LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Az iskolai dokumentumok
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Szeretet, türelem, tolerancia
A kerettantervek fejlesztése
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
"Legyen az esély egyenlő ..."
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Vezetés? Technika? vezetéstechnika Driving Camp Hungarywww.drivingcamp.hu.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Integráció, inkluzió PPK,
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
3. Technika és életvitel a kerettantervben
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
II. Országos Iskolarendőr Szakmai Nap „ Egy iskola – egy polgárőr” program A gyermekek közlekedésbiztonságra nevelése.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
DARUS a gyermekekért.
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Előadás másolata:

LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN Abelovszky Tamás Budapest, 2017. december 12.

Miért van szükség rá?

Nemzeti Alaptanterv Közlekedésre nevelés Általános iskolában Technika és életvitel tantárgy Évi átlag 3 tanóra

Milyen egyéb lehetőségek vannak? BringaAkadémia tantárgy bevezetése BringaAkadémia ismeretek beépítése más tanórák anyagába Iskola saját tantervében más, közlekedési jellegű tantárgy bevezetése Szakkörök szervezése Iskolai projektnapok Iskolarendőr segítsége Nyári táborok

Mi az a BringaAkadémia? Komplex kerékpáros közlekedésbiztonsági és szemléletformáló program BringaAkadémia szakkör BringaAkadémia tantárgy BringaAkadémia akkreditált pedagógus-továbbképzés BringaAkadémia RoadShow (projektnap)

Mi a célunk? Gyerekek kerékpáros közlekedésre nevelése: biztonságos és magabiztos kerékpározás elősegítése

Kinek szól? 9-12 éves gyerekek Általános iskolában tanító pedagógusok

Milyen ismeretek? Négy nagyobb ismeretanyag (tantárgyi felosztás): KRESZ (elmélet) alapismeretek – 16 óra Kerékpár-technikai alapismeretek – 10 óra Gyakorlati kerékpár-kezelési ismeretek – 28 óra Túrázási alapismeretek – 10 óra Szakkörben: KRESZ-ismeret – 10 foglalkozás Gyakorlat – 10 foglalkozás

Hogyan csináljuk? Pedagógiai alapelvek: Eszközök: Sok játék Interaktivitás, csoportos feladatok Eszközök: BringaAkadémia oktatók kézikönyve BringaAkadémia munkafüzet Online oktatóvideók (fejlesztés alatt)

Gyakorlati oktatás Kerékpáros gyakorlati feladatok az iskolaudvaron: szabályos elindulás és megállás; kanyarodás, irányjelzés; akadályok kikerülése; problémamegoldás, veszélyek elkerülése; közlekedési szituációk gyakorlása

A BringaAkadémia bevezetésének lehetőségei A kerettanterv megalkotásával 2013 őszétől választható tantárgy a BringaAkadémia 3-4. és 5-6. évfolyamon. Bevezetésének lehetőségei: Önálló tantárgyként Mindennapos testnevelés Egész napos iskola keretében Szakkörként

Mobile Kids program Komplex közlekedésre nevelési program gyalogos és kerékpáros közlekedési ismeretek játékos feladatok a tanórákon és a munkafüzetben 5 modul: Látni és látszani Átkelés az úttesten Kerékpárral az úton A közlekedés tagja vagyok A jövő mobilitása

Mobile Kids program Komplex közlekedésre nevelési program 2015-ben 22 kecskeméti általános iskola 204 osztály 5200 tanuló elérése 2016/2017-es tanévben Kecskemét MJV + Kecskeméti járás + Kiskunfélegyházi járás 50 intézmény, 8500 gyermek

Az iskola rendőre Alkalmanként tud megjelenni az iskolában Fontos szerep Iskolarendőrök felkészítése: egynapos BringaAkadémia képzés 2017-ben 10 megye 2018-ban 10 megye

Non-formális oktatás Iskolai projektnapok Nyári táborok BringaAkadémia nyári tábor Kerékpáros vándortáborok 2018 nyarától kapcsolódó pedagógus-továbbképzés

BringaAkadémia programvezető Köszönöm figyelmüket! Abelovszky Tamás BringaAkadémia programvezető Vuelta Sportiroda + 36 30 462 0181 info@bringaakademia.hu