Ha az értékelést értékelik …

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érettségi rendszere
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
A prezentációban számos helyen kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak adatait.
A prezentációban számos helyen kis betűvel vagy külön utalással a május-júniusi vizsgaidőszakok adatait is feltüntettük.
A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése TESTNEVELÉS.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Érettségi eredmények 2011/2012. tanév május-június.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Érettségi változások, tapasztalatok Reményi Zoltán
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
A MATEMATIKA ÉRETTSÉGI VIZSGA EGY KÉRDŐÍV TANULSÁGAI Koncz Levente április 9.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
TÁMOP / A kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel kapcsolatos tanári tapasztalatok felmérése április Pongrácz.
A válaszadók > május-június október-november
szakmérnök hallgatók számára
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
OH. Tények, számok a vizsgákról Érettségi bizonyítványt kapott fő Az összes értékelt tantárgyi vizsga:
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
1 MOTTÓ “A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a régiektől való megszabadulásban.” John Maynard Keynes közgazdász.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Szülői értekezlet Lovassy László Gimnázium március 1.
A prezentációban számos helyen kis betűvel vagy külön utalással a május-júniusi vizsgaidőszakok adatait is feltüntettük.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium Érettségi eredmények május.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
Érettségi élő idegen nyelv
Kétszintű érettségi.
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Érettségi eredmények május
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Az érettségi számokban
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Előadás másolata:

Ha az értékelést értékelik … A kétszintű érettségi a gyakorlatban Német nyelv Változás vagy változatlanság? Ha az értékelést értékelik … Giay Edit 2014. április 10.

A kétszintű érettségi elfogadottsága A vizsgált kérdések túlnyomó többségében mindkét szinten a változtatás ellen foglaltak állást. A változtatási javaslatokból is csak kettő tűnik kívánatosnak (egységesítés az élő idegen nyelvek közt, illetve a hallott szöveg részenkénti meghallgatása) Néhány ponton viszont markánsan megoszlanak a vélemények

Amivel elégedettek a tanárok A középszintű érettségi nyelvi szintje

Amivel elégedettek a tanárok Az emelt szintű érettségi nyelvi szintjének megítélése

Amivel elégedettek a tanárok A középszintű tartalmi követelmények részletezettsége

Amivel elégedettek a tanárok Az emelt szint tartalmi követelményeinek részletezettsége

Amivel elégedettek a tanárok A vizsga időtartama mindkét szinten, minden vizsgarészben (az ábra a középszint írásbelihez készült)

Amivel elégedettek a tanárok A tartalmi szabályozottság részletezettsége (mindkét szinten, minden vizsgarészben)

Amivel elégedettek a tanárok A középszintű javítási-értékelési útmutatók részletessége

Amivel elégedettek a tanárok A témakörök száma (Az ábra középszintre vonatkozik, emelt szinten az arány 80%)

Amivel elégedettek a tanárok Az értékelés szabályozása Középszint: 27. A szóbeli értékelésének szabályozottsága 88% 28. Az íráskészséghez készült analitikus skálák 63% (19% pontosítaná, 18% egyszerűsítené) 29. A szóbelihez készült analitikus skálák 69% (15% pontosítaná, 16% egyszerűsítené) Emelt szint: 52. A szóbeli értékelésének szabályozottsága 85% 53. Az íráskészséghez készült analitikus skálák 72 % 54. A szóbelihez készült analitikus skálák 70%

És ahol nem szeretnének változtatást A választható feladatok (Az ábra a középszintű szóbelit mutatja, az íráskészségnél 95% az arány!)

És ahol nem szeretnének változtatást A választható feladatok emelt szinten (Az ábra az íráskészséget mutatja, a szóbelinél az arány 95%.)

És ahol nem szeretnének változtatást A középszintű írásbeli feladattípusai

És ahol nem szeretnének változtatást A középszintű szóbeli feladattípusai

Ahol szükségesnek látják a változtatást A hallott szöveg részenkénti meghallgatása középszinten

Ahol szükségesnek látják a változtatást A hallott szöveg részenkénti meghallgatása emelt szinten

Ahol megoszlanak a vélemények A középszintű írásbeli pontszámának aránya

Ahol megoszlanak a vélemények A középszintű szóbeli vizsga pontszámainak aránya

Ahol megoszlanak a vélemények Az emelt szintű írásbeli pontszámainak aránya

Ahol megoszlanak a vélemények Az emelt szintű szóbeli pontszámainak aránya

Ahol megoszlanak a vélemények A középszintű témakörök megfelelő volta (a vizsgázók érdeklődése, ismeretei szerint)

Ahol megoszlanak a vélemények Az emelt szintű témakörök megfelelő volta (a vizsgázók érdeklődése, ismeretei szerint)

Ahol megoszlanak a vélemények Az emelt szintű íráskészség feladatok szövegfajtáinak újabbakkal való bővítése

Az egységes idegen nyelvi vizsgáról Az élő idegen nyelvi vizsgák írásbeli feladatsorának egységesítése

Az egységes idegen nyelvi vizsgáról Az élő idegen nyelvi szóbeli vizsgák egységesítése

A 61. kérdés: Üzenetek A középszintű érettségi vizsga nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az érettségi vizsgarendszer évek óta jól működik. Nagyon jó könyvekből lehet felkészíteni a vizsgára. Nem szükséges változtatni a rendszeren.

