Komplex Alapprogram – Iskolahálózat Koncepciója (KAPOCS)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szimmetriák szerepe a szilárdtestfizikában
Advertisements

Kauzális modellek Randall Munroe.
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
2.1Jelátalakítás - kódolás
Az úttervezési előírások változásai
Fizika II..
Számítógépes Hálózatok
Profitmaximalizálás  = TR – TC
A járműfenntartás valószínűségi alapjai
Szenzorok Bevezetés és alapfogalmak
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
A magas baleseti kockázatú útszakaszok rangsorolása
Szerkezetek Dinamikája
MÉZHAMISÍTÁS.
Hőtan BMegeenatmh 5. Többfázisú rendszerek
BMEGEENATMH Hőátadás.
AUTOMATIKAI ÉPÍTŐELEMEK Széchenyi István Egyetem
Skandináv dizájn Hisnyay – Heinzelmann Luca FG58PY.
VÁLLALATI Pénzügyek 2 – MM
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Szerkezetek Dinamikája
Összeállította: Polák József
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
Csáfordi, Zsolt – Kiss, Károly Miklós – Lengyel, Balázs
Tisztelt Hallgatók! Az alábbi példamegoldások segítségével felkészülhetnek a 15 pontos zárthelyi dolgozatra, ahol azt kell majd bizonyítaniuk, hogy a vállalati.
J. Caesar hatalomra jutása atl. 16d
Anyagforgalom a vizekben
Kováts András MTA TK KI Menedék Egyesület
Az eljárás megindítása; eljárási döntések az eljárás megindítása után
Melanóma Hakkel Tamás PPKE-ITK
Az új közbeszerzési szabályozás – jó és rossz gyakorlatok
Képzőművészet Zene Tánc
Penicillin származékok szabadgyökös reakciói
Boros Sándor, Batta Gyula
Bevezetés az alvás-és álomkutatásba
Kalandozások az álomkutatás területén
TANKERÜLETI (JÁRÁSI) SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG
Nemzetközi tapasztalatok kihűléssel kapcsolatban
Gajdácsi József Főigazgató-helyettes
Követelmények Szorgalmi időszakban:
Brachmann Krisztina Országos Epidemiológiai Központ
A nyelvtechnológia eszközei és nyersanyagai 2016/ félév
Járványügyi teendők meningococcus betegség esetén
Kezdetek októberében a könyvtár TÁMOP (3.2.4/08/01) pályázatának keretében vette kezdetét a Mentori szolgálat.
Poszt transzlációs módosulások
Vitaminok.
A sebész fő ellensége: a vérzés
Pharmanex ® Bone Formula
Data Mining Machine Learning a gyakorlatban - eszközök és technikák
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
Pontos, precíz és hatékony elméleti módszerek az anion-pi kölcsönhatási energiák számítására modell szerkezetekben előadó: Mezei Pál Dániel Ph. D. hallgató.
Bevezetés a pszichológiába
MOSZKVA ZENE: KALINKA –HELMUT LOTTI AUTOMATA.
Bőrimpedancia A bőr fajlagos ellenállásának és kapacitásának meghatározása Impedancia (Z): Ohmos ellenállást, frekvenciafüggő elemeket (kondenzátort, tekercset)
Poimenika SRTA –
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
Összefoglalás.
Az energiarendszerek jellemzői, hatékonysága
Varga Júlia MTA KRTK KTI Szirák,
Konzerváló fogászat Dr. Szabó Balázs
Outlier detektálás nagyméretű adathalmazokon
További MapReduce szemelvények: gráfproblémák
Ráhagyások, Mérés, adatgyűjtés
Járműcsarnokok technológiai méretezése
Grafikai művészet Victor Vasarely Maurits Cornelis Escher.
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
RÉSZEKRE BONTOTT SOKASÁG VIZSGÁLATA
Az anyagok fejlesztésével a méretek csökkennek [Feynman, 1959].
Bevezetés a színek elméletébe és a fényképezéssel kapcsolatos fogalmak
Minőségmenedzsment alapjai
Előadás másolata:

Komplex Alapprogram – Iskolahálózat Koncepciója (KAPOCS) Összeállította: Dr. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna - főiskolai docens Nyíregyházi Egyetem – Iskolahálózat koordinátor Nyíregyháza, 2019.02.15.

A Partnerintézmények hálózati működése Ahhoz, hogy a Komplex Alapprogram jól működjön, szükséges egy keret! A programot megvalósító, részt vevő intézmények együttműködése. Talán a legnagyobb kihívás mára a kapcsolatok, közösségek megtartása és megerősítése!

A Partnerintézmények hálózati működése A Komplex Alapprogram – iskolahálózat egy olyan keret, amelynek célja, hogy összefogja a KAP-ot megvalósító intézményeket és szakmai fórumot biztosít a program sikeres megvalósítása és fejlődése érdekében. Talán a legnagyobb kihívás mára a kapcsolatok, közösségek megtartása és megerősítése!

A Partnerintézmények hálózati működése Horizontális: más helyi vagy távolabbi iskolákkal és pedagógusokkal tart kapcsolatot. Vertikális: fenntartóval, országos központtal tart kapcsolatot. A KAP iskolahálózat hangsúlyosan figyelembe veszi a partnerintézmények helyi környezetét! Viszont egy olyan szakmai hálózat kíván lenni, amely erősen figyelembe veszi a partnerintézmények helyi környezetét.

