Csapkó István osztályvezető-helyettes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
FOREVER GURULÓ Infokommunikációs fejlesztések, támogató technikai eszközök RECIKLI , Nyíregyháza, február 13.szeptember 27. Kogon Mihály igazgató.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
MÁV-Start Zrt. társaságirányítási rendszere és működésének átláthatósági szempontjai Budapest Április 28 . Monszpart Zsolt vezérigazgató.
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Biztosítók irányítási rendszere
Fekete Imréné KKB tag A közfelügyeleti rendszer súlypontjai Cegléd, július 6 1.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI ÜZLETÁG.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az adatvédelem szabályozása
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Rózsa Viktor Viszonylati menedzser Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Beszerzések hatékonyság növelése
A határtérség.
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
A RÁBA-HANSÁG Fórum (Győr,
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Minőségbiztosítással kapcsolatos feladatok a vasúti személyszállításban Csapkó István osztályvezető-helyettes MÁV Rt. Személyszállítási Szakigazgatóság Győr, 2002. december 3. 2018.09.17.

A vasúti személyszállítás A vasúti személyszállítás szerepe A MÁV egyik alaptevékenysége, amelyet meghatároz az állami megrendelés. A megrendelés teljesítése állami jóváhagyás és hatósági ár alkalmazásával történik. A társadalmi mobilitás egyik alappillére. A vasúti személyszállítás közszolgáltatás, amely a nagyvárosok között gyors, biztonságos és komfortos utasszállítást és elővárosi forgalmat bonyolít le. Alaptevékenységünk a MÁV vonalhálózatához kapcsolódóan az állami megrendelések és a piaci igények kielégítését célzó komplex személyszállítási logisztikai folyamat szervezése, a vasúti személyszállítási tevékenység irányítása és felügyelete. 2018.09.17.

A vasúti személyszállítás logisztikai rendszere 2018.09.17.

Az utazás logisztikai folyamata 2018.09.17.

A személyszállítási üzletág környezete 2018.09.17.

Információáramlási és működési modell 2018.09.17.

Helyzetértékelés 2018.09.17.

Termékeink 2018.09.17.

A személyszállítás kiemelt vasútvonalai 2018.09.17.

Versenyképességünk portfóliómátrixa 2018.09.17.

Az utazás minőségbiztosításának feltételei ELVÁRT MINŐSÉG ÉSZLELT MINŐSÉG SZOL-GÁL-TA-TÁSI SZER-ZŐ-DÉS SZOL-GÁL-TA-TÁSI SZER-ZŐ-DÉS TERVEZETT MINŐSÉG MÉRT MINŐSÉG SZOL-GÁL-TATÓ (MÁV Rt.) KÖZSZOLGÁLATI MEGRENDELŐ (Kormányzat) HASZNÁLÓ (Ügyfél) Minőségi koncepció SZOLGÁLTATÁS-HARMONIZÁCIÓ SZOLGÁLTATÁS-FELÜGYELET ÜZEMVITEL MINŐSÉGI GARANCIA 2018.09.17.

A vasúti személyszállítási tevékenység szabályozói „ A menetrend alapján végzett helyi és helyközi személyszállítás közszolgáltatási tevékenység.” ÁLLAM- MÁV SZERZŐDÉS 1993. évi XCV. törvény- A vasútról 10/1997.(I.28.) Korm. Rendelet - a vasúti személyszállítási szerződésekről 287/1997.(XII.29.) Korm. Rendelet - a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről 28/1996.(XII.20.) KHVM rendelet - a belföldi közforgalmú menetrend szerinti vasúti személyszállítás legmagasabb díjairól 2018.09.17.

