Elektronikus ügyintézés - korszakváltás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
oldalon elérhető, letölthető. Jelen előadás feltételezi, hogy az oktatáson résztvevő elolvasta és elsajátította az ÉTDR ún. „bevezető előadás”anyagát.
A 43/2013. (XII. 29.) MNB rendelet, a pénz- és hitelpiaci szervezetek által a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti feladatai ellátása érdekében teljesítendő.
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
Céginformáció Június 6. Értékesítési és kockázatkezelési technikák a pénzintézeti gyakorlatban Szalkai Éva.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Elektronikus ügyintézés szervezési háttere… …avagy ModulOtTO alkalmazásának története.
Balatoncsicsó Faluház eMagyarország Pont KIHOP/2008 pályázathoz kapcsolódó ismeretterjesztő előadássorozat A jövő (?): Az elektronikus közigazgatási ügyintézésben.
Számítástechnikai rendszerek bérleti konstrukciója.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Elektronikus kérelem benyújtás
Cégnyilvántartás.
Elektronikus dokumentumok
Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) támogatott kérelmekhez kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettség oktatása február 2.-5.
A WEB-GN BEADÁSÁVAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK, BEADÁSI TAPASZTALATOK, ÉS VÁRHATÓ TECHNIKAI FEJLESZTÉSEK Várszegi Gábor osztályvezető október 18.
Hallgatói jogviszony igazolások igénylése és kiadása Szeged, április 10.
A JÜB fogalma és funkciói
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
A StoreWizard webáruház bemutatása
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
KÉPVISELET A POLGÁRI PEREKBEN
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
SZÁMADÓ Elektronikus számlák befogadása, e-dokumentumok a cégek gyakorlatában Csiba András Kornis György Számadó Kft 1.Elektronikus számla.
Web alapú humán lekérdező rendszer
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás (e-FMH) eljárásra informatikai szempontból május 19. Felkészülés az elektronikus fizetési meghagyás.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A szakmai vizsgákat követő adatszolgáltatás digitális aláírással Binder József Képzés- és vizsga-nyilvántartási.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A szakmai vizsgákat követő adatszolgáltatás digitális aláírással
Tájékoztató az Önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséről
Elektronikus ügyintézés január 1
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
A helyi önkormányzat, mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv január 1. napjától ellátandó feladatai Dán Mihály e-közigazgatási referens Budapest,
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
Mi a cégkapu? Biztonságos kézbesítési szolgáltatáshoz kapcsolódó
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
Elektronikus kapcsolattartás a hatósági eljárásban
Web alapú humán lekérdező rendszer
Előadás másolata:

Elektronikus ügyintézés - korszakváltás Pándi Boglárka NISZ Zrt. – Termék- és szolgáltatásfejlesztési osztály

1,2 millió gazdálkodó szervezet Küldetés, cél 2 Elektronikus ügyintézés kiterjesztése - Egységes Digitális Ügyintézési Tér a szervek és ügyfelek adminisztratív terheinek, költségeinek mérséklése, a közfeladatok gyors, gazdaságos, hatékony ellátása, az emberi beavatkozás szükségességének csökkentése, erőforrások és információk közös, hatékony felhasználása 4-5 millió polgár 1,2 millió gazdálkodó szervezet 5 ezer szerv

Elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetEK 3 OBH szövetkezet magánnyugdíj-pénztár egyesület köztestület alapítvány önkéntes kölcsönös biztosító pénztár gazdasági társaság egyéni cég egyesülés európai részvénytársaság európai gazdasági egyesülés európai szövetkezet, területi szövetkezet vízgazdálkodási társulat erdőbirtokossági társulat állami vállalat egyes jogi személyek vállalata Külföldi székhelyű vállalat mo.-i fióktelepe közös vállalat végrehajtói iroda közjegyzői iroda szabadalmi ügyvivői iroda ügyvédi iroda európai területi társulás egyéni vállalkozó állam, helyi önkormányzat, költségvetési szerv, költségvetési szervek szabályai szerint gazdálkodó egyéb jogi személy ~79.000 IM Céginfó ~699.000 KAMARÁK KKM 14 ~16.000 BM MÁK Alanyi hatály: 1,2 millió szervezet ~14.000 ~400.000

