SUMP - kérdés Magyarországon PénzügyMinisztérium Regionális fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkárság Sztanics gábor TÁMOGATÁSKEZELÉSI főosztály Szeged, 2018. június 4.
Az NGM, mostani PM által kezelt felhívások: Mely Felhívások ? Az NGM, mostani PM által kezelt felhívások: TOP-3.1.1-15 Fenntartható települési közlekedésfejlesztés (önállóan támogatható tevékenység) TOP-6.4.1-15 Fenntartható városi közlekedésfejlesztés VEKOP-5.3.2-15 Fenntartható Közlekedésfejlesztés Pest Megyében (önállóan nem támogatható tevékenység) VEKOP-5.3.1-15 Fenntartható Közlekedésfejlesztés Budapesten –
Miért éri meg a SUMP ma Magyarországon A Nemzetgazdasági Minisztérium (Pénzügyminisztérium) által támogatott projektek TÁMOGATÁSI KÉRELELM SZÁMA PROJEKT MEGNEVEZÉSE TÁMOGATÁST IGÉNYLŐ NEVE SZERZŐDÉSKÖTÉS DÁTUMA SZERZŐDÖTT TÁMOGATÁS ÖSSZEGE TOP-6.4.1-15-DU1-2016-00001 Dunaújváros Fenntartható Mobilitási Tervének Kidolgozása Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.09.23 31 109 740 Ft TOP-6.4.1-15-EG1-2016-00001 Eger, Déli Iparterület fenntartható városi közlekedésfejlesztése Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.06.24 305 000 000 Ft TOP-6.4.1-15-KA1-2016-00001 Kaposvár fenntartható városi mobilitási terv készítése Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.09.26 24 230 000 Ft TOP-6.4.1-15-KE1-2016-00001 Kecskemét Fenntartható Városi Mobilitási Tervének (SUMP) készítése Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.08.16 51 500 000 Ft TOP-6.4.1-15-MI1-2016-00002 Forgalomcsillapított övezet kialakítása Diósgyőri városrészben Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.09.30 300 000 000 Ft TOP-6.4.1-15-PC1-2016-00006 Elektromos közösségi közlekedési rendszer bevezetése Pécs védett belvárosában Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.12.13 440 500 000 TOP-6.4.1-15-SG1-2016-00003 Fenntartható Városi Mobilitási Terv (SUMP) készítése Szeged városra Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.12.16 23 008 975 TOP-6.4.1-15-TB1-2016-00002 Fenntartható Városi Mobilitási Terv Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.07.20 39 999 920 Ft TOP-6.4.1-15-VP1-2016-00002 Fenntartható Városi Mobilitási Terv készítése Veszprém Megyei Jogú Város területére Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2016.12.14 23 162 000 Ft TOP-6.4.1-16-SE1-2017-00001 SUMP Szekszárd SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA 2018.04.11 40 000 000 Ft összesen 978 510 635 Ft
Miért éri meg a SUMP ma Magyarországon Miért készít egy település mobilitási tervet ma? Mi a motiváció? Belső tényezők: Társadalmi igény, A település „használóinak” tágabb látóköre, Jobb térhasználat – környezeti kötöttségek, Autósok és mindenki „más” További stratégiai dokumentumok megalapozása, Politikai döntések kikényszerítése, Környezettudatos gondolkodás
Miért éri meg a SUMP ma Magyarországon Miért készít egy település mobilitási tervet ma? Mi a motiváció? Külső tényezők: Politikai döntés, Utólagos legalizáció, Korábbi, esetleg régóta húzódó projektek megvalósításához szükséges pénzügyi források megszerzése, Másnak is van, legyen nekünk is, Most volt rá lehetőség Eddigi tisztázatlan települési közlekedési helyzetek újragondolása, közlekedési módok újra definiálása.
Eddigi tapasztalatok A rendelkezésre álló mobilitási tervekben fellelt hiányosságok, előre mutató gondolatok A „minőség” és annak ellenőrzése A tervező kiválasztása – tanulságok A benyújtott dokumentációk tartalma Megvalósíthatósági Tanulmány vagy Mobilitási Terv? Komplex megközelítés …vagy annak hiánya Stratégiai gondolkodás A SUMP mint városfejlesztési stratégia A SUMP mint a stratégiai gondolkodás megalapozója A hosszabb távon is fenntartható település víziója
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!