Az Ifjúsági Integrációs Szolgáltató Iroda szakmai megvalósítása (szolgáltatások/programok + programmegvalósítók 1.) TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 A projekt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Tájékoztatás a munkaerő-piaci szolgáltatásokról
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
TÁMOP / készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó.
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Életpálya-építés fiatalkorban
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Reintegrációs tanácsadó munkakör
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Pályaválasztási és Pszichológiai Tanácsadó Osztály
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A Palló információs rendszer bemutatása
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A munkaügyi kirendeltség szolgáltatási tevékenysége.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
A BIIRSZ tegnap, ma és holnap;
Előadás másolata:

Az Ifjúsági Integrációs Szolgáltató Iroda szakmai megvalósítása (szolgáltatások/programok + programmegvalósítók 1.) TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 Az iroda feladata A fiatalok számára az IRODA segítséget nyújt a mindennapi életük során felmerülő problémák megoldásában, információs igényeik kielégítésében. Fő feladata, hogy a működési körében előforduló fiatalok problémáira hathatós megoldást találjon. Ennek egyik fő vonulata egy információs adatbázis, adattár kiépítése, működtetése, karbantartása a régióban fellelhető gyermek és ifjúsági célú szolgáltatásokról, másik lényegi kérdése az összegyűjtött és rendszerezett információk eljuttatása a fiatalokhoz. A fiatalok számára nyújt segítséget a mindennapi életük során felmerülő problémák megoldásában, információs igényeik kielégítésében. Fő feladata, hogy a működési körében előforduló fiatalok problémáira hathatós megoldást találjon. Ennek egyik fő vonulata egy információs adatbázis, adattár kiépítése, működtetése, karbantartása a régióban fellelhető gyermek és ifjúsági célú szolgáltatásokról, másik lényegi kérdése az összegyűjtött és rendszerezett információk elérésének lehetővé tétele a fiatalok számára. Az IRODA a BIIRSZ tagja! tanácsadó

TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 IISZI szolgáltatásai - a fiatallal való kapcsolat kialakításakor betartja az előírásokat: HAYICO szakmai-etikai kódexében leírtak 1992. évi LXIII. törvény előírásai (a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról) - szolgáltatásait ingyenesen nyújtja, - mindenki számára, mindennemű megkülönböztetés nélkül, - szolgáltatásai megbízhatóak és professzionálisak, - szolgáltatásainak igénybevételéről nyilvántartást vezet (igénybevevők száma/kora, szolgáltatás típusa). Fejezetcím A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

Mindig mérlegelni kell! TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 A fiatalon múlik, hogy elindul-e felénk? (az IISZI-ba) Van elég információja? Ismeri a lehetőségeket? Érdeklődését felkeltettük? Sikertelen? Önbizalom hiányos? Mindig mérlegelni kell! Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 Mit nyújt az iroda fiataloknak?   Diszkréciót, toleranciát, odafigyelést kínál, amely során mindig a fiatal és az általa feltett kérdés a legfontosabb. Egy kellemes légkörű környezetben empatikus tanácsadókat biztosít, akikre mindig lehet számítani. Ezáltal egy biztos pontot jelent, ahol a fiatalok el tudnak beszélgetni szakemberrel, ahol megértik őket. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 Az integrációs irodai szolgáltatás hatékonyságának alapvető feltételei: a kapcsolatfejlesztés, a megértő párbeszéd a be- és elfogadó szemlélet problémafeltáró első találkozás/beszélgetés a programmegvalósítások során gyakrabban alkalmazott nem formális tanulási módszerek a kompetenciafejlesztő tájékoztatás folyamatában az egyéni bánásmód Fejezetcím Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

A szolgáltatás-modulok több összetevőből (elemből) állnak! TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 Szolgáltatások Tanácsadások Segítő találkozások Segítő információk, útbaigazítások Igénybe vehető egyéb szolgáltatások Délutáni klubhelység (csocsó) A szolgáltatás-modulok több összetevőből (elemből) állnak! Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

FIATALOKAT ÉRINTŐ PROBLÉMÁKRA MEGOLDÁSOK TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 Milyen lehetőségek vehetők igénybe az iroda szolgáltatásai keretében? - jogi, diákjogi, - továbbtanulási/pályaválasztási/pályakorrekciós/iskolaváltási, - pszichológiai/mentálhigiénés, - életvezetési/életszervezési, - munkaerő-piacra való belépés elősegítésére irányuló. Közvetít az egyének és az intézmények (a humánszolgáltatók) között! TANÁCSADÁSOK FIATALOKAT ÉRINTŐ PROBLÉMÁKRA MEGOLDÁSOK INFORMÁCIÓS ANYAGOK Fejezetcím Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