E-ügyintézési folyamat 4

Kötelező elemek 5 Személyre szabott ügyintézési felületen való megjelenítés, Ügyfelek Központi Azonosítási Ügynökön keresztül történő azonosítása, Joghatás kiváltására alkalmas dokumentumok kézbesítése estén Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás használata, Rendelkezési Nyilvántartás lekérdezése, Hitelesített dokumentumok előállítása, A legalább fokozott biztonságú és közigazgatási követelményeknek megfelelő elektronikus aláírással ellátott, illetve elektronikus bélyegzővel ellátott elektronikus dokumentumok feldolgozása, Az eljárásért fizetendő terhek elektronikus fizetése, Formalizált nyomtatványokkal nem támogatott ügyekben e-papír használata.

Önkormányzati típusok 6 2018.01.01-ig ASP csatlakozó 2019.01.01-ig ASP rendszercsatlakozó 2019.01.01-ig ASP interfészcsatlakozó nincs elektronikus ügyintézési rendszere van elektronikus ügyintézési rendszere E-papír Rendelkezési nyilvántartás BKSZ – HKP E-aláírás Aláírás ellenőrzés bankszámlaszám Űrlapkitöltöltő (pl. ÁNYK, iFORM) KAÜ (iFORM v. dedikált rendszer esetén) SZÜF E-papír Rendelkezési nyilvántartás BKSZ – HKP E-aláírás (akár AVDH is) Aláírás ellenőrzés bankszámlaszám A törvényi által előírt minimális kötelezettségeket az ASP rendszerei teljesítik Önállóan kell teljesíteniük a kötelezettségeket Fejlesztés nélkül

Mi a SZÜF? A magyarorszag.hu megújítása, 7 A magyarorszag.hu megújítása, E-ügyintézési szolgáltatások origója és gyűjtőhelye, Személyre szabható felhasználói felület Keretrendszer, amely központi szeüsz, keüsz elérést biztosít, Bevezeti a nem természetes személyek kezelését, Támogatja az ügyfél-szituáció alapú felhasználást.

Online csatlakozási kérelem

SZÜF menedzsment 9 Az Igénybe vevő Fél kijelölt technikai adminisztrátora a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatás igénybevételével azonosítja a magát, és belép a SZÜF Menedzsment alkalmazásba Kiválasztja az Igénybe vevő Fél regisztrációja menüpontot, és regisztrálja az Igénybe vevő felet, valamint a Technikai adminisztrátorokat, amely/akik egy jóváhagyási listába kerül(nek)

Az előző pontban felvett igénybe vevő Fél (és kapcsolódó adminisztrátorok) adatok a jóváhagyási listára kerül. Az Igénybevő fél regisztrációját a kérelemben megjelölt csatlakozott szervezet technikai kapcsolattartója hagyja jóvá, mely jóváhagyással az Igénybevevő Fél technikai adminisztrátorának jogosultságai a rendszerben beállításra kerülnek. A Jóváhagyásra váró kérelmek menüpontot kiválasztva jelennek meg az Igénybe vevő Félre vonatkozó adatok

Előző oldalon Jóváhagyásra váró kérelmek menüpont megnyitása – itt hagyja jóvá a Technikai kapcsolattartó az Igénybe vevő Felek regisztrációját.

Az elkészült ügyleírások egy listába kerülnek, melyből a továbbiakban bármikor megnyithatók és szerkeszthetők

A bal oldali menüben az Ügyleírások menüpontban szerkeszthető minden információ, mely a publikáláshoz szükséges.

