Urbanovszky István Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CSATORNAMÉRETEZÉS Egy adott vízhozam (Q) szállításához szükséges keresztszelvény meghatározása a cél, műszaki és gazdaságossági szempontok figyelembevételével,
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
Tutori tevékenység a gyakorlatban
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
 Moduláris képzési módszertan kidolgozása.  Hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe való bevonása.  Módszertan.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Ipari Park Vállalat Szakmai Képző Központ VIDEOTON Holding Rt.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Fontosabb fogalmak Képesség :
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Ajánlat - Projektmenedzsment oktatási rendszer Audi HungariaMotor Kft. Audi Akademie HungariaKft. Projektmanagement Audi Hungaria.
Automatikai műszerész
Készítette: Nagyváradi Norbert
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Környezeti elemek védelme III. Vízvédelem
Üzemi viszonyok (hidraulikus felvonók)
A testnevelési tanterv.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Urbanovszky István Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola
Környezetvédelmi képzés vegyipari alapozással
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
A kerettantervek fejlesztése
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Vízkárelhárítás Vízmosások rendezése
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Hidrológia I gyakorlat
Hidrológia I. 3. gyakorlat Lefolyás Gyakorlatvezető: Kiss Melinda.
4. gyakorlat Egységárhullámkép számítása
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Több képlettel adott függvények
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Sándor Balázs BME Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszék
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Gépgyártástechnológiai technikus
CAD programok jellemzői
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Környezetvédelmi számítások környezetvédőknek
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Szakiskolai fejlesztési program
Környezetvédelmi számítások környezetvédőknek
Az interaktív vizsga jellegzetes feladattípusainak áttekintése
Hatékony és pontos munkavégzés
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Hatékony és pontos munkavégzés
Előadás másolata:

A hidrológia és hidraulika témaköreinek oktatása az elméleti és a gyakorlati foglalkozásokon Urbanovszky István iurb@freemail.hu Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Környezetgazdálkodási és Építészeti Tagintézmény 5000 Szolnok, Baross út 42, tel: 56/420-010 E-mail: titkarsag@korny.sulinet.hu

Helye a szakmai programban? Milyen formában? Tantárgy/modul; elmélet-gyakorlat Helye a rendszerben? Előképz. - ráép. (koncentráció) Időtényező: hány órában, melyik évfolyamon? (életkor!) Kimeneti követelmények? Érettségi/techn. vizsga Vegyük figyelembe: a hidrológia és hidraulika - két témakör (tudományterület) - eltérő a stílus és a feldolgozás módja - mások a didaktikai célok, a kompetenciák

Mit ajánlanak a ped. dokumentumok? Régi KP.-k, kerettanterv: 72+72 óra (elm.+ gyak.) Új KP.-k: - körny. véd. techn. – közös modulja t. elem sz. tananyag elem neve elm. gyak 1.2/ 1214 Víz, mint környezeti elem 30/2 2.2/ 1214 Hidrológia alapjai 36 2.3/ 1214 Hidraulika alapjai 3.3/ 1214 Föld- és vízmérési feladatok 72/2 3.4/ 1214 Gépészeti és villamos alapmérések 72/4

Vízügyi- és a víz- és szennyvíztechn. közös modul t. elem sz. Tananyag elem neve elm. gyak 3.2/ 1223 Hidrológia és hidraulika mérések 36 3.4/ 1223 Villamos és gépészeti alapmérés 36/2 3.7/ 1223 Hidrológia kiegészítő ismeretek 22 3.8/ 1223 Hidraulika kiegészítő ismeretek 50 4.1/ 1223 Résztervezési feladatok

Helye a szakmai programban? Milyen formában? inkább tantárgy; elm.+gyak. ,vagy projekt szerű komplex tárgy Helye a rendszerben? Hidrológia: 10/11/12 évf. és az időtényező: Hidraulika: 11/12 évf. pl. 11 évf. 2 elm.+5 gyak. (3 csop.= 1,66 óra/hét) Vegyük figyelembe: a hidrológia és hidraulika - két témakör (tudományterület), eltérő a stílus Ha egy tárgy, melyik téma előbb?

Segédkönyvek a hidrológiához (1)

Segédkönyvek a hidrológiához (2)

Könyvek a hidraulikához

Segédletek Csap. gyakorisági- Teltségi- Gravitációs cső méretezési grafikon -Nyomócső méretez. táblázat

Méretezési grafikon (2)

Méretezési grafikon (3)

Hazen - táblázat

Eszközök a gyakorlatokhoz Hidrológia Terepasztal vagy séta a terepen ? Meteorológiai állomás Vízmércék Vízhozam mérő berendezések Hidraulika Piezométer fal (egyszerű/Csirmaz féle) Mérőbukók Mérőcsatorna Szivattyúk

Végezzünk méréseket, számításokat! Egyszerűbbek: - Csapadékból lefolyás (racionális, Csermák) - Gyakoriság, tartósság Víznyomás Úszás Grav. csat. ellenőrzés Hidraulikai veszt. Energiavonal szerk. Összetettebbek: Hidr. hossz-szelvény Mércekapcs. vonal Hurokgörbe Lejtésmérés, Q szám. Nem telt szelv., Q A λ meghatározása Kör- és elágazó vez. Műtárgyhidr. alapjai

Legyenek változatosak a módszereink!

Köszönöm a figyelmet Urbanovszky István Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Környezetgazdálkodási és Építészeti Tagintézmény 56/420-010 titkarsag@korny.sulinet.hu