TÁMOP 3.2.4 az OSZK-ban A nemzeti könyvtár az élethosszig tartó tanulásért országos és intézményi fejlesztések a tanulás szolgálatában az állományok hozzáférhetőségének biztosítására, innovatív új szolgáltatások kialakítására és az olvasás népszerűsítésére. A megvalósítás határideje: 2011. március 31. (Hosszabbítva: június 30. Elnyert támogatás összege: 227 millió Ft. 2010. 01. 26.
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek Könyvtári Intézeti projektek (a beadott pályázatban) - MOKKA: Magyar Országos Központi Katalógus megújítása REKON: OSZK elektronikus katalógusának bővítése az 1926 és 1949 között állományba vett és feldolgozott könyvek korszerű feltárása. Könyvtári Intézeti projektek 2018.12.29.
Könyvtári Intézet projektjei Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása Akkreditált könyvtárszakmai képzések kidolgozása Szaknyelvi képzések kidolgozása Minőségfejlesztési és minőségbiztosítási módszerek alkalmazása Olvasásfejlesztés. Kutató-elemző tevékenység Olvasásfejlesztés. Biblioterápia Olvasásfejlesztés, esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek Olvasásfejlesztés, ÉRTŐ olvasás Olvasásfejlesztés, olvasási háló Olvasásfejlesztés, Családi olvasás éve Olvasásfejlesztési Keretrendszer marketing és kommunikációs területen való támogatása 2018.12.29.
Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei Könyvtár 2.0 (K2) fejlesztések kísérleti műhelyének kialakítása virtuális kutatócsoport kialakítása. A fejlesztések bemutatása és promóciója egy honlapon. (Dspace; Koha; 23 Things; A Wikipédia könyvtári támogatása; oktató vidók; Netarchives Suite oktató anyag.) K2-es szakmai napok szervezése Lépjünk egyről a kettőre Digitalizálás: problémák és eszközök Webkettes funkciók az integrált könyvtári rendszerben Keresés, archiválás, digitális gyűjtemények kezelése Huszonhárom dolog könyvtáros szemmel A digitalizálástól az e-könyvekig………. FOLYTATJUK - K2 blog küldöldi hírek, folyóiratcikkek, szemlék 2018.12.29.
Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása Szolgáltatási felületek kidolgozása: életkori, szakmai, érdeklődési stb. kategóriák szerint, valamint tájékoztatási szolgáltatás az interaktív könyvtári portálon keresztül. Interaktív olvasásfejlesztő oldalak létrehozása Könyvtári információs adatbázis létrehozása (Nyilvános könyvtári jegyzék, Könyvtári Minerva, éves statisztikák, szakfelügyeleti jelentések.) 2018.12.29.
Akkreditált szaknyelvi képzések kidolgozása Szaknyelvi képzések kidolgozása: francia, orosz, olasz (angol, német) Akkreditált könyvtár szakmai képzések kidolgozása - interaktív honlapok fejlesztése; kulturális és közhasznú tartalmak hozzáférhetővé tétele; helytörténeti és helyismereti információk hozzáférhetővé tétele; a könyvtáros felkészítése a felhasználóképzésre; könyvtárosok felkészítése a különböző célcsoportok olvasásfejlesztésére 2018.12.29.
Olvasásfejlesztés - Kutató-elemző tevékenység: 4 szakmai nap külföldi előadókkal a jó nemzetközi gyakorlatok megismerésére - Biblioterápia: szakirodalom honosítása, hazai kézikönyvek és módszertani segédletek elkészítése, adatbázisok kiépítése, jó gyakorlatok összegyűjtése és közreadása, műhelymunka - Esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek: használó igényfelmérés a civil fogyatékos szervezetek bevonásával - ÉRTŐ olvasás: Országos olvasásnépszerűsítő és –fejlesztő kampány, az egymásra épülő szövegértés-fejlesztési projekt az értő olvasás szintjét célozza meg. - Olvasási háló: az adott művet olvasók, mit olvastak még, és mely mű volt számukra a leggyakrabban olvasott. Ebből országos olvasási háló építhető. - „Családi olvasás éve”: könyvtári szolgáltatásokat nyújt a család egészének és külön-külön minden tagjának. 2018.12.29.
Kutató-elemző tevékenység 2018.12.29.
Biblioterápia gyermekeknek és serdülőknek Beth Doll és Carol Doll Könyvtárosok és mentálhigiénés szakemberek együttműködése 2018.12.29.
Esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek A könyvtárhasználat lehetőségei és tényezői fogyatékos személyek körében használó igényfelmérés 2018.12.29.
Értő olvasás Betűvilág 9 éves korig Szóvilág 10-13 éves kor Szövegvilág 14 éves kor felett egymásra épülő szövegértés-fejlesztési projekt kategóriánként legalább 5-5 olvasásfejlesztést célzó könyvtári foglalkozás forgatókönyv begyűjtése országos vetélkedő első állomásának megszervezése 2018.12.29.
Olvasási háló Könyvajánló az olvasói szokások alapján – a portálon polcra tett könyv milyen más könyvekkel van „közös” polcon Tovább fejleszthető: a könyvtári kölcsönzések alapján ajánlja azokat a műveket, amit ezzel együtt olvastak mások. 2018.12.29.
„Családi olvasás éve” Célunk az olvasás fontosságára való figyelemfelhívás volt A „család”, mint a társadalom legkisebb egysége felé fordulva, rajta keresztül, vele együtt növeljük az olvasási hajlandóságot. 2010.05.15-2010.05.30. Központi téma: „Olvass nekem!” 2010 október 4-11 Központi téma: Családi Könyvtári Napok . Az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel közösen. 2010. 12.13-2010.12.20. Központi téma: Család, ünnep, olvasás . A Nagycsaládosok Egyesületével. Családbarát Könyvtár Pályázat eredményhirdetése. 2011.03.21-2011.03.28. Központi téma: Olvasás, tanulás, digitális írás-olvasás 2018.12.29.
Olvasásfejlesztési közös marketing tevékenység Közbeszerzés: nyertes Insomnia Kft • Promóciós anyagok biztosítása az ország könyvtárainak a családi olvasás éve rendezvényeihez. (Plakát, szórólap, toll, papírtáska stb.) Az akciók előkészítése, meghirdetése, gondozása • Együttműködő szervezetek közötti kommunikációs felület működtetése • Az akció PR- és marketing tevékenységének megszervezése • A megvalósulás webes követése Rendezvény-koordináció, eseménynaptár működtetése Olvasási szokások – országos felmérés készítése Folyamatos sajtó megjelenés az akció időtartama alatt: 6 sajtótájékoztató rádió, tv, nyomtatott sajtó 2018.12.29.
TERV: időpontok; programok; partnerek MILYEN VOLT? TERV: időpontok; programok; partnerek valóság: időpontok; programok; partnerek 2018.12.29.
DE!!! mi mindent megtettünk hogy sikerüljön. 2018.12.29. Köszönöm a figyelmet!