Elektrotechnika – ZIU9B

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Porkoláb Tamás
Advertisements

1. Milyen módon tudja a járművezető működésbe hozni a RET-féket? a)
Ik típusú trolibusz éves vizsga tesztkérdések
1. A vasúti kerékpár jellegzetessége, hogy … a)
1. Hogyan hozható működésbe a homokszóró? a)
Váltóállítás egyedi inverterrel
Elektrotechnika 5. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Digitális elektronika
1. Milyen hosszú a kocsiszekrény /homlokfaltól homlokfalig/?
Rendszerek energiaellátása 7.előadás
Elektromos alapjelenségek
Elektronika gyakorlat
Váltakozó áram Alapfogalmak.
Légmegszakító kiválasztása
A soros és a párhuzamos kapcsolás
Elektromos áram Összefoglalás.
Elektrotechnika 2. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 11. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 3. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 1. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 6. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 12. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
Aszinkron motor vezérlése IRAM20up60b kimeneti fokozattal
Áramvédő kapcsolók alkalmazása
Elektromágneses indukció, váltakozó áram
Soros kapcsolás A soros kapcsolás aktív kétpólusok, pl. generátorok, vagy passzív kétpólusok, pl. ellenállások egymás utáni kapcsolása. Zárt áramkörben.
Feszültség, ellenállás, áramkörök
Elektromos alapjelenségek, áramerősség, feszültség
Áramköri alaptörvények
Elektromos áram.
1. Mit kell figyelembe venni az irányváltó kapcsoló "E1","E2","E3" helyzeteinek kiválasztásakor? a) Az elérni kívánt (maximális) sebességet. b) A szerelvény.
1.Válassza ki a 436-os pályaszámú „L” típusú nosztalgia jármű menetkapcsolójának fokozat kiosztását! a)A 3 óránál található „nulla” fokozaton kívül meneten.
1. A vasúti kerékpár jellegzetessége, hogy … a)
Az elektromágnes és alkalmazása
Fogyasztók az áramkörben
állórész „elektromágnes”
Az egyenáramú szaggató
GONDOLKOZZ ÉS VÁLASZOLJ! OLDJUNK MEG FELADATOKAT! SZÁMÍTSD KI!
Több fogyasztó az áramkörben
Kapcsolók, kontaktorok és motorvédő-kapcsolók
Irányítástechnika Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Vezérlés és szabályozás.
Aszinkron gépek.
Szinkron gépek 516. ISZI Villamos munkaközösség Dombóvár, 2008.
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Aktív villamos hálózatok
22. Indítómotorok I. Villamosságtan vizsgasegédlet
Elektronikák megbízhatósága
PowerQuattro Rt Budapest, János utca175.
1. Milyen hosszú az iker Ganz-csuklós szerelvény?
Az elektromos áram.
1. Az utastéri vészfék működtetésekor ... a)
Egyenáram KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
Elektromos áram, áramkör
Alkatrészek viselkedése EGY ADOTT frekvencián: R CL URUR IRIR UCUC ICIC ILIL Feszültségek, áramok: ULUL t  /2 u(t) i(t) U max I max T t  /2 u(t) i(t)
Elektromos áramkör.
A villamos és a mágneses tér kapcsolata
Rétlaki Győző TEB Központ
1.A vasúti kerékpár jellegzetessége, hogy … a)a tengely és a kerekek szilárd egységet képeznek, vagyis a kerekek a tengelyen nem mozdulhatnak el, azzal.
HÁROMFÁZISÚ VÁLTAKOZÓ ÁRAM
Járművillamosság-elektronika
EGYENÁRAM Egyenáram (angolul Direct Current/DC): ha az áramkörben a töltéshordozók állandó vagy változó mennyiségben,
Az ellenállás Ohm törvénye
Ellenállások soros és párhuzamos kapcsolása
Elektromos alapjelenségek, áramerősség, feszültség (Összefoglalás)
Az elektromos áramnak is van mágneses hatása
Az elektromos áram.
Elektrotechnika – alapok
ZIU9B járműismeret és kezelés
Rendszerek energiaellátása 7.előadás
Előadás másolata:

Elektrotechnika – ZIU9B Műszaki ismeretek Elektrotechnika – ZIU9B

Elektrotechnika ZIU9B – erősáram

ZIU9B hajtásrendszer elve RN – nullfeszültség relé Kikapcsol (kiejt), ha a két áramszedő közötti feszültség kisebb, mint 350–380 V – ha mindkét áramszedő pozitív vezetéken van, – ha mindkét áramszedő negatív vezetéken van, – ha legalább az egyik áramszedő szigetelt vezetékszakaszon áll, – áramszedő kiugrás esetén. 2018. december 31. 

