Határokon átívelő projektek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
Pályaválasztási szülői értekezlet
„A GAZDASÁG SZOLGÁLATÁBAN” Debrecen szeptember 25. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
Változások és új lehetőségek a szakképzésben 2016.
Felvételi a középfokú iskolákba
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
„Knowing You Knowing Me”
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Varga Júlia MTA KRTK KTI
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Határokon átívelő projektek. Duális szakképzés magyarországon. Az iskolák és a gazdasági szereplők együttműködése Határokon átívelő projektek. Feketű Béla igazgató Szabadka, 2018. június 15.

TIOK Erőszakmentes, egészségtudatos iskola „Érték és innováció a térségi közoktatásban” Dél-alföldi Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központ TIOK Erőszakmentes, egészségtudatos iskola

Az iskola számokban alapítás éve: 1884 folyamatos átszervezések (1963, 2007, 2009, 2013, 2015) 62 osztály tanulólétszám: 1159 fő szakközépiskola 651 fő, szakgimnázium 508 fő nappalis diák: 825 fő, estis 334 fő sajátos nevelési igényű tanuló: 153 fő BTMN-es tanuló: 65 fő hátrányos helyzetű tanuló: 72 fő, ebből halmozottan hátrányos helyzetű diák: 25 fő tanárok létszáma: 118 fő alkalmazotti létszám: 153 fő kínálatban levő szakképesítések száma: 47 duális szakképzés: 538 tanuló a 897-ből (60%) ösztöndíjrendszer

Iskolánk szakképzési szerkezete Felsőoktatási szakképzés Főiskola vagy egyetem Mestervizsga Technikusképzés Érettségi Szakképzés Szakmai vizsga Érettségi szakközépiskola szakgimnázium 9-14. évfolyam építészet könnyűipar gépészet nyomdaipar épület-gépészet faipar elektro- nika szépészet rendészet és közszolgálat vegyészet

? MUNKAERŐPIAC Általános iskola Alapfokú oktatás Középfokú oktatás Felsőfokú oktatás Felnőtt-képzés FELNŐTTKÉPZÉS iskolarendszeren kívüli szakmai képzést folytató intézmények SZAKKÖZÉPISKOLA 9–11. évfolyam szakképzési szakasz KÖZISMERETI OKTATÁS 12–13. évfolyam érettségivel zárul EGYETEM ? SZAKGIMNÁZIUM 9–12. évfolyam érettségivel és szakképesítéssel zárul MESTERKÉPZÉS FŐISKOLA Általános iskola SZAKGIMNÁZIUMI OKTATÁS szakképzési szakasz FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS GIMNÁZIUM általános képzés 9–12. évfolyam érettségivel zárul 13. évfolyam ágazati 13–14. és 15. évfolyam Szakközépiskolai HÍD programok

A duális szakképzés szakképzési feladatok felelősségén és költségein, a közös érdek elismerésével, megosztozik az állam és a gazdaság megvalósítása az iskola (elméleti képzés) és a vállalat (gyakorlati képzés) szintjén zajlik (üzemek feletti műhely) valós munkakörnyezetben szocializálja a tanulót az állam megalkotja a rendszer működésének jogszabályi kereteit munkavállalóként képessé válnak a tanulók a munkafeladataik hatékony, innovatív ellátására, önállóan és másokkal együttműködve

A duális szakképzés sikerkritériumai iskolai tanműhely és az életszerű üzemi gyakorlat egyensúlya szakképzés szolgáltatásként funkcionál a gazdaság karrierlehetőséget biztosít a végzett fiataloknak hangsúly a hatékony munkavállaló képzésén van, nem a lexikális tudás átadásán a vállalkozások nem anyagi nyereséget remélnek a képzés állami támogatásától a gazdálkodó szervezetek hosszú távú befektetésnek tekintik a képzésben való részvételt: minimalizálható a betanítási idő legyen elég gazdasági szereplő (Németország 25%, Magyarország 2%)

A magyar duális szakképzés 2010 kormánydöntés – német példa alapján (volt előzmény) keretmegállapodás a kormány és a kamara között az oktatható szakmalista (OKJ) és a szakképzési dokumentumok átdolgozása pilot képzések indítása (2011) (48 szakma) kísérleti bevezetés (2012) (77 szakma) teljes körű bevezetés (2013) (95 szakma) gyakorlati képzés színvonalát a kamarai garanciavállalás mestervizsgához kötött képzési jogosultság biztosítja gyakorlati oktatók pedagógiai képzése hiányzik a harmadik pillér, az üzemek feletti műhely

7.144 gazdálkodó szervezet kötött tanulószerződést 2018. június 12-én 48.738 tanulószerződés volt hatályos Magyarországon (2017. december 31-én 55.278) 7.144 gazdálkodó szervezet kötött tanulószerződést

A tanulószerződések megoszlása a vállalkozások mérete alapján

Nemzetközi kapcsolataink térképen

A nemzetközi kapcsolatok szerepe a képzés minőségében a munkaerőpiac állandóan változik, egyre inkább igényli a képzettebb, rugalmasabb munkaerőt, ezért a vállalkozói szellem és a digitális készségek előfeltételei a foglalkoztatásnak előtérbe kerül a munka alapú tanulás – a gyakorlati készségek fejlesztése nemzetközi dimenzió erősíti az érdeklődést a szakképzés iránt – a fiatalokat már nem korlátozzák országhatárok együttműködés = fejlődés és modernizáció (ezt támogatják a tanulói, tanári és döntéshozói mobilitások) járt utaktól eltávolodó megoldások (Erasmus Pro pilot program)

Együttműködési lehetőségek Erasmus+ programok (köznevelés, szakképzés) mobilitások jó gyakorlatok, innovációk cseréje stratégiai partnerségek ágazati szakképzettség-fejlettségi szövetségek szakpolitikai reformfolyamat támogatása Határtalanul program Interreg-IPA Magyarország-Szerbia Határon Átnyúló Együttműködési Program kapcsolódás felsőoktatási projektekhez ENIRDELM projekt EdLead program – vezetőképzés

Minél több jelentkezőt várunk! Munkahelyet keresek! Piacképesek-e az oktatott szakmáink? PÁLYAKEZDŐK FELNŐTTKÉPZÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK Alkalmazható tudást kérek! Piacképes szakmákat finanszírozzunk inkább! DÖNTÉSHOZÓK MUNKÁLTATÓK 17

ÁLLÁSKERESŐK DÖNTÉSHOZÓK SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK FEJLESZTÉSI PROGRAMOK MUNKÁLTATÓK PÁLYAKEZDŐK FELNŐTTKÉPZÉS SZÜLŐK

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szegedi Szakképzési Centrum Móravárosi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája www.moravarosi.hu feketu.bela@moravarosi.hu