A személyszállítás közszolgálati feladatai A személyszállítási közszolgáltatás a menetrend szerinti közforgalmú közlekedési eszközökkel, megfelelő sűrűséggel és üzemidőben biztosított szolgáltatás az alábbi, a mindennapi életviszonyokkal összefüggő utazási szükségletek kielégítése: iskolába és munkába járás, vonzáskörzetből a vonzásközpontokba, igazgatási, ellátási centrumokba jutás, az egészségügyi és szociális ellátás igénybevétele, közügyek intézése, az oktatási intézmények látogatása, a szabadidő hasznosításával kapcsolatos közlekedés, a nagyobb települések egymás és a főváros közötti elérhetősége, a vasútállomással nem rendelkező települések és a vasútállomás közötti átszállást biztosító utazások. Tehát a személyszállítást végző kereskedő vasút közszolgáltatási feladata: A nagyvárosok közötti gyors és komfortos személyszállítás, Az elővárosi forgalom lebonyolítása ütemes menetrend szerint (sűrűn közlekedő motorvonatokkal). 2018.09.17.

Közszolgálati megrendelő (Kormányzat) Menetrendi évenként elkészítjük a szolgáltatási, illetve a menetrendi irányelveket – figyelembe véve az előzőekben már felsorolt szabályozókat -, amely alapján az utasigényekre is alapozva készül el a menetrend tervezete. Mindkettőre vonatkozóan a tulajdonos jóváhagyása szükséges. A menetrendi irányelvekben megfogalmazásra kerülnek: a személyszállító vonatok, mint termékek fontosabb jellemzői, a közlekedtetéssel kapcsolatos technológiai, átszállási és csatlakozási időnormák Ezen elfogadott irányelvek, a menetrend tervezet és az üzleti tervben elfogadott gazdálkodási meghatározottság figyelembe- vételével készül a tényleges menetrend. 2018.09.17.

Szolgáltatási szerződés A jegyváltással az utas szolgáltatási szerződést köt a vasúttal, amelynek teljesítési körülményeit a Vasúti Személyszállítási Üzletszabályzat (VSzÜSz) foglalja össze. 2018.09.17.

Elvárt minőség - észlelt minőség Az alapvető utazási szokásoknak megfelelő utazási körülmények biztosítása. Ezekről az utaskikérdezések és utaselégedettségi felmérések során szerezhetünk részletesebb Információkat. Az utazás során ténylegesen tapasztalt körülmények: információszerzés, jegyváltás, várakozás az állomáson, utazás a vonaton (kényelem, pontosság, stb.), információ az állomásokon és a vonatokon, észrevételek, felszólamlások, stb. kezelése. 2018.09.17.

Utaselégedettségi vizsgálatok eredménye Az utasok legfontosabbnak az alábbiakat tartják: Állomásokon: az WC-k teljes tisztasága, a tiszta és graffiti mentes területek és felületek, a biztonságos várakozást (mentesség a kéregetőktől és garázdáktól) Vonatokon: a WC legyen tiszta, és legyen benne folyamatosan víz, kéztörlő és eü. papír, a kocsi műszaki állapota legyen kifogástalan, a vonatokon ne legyen szennyeződés, szemét és graffiti, soha ne töröljenek járatot (ne maradjon el vonat). AZ EMBEREK TÖBBSÉGE ASZERINT TETT KÜLÖNBSÉGET A MEGVALÓSÍTANDÓ FELADATOK KÖZÖTT, HOGY SZÁMUKRA MENNYIRE FONTOS AZ ADOTT PROBLÉMA MEGOLDÁSA. 2018.09.17.

Tervezett minőség - mért minőség A vonatok menetrendben megjelentetettek szerinti közlekedtetése. A meghirdetett paraméte- reknek megfelelő szolgálta- tások biztosítása. A tervezett üzemi és tech- nológiai jellemzők betartása A vasúti személyszállítási szolgáltatás létrehozása során a meghatározott paraméterek mérése és értékelése. (pl.: menetrendszerűség, sorban állás ideje, stb.) Az utazás tapasztalatairól alkotott vélemények, felszólamlások elemzése. 2018.09.17.

Szolgáltatás-harmonizáció Szakigazgatóságunk feladata a közszolgálati megrendelés előírásainak, az utasok elvárásainak valamint erőforrásainknak hatékony és gazdaságos kihasználásának összehangolása. 2018.09.17.

