Az interdiszciplináris oktatás felé

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A siker kulcsa: a rendszer testre szabása
Advertisements

Tudáskurátor vagy tudásgyám? Hidak és a járható utak a tudomány és a gyakorlat között - Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások - intézményesítetté.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A FELSZÍNI ÉS A KOGNITÍV NYELVHASZNÁLAT FEJLESZTÉSE A KÉTNYELVŰ KÖZÉPISKOLÁKBAN - Avagy egy mérés tanulságai- ELTE Karközi Tannyelvpedagógiai Műhely.
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
SOP-Online jelentkezés (ERASMUS+ 2014/2015). program/kiutazo-hallgatok/palyazati-felhivas-2/
Challenge játékok (Ízelítő)‏ Harmath Zsolt & Menczel Dániel.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
LEGYÉL TANÍTÓ!.
Kommunikáció egyszerűen ® Seite 2 Albert Fellner Eveline Pupeter-Fellner.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
2014BME. Mi is az az AIESEC? Hallgatók által vezetett nemzetközi non-profit szervezet Mintegy aktív tag 113 ország 2 fő profil – Tagok fejlesztése.
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
SOP-Online jelentkezés (ERASMUS+ 2015/2016).
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Made by: Pápai Ádám Dobozy Dániel. „Because of our language difficulties we can communicate with foreign nations only using arts" In the course of history,
Tanuljunk britül! British Life, Language and Culture Pilgrims, Canterbury, Egyesült Királyság Dürrné Rákos Zsuzsanna A projektet az Európai Unió támogatta.
Az üzleti az valóban üzleti? Teaching Business English ELC, Brighton, Egyesült Királyság A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek.
The official language of our country is Hungarian.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
 Carpathian Basin ~ Óbuda University Dr. Ősz Rita
Készítette: Kukovecz Viktória, Lanszki Donát.  Elsősorban tanítós, de óvodapedagógus kurzusok is vannak.  Finnish System of Education, Global Education,
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
BEMUTATKOZÁS LÉVAI MÁRK Március Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ (Betiszk)
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
A projektet az Európai Bizottság támogatta
Komplex tehetségazonosító és tehetséggondozó program az újszászi vasúti szakképzésben Complex programme for the gifted in the railway vocational education.
Készítette: Németh Ágnes
DARUS a gyermekekért.
Ágota néni Firenzében Erasmus + kurzus:
The HRC’s Committee of Cross-Border Higher Education Institutions and the Makovecz Program Dr. Márta Takács, President of the of the Hungarian Rectors’
Az érettségi számokban
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
Cranfield University European Partnership Programme
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Egy nyelvkönyv a sikeresebb idegennyelv-használatért
International Olympiad in Informatics
Irányítás Menedzsment funkciók.
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
BETEKINTÉS AZ EURYDICE HÁLÓZAT
Regionális konferencia
Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER május Halász.
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával még nem rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Az interdiszciplináris oktatás felé
Szakosodási tájékoztató harmadéves osztatlan angoltanár-szakos hallgatók számára november.
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Mikrofonok Principles, constructions, characteristics and applications
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
Disszemináció matematika tanároknak
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
Az interdiszciplináris oktatás felé Óbudai Árpád Gimnázium
Rovaniemi, Finland Artctic Circle
Social Renewal Operational Programme
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

Az interdiszciplináris oktatás felé 2018-2019 Sztojcsevné Fekete Mária 2018. okt. 12.

Az interdiszciplináris oktatás felé „…A tantárgyakra, tanórákra bontott oktatás mellett az iskolákban is egyre nagyobb számban valósulnak meg projekt, kutatás jellegű feladatok, melyekben a különböző tudományterületek integráltan jelennek meg, valódi, alkalmazható tudást adva. Az Óbudai Árpád Gimnáziumban már számos nyoma van ennek a megújulásnak, úgy érezzük azonban, hogy ez egy tudatosan fejlesztendő terület. Az „Interdiszciplinalitás oktatás felé” pályázati cím éppen ezt a törekvésünket fejezi ki….”

Exeter Devon megye, Exe folyó partján ~ 130 000 lakos University of Exeter

CLIL Content and language Integrated Learning Nyelv és tartalom egyben, két cél Kéttannyelvű iskolákban tanító tanároknak Nemzetközi csoport, szakmailag is vegyes Főleg módszertan(nyelvi szempontú) Angol (és más) oktatási rendszer

A CLIL óra összetevői Cognition - megismerés Culture - kultúra Content – tartalom Communication - kommunikáció

Metodológia Scaffolding Learning Chunking Language Code Switching Collaborative Learning Active Learning LOTS and HOTS Critical Thinking BICS and CALP Learning Styles

Matematika

Mikrotanítás - Certificate

Program

EFL v CLIL: what are the differences? CLIC The main purpose: To learn English. To learn content through English. The intended goal: In EFL, English is the learning goal. In CLIL, English is the vehicle to achieve the learning goals. The role of the teacher: To help students improve their English BICS (basic interpersonal communicative skills). To help students learn content through a foreign language. BICS/CALP (cognitive academic language proficiency). The role of language: English is used for communicative purposes. English is used to learn. The assessment strategies: To assess the language proficiency of students with reference to an official curriculum. To assess the content achievements with reference to an official curriculum but… do we assess the language in CLIL?

Hasznos linkek http://www.onestopenglish.com/clil/ http://www.itis.biella.it/europa/pdf-europa/CLIL_Report.pdf https://www.english.com/blog/clil-classroom/ CLIL teaching tips | Onestopenglish https://www.geogebra.org/ https://www.khanacademy.org/ http://www.halfacrossword.com/activities https://kahoot.com/

Végül a lényeg