Egy meg egy hogyan lehet több, mint kettő?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
Intranet portál bemutató
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
A posztfordista termelési rendszer
A vállalkozások környezete
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Kontrolling házi dolgozat
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
2002. Július 10. HR CLUB. I.Alapítás:1977, North Carolina II.központ: Tampa, Florida III.5 kontinens, 15 ország, 42 call center IV.közel munkatárs.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Megjelenési ajánlat Index.hu.
Antenna Hungária Rt. Átalakítási Bizottság, Külső Szakértői Munkacsoport Előadás 02:52:15, június június június 26.
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
IVSZ AKADÉMIA, október 2. Cégműködtetésről, gyakorló vezetőknek Dr. Kornai Gábor, elnök AAM Tanácsadó Zrt.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
Digitális motiváció. Jutalom vacsora Pillecukor-kihívás.
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
Növekedés a tőzsdével ELITE Program, együttműködésben a BÉT-tel
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Országos nagykereskedelmi menedzser
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
Országos tanácsadási konferencia
Skype for Business bevezetés és alközponti összeköttetés kialakítása
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
SEEM alapok.
Előadás másolata:

Egy meg egy hogyan lehet több, mint kettő? Presentation Title Egy meg egy hogyan lehet több, mint kettő? Beck György vezréigazgató, HP Magyarország Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Mégis ismétli magát a történelem? 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Váratlan események… 1998. Február 12. 16.25 „Mi lesz a Microsoft-Digital eseménnyel?” (Vityi Péter) Menedzsment tréning II. 2001. Szeptember 4., 6.25 a.m…. „a HP megveszi a Compaq-ot!…” (Révész Gábor újságíró) 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Az IT iparág nehéz időket élt akkortájt Presentation Title 2001.09.06. 52 heti csúcs % vált. 2004.05.17. EMC 13.88 102.94 -87% 10,31 Sun 10.46 62.81 -83% 3,74 Cisco 14.40 66.94 -79% 20,87 Oracle 10.92 45.88 -76% 11,40 HP 17.70 62.63 -72% 19,53 Compaq 10.35 33.25 -69% Intel 26.10 68.69 -62% 27,44 Dell 21.50 41.00 -48% 34,19 IBM 98.00 134.88 -27% 85,63 Microsoft 56.02 76.15 -26% 25,65 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. A fúzió előtti cégek Hewlett-Packard Corp. Alapítva 1939-ben, California 88.000 alkalmazott Jelenlét 120 országban Vezérig. Carly Fiorina Hewlett-Packard Mo. Alapítva 1992-ben 170 alkalmazott vezérigazgató: Roland Roth #3 IT vállalat Compaq Corp. (Tandem és Digital) Alapítva 1982-ben, Houston 65.000 alkalmazott Jelenlét 104 országban Vezérig. Michael Capellas Compaq Computer Mo. Alapítva 1990-ben 260 alkalmazott vezérigazgató : Beck György #1 IT vállalat 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Út a cégegyesülésig Presentation Title 2001. szeptember hp+compaq fúzió bejelentése 2001. szept. – 2002. május Jogilag még nem érvényes fúzió A két cég „versenytársként” viselkedik a piacon Versenyhatósági és részvényesi jóváhagyások Végetér a 8 hónapos pro - kontra harc Jogilag érvényes fúzió a versenyhatósági és részvényesi jóváhagyások eredményeképpen Elkezdi működését az egyesült vállalat 2002. május 7. A két magyarországi leányvállalat egyesülésének cégbírósági bejegyzése 2002. dec.20. 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Presentation Title Az egyesült HP 75 Mrd $ árbevétel* Vezető szerep különböző piacokon és termékcsoportoknál 3 Mrd $ költségmegtakarítás Globális jelenlét Szellemi tőke, potenciál Vezető globális brand *Két vállalat konszolidált 2003. évi pénzügyi eredménye 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Teljes IT piac, 2003 Presentation Title Egyesült HP Egyesült HP 7% 16% További piac 51% További piac 84% Világ Magyarország 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

A fúziós időszak eredménye, HP Mo. (2002. első pénzügyi félév) Presentation Title 10 Fúzió előtti CPQ 9 Fúzió előtti HP 8 7 6 5 4 3 2 1 ESG HPS PSG IPG Éves növekedés : fúzió előtti HP: 52% fúzió előtti CPQ: 15% 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Az IT iparág valaha volt legnagyobb fúziójának céljai 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Célok, feladatok 1. Sikeres egyesülés Presentation Title 1. Sikeres egyesülés 2. Piaci pozíció tovább erősítése a termék/megoldás szinergia révén 3. Elégedett felhasználók 4. Elégedett dolgozók 5. HP Brand ismertségének növelése 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

