Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei 2018. december 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
E-PORTFÓLIÓ.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Tervezési folyamat.
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Közoktatási vezető II. félév
Kompetencia alapú szakoktatás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei 2018. december 1.

Néhány szubjektív gondolat - ráhangolásként 1. Magyarország – a szakértők országa 2. Negyedszázada a „menedzserek” országa volt… 3. Felnőttképzés – Iskola? – Külön – együtt?

Bonyolult a cím = bármiről lehet beszélni(?) SZAKÉRTŐK ISKOLA FELNŐTTKÉPZÉS Kompetenciafejlesztés

KÖZNEVELÉSI MESTER-VEZETŐ Köznevelési párhuzam – vezetői életpályamodell PEDAGÓGUS SZAKVIZSGA KÖZOKTATÁSI VEZETŐ KÖZNEVELÉSI MESTER-VEZETŐ ??? irányítói szint 10-16 év vezetői gyakorlat 30-35 évesek

A vezetői tevékenységek során –az alábbi tevékenységek fejlesztésére kell fokozott figyelmet fordítani: Cél kitűzése Vezetői munka Problémamegoldó képesség Kommunikáció Képzés és tanácsadás Változás- és konfliktuskezelés Időgazdálkodás Értékelés

A kompetenciákhoz… kontaktus kezelés, ezek használata, a prioritások megállapítása, az ellenőrző rendszerek kiépítése, emberek viselkedésének megfigyelése, a problémák visszavezetése forrásukhoz, támogató, fejlesztő visszajelzést adása, konfliktuskezelés, kapcsolatépítés, a fejlődés iránti elkötelezettség, a befolyásolás, az eredmény-orientáltság.

A fejlesztő értékelés (OCD 2004) Az oktatás-képzés humánrendszerének lényegi-sajátossága, hogy fejlődés és megértés, interaktív módszereit foglalja magában az alkalmazott értékelési eljárás. A fejlesztő értékelés a fejlődés interaktív módszerekkel történő értékelését jelenti. A fejlesztő értékelés a szakértői tevékenység keretében összegyűjti az információkat, de ezek alapján nem az a cél, hogy összefoglaló képet adjon a megfelelősségekről, hanem a fejlődés ösztönzésére is használja azokat.

Posztgraduális képzés utáni kompetenciák fejlesztése a mestervezetésben Vezetői identitás Önismeret szerepe a vezetésben Időgazdálkodás Stresszkezelés Etikett, protokoll Coach szemlélet a vezetésben Együttműködés, kooperáció Vezetői visszajelzés és értékelés Csapatépítési módszerek Köznevelési intézmények élete Jogi környezet változásainak kezelse Értekezletveze-tés Szabályzatké-szítés Digitális média kezelése Medializált terek Multitasking IKT hatékony használata Adatvédelem

Példa a kompetenciafejlesztés kereteinek kialakítására: keretek terek tevékenységek Mi is a kompetencia? ( 1970… ) … thing – something/anything/nothing… TEVÉKENYSÉGHEZ kapcsolható: motiváció-ismeret-attitűd

Kiindulási pont: Szakértő – szakértői kompetencia A nyilvántartásba vételi eljárás során, amely bejelentésen alapul a szakértői kompetenciák vizsgálata csak a benyújtott dokumentumok szintjén valósul meg iskolai és szakmai végzettség előírt gyakorlati idő igazolása Az alkalmasság vizsgálata nem terjed ki az ez egyéb, elvárt kompetenciákra számítógép-felhasználói ismeretek proaktív, precíz, önálló munkavégzés szakszerűség jó kommunikációs képesség empátiakészség, kompromisszumkészség rugalmas gondolkodás szakmai tájékozottság

A fejlődés dinamikájára példa: Köznevelési mestervezető Javaslat jogszabályi változtatásra 3. Vezetői pályázatnál kötelező (2021-től) Előny vezetői pályázatnál (2020-ig?) MERRE TOVÁBB . . . . . . . ? ? ?

A kompetenciák fejlesztésének útjai 1. A 14/2014. (III. 31 A kompetenciák fejlesztésének útjai 1. A 14/2014. (III. 31.) NGM rendelet alapján a felnőttképzési szakértőknek és a felnőttképzési programszakértőknek első alkalommal a nyilvántartásba történt felvételt követően fél éven belül továbbképzésen kell részt venniük és sikeres vizsgát tenniük, ezt követően pedig kétévenként kell továbbképzésen részt venniük és sikeres vizsgát tenniük. 2. egyéb szervezett keretek között…….

A vezetői tevékenység komplex rendszere A fejlesztő értékelés felfogása szerint  egy oktatási szervezet is csak olyan mértékben képes fejlődni, amilyen mértékben a benne dolgozó munkatársak képesek a fejlődésre. A megfelelő módon közölt visszajelzéssel nagymértékben elő lehet segíteni valakinek a fejlődését. A humán rendszerekben azzal kell szembenéznünk, hogy az alkalmazottaknak különböző a lelkiviláguk, magatartásuk, egymáshoz való alkalmazkodóképességük.

Új kezdeményezések: Felnőttképző és pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzés

A képzés célja: a pedagógusképzésben szerzett ismeretekre és a köznevelésben szerzett tapasztalatokra építve, a köznevelés rendszerének, intézményrendszerének működésével, hatékony irányításával; a nevelés-oktatás tartalmi szabályozásának új követelményeivel és a tartalmi követelményeknek a nevelésben és az oktatásban történő gyakorlati alkalmazásával; a közoktatási intézmények működéséhez kapcsolódó felnőttképzési, felnőttoktatói tevékenységgel kapcsolatos új ismeretek elsajátíttatása és kompetenciák fejlesztése.

http://kozoktvez.mpt.bme.hu/

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! benedek.a@eik.bme.hu „A szenvedély elsodor. Az ész a gyeplő, amely megfékez!” Benjamin Franklin KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! benedek.a@eik.bme.hu