A marketinginformációs rendszer (MIR)
1. Az információ fogalmai I. a vállalat által összegyűjtött és feldolgozott adat és ismeret 1.2. Szekunder információ: más célból összegyűjtött, elérhető adatok összessége 1.3. Primer információ: az „első kézből”, konkrét céllal összegyűjtött adatok 2019.01.01. MIR
2. Az információkkal szemben támasztott követelmények II. relevancia és teljesség: a vizsgált jelenségre vonatkozzanak megbízhatóság: adathűség és torzításmentesség időszerűség: aktualitás 2019.01.01. MIR
2. Az információkkal szemben támasztott követelmények: mérhetőség: alkalmas matematikai, statisztikai módszerek alk. hozzáférhetőség: az információ álljon rendelkezésre gazdaságosság: költségigény és a felhasználás haszna 2019.01.01. MIR
3. A marketing információs rendszer (MIR) 3.1. Feladatai 3.2. Belső információk 3.3. Külső információk
3.1. Feladatai az információk gyűjtése és szelektálása, az információk feldolgozása és értelmezése, az információk tárolása és vezetői szintre juttatása, az információs rendszer működtetése, 2019.01.01. MIR
3.2. Belső információk I. azok a vállalati információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak, ajánlatok, ajánlatkérések, szerződések, névsorok vevőkről, üzleti levelezések, 2019.01.01. MIR
3.2. Belső információk II. termelési, költség-, értékesítési adatok jelentések, beszámolók, könyvelési, statisztikai adatok éves beszámolók, piaci adatok 2019.01.01. MIR
3.3. Külső információk I. azok a vállalaton kívüli információk, amelyekhez a vállalat hozzá tud jutni, központi irányítószervek információi (pl.: Magyar Közlöny) összefogó intézmények tájékoztatói (Kamarák) statisztikai intézmények kiadásai (KSH) 2019.01.01. MIR
3.3. Külső információk II. piackutató cégek (GFK) Banki adatok Minőségellenőrző intézmények információi (Kosár magazin) Napi- és hetilapok, szakfolyóiratok, szakkönyvek 2019.01.01. MIR
4. A MIR folyamata 4.1. Információgyűjtés 4.2. Az információ szelektálása 4.3. Információtárolás 4.4. Az információk áramoltatása 4.5. Az információk megjelenítése 4.6. Koordináció
4.1. Információgyűjtés információigény meghatározása, megszerzése, eljuttatása miről – kinek – mikor – honnan – hová – milyen jellegű információ – milyen mélységben kell eljuttatni 2019.01.01. MIR
4.2. Az információ szelektálása releváns információk kiválasztása, a szelektálási szempontok kiválasztása 2019.01.01. MIR
4.3. Információtárolás biztosítani kell a hozzáférhetőséget, számítógépes és papíralapú 2019.01.01. MIR
4.4. Az információk áramoltatása az információ igény folyamatos rendszeres jelentések különböző területekről 2019.01.01. MIR
4.5. Az információk megjelenítése számításos és leíró elemzések, diagram, grafikon, ábra 2019.01.01. MIR
4.6. Koordináció munkatársak motiválása, MIR szempontjainak képviselete 2019.01.01. MIR
5. A marketingkutatás fogalma a döntéshozók számára szükséges információk: összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése, a legjobb vállalati döntésvariációk kidolgo-zása 2019.01.01. MIR
6. A marketingkutatás területei 6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata 6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgá-latok 6.3. Keresletkutatás 6.4. Vevőkör-analízis 6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás 6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás:
6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata általános piaci információk: nagyság, felvevőképesség, kereslet-kínálat, fejlődés, szegmentum-elemzés, piaci részesedés Vállalatspecifikus kutatási témakörök: kereslet szerkezete, fejlődés, piaci terület, piaci rések, stratégiák (mi és a konkurenc.) Összehasonlító vizsgálatok: verseny-, konkurencia-, partner-, és lehetőséganalízis 2019.01.01. MIR
6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgálatok: eladás, életgörbe, tesztek, márka, utóélet, bevezetés 6.3. Keresletkutatás: Keresletre ható tényezők vizsgálata: PEST, ember egyénisége Vásárlási szokások vizsgálata: beszerzési források, motivációk Ellátottság: kereslet-kínálat összetétele, lakossági ellátottság 2019.01.01. MIR
6.4. Vevőkör-analízis fogyasztói magatartás vizsgálata, szokásváltozások vásárlói preferenciák, fogyasztói vélemény, image 2019.01.01. MIR
6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás: kínálat összetételének vizsgálata, összehasonlítás a konkurenciával, image-vizsgálat 6.6. Beszerzéskutatás: beszerzési lehetőségek felmérése, elemzése, értékelése 2019.01.01. MIR
6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok információk a piacról, a konkurensről, vevőkről, célokról 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás: ált. kommunikációval kapcsolatos kutatások, márkával, csomagolással kapcsolatos információk, SP és PR-tevékenységgel kapcsolatos kérdések. 2019.01.01. MIR
7. A MIR felépítése 7.1. A belső beszámolórendszer 7.2. Marketing figyelőrendszer 7.3. Marketing elemzőrendszer 7.4. Marketing kutatórendszer
2019.01.01. MIR
7.1. A belső beszámolórendszer A rendelések, eladások, készletek és kinnlévőségek térbeli és időbeli alakulásáról és összetételéről, valamint annak változásáról. 2019.01.01. MIR
7.2. Marketing figyelőrendszer Eljárásmódok és források, amelyek a marketing környezetről, annak változásairól informálják a menedzsmentet. 2019.01.01. MIR
7.3. Marketing elemzőrendszer Az információ analízisét végzi, statisztikai módszerek és modellezés segítségével 2019.01.01. MIR
7.4. Marketing kutatórendszer Az információk folyamatos, tervezett gyűjtése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci szituációra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása. 2019.01.01. MIR