ZIU9B hajtásrendszer elve Hagyományos trolibusz főáramkörnek elve Fogyasztók soros kapcsolásának elve – változtatható előtét-ellenállással A gyakorlatban fix értékű ellenállások kapcsolgatásával (áthidalásával) 2018. december 31. 

ZIU9B hajtásrendszer LK1, LK2 – vonali kontaktorok LK3 – manőverkontaktor S1, S2, S3 – mellékáramkörű kontaktorok T – fékkontaktor R – gyorsító kontaktor AV – túláramkapcsoló (490–500A) RT – maximál relé (420–450A) RU – gyorsító relé (250A  300A) RMT – minimál relé (10A  50A) 1-12 – kapcsolóelemek a szervón 2018. december 31.

ZIU9B hajtásrendszer RN – nullfeszültség relé KDK – légsűrítő kontaktor (350–380 V) Rv0 – időrelé menetre (0,7s) Rv1 – időrelé fékre (0,3s) 2018. december 31.

Fogyasztók kapcsolása Soros (előtét) ellenállással: a motorra jutó feszültség csökken  a fordulatszáma csökken 2018. december 31. 

Szervókontroller 2018. december 31. 

Szervókontroller kapcsolási séma 2018. december 31. 

Menetáramkör – manőver fokozat Bekapcsol: LK1, LK2, S1, RK7 (1. fokozat) (A jármű még nem mozdul meg) Rv0 késleltetéssel bekapcsol: LK3 (2.fokozat) (A jármű megindul) Menetsebesség 10 km/h körüli; legfeljebb 5 percig vezethető így a jármű az indítóellenállások melegedése miatt! 2018. december 31.

Menetáramkör – menetfokozatok Bekapcsolva: LK1, LK2, LK3, S1, RK7 (2. fokozat) Menetpedál továbbnyomásával elfordul a szervókontroller Bekapcsol RK1 (kiiktatja az első indítóellenállást) (3. fokozat) Hajtómotor áramkörében az áramerősség megnövekszik  RU megállítja a szervókontrollert Hajtómotor fordulatszáma növekszik, árama csökken  RU továbbforgat… 2018. december 31.

Menetáramkör – menetfokozatok Bekapcsolva: LK1, LK2, LK3, S1, (RK4), RK5, (RK7), RK8, RK9  (13. fokozat) Szervókontroller bekapcsolja az R gyorsító kontaktort Teljes előtétellenállás-lánc kiiktatva  (14. fokozat) A jármű menetsebessége 20–25 km/h. További gyorsítás „söntöléssel”. 2018. december 31.

Fogyasztók kapcsolása Soros (előtét) ellenállással: a motorra jutó feszültség csökken  a fordulatszáma csökken Párhuzamos (sönt) ellenállással: a motor állórészére jutó áramerősség (gerjesztés) csökken; a forgórész árama növekszik  a motor fordulatszáma növekszik! 2018. december 31. 

Menetáramkör – menetfokozatok Bekapcsolva: LK1, LK2, LK3, S1, R (15. fokozat) (párhuzamos gerjesztőkör söntölve) Szervókontroller további forgásával kapcsolja a söntöket Bekapcsol RK10 (bekapcsolja a soros gerjesztőkör söntjeit) (16. fokozat) RU áram szerint továbbforgatja a szervókontrollert Bekapcsol RK11 (17. fokozat), majd RK12 is (18. fokozat) 2018. december 31.

Fékáramkör Bekapcsol: T, S1, S3 (fék1 fokozat) szabályozott féknyomaték Fékpedál továbbnyomásával bekapcsol S2 is (fék2 fokozat) nagyobb gerjesztés, nagyobb fékáram  nagyobb féknyomaték 2018. december 31.

Segédüzemek DC 600V-os áramkörök – generátor meghajtó motor – kormányszervó meghajtó motor – légsűrítő meghajtó motor – vezetőfülke fűtés 2018. december 31. 

Segédüzemek Erősáramú patentkapcsolókkal közvetlenül kapcsolt: generátor és kormányszervó Patentkapcsolóval és gyengeáramú nyomáskapcsolóval, kontaktorral vezérelt: légsűrítő Gyengeáramú kapcsolóval, kontaktorral kapcsolt: fülkefűtés 2018. december 31.

VÉGE