zene  Irodalom.
M ű vészeti korok szépségei Játékos vetélked ő Kriván Norbert Buzás Kristóf 12.C 12.A.
Az ipari forradalom Az ipari forradalom következményei és hatása.
A magyar felvilágosodás irodalma
Poltrona di Proust | 1978 Alessandro Mendini Fiktusz Lilla.
Mikszáth Kálmán elbeszélései:
Ki mit tud? december óra 330 terem
Arany János: Vojtina Ars poeticája
Előadás másolata:

XIX. század második fele REALIZMUS XIX. század második fele

Általános jellemzők: A szegények és a gazdagok közötti szakadék mélyül Európa országaiban leverték a forradalmakat A szegények és a gazdagok közötti szakadék mélyül Ipari forradalom hatása látványos: ipar, közlekedés reformja…,találmányok egész sorát alkalmazzák (gőzgép. gőzmozdony, vasút, nehézip.,építőipar fejlődése… városok fejlődése és duzzadása új problémák forrása).

Építészet: Realista építészet nem létezik. Az eklektika és a „neo” stílusok uralkodnak a századvég építészetében. Európában megjelennek az első ipari városok (gyárak és lakótelepek épülnek az igényeknek megfelelően.) A középkori városmagokhoz új kerületek épülnek (derékszögű utcahálózat, tömbös építkezés…)

Szobrászat: Nincsennek számottevő újítások. Téma: a hétköznapi élet: - egyszerű munkásemberek élete, társadalmi igazságtalanságok Az első realista mű: MENUIER- öntudatos embert ábrázoló KIKÖTŐMUNKÁSa Belga szobrász (1831-1905), az erőteljes kontraposzt a munkás ruházatát hangsúlyozza. A francia E.F. GEROME (1824-1910), naturalista műveket készít, állatok formázásával foglalkozik.

Festészet: Ez a szál sem olyan erős a képzőművészetben, mint az irodalmi, mégis jelentős lépést jelentett. Mert…. A festők egy része nem őszinte felháborodásában festett a hivatalosakkal szemben, egyre többen harcoltak tudatosan a társadalmi igazságtalanságokkal szemben. Tudták, hogy mit és miért… A témaválasztás ezért a legszegényebbek élete, a kor társdalmát jelenítik meg, melynek ez a többsége így ezen keresztül hiteles a bemutatás

A realisták új gesztusai elősegítették a megfigyelést és a további fejlődést. Eszközük a lényeg megragadása, a lényeges jegyek hangsúlyozása, kiemelése, a lényegtelen háttérbe szorítása, elhagyása. Néhány festő nem értett egyet a társadalmi kérdések felvetésével e helyett találtak más elfoglaltságot és festői kérdést. Elvonultak a természetbe. Már 1830- körül a festők egy csoportja kivonult a Párizs környéki erdőkbe, és ott figyelték meg a természet törvényeit.

Az erdő neve: Fontainableau, a falu ahol letelepednek: Barbizon, stílusuk ellentmond az akadémiák tanításának, szabályainak. A látványhoz igazodtak. Az első realista, a barbizoni iskola vezéralakja: T. ROUSSEAU (1812-1867) Tájképei részletező, érzékeny előadásmódot takarnak A táj szépsége ihlette meg C. Troyon (1810-1865), a táj mellett hangsúlyt kapnak az állatok. A realisták közül az ember a tájban problematika jelenik meg hangsúlyozottan F. Millet (1814-1875) munkáin.

Monumentális hatású képe: Kalásszedők, a hétköznapi emberek kemény munkáját ábrázolja. A kétkezi munkás ez idáig nem volt kp. műv. alkotás témája, így már maga a téma is újszerű. 3 meggörnyedt asszony, akiket a festő felnagyít a széles horizonttal. A mozdulatok izgalmas ritmust jelentenek. A kompozíció tudatos.

Miért hiteles Millet festészete? - Mert a táj nála,mint az ember környezete jelenik meg - Mert paraszti származása miatt sokszor utazik haza, ha segítő kézre van szükség Tudatosan helyezkedik szembe a szalonok művészetével „…engem a művészet emberi oldala ragad meg leginkább…Nem a dolgok vidám oldala tűnik fel nekem… És mégis ebben találom az igazi emberi vonást, a nagy költészetet.”