15

ÁNYK űrlapok Várható változás: KAÜ-s azonosítás, cégkapus beküldés 16 ÁNYK űrlap kitöltése az ügyfél által Ügyfélkapus azonosítás Elektronikus kézbesítés (BEDSZ / BKSZ) A címzett szerv hivatali kapujába/tárhelyére elhelyezés KÜNY (korábban ügyfélkapus) tárhelyre értesítés kézbesítésről Várható változás: KAÜ-s azonosítás, cégkapus beküldés évek óta működő szolgáltatás

iFORM (ONLINE) Űrlapkitöltő 17 Mi az iFORM? a KDIV saját terméke Hol használják az iFORM-ot? e-HR https://eszemelyugy.gov.hu cégkapu regisztráció cegkapu.gov.hu a volt NEIH-ben (adatgyűjtés) önkormányzati ASP és ASP2 magáncsőd beadvány (90 oldalas űrlap) MUKER (ügyintézői felület, kormány-ablakokban, kormányhivatalokban) IKR (ügyfél felület, önkiszolgáló ügyintézés) https://e-kormanyablak.kh.gov.hu e-Papír https://epapir.gov.hu/ Szakaszokat megmagyarázni!

E-PAPÍR – BEMUTATÁSA 18 A felhasználó azonosítását követően egy szabadszöveges beadvány, illetve az ahhoz kapcsolódó mellékletek elektronikus formában történő benyújtását teszi lehetővé az ügyfél által kiválasztott címzett hivatali kapujába.

BiztonsÁgos kézbesítési szolgáltatás 19 cégkapumegbízott ügyintézők KÜNY tárhely (volt ÜK tárhely) Cégkapu Hivatali tárhely (böngészős vagy gépi interfészes)

Rendelkezési nyilvántartás 20 Cél: az ügyfél rendelkezéseinek és meghatalmazásainak nyilvántartása és adatszolgáltatás a csatlakozott szervezetek, szakrendszerek részére Rendelkezés típusok: Alaprendelkezés: elektronikus ügyintézés tiltása (TSZ), hivatalos és tájékoztatási célú elektronikus elérhetőségek Azonosítási rendelkezés: engedélyezés és tiltás az azonosítási módok között, Rendszeres időszakos értesítés: „e-ügyintézési számlakivonat”, Meghatalmazások: rugalmasan bővíthető ügykatalógus alapján megadható meghatalmazások. Lekérdezés: böngészős, gépi interfészes – ASP lekérdező felület. Csatlakozott szervezet Kapcsolattartási adat lekérdezése RNY Dokumentum küldés Ügyfél (TSZ, NTSZ)

Saját szakrendszer böngészős közvetlen elérés Saját űrlap szakrendszer Ügyintézés - állampolgári 21 Ügyindítás E-papír ÁNYK E-űrlap Saját szakrendszer böngészős közvetlen elérés Saját űrlap szakrendszer KAÜ KAÜ KAÜ KAÜ SZEÜSZÖK SZÜF SZÜF SZÜF SZÜF BKSZ BKSZ BKSZ BKSZ Hivatali szakrendszer RNY

Saját szakrendszer böngészős közvetlen elérés Saját űrlap szakrendszer Ügyintézés - céges 22 Ügyindítás E-papír ÁNYK E-űrlap Saját szakrendszer böngészős közvetlen elérés Saját űrlap szakrendszer KAÜ KAÜ KAÜ KAÜ SZEÜSZÖK SZÜF SZÜF SZÜF SZÜF BKSZ BKSZ BKSZ BKSZ Hivatali szakrendszer RNY

Hitelesítés Publikus, ingyenes: eszemelyi.hu ehr.nisz.hu 23 Publikus, ingyenes: eszemelyi.hu ehr.nisz.hu Egyszerű és haladó üzemmód Aláírás, időbélyegzésaláírás-ellenőrzés, kiterjesztés Hivatalok számára: „mini Workflow” Tömeges aláírás (PIN), Fejlettebb Vizuális megjelenítés

Ellenőrzés a visszaélések elkerülése érdekében 24 Aláírás, bélyegző érvényessége Tanúsítvány adatai Időbélyegző megléte Dokumentum sértetlensége Letölthető igazolás az eredményről Portálfelületen ingyenesen használható https://keaesz.gov.hu Ügyintéző a számítógépén lévő program segítségével (vastag kliens) Szakrendszerbe épített funkció révén, automatikusan (webservice - jövőre)

Elérhetőségek: https://szeusz.gov.hu szeusz@nisz.hu