Nagy Roland | nagy.roland@nye.hu Robotika PMB2530, PMB2530L Nagy Roland | nagy.roland@nye.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 4. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Advertisements

Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
Az IT jövője Dr. Derera Mihály Mottó Ha nem ismerjük a jövőt, akkor alkossuk meg! (Gábor Dénes)
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Energiatervezés Alapfogalmak.
I. Informatikai alapismeretek Dabas, november 18.
E- HEFOP P /1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Képességszintek.
Programozási alapismeretek
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
LEGO Kör márc. 09. Könnyű belőle építkezni Kész alkatrészkészlet, nincs szükség megmunkálásra LEGO Mindstorms™ NXT™ kész rendszer Miért pont LEGO?
50 éves a szegedi informatika
Bemutatkozás Gergely Antal Gergő BME-VIK Mérnök informatikus szak
Energiatermelés és környezet © Gács Iván (BME) 1 Energiatermelés és környezet Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és a környezet.
Programozási alapismeretek
Bevezetés a gépi tanulásba február 16.. Mesterséges Intelligencia „A számítógépes tudományok egy ága, amely az intelligens viselkedés automatizálásával.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Informatika.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Persa György Témavezető: Szabó Csanád Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar 1.
Mesterséges intelligencia
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
ISMERETALAPÚ RENDSZEREK SZAKÉRTŐ RENDSZEREK
Ismeretalapú rendszerek alaptechnikái I. Szabályalapú rendszerek.
Ismeretalapú rendszerek alaptechnikái I. Szabályalapú rendszerek.
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Számítógéppel integrált gyártás (CIM)
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
A katonai műszaki ismeretek alapjai Doktori képzés I. szemeszter
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév.
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Two countries, one goal, joint success!
Mérnökök szerepe a gazdaság fejlődésében AGTEDU tudományos konferencia Kecskemét Rónay István Elnök Bács-Kiskun Megyei Mérnöki Kamara.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
A szoftver, szoftvertípusok
Energia és környezet © Gács Iván (BME) 1 Energia és környezet Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és a környezet hatása az energiafelhasználásra.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
EZ AZ ÉN MŰVEM Készítette: Pörzsölt Krisztián
WP-Dyna: tervezés és megerősítéses tanulás jól tervezhető környezetekben Szita István és Takács Bálint ELTE TTK témavezető: dr. Lőrincz András Információs.
Mechatronikus szemmel nézve Bozsik Márton - NIUAJF
PÁRHUZAMOS ARCHITEKTÚRÁK – 13 INFORMÁCIÓFELDOLGOZÓ HÁLÓZATOK TUDÁS ALAPÚ MODELLEZÉSE Németh Gábor.
Gépgyártástechnológiai technikus
XXIII. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Integrált vezetői információrendszer önkormányzatoknak Zalaszám Informatika Kft. Varga János projektvezető.
kialakulása, fejlődése, generációk
Mesterséges intelligencia Áttekintés. Mesterséges intelligencia (MI) Artificial Intelligence (AI) Filozófia Matematika Pszichológia Nyelvészet Informatika.
Számítógépes szimuláció Első előadás Gräff József.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNY I EGYETEM MŰSZAKI MENEDZSER SZAK KIG Pályaválasztási Napok Papp Gabriella (KIG )
A feldolgozóipar jövője a fejlett országokban Szalavetz Andrea KRTK vándorgyűlés Győr, június 15.
Tájékoztató NGB_ak012.
Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar
Informatika (Bevezetés az informatikába)
Számítógépes szimuláció
Pallasz Athéné Egyetem
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
Számításelmélet Tárgykód: NGM_IN006_1 és LGM_IN006_1
I. generáció II. generáció III. generáció IV. generáció
Gépi tanulás.
Előadás másolata:

Nagy Roland | nagy.roland@nye.hu Robotika PMB2530, PMB2530L Nagy Roland | nagy.roland@nye.hu

Általános információk, követelmények A tantárgy kredit értéke: 4 Jegy típus PTI-seknek - Gyakorlati jegy 2 ZH írása elméleti,- gyakorlati részből ZH-k időpontja várhatólag 6. hét, 13. hét Beadandó feladat védése, értékelése 14.hét Témakörök: Mesterséges intelligencia alapok, alkalmazásuk Elektronikai alapismeretek Robotikai alapok, robottípusok Robotok célja, alkalmazásuk Ismerkedés az Arduinoval, szükséges programok Alap készlet felhasználása egy egyszerű technika megépítéséhez Arduino használata feladatokon keresztül

Beadandó feladatok– elméleti témakörök Robotika használata az oktatásban (Lego Mindstorms, Arduino stb..) Robotika használata az iparban Robotika mint fejlődő tudományág Az informatika és a robotika főbb kapcsolatai Robotikában használatos főbb programozási nyelvek Játékelmélet és a robotika Játékelmélet és a mesterséges intelligencia Játékelmélet és a számítógépes játékok Egyéni témakörök...

Beadandó feladatok– gyakorlati témakörök Megbeszélés alapján...

Mesterséges Intelligencia alapok, alkalmazásuk A mesterséges intelligencia az a tudományterület, amely matematikai módszerekre alapozva keresi az intelligens viselkedés lényegét és fejlődését. A mesterséges intelligencia azoknak a mesterségesen létrehozott ábrázolásoknak és eljárásoknak az összessége, amelyek automatikusan megoldanak olyan problémákat, melyeket mindezidáig emberek oldottak meg.

Mesterséges Intelligencia alapok, alkalmazásuk Műszaki szempontból a mesterséges intelligencia fejlesztés alapja a jól meghatározott és átfogó tudásbázis, valamint a megfelelő hatékonyságú, sokrétű és gyakorlatias manipulációs stratégia. Eszerint meg kell határozni,mi a tudás, hogyan lehet megjeleníteni, hogyan lehet manipulálni?

Mesterséges Intelligencia alapok, alkalmazásuk Robottechnika útvonal és mozdulat tervezés, alakfelismerés, gyártásirányítás (CAM), gyártás-diagnosztikai rendszerek, gyártás ütemezés.

Mesterséges Intelligencia alapok, alkalmazásuk Szakértői rendszerek gyógyászati diagnosztika (MYCIN), nanorobotok katonai robotok geológiai kutatás (PROSPECTOR), számítógép konfigurálás (XCON), energetikai rendszerek irányítása, gyártástervezés és ütemezés, fogyasztói robotok (pl.: robotporszívók)

Mesterséges Intelligencia alapok, alkalmazásuk Játékok Természetes nyelvek értelmezése Tétel bizonyítás Számítógéppel segített oktatás/tanulás (CAE) Automatizált döntés Automatizált programkészítés

Mesterséges Intelligencia alapok, csoportosítás Robotok csoportosítása intelligenciaszint alapján Vezérelt robotok Emberi irányítás áll a háttérben Mechanikus irányítás (programtárcsák, vezérlők) Programvezérelt robotok (ipari robotok mozgatása) Szenzorokkal ellátott robotok Lego Mindstorms NXT Boe-Bot Complete robot kit Mesterséges intelligenciával ellátott robotok Beszélnek Felismerik a külvilág „dolgait” Reagálnak ezekre Összetett feladatokra képesek Kamerák, szenzorok, algoritmusok vezérlési együttese működteti