TÁMOP 3.2.4 az OSZK-ban A nemzeti könyvtár az élethosszig tartó tanulásért országos és intézményi fejlesztések a tanulás szolgálatában az állományok hozzáférhetőségének.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
Advertisements

A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Központi és közösségi szolgáltatások olvasóknak, könyvtáraknak.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
TÁMOP A-11/ Tájékoztató a „Hálózatban a jövőnkért” TÁMOP A-11/ pályázatról.
A lokális szint és a könyvtári hálózat összjátéka, kulturális találkozási lehetőségek Németh Márton MKE Baja 2010 július 16. Hálózati Könyvtári Szolgáltatások.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
Nevelési Tudásdepó Az olvasóvá neveléshez és a digitális kompetenciák fejlesztéséért Budapest, január 26. OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
A minőségügy a könyvtárügyért
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Hálózatban a jövőnkért. Pályázatunk Beadása: május 30. Projekt ideje: – Elnyert összeg: Ft.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
Bánkeszi Katalin Egyházi Könyvtárak Egyesülése Országos Széchényi Könyvtár Digitalizálás Mit? Miért? Hogyan? Mivel? Továbbképzés Budapest,
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma Budapest, december 11. Magyar Képzőművészeti Egyetem.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei európai uniós források segítségével ( ) Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály Egyetemi Könyvtárigazgatók.
Networkshop 2009 MKE Vándorgyűlés, Debrecen július 10.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
Hálózatban a jövőnkért. TÁMOP A-11/ Tantestületi tájékoztató
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Kísérleti magyar webarchiválási program A könyvtárak szerepe
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Szakiskolai fejlesztési program
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
TÁMOP kiemelt projekt A „Központi szociális információs fejlesztések” c. kiemelt projekt bemutatása Vincze Viktória Budapest, december 18.
Előadás másolata:

TÁMOP 3.2.4 az OSZK-ban A nemzeti könyvtár az élethosszig tartó tanulásért országos és intézményi fejlesztések a tanulás szolgálatában az állományok hozzáférhetőségének biztosítására, innovatív új szolgáltatások kialakítására és az olvasás népszerűsítésére. A megvalósítás határideje: 2011. március 31. (Hosszabbítva: június 30. Elnyert támogatás összege: 227 millió Ft. 2010. 01. 26.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek Könyvtári Intézeti projektek (a beadott pályázatban) - MOKKA: Magyar Országos Központi Katalógus megújítása REKON: OSZK elektronikus katalógusának bővítése az 1926 és 1949 között állományba vett és feldolgozott könyvek korszerű feltárása. Könyvtári Intézeti projektek 2018.12.29.

Könyvtári Intézet projektjei Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása Akkreditált könyvtárszakmai képzések kidolgozása Szaknyelvi képzések kidolgozása Minőségfejlesztési és minőségbiztosítási módszerek alkalmazása Olvasásfejlesztés. Kutató-elemző tevékenység Olvasásfejlesztés. Biblioterápia Olvasásfejlesztés, esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek Olvasásfejlesztés, ÉRTŐ olvasás Olvasásfejlesztés, olvasási háló Olvasásfejlesztés, Családi olvasás éve Olvasásfejlesztési Keretrendszer marketing és kommunikációs területen való támogatása 2018.12.29.

Távoli elérésű on-line szolgáltatások megvalósításának lehetőségei Könyvtár 2.0 (K2) fejlesztések kísérleti műhelyének kialakítása virtuális kutatócsoport kialakítása. A fejlesztések bemutatása és promóciója egy honlapon. (Dspace; Koha; 23 Things; A Wikipédia könyvtári támogatása; oktató vidók; Netarchives Suite oktató anyag.) K2-es szakmai napok szervezése Lépjünk egyről a kettőre  Digitalizálás: problémák és eszközök Webkettes funkciók az integrált könyvtári rendszerben Keresés, archiválás, digitális gyűjtemények kezelése Huszonhárom dolog könyvtáros szemmel A digitalizálástól az e-könyvekig………. FOLYTATJUK - K2 blog küldöldi hírek, folyóiratcikkek, szemlék 2018.12.29.

Interaktív tematikus szolgáltatási felületek kialakítása Szolgáltatási felületek kidolgozása: életkori, szakmai, érdeklődési stb. kategóriák szerint, valamint tájékoztatási szolgáltatás az interaktív könyvtári portálon keresztül. Interaktív olvasásfejlesztő oldalak létrehozása Könyvtári információs adatbázis létrehozása (Nyilvános könyvtári jegyzék, Könyvtári Minerva, éves statisztikák, szakfelügyeleti jelentések.) 2018.12.29.