A hálózatszerveződés szempontjai A hálózatnak legyen egy világos jövőképe, és legyenek közös céljai! A felelősség megosztása a többi résztvevővel! A hálózatnak legyen egy világos jövőképe, és legyenek közös céljai, amelyeket folyamatosan ellenőrizni és javítani kell. Osszák meg a felelősséget a többi résztvevővel, és vegyék figyelembe a visszajelzéseiket

A hálózatszerveződés szempontjai Különféle érdekek egyensúlyban tartása, konfliktusok kezelése. A résztvevők számára legyen egyértelmű a részvételük jellege. A horizontális és vertikális együttműködés lehetősége, ne terheljék túl a résztvevőket. A hálózat egyszerre legyen rugalmas és támogatott. Módszerek kidolgozása az önellenőrzésre. Tartsák egyensúlyban a különféle érdekeket, kezeljék a konfliktusokat, és osszák be jól az idejüket és erőforrásaikat. A résztvevők számára legyen egyértelmű részvételük jellege, és legyen lehetőségük gyakorolni szerepüket. Támogassák, és jól kiválasztva osszák fel a vezetői szerepeket. Tegyék lehetővé a horizontális és vertikális együttműködést (a különböző szintek közötti közvetítők segítségével). Folyamatosan figyeljenek arra, hogy ne terheljék túl Létesítsenek akár több szintet is összekötő kapcsolódási pontokat az ágazatok és az érdekelt felek között.

A hálózat tagjaitól elvárt kompetenciák A hálózatot összetartó erő a kapcsolódásra való képesség! Empátia Önreflexió Nyitottság Egymástól való tanulás Kritikus szemléletű visszajelzés Ahhoz, hogy egy hálózat megfelelően működjön, az is szükséges, hogy a benne részt vevő egyének rendelkezzenek bizonyos kompetenciákkal. A hálózatot összetartó erő a kapcsolódásra való képesség!!!!!

A hálózat alapegysége Az intézmény, amely bekapcsolódik a programba! A pedagógusok – más iskolák pedagógusaival való szakmai együttműködése.

Mely intézmény lehet az iskolahálózat tagja? Olyan intézmény, amely a fenntartóval kötött együttműködési megállapodás alapján vállalja a KAP bevezetésesét és iskolai megvalósítását!

Szakmai Támogatás Munkacsoport és a Regionális Képzési Központok A Szakmai Támogatás Munkacsoport az Eszterházy Károly Egyetemen (Eger) működik a KAP Országos Pedagógusképző és továbbképző Központon belül. A Regionális Képzési Központok a hat konzorciumi partner (köztük a NYE) képzésszervezési intézményei.

Komplex Alapprogram – iskolahálózat két fő csomópontja 1. Szakmai Támogatás Munkacsoport és a Regionális Képzési Központok Koordinálja és facilitálja a hálózatot, illetve szakmai hátteret biztosít a partnerintézményeknek, kiválasztja az Élménysulikat! 2. Élménysulik – az iskolahálózat mintaiskolái Lényegesen 2 különböző csomópontra osztható!

A KAP-ot megvalósító iskolák hálózathoz való kapcsolódásának lépései www.komplexalapprogram.hu – tájékozódás A regisztráció folyamatos (weboldalon történő bejelentkezéssel kezdeményezhető) A regisztráció formai és tartalmi elbírálása maximum 1 hónap A programot bevezető intézmények a program bevezetésének ötödik hónapjától, azaz januártól csatlakozhatnak az iskolahálózathoz A regisztráció után minden negyedévben szakmai nap szervezése tankerületenként, (tavasz, ősz, tél) és júniusban egy tankerületközi szakmai napot a tanév zárásaként A KAP iskolahálózat jövőképében szerepel, hogy a szervezeti kultúra fejlesztésével valósuljon meg a KAP-hoz kapcsolódó pedagógiai módszertani megújulás!

A KAP-ot megvalósító iskolák hálózathoz való kapcsolódásának lépései A regisztrációt követően az intézmények jogosulttá válnak a KAP iskolahálózat partnerintézménye elnevezés + logó használatára Készüljenek az intézmények az Élménysuli-pályázatra! Évente egyszer, július 15-ig! (Augusztusban kerül kihirdetésre) Az elnyert cím 1 évig érvényes! A KAP iskolahálózat jövőképében szerepel, hogy a szervezeti kultúra fejlesztésével valósuljon meg a KAP-hoz kapcsolódó pedagógiai módszertani megújulás!

A KAP-ot megvalósító iskolák hálózathoz való kapcsolódásának lépései Újra pályázható! Megújítható: 1 év után továbbviszi a KAP-ot, vállalja, hogy tankerületében legalább egy szakmai napot megszervez és megvalósít, illetve támogat három olyan iskolahálózati tagot, aki elnyerte az Élménysuli címet! Azok a hálózati tagok, amelyek nem szerzik meg az Élménysuli címet, hálózati tagok maradnak, és a következő pályázati időszakban újra pályázhatnak! A KAP iskolahálózat jövőképében szerepel, hogy a szervezeti kultúra fejlesztésével valósuljon meg a KAP-hoz kapcsolódó pedagógiai módszertani megújulás!

A Komplex Alapprogram iskolahálózatának jövőképe A szervezeti kultúra fejlesztésén keresztül meg tudjon valósulni a KAP-hoz kapcsolódó pedagógiai módszertani megújulás. A hálózatszerveződés folyamata egy spirálként ábrázolható, ahol folyamatosan bekapcsolódó intézmények azonos fázisokban különböző szerepeket töltenek be.

Köszönöm a figyelmet!