A 61. kérdés: Üzenetek Hasznos lenne ugyanolyan arányban pontozni a szóbeli és írásbeli vizsgát, hiszen idegen nyelvből a kommunikációalapú oktatásra törekszünk. A követelmények teljesíthetőségének alapja legyen egy biztonságos nyelvtani tudás, aminek a segítségével jobban érvényesíthetők az egyes készségek, könnyebb a későbbiekben a tudás szintjét emelni.

Üzenetek Az érettségi vizsgarendszer dokumentumainak megfelelő értelmezése feltételezi, hogy a vizsgáztató tanárok jártasak pl. a feladatírás, a vizsgateljesítmények értékelése terén. Ez középszinten alig mondható el... A vizsgarendszer bármiféle korrekciója együtt kellene, hogy járjon az érintett pedagógusok releváns kompetenciáinak fejlesztésével, tudásuk frissítésével.

Üzenetek A szóbeli vizsgán témakifejtés helyett lehetne vita vagy beszélgetés is egy megadott szöveg, újságcikk, stb. alapján. Így el lehet kerülni azt, hogy a diákok csak betanulják a tételeket, témaköröket. Az utóbbi évek feladatsorainak többségét teljes mértékben a KER elvárásainak megfelelő szintűnek tartom. A szóbeli pontszámoknak viszont az értékelésben legalább 25%-os arányt kellene képviselniük

Üzenetek  Véleményem szerint a középszintű vizsga nyelvi szintjének (A2-B1) és az emelt szintű vizsga nyelvi szintjének (B2) a megállapítása függjön attól, hogy a diák az adott idegen nyelvet első, vagy második idegen nyelvként tanulja-e, vagyis, hogy hány éve, mennyi óraszámban tanulta a nyelvet. Sajnos, egyik felsorolt tárgyból sem voltam vizsgáztatni, mert nem ezeket a tárgyakat oktatom.

Üzenetek Amennyiben megtartjuk a kétszintű érettségi rendszerét, … A legrosszabb az lenne, ha huszonöt évnél gyakrabban kerülne sor változtatásra az érettségi rendszerében.

Köszönöm a figyelmet.

Vizsgatárgyankénti érettségi átlagok %-ban (középszint) (Pongrácz László: Gyorsadatok) 2008. 2009. 2010. 2011. 2012. 2013. Eltérés (%) az 5 év átlagához képest Magyar nyelv és irodalom 54,91 60,38 57,32 59,17 56,90 57,50 -0,24 Történelem 61,58 59,59 61,50 63,35 59,03 55,98 -5,03 Matematika 46,92 49,76 45,97 47,85 49,19 47,59 -0,348 Angol 61,27 65,16 61,65 60,19 59,43 58,01 -3,53 Német 57,28 57,22 58,93 52,01 59,91 57,66 0,59 Fizika 62,57 64,15 64,58 67,22 64,42 69,52 4,932 Kémia 65,33 70,29 75,47 68,42 64,97 67,28 -1,616 Biológia 54,36 58,82 56,93 61,44 58,41 67,30 9,308 Informatika 56,67 59,30 58,84 58,14 60,35 57,57 -1,09

Publicstat. 2013. május-június német nyelv Közép- szinten Százalék átlag: 57,66 Emelt szinten: Százalék átlag: 67,25 Osztályzat 3,46 Osztályzat átlag: 4,50

Publicstat. 2013. május-június angol nyelv Közép- szinten Százalék átlag: 58,01 Emelt szinten: Százalék átlag: 71,28 Osztályzat átlag: 3,49 4,68

publicstat

publicstat

Az összes középszintű vizsgaeredmény megoszlása 2009-ben, 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban (mentességek nélkül)

Az összes emelt szintű vizsgaeredmény megoszlása 2009-ben, 2010-ben, 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban (mentességek nélkül)

Angol Német Informatika A középszintű vizsgaeredmények összehasonlítása korábbi vizsgarendszer – 2009. – 2010. – 2011. – 2012. – 2013. Angol 56537 54945 52264 Német 24085 22280 19466 Informatika 26460 24431 22322