Akkreditált szaknyelvi képzések kidolgozása Szaknyelvi képzések kidolgozása: francia, orosz, olasz (angol, német) Akkreditált könyvtár szakmai képzések kidolgozása - interaktív honlapok fejlesztése; kulturális és közhasznú tartalmak hozzáférhetővé tétele; helytörténeti és helyismereti információk hozzáférhetővé tétele; a könyvtáros felkészítése a felhasználóképzésre; könyvtárosok felkészítése a különböző célcsoportok olvasásfejlesztésére 2018.12.29.

Olvasásfejlesztés - Kutató-elemző tevékenység: 4 szakmai nap külföldi előadókkal a jó nemzetközi gyakorlatok megismerésére - Biblioterápia: szakirodalom honosítása, hazai kézikönyvek és módszertani segédletek elkészítése, adatbázisok kiépítése, jó gyakorlatok összegyűjtése és közreadása, műhelymunka - Esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek: használó igényfelmérés a civil fogyatékos szervezetek bevonásával - ÉRTŐ olvasás: Országos olvasásnépszerűsítő és –fejlesztő kampány, az egymásra épülő szövegértés-fejlesztési projekt az értő olvasás szintjét célozza meg. - Olvasási háló: az adott művet olvasók, mit olvastak még, és mely mű volt számukra a leggyakrabban olvasott. Ebből országos olvasási háló építhető. - „Családi olvasás éve”: könyvtári szolgáltatásokat nyújt a család egészének és külön-külön minden tagjának. 2018.12.29.

Kutató-elemző tevékenység 2018.12.29.

Biblioterápia gyermekeknek és serdülőknek Beth Doll és Carol Doll Könyvtárosok és mentálhigiénés szakemberek együttműködése 2018.12.29.

Esélyegyenlőség, esélyteremtés a hátrányos helyzetűeknek A könyvtárhasználat lehetőségei és tényezői fogyatékos személyek körében használó igényfelmérés 2018.12.29.

Értő olvasás Betűvilág 9 éves korig Szóvilág 10-13 éves kor Szövegvilág 14 éves kor felett egymásra épülő szövegértés-fejlesztési projekt kategóriánként legalább 5-5 olvasásfejlesztést célzó könyvtári foglalkozás forgatókönyv begyűjtése országos vetélkedő első állomásának megszervezése 2018.12.29.

Olvasási háló Könyvajánló az olvasói szokások alapján – a portálon polcra tett könyv milyen más könyvekkel van „közös” polcon Tovább fejleszthető: a könyvtári kölcsönzések alapján ajánlja azokat a műveket, amit ezzel együtt olvastak mások. 2018.12.29.

„Családi olvasás éve” Célunk az olvasás fontosságára való figyelemfelhívás volt A „család”, mint a társadalom legkisebb egysége felé fordulva, rajta keresztül, vele együtt növeljük az olvasási hajlandóságot. 2010.05.15-2010.05.30. Központi téma: „Olvass nekem!” 2010 október 4-11 Központi téma: Családi Könyvtári Napok . Az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel közösen. 2010. 12.13-2010.12.20. Központi téma: Család, ünnep, olvasás . A Nagycsaládosok Egyesületével. Családbarát Könyvtár Pályázat eredményhirdetése. 2011.03.21-2011.03.28. Központi téma: Olvasás, tanulás, digitális írás-olvasás 2018.12.29.

Olvasásfejlesztési közös marketing tevékenység Közbeszerzés: nyertes Insomnia Kft • Promóciós anyagok biztosítása az ország könyvtárainak a családi olvasás éve rendezvényeihez. (Plakát, szórólap, toll, papírtáska stb.) Az akciók előkészítése, meghirdetése, gondozása • Együttműködő szervezetek közötti kommunikációs felület működtetése • Az akció PR- és marketing tevékenységének megszervezése • A megvalósulás webes követése Rendezvény-koordináció, eseménynaptár működtetése Olvasási szokások – országos felmérés készítése Folyamatos sajtó megjelenés az akció időtartama alatt: 6 sajtótájékoztató rádió, tv, nyomtatott sajtó 2018.12.29.

TERV: időpontok; programok; partnerek MILYEN VOLT? TERV: időpontok; programok; partnerek valóság: időpontok; programok; partnerek 2018.12.29.

DE!!! mi mindent megtettünk hogy sikerüljön. 2018.12.29. Köszönöm a figyelmet!