Kompenzációs és javadalmazási rendszerek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Nyerjünk együtt! TAMOP /
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Leslie Chadwick: Vezetői számvitel
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Strictly confidential Templates English version 11/
1. előadás.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberierőforrás-ellátás
Kompenzáció, javadalmazás, ösztönzésmenedzsment
6. előadás.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
6. előadás.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Sólyom Andrea PhD Hallgató
A szervezeti felépítés definíciója
Minőségdíjak.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bérezés, juttatások, ösztönzés
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
HUMÁN KONTROLLING.
Energiagazdálkodás.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Vállalatgazdaságtan II. – HR 5. Bérezés, ösztönzés
7. előadás. Részben ismétlés !!!!!!!!!!!!! I. Időbér rendszerek 1)Besorolási és tarifa rendszerek 2)Szenioritáson alapuló bérrendszer 3)Kompetencia alapú.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Emberi Erőforrás Menedzsment Bérezés, juttatások, ösztönzés Dr. Gyökér Irén BME MBA képzés 2005 ősz.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Bérezés, ösztönzés Emberierőforrás-menedzsment.
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz
Emberi erőforrás menedzsment
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Kompenzációs és javadalmazási rendszerek

Fogalmak Kompenzáció: anyagi + nem anyagi Javadalmazás: anyagi Ösztönzés: teljesítmény alapú, jövőbeli teljesítménycélokat kitűző

Javadalmazási rendszer céljai Munkaerő-piaci vonzerő Megtartóerő Motiváció irányítása Szervezeti kultúra erősítése, alakítása Státuszrendszer kialakítása, erősítése Szervezeti működés (rugalmasság, költségek, hatékonyság) Konfliktus-menedzsment (elégedettség, méltányosság…)

Külső és belső motiváció Függ a munkától, a szervezet lehetőségeitől és a munkavállalótól, annak körülményeitől, a vezetés emberképétől Arányuk visszahat a szintjükre is Időtáv Hatékonyság (időtáv függvényében is!)

Kompenzációs filozófia Célok Kommunikációs alapelvek Döntéshozatal Munkaerő-piaci pozíció Centralizáció, decentralizáció Pénz és nem pénz motiváció aránya Teljesítményalapú motiváció szerepe Összhang a vezetési stílussal …

Munkakörre és/vagy egyénre épülő rendszerek Tradicionális Munkakör-értékelésre épülő Egyén: Szenioritás Képesség/kompetencia Teljesítmény (előfeltételek!)

Teljesítményre épülő ösztönző rendszer feltételei Elhatárolható feladatok Ráhatás a teljesítményre Célok ismerete és reális volta Jutalmak ismerete és megfelelő nagysága (utóbbit befolyásolja a nyitottság) Számítási formula érthető, kiszámítható Teljesítmény mérhetősége Bizonyos szintű teljesítményorientáltság a kultúrában

Ösztönzési formák Egyéni/csoportos/szervezeti teljesítmény Titkosság/nyíltság Centralizálság/decentralizáltság Teljesítmény alapú fizetésemelés vagy egyszeri elismerés Előzetes célkitűzéshez kötött vagy utólagos jutalmazás Gyakorisága harmonizáljon a teljesítési időtávval Teljesítménynövekedés és ösztönzés: Regresszív Lineáris Progresszív Mi a mért változó: darabbér, standard óraterv, jutalék Nyereségrészesedés vs. Növekedésrészesedés Juttatások Vezetői ösztönzés Kompetencia alapú rendszerek Fizetési kategóriák rendszere

Fizetési kategóriák rendszere Átláthatóság, elfogadhatóság és motiváló erő Alapja munkakör értékelés és fizetési felmérés Elemei, kérdései: Fizetési színvonal Kategóriák száma Kategóriák szélessége (differenciálás) Előrehaladás alapja, üteme Kategóriák közti különbségek Átfedések engedélyezése

Kompetencia alapú rendszerek A potenciált jutalmazza: humán tőke növelés, új tudás megszerzése, munkavállalók helyettesíthetősége Szakértői pozíciókban növelhető a kereset (nem kell menedzserré válni) Általában csak a teljes rendszer részeként jelenik meg Biztosítani kell a képességek megszerzésének lehetőségét is Orientálni kell a munkavállalókat a kompetenciák megfelelő sorrendben történő megszerzésére

Köszönöm a figyelmet!