R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A stratégia központú szervezet A kiegyensúlyozott mutatószámrendszer használata a gyakorlati életben.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Kontrolling házi dolgozat
Logisztikai kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
– A vállalat éves költségvetésének gördülő előrejelzése (rolling forecast), folyamatos aktualizálása –
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
II. Logisztikai tervezés
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
SEEM alapok.
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET „A stratégia megvalósításának képessége fontosabb, mint maga a stratégia” Készítette: Fehér Tilla 2018.12.25.

A stratégiaközpontú szervezet alapelvei Fordítsuk le a stratégiát az operatív működés nyelvére! Igazítsuk a szervezetet a stratégiához! Tegyük a stratégiát mindennapi feladattá mindenki számára! Tegyük folyamatos tevékenységgé a stratégia alkotást! 5. A változást a felső vezetőknek kell kezdeményezniük! 2018.12.25.

1. A stratégia lefordítása az operatív működés nyelvére stratégiai térképek segítségével: A stratégiai térkép sablonja A részvényesi érték növelése Bevételnövelési stratégia Termelékenységi stratégia Pénzügyi nézőpont Üzletépítés Vevői érték növelése Költségstruktúra javítása Eszközkihasználtság javítása Új bevételi források A vevők jövedelmezősége Vevők megszerzése Vevők megtartása Egységköltség Eszközkihasználtság Termékvezető Vevőkapcsolatok Vevői értékteremtés Működési kiválóság Termék/szolgáltatás tulajdonságok Kapcsolat Imázs Vevői nézőpont Ár Minőség Idő Funkcio-nalitás Szolgál-tatás Kapcsolat Márka Vevői elégedettség Üzletépítés Vevői érték növelése A működési kiválóság elérése „Jó polgár” (szabályozás, környezetvédelem) Belső folyamatok nézőpont Motivált és felkészült munkaerő Tanulás és fejlődés nézőpont Stratégiai képességek Stratégiai technológiák Motiváló légkör 2018.12.25.

2. A szervezet összehangolása a szinergiák létrehozása érdekében Stratégiai váz- üzleti egységek, központi szolgáltató és támogató egységek stratégiáinak és mutatószámrendszereinek összekapcsolása Központi szolgáltató egységek létjogosultsága: Outsourcing vs. Vállalaton belüli feladatellátás Ha árelőny vagy egyedi hozzáadott érék érhető el vállalaton belüli feladatellátás Központi szolgáltató egységek BSC-inek kialakítása: Stratégiai partner modell- az üzleti egységek BSC-inek kialakításában a központi egység partnerként vesz részt Vállalat a vállalatban modell- a központi egység önálló vállalatként tekint magára, melynek vásárlói az üzleti egységek, akiknek nincs saját BSC-jük 2018.12.25.

3. A stratégia valamennyi munkatárs mindennapi munkájának része Korábban: Tudományos vezetés Hatékony munkamódszer meghatározása feladatonként teljesítménynormák egyszerű feladatok betanítása Ma: az alkalmazottak felsorakoztatása a stratégia mögött: Kommunikáció és oktatás: az alkalmazottaknak tudomást kell szerezniük a stratégiáról és meg is kell érteniük azt Egyéni és csoportszintű célkitűzések: az alkalmazottaknak meg kell érteniük, hogyan tudnak hozzájárulni a stratégia sikeres megvalósításához „Kiegyensúlyozott fizetés”(balanced paycheck) : az alkalmazottak figyelmét a vállalat és az üzleti egység célkitűzéseire irányítja, és motivációt ad 2018.12.25.

4. A folyamatos stratégiaalkotás a kerettervek, az operatív működés és a stratégiai vezetés integrálása, ahol az összekötő kapocs a Balanced Scorecard Tesztelés, tanulás és alkalmazkodás Ok-okozati kapcsolatok tesztelése Dinamikus szimuláció Az üzletmenet elemzése Menet közben kialakuló stratégia Stratégia A stratégiai tanulási kör A stratégia módosítása A hipotézisek tesztelése Balanced Scorecard Beszámolás A stratégiai kör bezárulása Stratégiai visszacsatolás Vezetőségi ülések Elszámoltathatóság A stratégiai tervezés és a kerettervezés összekapcsolása: Feszes célok Stratégiai kezdeményezések Gördülő tervezés Keretterv Erőforrások Operatív irányítási kör Áttekintés Működési folyamatok Input (Erőforrások) Output (Eredmények) 2018.12.25.

5. A felső vezetők szerepe a változások elindításában A változások megvalósításának sikere elsősorban a vezető vezetési stílusán múlik, nem a szervezeti struktúrán Az első számú vezető alakítja ki a változást támogató légkört, a kommunikációt, az interaktív eszmecseréket és a stratégiai tanulást támogató irányítási folyamatokat Követendő vezetési stílus: a legkiválóbb vezetők felismerik, hogy a legnagyobb kihívás a változások megvalósításakor az alkalmazotti elkötelezettség megszerzése A felső vezetői teamek kialakítása: funkcionális specialisták helyett funkciókat keresztező, problémamegoldó teamek, különböző szakterületek képviselőinek bevonásával 2018.12.25.

Egy stratégiaközpontú szervezet: A Mobil North America Marketing és Finomító Divíziója (NAM&R) A megvalósítandó stratégia Növekedési és megkülönböztető stratégia, melynek alapja a vásárlási élmény, a stratégia kommunikálása és megvalósítása Balanced Scorecard segítségével 1. A stratégia lefordítása az operatív működés számára- Stratégiai térkép 2. A stratégia és a szervezet összehangolása Földrajzi alapon szerveződő üzleti egységek helyi sajátosságoknak megfelelő Scorecarddal, melyeknek alapja a divízió szintű BSC 3. A stratégia valamennyi munkatárs mindennapi munkájának része Vezetői helyszíni látogatás, egyoldalas oktatási kiadvány a stratégiai irányvonalról Mindenki választ kapott a stratégiával kapcsolatos kérdésekre, teherautósofőrök is megértették, hogyan járulhatnak hozzá a stratégia megvalósításához balesetmentesen vezetnek, tartják az útvonalat Megbízhatóság, költségcsökkentés, pontos kiszolgálás-vásárlási élmény Balanced paycheck: jutalom az üzleti egység, divízió és vállalati szintű teljesítménytől függ 4. A stratégiaalkotás folyamatossá tétele Vezetői értekezletek ahol a BSC-t a változó versenykörnyezetnek megfelelően módosítják – csoportos problémamegoldás, folyamatos tanulás 5. Vezetői kezdeményezés A BSC bevezetése után a szokatlanul meleg tél miatt csökkentek a háztartási fűtőolaj és földgázeladások a pénzügyi teljesítmény elmarad a várttól, de az időszakot értékelő értekezleten a piaci részesedés növelése, a költségcsökkenés kerül előtérbe sikeres, motiváló kommunikáció Eredmény 1992: A Mobil jövedelmezősége az iparági átlag alatt 92%-al 1994: BSC bevezetése 1995: A Mobil jövedelmezősége az iparági átlag felett 56%-al, azóta is az iparág élvonalában, elégedett dolgozókkal 2018.12.25.