A fő kommunikációs kihívások Belső A két vezető brand integrációja Örökség „Kulturális” integráció Kulcsfontosságú kollegák megtartása Külső Ügyfél lojalitás megőrzése A fúzió „eladása” a helyi piacon Partner cégek bizalmának megőrzése A média „kontrollja” 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Presentation Title Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Sikerül-e a kevés sikeres fúzió közé bekerülni? 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. A helyes úton járunk-e? Az üzleti eredmények magukért beszélnek Ügyfél elégedettségi felmérések (TCE) Sajtómegjelenések követése Beslő dolgozói felmérések …….. 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. HP piaci részesedések #1 IT cég árbevétel alapján #1 IT szolgáltatások piacon (10%, 2003-as év) #1 rendszerintegrációs piacon (16,9%, 2003-as év) #1 szerviz piacon (24,6%, 2003-as év) #1 storage piacon (45%, 2003-as év) #1 Intel szerver piacon (60% 2004. első negyedév) #1 Unix szerver piacon (48%, 2003-as év) #1 PC piacon (21,3%, 2003-as év) #1 nyomtató piacon (70% lézer, 54% tintasugaras nyomtatók, 2003-as év) Forrás: IDC 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Presentation Title Fúzió utáni három pénzügyi félév… Relativ árbevétel növekedés 180% Árbevétel 160% 140% 120% Relativ árbevétel (2002 1.félév = 100%) 100% 80% 60% 40% 20% 0% ‘02 1.félév ’02 2.félév ’03 1.félév ’03 2.félév 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Piaci növekedések az EMEA régióban 2003. 2. pü.félév 2004. 1. pü. félév #1 HP Magyarország (45%) #2 HP Csehország (40%) #3 HP Svédország (38%) Forrás: IDC 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

IT cégek spontán ismertsége, 2003 HP 2002-ben: #1 … #2 fúzió előtti CPQ #4 fúzió előtti HP Forrás: Szonda Ipsos, IT vállalati image felmérés, 2003 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Havi PR elemzések Vállalati hírek, 2004. január Forrás: Observer Médiafigyelő HP 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Ügyfél elégedettség, online TCE, 2003 Komplex ügyfél elégedettségi mutató vizsgált elemei Információk könnyen megtalálhatók Web oldalon talált infomráció hasznossága, értéke Webes információ frissessége Vizuális megjelenés Oldal letöltéshez szükséges idő Forrás: HP Corp. felmérés 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Záró gondolatok Váratlan események minden céggel megtörténhetnek Az ügyfél bizalom a létező legfontosabb érték A legjobb cégeket belülről kezdik építeni, onnan haladnak kifelé 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Presentation Title Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

A fúziót motiváló tényezők Minden fizikai és statikus folyamat, illetve tartalom digitálissá, mobillá és virtuálissá változik. Az egyszerűség, a menedzselhetőség és az alkalmazkodóképesség igénye megváltoztatja azt a módot, ahogy az ügyfelek dolgoznak, azt, miként vásárolják és használják a technológiát. Egy horizontális, heterogén és hálózatban működő világban élünk. A sztenderdek a kapcsolódásról és a közös nyelvről szólnak. 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Kritikus tényezők I. Profi előkészítés és támogatás PMO (project mgmt office): alapos előkészítés Szakértő partnerek világszerte és lokálisan Jogi Kompenzációs Stratégiai Szervezetfejlesztés Helyi integrációs team-ek Precíz központi „órajel” 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Kritikus tényezők II. Strukturális változások Kiválasztás, szervezeti felépítés – ‘02 szeptember Üzleti folyamatok – ’02 november Munkaköri besorolási rendszer – ’03 január Teljesítmény értékelések – ’03 március Fizetésrendezés – ’03 április Belső folyamatok – ’03 május Teljes összeköltözés – ’03 május Jóléti, juttatási csomag teljes integráció – ’03 aug. 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Kritikus tényezők III. Egységes, elkötelezett felsővezetés Felsővezetői és kiterjesztett vezetői csapat műhelymunkák „Utógondozás” – felelős munkacsoportok Ország-stratégia – szervezeti egységeken átívelő együttműködés optimalizálása Belső és külső kommunikáció Ország értékrend Folyamatok optimalizálása Karrierutak, fejlődési irányok 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Kritikus tényezők IV. Nyilvános elismerés, belső kommunikáció Coffee Talk sorozat – felsővezetői jelenlét Fast Start, Fast Forward csoportos műhelymunkák részlegenként Kétheti Hírújság – minden fontos külső, belső siker, esemény Intranet Fórumok Állománygyűlések (negyedéves) Családi Nap, Sportnap, Év végi party – Év Embere Összeköltözés, MBWA 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Kritikus tényezők V. „Kritikus tömeg” bevonása Kiterjesztett vezetői csapat létrehozása Belső kommunikáció (soha nem tökéletes, de kulcsfontosságú) „HP Magyarország Vállalati Kultúra” építés – több éves folyamat Visszajelzések: Integrációs Felmérés (2002. augusztus, december) „Voice of Workforce” Felmérés (2003. április, 2004. március) – akciótervezés részleg és ország szinten 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.