A marketinginformációs rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
Primer és szekunder kutatás
Üzleti terv.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
A Marketing Információs Rendszer MIR
Piackutatás.
Logisztika 6.előadás.
Áruforgalom és gazdálkodás elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Benchmarking.
Készítette: Magyar Orsolya
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
SZEMÉLYZETI MARKETING
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
A marketing-információrendszer(1)
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Turizmus gazdaságtan 3..
A piackutatás alapjai E-Learning.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Marketing információs
Készletgazdálkodás és logisztika
Készítette: Májer Dávid
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Az üzletek operatív működtetése
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Üzleti terv.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

A marketinginformációs rendszer (MIR)

1. Az információ fogalmai I. a vállalat által összegyűjtött és feldolgozott adat és ismeret 1.2. Szekunder információ: más célból összegyűjtött, elérhető adatok összessége 1.3. Primer információ: az „első kézből”, konkrét céllal összegyűjtött adatok 2019.01.01. MIR

2. Az információkkal szemben támasztott követelmények II. relevancia és teljesség: a vizsgált jelenségre vonatkozzanak megbízhatóság: adathűség és torzításmentesség időszerűség: aktualitás 2019.01.01. MIR

2. Az információkkal szemben támasztott követelmények: mérhetőség: alkalmas matematikai, statisztikai módszerek alk. hozzáférhetőség: az információ álljon rendelkezésre gazdaságosság: költségigény és a felhasználás haszna 2019.01.01. MIR

3. A marketing információs rendszer (MIR) 3.1. Feladatai 3.2. Belső információk 3.3. Külső információk

3.1. Feladatai az információk gyűjtése és szelektálása, az információk feldolgozása és értelmezése, az információk tárolása és vezetői szintre juttatása, az információs rendszer működtetése, 2019.01.01. MIR

3.2. Belső információk I. azok a vállalati információk, amelyek az adott cégnél rendelkezésre állnak, ajánlatok, ajánlatkérések, szerződések, névsorok vevőkről, üzleti levelezések, 2019.01.01. MIR

3.2. Belső információk II. termelési, költség-, értékesítési adatok jelentések, beszámolók, könyvelési, statisztikai adatok éves beszámolók, piaci adatok 2019.01.01. MIR

3.3. Külső információk I. azok a vállalaton kívüli információk, amelyekhez a vállalat hozzá tud jutni, központi irányítószervek információi (pl.: Magyar Közlöny) összefogó intézmények tájékoztatói (Kamarák) statisztikai intézmények kiadásai (KSH) 2019.01.01. MIR

3.3. Külső információk II. piackutató cégek (GFK) Banki adatok Minőségellenőrző intézmények információi (Kosár magazin) Napi- és hetilapok, szakfolyóiratok, szakkönyvek 2019.01.01. MIR

4. A MIR folyamata 4.1. Információgyűjtés 4.2. Az információ szelektálása 4.3. Információtárolás 4.4. Az információk áramoltatása 4.5. Az információk megjelenítése 4.6. Koordináció

4.1. Információgyűjtés információigény meghatározása, megszerzése, eljuttatása miről – kinek – mikor – honnan – hová – milyen jellegű információ – milyen mélységben kell eljuttatni 2019.01.01. MIR

4.2. Az információ szelektálása releváns információk kiválasztása, a szelektálási szempontok kiválasztása 2019.01.01. MIR

4.3. Információtárolás biztosítani kell a hozzáférhetőséget, számítógépes és papíralapú 2019.01.01. MIR

4.4. Az információk áramoltatása az információ igény folyamatos rendszeres jelentések különböző területekről 2019.01.01. MIR

4.5. Az információk megjelenítése számításos és leíró elemzések, diagram, grafikon, ábra 2019.01.01. MIR

4.6. Koordináció munkatársak motiválása, MIR szempontjainak képviselete 2019.01.01. MIR

5. A marketingkutatás fogalma a döntéshozók számára szükséges információk: összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése, a legjobb vállalati döntésvariációk kidolgo-zása 2019.01.01. MIR

6. A marketingkutatás területei 6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata 6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgá-latok 6.3. Keresletkutatás 6.4. Vevőkör-analízis 6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás 6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás:

6.1. A piaci helyzet általános vizsgálata általános piaci információk: nagyság, felvevőképesség, kereslet-kínálat, fejlődés, szegmentum-elemzés, piaci részesedés Vállalatspecifikus kutatási témakörök: kereslet szerkezete, fejlődés, piaci terület, piaci rések, stratégiák (mi és a konkurenc.) Összehasonlító vizsgálatok: verseny-, konkurencia-, partner-, és lehetőséganalízis 2019.01.01. MIR

6.2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgálatok: eladás, életgörbe, tesztek, márka, utóélet, bevezetés 6.3. Keresletkutatás: Keresletre ható tényezők vizsgálata: PEST, ember egyénisége Vásárlási szokások vizsgálata: beszerzési források, motivációk Ellátottság: kereslet-kínálat összetétele, lakossági ellátottság 2019.01.01. MIR

6.4. Vevőkör-analízis fogyasztói magatartás vizsgálata, szokásváltozások vásárlói preferenciák, fogyasztói vélemény, image 2019.01.01. MIR

6.5. Kínálatkutatás 6.6. Beszerzéskutatás: kínálat összetételének vizsgálata, összehasonlítás a konkurenciával, image-vizsgálat 6.6. Beszerzéskutatás: beszerzési lehetőségek felmérése, elemzése, értékelése 2019.01.01. MIR

6.7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok információk a piacról, a konkurensről, vevőkről, célokról 6.8. Kommunikáció és reklámkutatás: ált. kommunikációval kapcsolatos kutatások, márkával, csomagolással kapcsolatos információk, SP és PR-tevékenységgel kapcsolatos kérdések. 2019.01.01. MIR

7. A MIR felépítése 7.1. A belső beszámolórendszer 7.2. Marketing figyelőrendszer 7.3. Marketing elemzőrendszer 7.4. Marketing kutatórendszer

2019.01.01. MIR

7.1. A belső beszámolórendszer A rendelések, eladások, készletek és kinnlévőségek térbeli és időbeli alakulásáról és összetételéről, valamint annak változásáról. 2019.01.01. MIR

7.2. Marketing figyelőrendszer Eljárásmódok és források, amelyek a marketing környezetről, annak változásairól informálják a menedzsmentet. 2019.01.01. MIR

7.3. Marketing elemzőrendszer Az információ analízisét végzi, statisztikai módszerek és modellezés segítségével 2019.01.01. MIR

7.4. Marketing kutatórendszer Az információk folyamatos, tervezett gyűjtése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci szituációra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása. 2019.01.01. MIR