Szolgáltatás-felügyelet Szakigazgatóságunk figyelmet fordít az utasok felé megjelenített szolgáltatások mérésére, ellenőrzésére a szolgáltatás-felügyelők (89 fő) és a minőségbiztosítási ellenőrök (4 fő) tevékeny foglalkoztatásával. 2018.09.17.

Minőségi garancia 2001-ben Szakigazgatóságunk által kiadásra került a Személyszállítási Minőségnyilatkozat, amely sok hasznos információ mellett tartalmazza az egyes termékekre (vonatokra), termékcsoportokra vonatkozó legfontosabb jellemzőket, valamint összefoglalja az utazással kapcsolatos garanciavállalásokat. 2018.09.17.

Minőségpolitikánk meghatározó elemei TUDJUK, HOGY MINDENKINEK SZÜKSÉGE VAN SZEMÉLYES TALÁLKOZÁSOKRA, RENDSZERES ÉLŐ KAPCSOLATOKRA. HISZÜNK ABBAN, HOGY EGYRE TÖBBEN VÁLASZTANAK BENNÜNKET, MERT A VONATON HASZNOS MUNKÁVAL, VAGY PIHENÉSSEL TÖLTHETIK EL AZ UTAZÁSRA SZÁNT IDŐT, ÉS MERT VELÜNK ÉLMÉNY MAGA AZ UTAZÁS IS.   Jövőképünk KIEMELT FIGYELMET FORDÍTUNK A MUNKÁBA JÁRÓKRA, A DIÁKOKRA, A CSALÁDOKRA AZ ÜZLETI ÉS TURISZTIKAI CÉLLAL UTAZÓKRA, ÉS A HÁTRÁNYOS HELYZETŰEKRE. LEGFONTOSABB FELADATUNKNAK TEKINTJÜK AZ ÁLLOMÁSOK, AZ INTERCITY- ÉS AZ ELŐVÁROSI VONATOK, AZ UTASTÁJÉKOZTATÁS ÉS A JEGYKIADÁS FEJLESZTÉSÉT. Üzletági küldetésünk TUDJUK, HOGY AZ „ELÉGEDETT UTAS – VISSZATÉRŐ UTAS”. NÁLUNK „AZ UTAS - PARTNER” . SZÁMÍTUNK KÖZREMŰKÖDÉSÉRE ÉS ÉPÍTÜNK A VÉLEMÉNYÉRE. SZOLGÁLTATÁSUNK KÖZPONTI ELVE, HOGY „MI VAGYUNK AZ UTASÉRT”! Üzleti filozófiánk 2018.09.17.

Termékparaméterek 1. 1 Egyvágányú pályán és vonategyesítés esetén 6-12 %-kal alacsonyabb átlagos utazási sebesség értékkel kell számolni. 2 Budapesttől 100 km-nél nagyobb távolságra lévő megyeszékhelyeken. 3 IC vonategyesítés esetén a törzsvonat a csatlakozó részére várhat. 4 Meghirdetett saját IC-vonatára korlátlan ideig vár. 5 A szerződésben rögzítettek szerint. 6 Utolsó vonatok 30-percet várnak bármely késett vonatra. Zord időjárás esetén a csatlakozási adatok 10 peccel megnövekednek. 7 A kártérítéshez vagy visszatérítéshez munkatársainktól igazolás szükséges. . 2018.09.17.

Termékparaméterek 2. 2018.09.17.

Garanciavállalások A garanciavállalás (visszafizetési, illetve kártérítési jogosultság) tárgya: (A Személyszállítási Üzletszabályzatban meghirdetettek és a P.1. Utasításban előírtak szerint) az IC, IP és EC vonat MÁV hibából bekövetkezett 15 percen túli késése az IC, IP és EC vonat MÁV hibából bekövetkezett 30 percen túli késése a vonat elmaradása, fűtés, világítás, vagy ülőhely hiánya, illetve a vonat 10 percet meghaladó késéssel indulása, a meghirdetett első osztályú kocsi elmaradása, háló, vagy fekvőhelyes MÁV-kocsi elmaradása, elmaradt helybiztosítás és nem tudtuk elhelyezni, elmaradt helybiztosítás, de elhelyeztük, légkondicionálás hibájánál az utas más kocsiba történő elhelyezése, a légkondicionálás elmaradása a teljes vonaton (nem tudtuk elhelyezni), az étkezőkocsi hiánya a vonatból. 2018.09.17.