A programcsomagok programelemekből tevőknek össze! TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 Programcsomagok Művészetek Életvezetési, mentálhigiénés Bűnmegelőzési, egészség-megőrzési Személyiségfejlesztési Önismereti Szakmaválasztás, szakmatanulás A programcsomagok programelemekből tevőknek össze! Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

Szakmaválasztás, szakmatanulás modul Programmegvalósítók 1. Szakmaismeret, pályaismeret Szakmák, foglalkozások Önálló tájékozódás formái A modul programelemeiből néhány… Szakmaválasztás, szakmatanulás modul Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 „Szakmaválasztás, szakmatanulás” programcsomag – Szakmaismeret, pályaismeret programelem 1. Célmeghatározások 2. Első tennivaló - tudatos rákészülés 3. Külső tényezők (környezet, távolság, befolyásoltság) 4. Keresési feladatok irodai adatbázisban (eligazítás után önállóan) 5. A keresés eredményeinek összevetése, átbeszélése 6. Elindulás - önállóságra törekvés 7. Felelősségvállalás 8. Problémamegoldó képesség, kreativitás 9. Célmeghatározások összegzése, indoklási képesség „Szakképzési terv” készítése (a 9 elem tudatosítása): Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

„Szakmák, foglalkozások” programelem TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 „Szakmaválasztás, szakmatanulás” programcsomag Egyéni adottságok, képességek/készségek megismerésen alapuló önismeret fejlesztése előkészített kérdőív kitöltetése (kiértékelés) pályatervezés/pályaválasztás problematikája/fontossága Legfontosabb (egyénhez közel álló) területek pályák, szakmák, foglalkozási ágak (szakmacsoportok) megismertetése pályák, szakmák, foglalkozási ágak követelményei (lehetőségek/elérési utak) realitások felismerése/összehangolása „Szakmák, foglalkozások” programelem Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

„Szakmák, foglalkozások” programelem TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 „Szakmaválasztás, szakmatanulás” programcsomag Tudatosítási szakasz: Pályamódosítás fogalma Pályamódosításra kényszerülés helyzetei Életpálya szemlélet mentén az élethosszig tartó tanulás gondolatának elfogadtatása. „Szakmák, foglalkozások” programelem Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

„Önálló tájékozódás formái” programelem TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 „Szakmaválasztás, szakmatanulás” programcsomag OKJ megismerése, fontossága, felépítése Pályahelyzetek lejátszása párban. Milyen szakmákat ismersz? Melyik szakmacsoportba helyeznéd el az általad felismert szakmát? Hol tudnál utánanézni az egyes szakmák leírásának? 3 fős csoportokban kigyűjtés, szétválogatás! Szakmacsoportok Milyen szakmacsoportba tartozik? (kérdőív kitöltése/értékelés) Milyen végzettség kell az egyes szakmákhoz? (4 fős csoportokban feladatmegoldások) Hasznos weboldalak (hol nézzünk utána?) Kérdések elhangzását követően páros feladatokban keresgélni az interneten. Milyen oldalakat kerestél fel? További hasznos oldalakkal való ismerkedés, keresési feladatok/gyakorlás. „Önálló tájékozódás formái” programelem Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó

Együttműködési szerződés is létrejött! TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 Az iroda működésének elindulásához módszertani-szakmai segítséget kaptunk: A fiatalok számára az IRODA segítséget nyújt a mindennapi életük során felmerülő problémák megoldásában, információs igényeik kielégítésében. Fő feladata, hogy a működési körében előforduló fiatalok problémáira hathatós megoldást találjon. Ennek egyik fő vonulata egy információs adatbázis, adattár kiépítése, működtetése, karbantartása a régióban fellelhető gyermek és ifjúsági célú szolgáltatásokról, másik lényegi kérdése az összegyűjtött és rendszerezett információk eljuttatása a fiatalokhoz. az Iránytű Ifjúsági Információs és Tanácsadó Iroda Pest Megyei Ifjúsági Szakmai Módszertani Központ vezetőjétől Rapi Istvántól 1136. Budapest, Pannónia u. 34. Telefon: 06/1 339-37-00 E-mail: iranytu@kult13.hu Web:www.iranytu.net, www.kult13.hu Együttműködési szerződés is létrejött! tanácsadó

TÁMOP 5.2.5-08/1-2008-0190 KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! udvorka.tiborne@fppti.hu vagy udvorka.nori@fppti.hu Készítette: Udvorka Tiborné projekt tanácsadó