InterCity vonatok terméktanúsítása 2018.09.17.

EC-, IC- és IP vonatok 2018.09.17.

A terméktanúsítással kapcsolatos feladatok: A tanúsítani kívánt termék, ill. az tanúsítani kívánt folyamat azonosítása és meghatározása A termékparaméterek meghatározása, fogalmak tisztázása, konkrét értékek meghatározása, szükség esetén beavatkozási határok feltüntetése A termékparaméter előállítására vonatkozó folyamatok azonosítása, felelősök kijelölése … 2018.09.17.

2018.09.17.

Az utas tevékenységei a vasúti személyszállítási logisztikai folyamatban Az utazást megelőző előkészítő tevékenységek B. A vonaton történő utazást megelőző állomási tevékenységek C. Utazás a vonaton D. A vonaton történő utazást közvetlenül követő állomási tevékenységek E. A vasúti utazást követő tevékenységek, garanciavállalások, ügyfélszolgálat 2018.09.17.

A termékek minőségjegyeinek csoportosítása az elfogadott koncepció szerint: Vonatok: 1. Minőségi alapkövetelmények 2. Utazási komfort 3. Megjelenési kép 4. Ügyfél információ 5. Kiegészítő szolgáltatások 2018.09.17.

A termékek minőségjegyeinek csoportosítása az elfogadott koncepció szerint: Állomások: 1. Megjelenési kép 2. Komfort 3. Információ 4. Kiegészítő szolgáltatások 5. Megközelíthetőség 2018.09.17.

Az InterCity vonat, mint termék termékparaméterei: 1. Minőségi alapkövetelmények a.  Pontosság b.  Napi menetrendszerűség c.  Havi átlagos menetrendszerűség d.  Utazási sebesség e.  Csatlakozás   2. Utazási komfort a.  Vonatösszeállítás b.  InterCity forgalomra alkalmas kocsi c.  Feltételek megléte (működő léghűtő, ill. fűtőberendezés) 2018.09.17.

Az InterCity vonat, mint termék termékparaméterei: 3. Megjelenési kép a. A vonat külső arculata, tisztasága b. Karbantartottság, működésre alkalmas állapot, hiányosságok c. A vonat belső arculata, tisztasága d. Vonatkísérő személyzet megjelenése 4. Ügyfél információ a. A vonat külső azonosítása b. A kocsi külső azonosítása c. A kocsi belső azonosítása d. Az ülőhely azonosítása e. Piktogramok f.  Vonathangosítás (közlemények tartalma) g. Ország vasúti térkép Bp. közlekedési térképpel h. A termékkel kapcsolatos kiegészítő szolgáltatások reklámja i.  InterCity menetrend kihelyezése (könyv, ill. viszonylati a falra) 2018.09.17.

Az InterCity vonat, mint termék termékparaméterei : 5. Kiegészítő szolgáltatások a. Személyzetek tevékenysége (vonatszemélyzet, utasellátó személyzet) Információ adása Udvariasság a szolgáltatás átadása során (kiszolgálás, jegykezelés) Idegen nyelv ismerete (később kerülne bevezetésre) b. Kiegészítő szolgáltatások Étkező-bisztrókocsi a törzsvonalon Telefon az étkező-bisztrókocsiban Mozgáskorlátozott hely a vonat valamely kocsijában, amely menetrend szerint meg van hirdetve Kerékpár szállítási lehetőség Sajtóanyagok kihelyezése (napilapok, magazinok, InterCity magazin 2018.09.17.

2018.09.17.

2018.09.17.

2018.09.17.

2018.09.17.

2018.09.17.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Csapkó István osztályvezető-helyettes MÁV Rt. Személyszállítási Szakigazgatóság Telefon: 06/1-432-5175 Email: csapkoi@mav.hu 2018.09.17.

2018.09.17.